از تولد تا ۹ ماهگی؛ نگاهی به روند تکامل بینایی نوزاد انسان [تماشا کنید]

از تولد تا ۹ ماهگی؛ نگاهی به روند تکامل بینایی نوزاد انسان [تماشا کنید]

هنگامی که فرزندی جدید در خانواده متولد می شود، پدر و مادر اشتیاق فراوانی از خود نشان می دهند و همه تلاششان را برای خوشحال کردن نوزادشان به کار می گیرند. آن ها سعی دارند هر چیزی را به فرزندشان نشان دهند و کاری کنند که او هر چه زودتر با دنیای اطرافش آشنا شود. اما مسئله ای در این میان وجود دارد که بسیاری از والدین از آن غافل هستند. نوزادان بعد از به دنیا آمدن نمی توانند همه چیز را خوب ببینند و بینایی آن ها همانند ما نیست.

تحقیقاتی که آقای «رامش آنگوناولا» انجام داده، نشان می دهد که بچه ها در بدو تولد تنها یک تصویر سیاه و سفید و تار از اطراف خود دارند و نمی توانند چیزی را به درستی تشخیص دهند. بینایی نوزادان در طول دو سال اول زندگی به مرور تکامل پیدا می کند و همانند بزرگسالان می شود. آن ها بعد از سه ماه می توانند والدین خود را تشخیص دهند و جهان اطرافشان را واضح تر تماشا کنند.

آقای آنگوناولا برای نشان دادن این موضوع، تصویر متحرکی تهیه نموده و در آن بینایی نوزادان را از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی نشان داده است. تماشای این عکس می تواند ذهنیت شما را در این رابطه تغییر دهد، پیشنهاد می دهیم آن را ببینید.

210569-0-1485536879-1485536915

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود