خوراکی هایی که هر اندازه از آنها میل کنید، بازهم وزن اضافه نخواهید کرد

خوراکی هایی که هر اندازه از آنها میل کنید، بازهم وزن اضافه نخواهید کرد

حتما برای تان پیش آمده که بعد از یک روز کار دشوار به خانه بازگشته باشید و احساس گرسنگی فراوانی کنید. در این زمان ها احتمالا به سراغ راحت ترین چیزها برای خوردن می روید.

بنابراین یک بسته چیپس پر از نمک را بر می دارید و تمام آن را که محتوی ۷۰۰ کالری است را میل می کنید. جالب تر آن است که هنوز هم احساس گرسنگی می کنید.

برای اینکه بتوانید وزن کم کنید باید تا آنجا که امکان دارد از به وجود آمدن چنین موقعیت هایی پرهیز کنید. از میان وعده های بسیار شور همانند چیپس و پفک که مقادیر فراوانی سدیم در آنها وجود دارد پرهیز کنید.

همچنین میزان فیبر موجود در آنها ناچیز است و احساس سیری را در شما به وجود نمی آوردند. اگر هم در صدد کاهش وزن هستید اصلا گزینه مناسبی به شمار نمی آیند.

احتمالا گمان می کنید که برای کاهش وزن حتما باید تمام یخچال خود را با خوراکی های یکنواخت و خسته کننده ای چون کاهو و کرفس پر کنید.

بله درست است کرفس می تواند در این فهرست وجود داشته باشد اما سایر مواد چون سیب زمینی شیرین، قارچ، لوبیا سبز و ذرت بو داده شده و بسیاری دیگر از خوراکی های دیگر نیز می توانند برای ایجاد تنوع به این فهرست اضافه شوند.

برخی از انواع این خوراکی ها حتی با یک آبکشی ساده زیر آب شیر قابل خوردن هستند. برخی از این خوراکی ها را می توانید هرچقدر که دل تان می خواهد میل کنید.

حتما شما هم هیجان زده هستید تا بدانید که کدام یک از خوراکی های مورد علاقه شما در فهرستی که در ادامه این نوشته خواهد آمد وجود دارند. با هم این موارد را مرور می کنیم:

ذرتی که در فضای آزاد و به صورت سنتی بو داده شده

1

منظور از ذرت بو داده شده نوع سنتی آن است که در هوای آزاد تهیه شده و اندکی روی آن نمک پاشیده می شود. آنچه در سینما یا انواعی که در داخل ماکرو آماده می شوند مد نظر نیستند.

نوع سنتی ذرت می تواند میان وعده بسیار مناسبی باشد. یک فنجان ذرت بو داده شده تنها ۳۱ گرم کالری دارد. بنابراین زمانی که یک مشت از آن را در داخل دهان خود قرار می دهید نباید نگران باشید.

منداب (Arugula)

2

اگر استفاده از کاهو در سالاد برای تان یکنواخت شده می توانید از منداب در آن استفاده کنید. با این سبزی سبز و افزودن روغن زیتون و کمی پنیر پارمسان رنده شده و پاشیدن اندکی نمک روی آن می توانید یک وعده غذایی کامل داشته باشید.

دو فنجان از آن تنها ۱۰ کالری انرژی دارد بنابراین به جای آنکه خودتان را با نان یا سایر خوراکی های نشاسته دار سیر کنید تا آنجا که می توانید سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید.

بلوبری ها

3

بلوبری ها را تقریبا می توانید در تمام غذاها و میان وعده ها به کار برد. هر فنجان آن تنها ۸۵ کالری دارد. هرچقدر از آن را دوست دارید داخل ماست بریزید و کمی هم منداب به آن اضافه کنید.

می توانید کمی بلوبری فریز شده و موز را با لیموترش ترکیب کنید و یک بستنی سبزیجات متشکل از ۳ ماده را تهیه کنید.

کرفس

4

۹۵ درصد از کرفس آب است و بقیه آن هم از فیبر قابل حل شدن تشکیل شده. اما توجه داشته باشید که خوردن آن ممکن است شما را در طول شب بیدار نگه دارد. اما اندکی از آن این جریان را باعث نخواهد شد و در کاهش وزن نیز به شما کمک می کند.

می توانید آن را با حمص ترکیب کرده و یک میان وعده بسیار سلامت داشته باشید.

