۱۲ سلاح عجیب و شگفت انگیزی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته اند

۱۲ سلاح عجیب و شگفت انگیزی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته اند

در زمان های بسیار دور، سرزمین ها و قلمروهای مختلف همواره با یکدیگر در جنگ بوده اند. آن ها همواره تلاش می کردند که ارتش خود را تقویت نمایند تا بتوانند مرزهای کشور خود را گسترش دهند. به همین دلیل، استفاده از جنگ افزارها و سلاح های مقاوم و قدرتمند، رواج بسیار زیادی داشته است. شمشیر، نیزه و سپر، رایج ترین سلاح های دوران قدیم به شمار می رفتند. اما مواردی هم وجود داشتند که دیدنشان شما را به حیرت وا می دارد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۲ اسلحه عجیب و غریب که در گذشته به کار می رفته اند، آشنا سازیم. آن ها بسیار عجیب هستند و به جای سلاح، بیشتر شبیه به کارهای دستی و هنری به نظر می رسند. از شما دعوت می کنیم تصاویر و توضیحات ارائه شده را ببینید و مطالعه کنید.

1
نمونه ای از چاقوی سوییسی ۴۵۰ ساله. این وسیله عجیب، بین سال های ۱۵۶۰ تا ۱۵۷۰ مورد استفاده قرار گرفته است.
این وسیله شبیه به جواهرات زیبا به نظر می رسد، اما خبری از زیور آلات نیست و ما با یک نارنجک ۷۰۰ ساله رو به رو هستیم. سلاح مذکور در قرن دوازدهم مورد استفاده قرار می گرفته و درون آن مایعی قابل اشتعال وجود داشته است. افراد آن را همانند کوکتل مولوتوف به کار می گرفتند.
3
تفنگی که برای شلیک کردن بیش از حد زیبا جلوه می کند. این اسلحه سه آتشه، به ناپلئون بناپارت تعلق داشت.
4
این کلاه عجیب در سال ۱۵۱۴ میلادی توسط امپراتور ماکسیمیلیان به شاه هنری هشتم هدیه داده شد. به نظر می رسد این وسیله بیشتر نمایشی بوده و کاربرد چندانی برای جنگ نداشته است.
5
شمشیر عجیب و غول آسای زوایهاندِر ظاهرا به یک دزد دریایی و یا افسری بلند پایه تعلق داشته است.
6
شما می توانید توسط این سه اسلحه چند نفر را به کام مرگ بفرستید. این نیزه های فولادی و مسی صرفا جنبه تشریفاتی دارند. آن ها همچنین با حروف اسم شاه آلبرت (فرمانروای بوهم و مجارستان از سال ۱۴۳۷ تا ۱۴۳۹) تزیین شده بودند.
7
این تبر شگفت انگیز چینی، به سلسله شانگ تعلق داشته و بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد. سلاح مذکور از چوب، برنز و تیغ یشم ساخته شده است.
8
هفت تیر انوی عجیب و غریب، توسط جوزف انوی در سال ۱۸۵۵ ساخته شده است. سلاح مذکور ۸ سیلندر دارد که بر روی خشاب اسلحه می چرخند. هر یک از سیلندرها می توانند ۶ گلوله شلیک کنند، بنابراین در مجموع ۴۸ شلیک قابل انجام است.
9
همانطور که از ظاهر اسلحه پیداست، این تبر به زمان وایکینگ ها تعلق دارد.
10
این چاقوی طلایی همراه با یک مومیایی در معبد مشهور توت عنخ آمون در اهرام مصر پیدا شده است.
11
قدمت این شمشیر که بیشتر شبیه به یک اثر هنری به نظر می رسد، به سال ۱۵۶۰ میلادی باز می گردد.
12
موزه آثار هنری، این کمان صلیبی ایتالیایی که بسیار استادانه نیز ساخته شده را متعلق به سال ۱۵۷۳ میلادی می داند.

منبع: diply
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • علی پایز خرداد ۲۹, ۱۳۹۶

    از سایت خوبتون ممنونم.

  • محمد مهر ۵, ۱۴۰۱

    آفرین عالی بود واقعا لحظات نابی را به وجود آوردید احسنت