نگاهی به ناگوارترین و غم انگیزترین سوانح هوایی که منجر به مرگ ورزشکاران شدند

نگاهی به ناگوارترین و غم انگیزترین سوانح هوایی که منجر به مرگ ورزشکاران شدند

سانحه های هوایی، همواره رویدادهایی تلخ به شمار رفته اند. این گونه حوادث، معمولا با کشته شدن عده زیادی همراه هستند و بسیاری از خانواده ها را داغ دار می کنند. اما اگر چنین اتفاقی برای هواپیمای حامل بازیکنان تیم های ورزشی روی دهد، ماجرا از این هم غم انگیز تر می شود. آن ها طرفداران بسیاری دارند و هر کدام به نوعی قهرمان زندگی فرد دیگری هستند.

اواخر شب گذشته، حادثه ای ناگوار برای هواپیمای حامل بازیکنان تیم فوتبال «چاپه کوئنزه» کشور برزیل روی داد و بیشتر سرنشینان جانشان را از دست دادند. البته عملیات نجات همچنان ادامه دارد و باید منتظر خبرهای بعدی باشیم. این اتفاق، بهانه ای شد که ما تاریخچه این گونه حوادث را ورق بزنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

تیم فوتبال منچستر یونایتد، ۱۹۵۸ میلادی

0042f82d

هر سال در ماه فوریه، هواداران این باشگاه اطراف ورزشگاه «اولد ترافورد» شهر منچستر جمع می شوند و بزرگ داشتی برای کشته شدگان سانحه هوایی مونیخ برگزار می کنند. حادثه بعد از سوخت گیری هواپیما در شهر مونیخ روی داد و طی آن ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند. آن ها از بازی جام اروپا با تیم ستاره سرخ بلگراد باز می گشتند که این اتفاق برایشان رخ داد. هشت نفر از بازیکنان عضو تیم جوانان بودند.

تیم فوتبال دانشگاه مارشال، ۱۹۷۰

marshall_university_plane_crash_6-w700

پرواز شماره ۹۳۲ خطوط هوایی ساوترن، ۳۷ نفر از اعضای این تیم را با خود حمل می کرد، اما هیچ گاه به مقصد نرسید. ۹ مربی، ۲۵ بازیکن و ۴ خدمه پرواز، همگی کشته شدند و یکی از تلخ ترین حوادث ورزشی تاریخ آمریکا را رقم زدند. هواپیما هنگام بازگشت از مسابقه با تیم دانشگاه کارولینای شرقی، با درختان برخورد کرده و سپس به تپه ای نزدیک به فرودگاه «Tri-State» اصابت نمود. تمام ۷۵ سرنشین این پرواز جانشان را از دست دادند.

تیم راگبی باشگاه مسیحیان قدیمی اروگوئه، ۱۹۷۲

16-most-mysterious-aviation-disasters-in-history-9-w700

هنگامی که هواپیمای حامل تیم راگبی در کوه های آند سقوط کرد، یک چهارم مسافران آن درجا کشته شدند. برخی از سرنشینان اندکی دیگر جانشان را از دست دادند و هشت نفر نیز به بهمن گرفتار شدند. ۱۴ بازیکنی که زنده مانده بودند، شروع به آدم خواری نموده و از اجساد هم تیمی هایشان به عنوان غذا استفاده کردند. آن ها توانستند با این کار، دو ماه در کوهستان دوام بیاورند. این ماجرا بعدها در قالب فیلمی به نام «زنده» به نمایش درآمد.

تیم ملی شمشیر بازی کوبا، ۱۹۷۶

cuban-flight-455-victims-of-the-cia-and-us-w700

تیم ملی شمشیر بازی کوبا، افتخارات زیادی در بازی های پان امریکن سال ۱۹۷۶ که در شهر کاراکاس ونزوئلا برگزار گشت، به دست آورده بود. بر اساس گزارش ها، دو بمب در هواپیمای حامل آن ها منفجر شد. تمامی ۷۳ سرنشین آن از جمله ۲۴ نفر از اعضای تیم ملی شمشیربازی کوبا، بعد از افتادن هواپیما در نزدیک ساحل باربادوس، جانشان را از دست دادند.

اسناد محرمانه ای که بعدها از سوی آمریکا منتشر شد، نشان داد که مرد مظنون به ارتکاب این جنایت، عضو سازمان سیا بوده است.

تیم ملی فوتبال زامبیا، ۱۹۹۳

gabon-plane-wreckage

در سال ۱۹۹۳ میلادی، تیم فوتبال زامبیا یکی از بهترین تیم های ملی قاره آفریقا به شمار می رفت. آن ها توانستند قهرمان جام ملت های آفریقا شوند و برای نخستین بار به جام جهانی راه یابند. متاسفانه تیم زامبیا نتوانست این رویداد بزرگ را تجربه کند. موتور هواپیمایی که آن ها را برای برگزاری بازی های انتخابی در سنگال حمل می کرد، دچار مشکل شد و وسیله در اقیانوس آتلانتیک سقوط کرد. هر ۳۰ سرنشین پرواز کشته شدند و به این ترتیب، حادثه ای تلخ شکل گرفت.

منبع: time
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Khashayar آذر ۱۰, ۱۳۹۵

    مهمترینش جا افتاده.
    سقوط هواپیمای تیم تورینو
    تیمی که ۵ سال پشت سر هم قهرمان سری ا شده بود.