نوعی لوبیا سبز به نام Edamame

5

لغت Edamame ممکن است اندکی عجیب به نظر برسد چرا که به معنای «ریشه لوبیاست» و تنها دانه های سویای نرسیده هستند.

یک فنجان از آن ۱۳۰ کالری انرژی دارد. می توانید به راحتی آن را در داخل پاستا، سالاد، ظرف غلات و یا حتی نوشیدنی ها بریزید. اندکی به آن نمک بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه بخارپز کنید. بسیار خوش طعم و ترد خواهد شد.

سفیده تخم مرغ

6

هرچقدر که دلتان می خواهد سفیده تخم مرغ میل کنید. یک سفیده تخم مرغ تقریبا ۴ گرم پروتئین و تنها ۱۷ گرم کالری دارد.

می توانید سفیده تخم مرغ را جداگانه از سوپرها خریداری کنید. در منزل هم آن را با اسفناج، گوجه فرنگی و پنیر فتا ترکیب کرده و یک املت خیلی سریع آماده کنید.

اما یادتان باشد که کاملا هم زرده تخم مرغ را کنار نگذارید چرا که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید است. می توانید در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.

پرتقال 

7

تنها به آب پرتقال اکتفا نکنید چرا که با گرفتن آب آن مقادیر قابل توجهی فیبر را که بسیار هم در کاهش وزن تان موثر است را دور می ریزید. با مصرف روزانه پرتقال می توانید مقدار قابل توجهی «ویتامین ث» را به بدن برسانید.

علاوه بر این ویتامین مواد دیگری چون فولیت، پتاسیم و «ویتامین ب ۱» نیز در آن وجود دارد. یک پرتقال متوسط حدود ۶۲ کالری دارد. فیبر و آب موجود در آن هم باعث خواهد شد که تا وعده بعدی احساس سیری کنید.

قارچ پورتوبلو

77

این نوع قارچ یکی از ۳۸.۰۰۰ نوع قارچ است. اندازه و مزه خوب آن می تواند آن را گزینه مناسبی برای یک وعده غذایی گرداند. بزرگ ترین آن در حدود ۱۸ کالری انرژی دارد.

بنابراین در برگر سبزیجات خود تا آنجا که می توانید از آن استفاده کنید. نوع گریل شده آن به همراه اسفناج، سیر و کمی پنیر خامه ای بسیار لذیذ است.

جلبک دریایی

8

این گیاه ماده اصلی غذاهای شرق آسیاست. امروزه در تمام سوپرمارکت های سطح جهان می توانید آن را تهیه کنید. جلبک دریایی منبع غنی ای از ید و مواد معدنی پایه است که برای عملکرد تیروئید و سلامت بسیار موثر است.

در هر یک فنجان جلبک دریایی تازه ۳۲ کالری وجود دارد و محتوی مقادیر قابل توجهی فیبر است.

توت فرنگی

9

یک فنجان توت فرنگی تنها ۵۰ کالری دارد و می توانید دو و نیم گرم فیبر را نیز داشته باشد.

در مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد، «آنتوسیانین» که گروهی از «فلاونوئیدها» هستند در توت فرنگی یافت می شود که می تواند از ابتلا به حملات قلبی در میان زنان میانسال جلوگیری به عمل آورد.

می توانید یک فنجان از آن را با کمی خامه میل کرده و هیچ عذاب وجدانی هم نداشته باشید.

نوعی لوبیا سبز (Sugar Snap Peas)

44

این نوع لوبیا می تواند با دارا بودن کمی شیرینی طبیعی احساس خوبی به شما بدهد. یک فنجان آن در حدود ۳۵ کالری دارد و متشکل از فیبر و پروتئین نیز است. می توانید آن را هم پخته و هم خام مثلا در سالاد تان میل کنید.

سیب زمینی شیرین

10

یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین می تواند سیب زمینی شیرین باشد. این ماده مملو از «بتاکاروتن» است که در بدن به «ویتامین آ» تبدیل می شود. یک سیب زمینی شیرین اندازه متوسط ۱۱۲ کالری دارد و به خوبی احساس سیری را در فرد به وجود می آورد.

منبع: thisisinsider
۲ نظر

ورود

  • حمیدرضا بهمن ۲۷, ۱۳۹۵

    سلام خیلی ممنون
    واقعا خدای عزیز و مهربان رو به خاطر اینهمه نعمتهای مفید و پاکیزه همیشه باید شکر کنیم

  • الهام آبان ۲۲, ۱۳۹۶

    سلام ، خیلی از اینها تو ایران نیست