غذاهای خیابانی که هر گردشگری در سفر به اروپا باید آنها را امتحان کند

از جمهوری چک تا سوئد

غذاهای خیابانی که هر گردشگری در سفر به اروپا باید آنها را امتحان کند

در سراسر اروپا، غذاهای خوشمزه فراوانی وجود دارند اما زمانی که این غذاها از دست فروشندگان خیابانی، خریداری شوند، می توانند مزه بهتری داشته باشند و حس و حال محلی آن منطقه را در مقایسه با زمانی که در داخل رستوران ها خورده شوند، به هر گردشگری بدهد.

«بیزنس اینسایدر» بهترین غذاهای خیابانی نقاط مختلف اروپا را در یک مجموعه جمع آوری کرده است که با هم به بررسی تک تک این بیست غذای خیابانی خواهیم پرداخت.

جمهوری چک: trdelnik

1
این شیرینی خوشمزه با ظاهر بسیار زیبای خود، به «کیک های دودکشی» شهرت دارند و روی شعله آتش گریل می شوند و با دارچین، شکر یا آجیل پوشانده می شوند. در برخی از انواع آنها نیز با نوتلا پر می شوند.

یونان: souvlaki

2
این غذا نوعی گوشت سیخ شده است که معمولا گوشت خوک، بره یا مرغ گریل شده اند. این غذا عمدتا به همراه ظرفی از سیب زمینی، سرو می شود و در نان های پیتا و با پیاز و گوجه فرنگی پیچیده می شوند.

بلژیک: وافل بلژیکی 

3
در قسمت بیرونی آن کرانچ و شکننده اما بخش داخلی آن گرم و خمیری است. بر روی این وافل مستطیلی شکل، معمولا شیرینی هایی چون نوتلا، خامه و یا توت فرنگی ریخته می شود.

سوئیس: پرتزل (pretzel)

4
این شیرینی در کشورهایی چون سوئیس، آلمان و اتریش به عنوان «برتزل» شهرت دارد که داخل آنها نرم و بخش خارجی شان ترد و شکننده است و بر روی آن نمک ریخته شده. این نان ها گاهی برای درست کردن ساندویچ هم به کار می روند و با سالامی، پنیر و یا فقط با کره پر می شوند.

رومانی: gogoasa

food1
دونات های کوچکی هستند که در مغازه های فروش دونات در خیابان های بخارست فروخته می شوند. روی برخی از انواع آنها مربا نیز ریخته می شود.

دانمارک: smorrebrod

6
کپنهاگ مکان اصلی خریداری این خوراکی لذیذ است که به صورت ساندویچ های سرباز، دیده می شود. بهترین انواع آنها در Aamanns و Handmade واقع در «جزیره کاغذی» یا Papirøen که بهشت افراد شکمو است و در آن ۳۳ بوفه تهیه مواد غذایی وجود دارد یافت می شود.

انگلستان: ماهی و سیب زمینی سرخ شده

7
انگستان به غذاهای مخصوص خود شهرت دارد اما ظرف ماهی ای که در کنار آن سیب زمینی سرخ شده یا چیپس وجود دارد از غذاهای اصلی خیابانی آن به شمار می آید.

ایتالیا: جلاتو

8
بعد از صرف یک غذای ایتالیایی لذیذ مانند پیتزا یا پاستا خوردن این نوع بستنی ایتالیایی که خیلی هم سلامت است آن لذت را تکمیل می کند. به دلیل سلامت بودن این نوع بستنی در تمام روزهایی که در این کشور هستید می توانید یک اسکوپ از آن را میل کنید و نگرانی ای نداشته باشید.

لهستان: oscypek

9
این خوردنی خوشمزه لهستانی که مخصوص منطقه ای کوهستانی به نام Kraków است به نحوه خاصی سرو می شود. آن را گریل می کنند و در کنارش مربای بِری می گذارند.

فنلاند: korvapuusti 

10
این خوردنی که در انگلستان به «گوش سیلی خورده» معروف است، نان های محتوی دارچین هستند. فنلاندی ها عادت دارند که آن را با قهوه میل کنند.

ترکیه: simit

food2
در شهر استامبول و دیدن دست فروشانی که این خوراکی را داخل سینی هایی بالای سر خود قرار داده اند چندان عجیب نیست. معمولا با ملات شکر پر شده و روی آن از دانه های گیاهی پوشانده شده است.

فرانسه: کِرِپ 

12
این برگه های نازک پنکیک، در سراسر فرانسه، وجود دارند و با مواد مختلفی از جمله کره و شکر تا گوشت و پنیر پر شده اند.

هلند: broodje haring

food3
این ساندویچ ساده از خیارشور، پیاز و ماهی خام پر شده اند. بوفه ای به نام Vishandel Molenaar که یک مغازه خیابانی در Albert Cuypmarkt است یکی از محبوب ترین مکان ها فروش این ساندویچ به حساب می آید.

آلمان: currywurst

14
آلمانی ها علاقه فراوانی به سوسیس دارند و یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی آنها همین currywurst است که در داخل کچاپ و سُس کاری خوابانده می شود و زمانی که با سیب زمینی سرخ شده خورده می شود بسیار لذیذ است.

اسپانیا: churros

food4
این خمیرهای سرخ شده در داخل روغن که روی آنها هم شکر ریخته شده در سراسر اروپا یافت می شود اما این تصور وجود دارد که در ابتدا در اسپانیا وجود داشته. این شیرینی که شبیه به یک تکه چوب است، به همراه شکلات سرو می شود.

بوسنی و هرزگوین/صربستان: ćevapi

15
سوسیس های باریکی از گوشت بیف، بره، خوک و یا مخلوطی از هر سه آنها، در تمام نواحی بالکان دیده می شود. با یک بار سفارش دادن، حداقل ۵ عدد از این سوسیس ها دریافت می شود که در داخل نان تختی به همراه پیاز، خامه ترش، پنیر فِتا و فلفل قرمز سرو می شود.

اکراین:  perepichka

16
بسیاری از گردشگران و بومیان شهر کیف به شما خواهند گفت که بدون سر زدن به Kyivska Perepichka که تنها مغازه کوچکی است و در آن خمیر نسبتا شیرینی که داخل آن هات داگ وجود دارد فروخته می شود، از شهر خارج نشوید.

اتریش: käsekrainer

17
این خوراکی نوعی سوسیس ترد و کرانچ است که با پنیر ذوب شده پر شده و به همراه خردل سرو می شود و بسیار در میان مردم اتریش محبوب است. این سوسیس eitrige نیز نامیده می شود.

بلغارستان: banitsa

18
هیچ صبحانه ای در کشور بلغارستان محبوب تر از این غذا به همراه نوعی نوشیدنی به نام boza نیست. این خوراکی فَلسی شکل، با انواع شیرینی ها و یا پنیر، کلم، اسفناج، سیب و گردو پر می شود.

سوئد: tunnbrödsrulle

food5
نمی توان ساندویچی خوشمزه تر از این نوع را یافت که خوردن آن سخت است و اگر بریزد همه جا کثیف می کند. در آن انواع و اقسام خوردنی هایی چون هات داگ، پوره سیب زمینی، مایونز، پیاز خام و سرخ شده، سالاد میگو ریخته می شود و در داخل یک نان نازک پیچیده می شود.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود