«شکاف» آخرین ساخته شیامالان در صدر باکس آفیس قرار گرفت

«شکاف» آخرین ساخته شیامالان در صدر باکس آفیس قرار گرفت

این هفته را باید هفته بازگشت «ام نایت شیامالان» کارگردان نام آشنای هالیوود بدانیم. وی با فیلم جدیدش توانسته بسیار موفق ظاهر شود.

فیلم «شکاف» (Split) آخرین ساخته کارگردان هندی تبر سینما، توانسته در سه روز نخست اکران ۴۰.۱ میلیون دلار بفروشد و صدر جدول باکس آفیس را به خود اختصاص دهد. این رقم در مقایسه با فیلم «ملاقات» که سال گذشته به نمایش درآمد، افزایش چشمگیری را نشان می دهد. برای این اثر سینمایی تنها ۱۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده، بنابراین به نظر می رسد سود زیادی عاید شرکت «یونیورسال» خواهد شد.

این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که علی رغم کاراهای نه چندان موفق این کارگردان در سال های گذشته، نام شیامالان هنوز هم می تواند عده ای را به سالن های سینما بکشاند. فیلم «شکاف» تا به حال بازخورد های بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده است. بسیاری این اثر را بهترین ساخته آقای شیامالان از زمان اکران «نشانه ها» می دانند.

تمام این موارد باعث شده که «شکاف» حضوری قوی در گیشه ها داشته باشد و به نظر می رسد که در هفته های آینده نیز این موفقیت ادامه داشته باشد. تنها فیلم پر طرفدار هفته آینده، «رزیدنت ایوِل: قسمت نهایی» است، بنابراین «شکاف» چندان مورد تهدید قرار نمی گیرد.

جایگاه دوم باکس آفیس به فیلم «سه ایکس: بازگشت ژاندر کیج» احتصاص یافته است. این اثر سینمایی توانسته در هفته نخست اکران بیش از ۲۰ میلیون دلار بفروشد که از فروش ۱۲.۷ میلیونی «سه ایکس: دولت متحد» بیشتر است. با این حال این اعداد و ارقام در مقایسه با فروش ۴۴ میلیون دلاری فیلم نخست، بسیار پایین تر هستند. باز هم مانند همیشه، وین دیزل نتوانسته به جز در سری فیلم های سریع و خشن، به موفقیت زیادی دست یابد.

به نظر می رسد که سود چندانی عاید تهیه کنندگان این اثر نخواهد شد و فیلم نمی تواند رقیبی برای «شکاف» به حساب بیاید. با این حال، سه ایکس جدید در عرصه بین المللی خوب عمل کرده و توانسته در یک هفته ۷۰.۵ میلیون دلار درآمد کسب کند.

«افراد پنهان» که هفته گذشته رتبه نخست را در اختیار داشت، با فروش ۱۶.۲ میلیونی به رده سوم سقوط کرده است. این فیلم تاکنون ۸۴.۲ میلیون دلار درآمد داشته و توانسته به موفقیت نسبی دست یابد.

Hidden-Figures-w700

انیمیشن «آواز» در پنجمین هفته خود ۹ میلیون دلار فروخته و به جایگاه چهارم بسنده کرده است. فروش مجموع ۲۴۹.۳ میلیون دلاری آن، باعث شده که بتوانیم «آواز» را ساخته ای موفق بدانیم.

فیلم اسکار پسند «لا لا لند» که احتمالا نامزدهای زیادی در مراسم امسال خواهد داشت، تنها ۸.۳ میلیون دلار فروش داشته و درآمد مجموع را به ۸۹.۶ میلیون رسانده است. علی رغم دارا بودن رتبه پنجم، معرفی نامزدهای اسکار در هفته جاری باعث می شود که فیلم از نظر تجاری در موقعیت خوبی قرار بگیرد.

در جایگاه ششم، «سرکش: داستانی از جنگ ستارگان» دیده می شود. فروش ۷ میلیونی این اثر علمی تخیلی در هفته گذشته، شاید چندان مورد توجه قرار نگیرد، اما آخرین قسمت از مجموعه جنگ ستارگان توانسته به باشگاه ۱ میلیارد دلاری ها بپیوندد.

«کامیون های غول پیکر» آخرین ساخته کمپانی پارامونت، فروش هفتگی و مجموع ۷ و ۲۲.۶ میلیون دلاری را تجربه کرده و در رتبه هفتم باکس آفیس ایستاده است. این اثر سینمایی در عرصه بین المللی نیز موفقیت زیادی نداشته و تنها ۴۱.۹ میلیون درآمد کسب نموده است. این اعداد و ارقام نمی توانند بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری فیلم را باز گردانند.

Lucas-Till-and-Jane-Levy-in-Monster-Trucks-w700

در جایگاه هشتم، فیلم «روز میهن پرستان» دیده می شود. آخرین ساخته «پیتر برگ» فروش هفتگی و مجموعه ۶ و ۲۳.۶ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

«بنیان گذار» فیلمی که به زندگی «رِی کروک» موسس مک دونالد می پردازد و چهره سرشناسی به نام مایکل کیتون در آن حضور دارد، توانسته تنها ۳.۷ میلیون دلار بفروشد و به جایگاه نهم بسنده کرده است. اگر این محصول نتواند میان نامزدهای اسکار جایی برای خود دست و پا کند، به راحتی فراموش خواهد شد.

رتبه آخر باکس آفیس نیز به «بی خوابی» با فروش ۳.۷ میلیون دلاری اختصاص پیدا می کند. آخرین فیلم جیم فاکس، توانسته در پایان دومین هفته مجموعا ۱۵.۱ میلیون دلار درآمد کسب نماید.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود