نگاهی به تسلیحات و تجهیزاتی که ارتش کره شمالی در اختیار دارد

نگاهی به تسلیحات و تجهیزاتی که ارتش کره شمالی در اختیار دارد

کره شمالی یکی از عجیب ترین و مرموز ترین کشورهای جهان به شمار می رود. این سرزمین سیاست های پیچیده ای در پیش گرفته که باعث می شود مردم این کشور هرچه بیشتر از جامعه جهانی فاصله بگیرند. اصلی ترین علت این مسئله، بدون شک «کیم جونگ اون» رهبر افراطی کره شمالی است. وی تنها به مسائل دفاعی و نظامی اهمیت می دهد و همواره با استفاده از قدرت هسته ای و سلاح های خود، همسایگان خود را تهدید می کند.

کیم جونگ اون پا را از این هم فراتر گذاشته و حتی کشور آمریکا را نیز به جنگ هسته ای تهدید نموده است. اما سوال اینجاست که این گونه اظهار نظر ها تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند و آیا کره شمالی به راستی یک قدرت نظامی است و یا تنها ادعای آن را دارد؟

تصاویری که درادامه خواهید دید، بخشی از جنگ افزار ها و سلاح های این کشور را به شما نشان خواهند داد. پیشنهاد می دهیم آن ها را مشاهده کنید و سپس به پرسش بالا پاسخ دهید.

pic-350-w700
بزرگترین بخش ارتش کره شمالی را نیروی زمینی تشکیل می دهد؛ جایی که ۱.۲ میلیون نفر پرسنل و تعداد بیشماری غیر نظامی آماده به خدمت، در آن به فعالیت می پردازند.
pic-351-w700
با وجود تعداد زیاد، نیروهای زمینی از اسلحه های قدیمی مربوط به دوران شوروی که بیشتر آن ها ساخت همین کشور و یا چین هستند، استفاده می کنند.
pic-352-w700
نیروی هوایی جنگنده هایی نیمه مدرن مانند «MiG-29» در اختیار دارد. بیشتر آن ها در سال های بعد از اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده اند. در این نیرو بیشتر هواپیماهای دو باله و با ظرفیت پایین مشاهده می شود.
pic-353-w700
نیروی هوایی کره جنوبی می تواند به راحتی هواپیما های کره شمالی را پشت سر بگذارد. قدرت ارتش این کشور در جای دیگری جمع شده است.
pic-354-w700
یکی از قدرتمند ترین و تهدید آمیز ترین بخش های ارتش کره شمالی، توپخانه های مرسوم آن است که در آن هزاران اسلحه ۱۷۰ میلیمتری آماده شلیک به سرزمین های دیگر هستند.
pic-355-w700
برخی از سامانه ها مانند موشک اندازهای ۲۴۰ میلیمتری که در اختیار ارتش کره شمالی قرار گرفته، حتی می توانند سئول پایتخت کره جنوبی را هدف قرار دهند.
pic-356-w700
البته آن ها در مقایسه با اسلحه های ثابتی که برای هدف قرار دادن جزایر کره جنوبی در نظر گرفته شده اند (در صورت ایجاد درگیری)، بسیار کوچک هستند.
pic-357-w700
زیر دریایی های کره شمالی علی رغم قدیمی بودن و نداشتن پیچیدگی، یکی از بزرگترین نیروهای جهان را تشکیل داده اند. یکی از آن ها در سال ۲۰۱۰ کشتی مربوط به کره جنوبی را غرق نمود و ۴۶ نفر را به کام مرگ فرستاد.
pic-358-w700
نیروی دریایی کره شمالی کوچک ترین بخش ارتش این کشور را تشکیل می دهد. بر اساس اعلام پنتاگون، قسمت غیر دریایی آن نیز قدیمی و تشکیل شده از گشت های کوچک گزارش شده است.
pic-359-w700
سامانه پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی به نام «اونها» را مشاهده می کنید. این سیستم در دسامبر سال ۲۰۱۲ و ژانویه امسال آزمایش ها را با موفقیت پشت سر گذاشت.
pic-360-w700
با وجود قدیمی بودن جنگ افزار ها، کره شمالی از ماشین های زرهی نیز استفاده می کند. بیشتر آن ها کپی برداری از روی مدل های سابق شوروی و چین هستند.
pic-361-w700
کره شمالی علاوه بر در اختیار داشتن موشک های دور برد، مدل برد کوتاه هواسونگ را نیز در اختیار دارد و می تواند به وسیله آن ژاپن را هدف قرار دهد.
pic-362-w700
تانک های جنگی قدیمی و ۲۰ ساله «پوک پانگ»، یکی از پیشرفته ترین ابزارهایی هستند که نیروی زمینی کشور کیم جونگ اون توسعه داده است.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • آریا دی ۱۲, ۱۳۹۵

    کره شمالی عددی محسوب نمیشه و امریکا فقط از اون برای بهانه ای برای حظور در منطقه و کنترل چین و آسیای جنوب شرقی استفاده میکنه . برای همین امریکا فقط تحدیدش میکنه

    • سجاد تیر ۲۹, ۱۳۹۶

      دقیقا.با این تجهیزاتی که کره شمالی داره،افغانستانم میتونه نابودش کنه.
      هواپیمای f86 حدودا دهه ۲۰ یا ۳۰ توی ایران بازنشست شد،ولی کره شمالی هنوز داره استفاده میکنه.

  • damdeok مهر ۸, ۱۳۹۷

    یک جمله دارم درباره آمریکا :

    به عمل کار برآید به سخندانی نیست