دونالد ترامپ چه زمانی و چگونه می تواند از سلاح های هسته ای استفاده کند؟

دونالد ترامپ چه زمانی و چگونه می تواند از سلاح های هسته ای استفاده کند؟

اتفاقی که هیچ کس فکرش را نمی کرد رخ داده است و دونالد ترامپ توانسته برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. وی اکنون وظیفه اجازه دادن و یا صدور دستور برای استفاده از سلاح های هسته ای را بر عهده دارد. این اتفاق می تواند بسیار خطرناک باشد. آقای ترامپ قبلا اعلام کرده بود که اگر لازم باشد، از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد؛ هرچند که به نظر می رسد بسیار با احتیاط در این زمینه عمل کند.

supporters-of-republican-presidential-nominee-donald-trump-rally-in-front-of-the-white-house-in-wash-w700

democratic-presidential-nominee-hillary-clinton-holds-election-night-event-in-new-york-city-w700

در این جا این سوال مطرح می شود که وی چه زمانی به کدهای هسته ای دسترسی پیدا می کند و استفاده از آن ها تا چه حد آسان است. بر اساس گفته های واشنگتن پست، یک دستیار نظامی همیشه کنار رئیس جمهور حضور دارد و چمدانی به نام «فوتبال هسته ای» را حمل می نماید.

این کیف پوششی چرمی داشته و ۲۰ کیلوگرم وزن دارد. درون آن کتابی به نام «بیسکوییت» قرار داده شده که حاوی این موارد است: لیستی از گزینه های حمله، پناهگاه های امن که رئیس جمهور می تواند به آن ها مراجعه کند، دستورالعمل ها برای استفاده از سامانه پخش رسانه ای اورژانسی و یک کارت ۷.۵ در ۱۲.۵ سانتیمتری حاوی کدهای تایید هویت که برای شناسایی رئیس جمهور استفاده می شوند.

supporters-of-us-republican-presidential-nominee-donald-trump-react-at-his-election-night-rally-in-w700

«بروس بلیر» پژوهشگر پرینستون در این رابطه می گوید: “قدرت فرمانده کل قوا روشن است؛ رئیس جمهور می تواند به تنهایی دستور استفاده از سلاح های هسته ای را صادر کند. پیش از آغاز اقدام نظامی، رئیس جمهور در واشنگتن جلسه ای را با مشاوران نظامی و غیر نظامی برگزار می کند.”

“اگر وی در سفر باشد، با استفاده از یک خط امن این کار را انجام خواهد داد. مشورت ها تا زمانی که رئیس جمهور بخواهد ادامه خواهد داشت، اما اگر کشور آمریکا مورد حمله قرار گرفته باشد، احتمالا مشاوره تنها چند ثانیه طول خواهد کشید.”

بنابراین ترامپ در قدم اول باید هویتش را تایید کند و سپس دستور حمله را صادر نماید. این کدها برای مسئولین نظامی صادر می شوند و آن ها پس از چک کردنشان با کدهای مهر و موم شده آژانس امنیت ملی، استفاده از سلاح ها را آغاز می کنند.

«پیتر متزگر» یکی از افرادی بود که چمدان فوتبال را برای رونالد ریگان رئیس جمهور وقت حمل می نمود. وی بر اساس گفته های خودش باید چندین بار مورد بررسی قرار می گرفت؛ حتی رئیس جمهور نیز این گونه مراحل را نداشت. آمریکا هم اکنون ۹۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد که ۱۰ تا ۲۰ برابر قدرتمند تر از بمبی هستند که هیروشیما و ناگازاکی را با خاک یکسان کرد.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود