دوقلوهای عجیب در فلسطین؛ متولد شدن نوزادانی که از ناحیه سر به یکدیگر چسبیده اند [تماشا کنید]

دوقلوهای عجیب در فلسطین؛ متولد شدن نوزادانی که از ناحیه سر به یکدیگر چسبیده اند [تماشا کنید]

همواره خبرهایی درباره متولد شدن نوزادان عجیب و نادر را شنیده ایم. این نوع بچه ها معمولا به خاطر نارسایی های ژنتیکی ناقص به دنیا می آیند. اما یکی از موارد عجیبی که کمتر گزارش می شود، به دنیا آمدن نوزادان دو سر است.

تصاویر و ویدیویی که در ادامه خواهید دید، دوقلو هایی فلسطینی را نشان می دهند که به صورت متقارن به دنیا آمده اند. آن ها در بیمارستان غزه تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و برای زندگی خود می جنگند. متولد گشتن این نوع بچه ها در کشور فلسطین، اتفاقی بسیار نادر و کم سابقه است. آن ها دیروز در بیمارستان الشفا پا به جهان گذاشتند.

جنسیت بچه ها هنوز مشخص نیست. برخی گزارش ها آن ها را پسر قلمداد می کنند و برخی دیگر از دختر بودنشان خبر می دهند. آن ها دو سر، دو قلب، دو ریه، دو دست و دو پا دارند، اما تنها یک سینه و یک معده نصیبشان شده است. الشفا بزرگترین بیمارستان نوار غزه است و دپارتمانی پزشکی برای موارد نادر تولد در اختیار دارد.

نخستین نمونه از این نوزادان، در سال ۲۰۱۰ میلادی در این منطقه متولد گشت. قرار بود دخترانی به نام ریتال و ریتاج، برای درمان به عربستان منتقل شوند، اما موانعی بر سر راهشان پدیدار گشت. در شهر ریاض، تاسیساتی برای درمان و نگهداری از این گونه نوزادان وجود دارد.

متاسفانه آن ها درگیر مسائل دیپلماتیک شدند و مشکلات روادید برایشان به وجود آمد. آن ها دو هفته بعد از تولد، بر اثر عفونت قفسه سینه جانشان را از دست دادند. در ادامه از شما دعوت می کنیم به تماشای تصاویر و ویدیوی این ماجرا بنشینید.

one-day-old-palestinian-conjoined-twin-b-1-w700

one-day-old-palestinian-conjoined-twin-b-2-w700

one-day-old-palestinian-conjoined-twin-b-3-w700

one-day-old-palestinian-conjoined-twin-b-w700

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود