سرقت عجیب و جالب یک خودپرداز در ایالت پنسیلوانیای آمریکا [تماشا کنید]

سرقت عجیب و جالب یک خودپرداز در ایالت پنسیلوانیای آمریکا [تماشا کنید]

با ورود دستگاه های «اِی تی ام» یا همان خود پردازها به زندگی روزمره، انجام بسیاری از کارهای بانکی برای ما آسان گشت و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی بسیار زیادی انجام گرفت. راحتیِ استفاده و امنیت قابل قبول، باعث شده است که خود پردازها امروزه به عنوان یکی از وسایل ضروری در تمام جوامع شناخته شوند. اما آن ها ضعف هایی هم درون خود دارند و افراد سودجو می توانند از آن استفاده کنند.

بسیاری از ما با دستگاهی به نام «اسکیمر» آشنایی نداریم. این وسیله کوچک، اطلاعات فرد مراجعه کننده به دستگاه خود پرداز را درون خود ذخیره نموده و با استفاده از آن ها، کارهای بانکی را انجام می دهد. با این که اسکیمرها مزایای زیادی دارند، اما سارقان می توانند از آن برای دسترسی به اطلاعات محرمانه مشتریان و برداشت غیر قانونی از حساب آن ها استفاده کنند.

نیروهای پلیس برای برطرف کردن این مشکل، راه هایی در نظر گرفته اند که می توان به وسیله آن ها امنیت خود پرداز را افزایش داد. با این وجود، سارقانی هستند که روش دیگری را برای دسترسی به منابع مالی انتخاب کرده اند.

دو سارق در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، با استفاده از طناب، زنجیر و یک کامیون دزدی، کل دستگاه خودپرداز را از جایش بیرون کشیده و آن را با خود برده اند. بر اساس گزارش های منتشر شده، ۱۴ هزار دلار وجه نقد در این دستگاه قرار داشته است.

کامیونی که برای سرقت مورد استفاده قرار گرفته، اواخر روز حادثه همراه با بخشی از دستگاه خودپرداز پیدا شده است. پول ها همچنان مفقود هستند و پیدا نمودن سارقان نیز در دستور کار قرار دارد. بر اساس گفته های «برنی کلوکو» رئیس پلیس منطقه کاوینگتون، میزان این گونه سرقت ها در یکی دو سال اخیر رو به افزایش بوده، اما موردی که اخیرا گزارش گشته، مقداری با جرم های مشابه تفاوت دارد. در ادامه می توانید ویدیوهای این ماجرا را تماشا کنید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود