گزارش روزیاتو از بازتاب اینستاگرامی غم انگیز ترین سلفی سال

گزارش روزیاتو از بازتاب اینستاگرامی غم انگیز ترین سلفی سال

روزیاتو: در پی واژگونی اتوبوس حامل شماری از سربازان پادگان ۰۵ کرمان که روز چهارشنبه دوم تیر روی داد، متاسفانه ۲۰ تن از جمله ۱۳  سربازان عزیز این مرز و بوم به شهادت رسیدند. گزارش امروز سرویس چهره های روزیاتو نگاهی دارد به واکنش چهره های مطرح ایرانی در اینستاگرام به این واقعه تلخ. با ما همراه باشید.

1-w600-h600

(سلفی غم انگیز سربازان  پادگان صفر پنج کرمان ساعتی پیش از شهادت، بازتاب گسترده ای در اینستاگرام ایرانیان به خصوص صفحه رسمی سلبریتی های سیاسی، هنری  و ورزشی ایران داشت)

 

آسوده بخواب سرباز وطن که سرنوشت برایت تا ابد مرخصی رد کرده است . . . . .

این جمله معروفی هست که ظرف چند روز اخیر در فضای اینستاگرام ایرانیان در حال به اشتراک گذاشته شدن است. واژگونی اتوبوس حامل سربازان پادگان ۰۵ کرمان که از سیرجان کرمان به سمت نی ریز اهواز در حال حرکت بودند، سبب شد تا ۱۹ تن از ۳۶ سرنشین این اتوبوس که همگی سربازان وطن بودند در بامداد صبح چهارشنبه به شهادت برسند.

سرهنگ محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور درگفت‌و گو با ایسنا، درباره علت حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی صفر ۵ کرمان در نی‌ریز اعلام کرد که  بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه شده است.

در پی این حادثه غم انگیز، فضای جامعه اطلاعاتی ایران به یک باره به این خبر دردناک واکنش نشان داد و ده ها هزار ایرانی فعال در اینستاگرام، تصویر سلفی سربازان صفر پنج کرمان را که ساعتی پیش از این سفر غم انگیز گرفته بودند را منتشر  کردند که می شود از این سلفی، غم انگیز ترین سلفی سال ۹۵ یاد برد. چهره های شاخص ایرانی در اینستاگرام، از ورزشکاران گرفته تا فعالان سینما و موسیقی و فرهنگ و حتی سیاستمداران نیز از این قافله عقب نبودند و نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند.

در پی این حادثه، بسیاری از کاربران ایرانی اینستاگرام، تصویر سلفی یاد شده را با پیام های مختلف که باهشتگ سرباز، وطن، کرمان همراه شده بود منتشر کردند.

گزارش امروز سرویس چهره های روزیاتو نگاهی دارد به بازتاب اینستاگرامی غم انگیز ترین سلفی سال ۹۵ در فضای جامعه اطلاعاتی ایران. با ماه همراه باشید.

2-w600-h600

محمد رضا مقدم، خواننده و ترانه سرای کشورمان عکس بالا را در اینستاگرامش منتشر  کرد و نوشت:

رفقا یادتون گرامی جاتون سبز , جایگاه بعدیتون در آرامش قطار می رود , تو می روی , تمام ایستگاه می رود , و من چقدر ساده ام که سالهای سال در انتظار تو کنار این قطار رفته ایستاده ام

تسلیت خبردااااااارررررررر از راااااااسسسست بههههههه بهششششششت ? #محمدرضا_مقدم #سرباز #وطن #تسلیت #خبردار #از_راست_به_بهشت

3-w600-h600

شهاب جعفر نژاد، کاریکاتوریست ایرانی فعال در اینستاگرام نیز در پی شهادت سربازان نیروی زمینی ارتش، تصویر بالا را بر روی اینستای خود منتشر کرد و نوشت :‌

آخرین سلفی برای سربازان جوان سرزمینم که به مرخصی ابدی رفتند..

به نظر می رسد این طرح آقای جعفر نژاد تا چند روز آینده هزاران بار در اینستاگرام ایرانیان به اشتراک گذاشته شود.

4-w600-h600

پرویز پرستویی، بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر ۹۴ نیز در پیامی، حادثه تلخ شهادت سربازان وطن را با انتشار تصویر واژگونی اتوبوس حامل سربازان کرمانی تسلیت گفت و نوشت:

نوزده سرباز وبیست و نه زخمی در یک روز در دوسانحه رانندگی میمیرند.اگر این اتفاق در هر جای دیگر رخ میداد رسانه هایشان اینقدر بی تفاوت نبودند واین فاجعه به یک تیتر حوادث تبدیل نمی شد .واقعا چه کسی پاسخگوی این وسیله نقلیه های اسقاطی است؟ اما سرباز مگر چه ارزشی دارد؟ فیش حقوقی شاهد است که سرباز ماهیانه هفتادهزار تومان می ارزد،هفتاد هزار تومان……. خدا حافظ برادر سربازم اینجا کسی ککش هم نمیگزد ،جز خانواده داغدارت جز رفیق بی برادر شده ات جز دخترکی که رخت بخت سفیدش سیاه شد……. خدا حافظ برادر سربازم . . .

5-w600-h600

یغماگلرویی، ترانه سرای ایرانی نیز با انتشار  تصویر سلفی غم انگیز بالا، درگذشت این عزیزان را تسلیت گفت و نوشت:

تصادف»

می دونی گردان بره آموزشی، نفر برگرده یعنی چی؟

در واژگون شدن دو اتوبوس حامل سربازان پادگان «صفر پنج» کرمان، نوزده سرباز کشته و بیش از پنجاه سرباز مجروح شده اند که حال بعضی از آن ها هم وخیم گزارش شده. این حادثه بامداد دیروز در کیلومتر پانزدهم جاده نی ریز -کرمان رخ داد. آمارها نشان می دهد در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می شوند. اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد.

وضعیت نا مناسب حوادث جاده‌ای کشور ما باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند. براساس اعلام پژوهشکده بیمه مرکزی ایران، کشور ما از نظر تصادفات ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌ خود اختصاص داده و از این جهت، تنها کشور سیرالئون در غرب قاره آفریقا است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران دارد و با غفلت مسئولین احتمالن ما به زودی از آن کشور هم پیشی خواهیم گرفت و به رتبه ی اولی در جهان – لااقل در مرگ و میر جاده ای – خواهیم رسید! کم توجهی رسانه ها در مورد خبر درگذشت این سربازان و بی توجهی مسئولان – نه تنها نسبت به وضعیت جاده های کشور، که حتا در ابراز تاسف از این حادثه جای سوال دارد. در هر کشوری در هر کجای جهان، مرگ نوزده سرباز باعث اعلام عزای عمومی می شد اما پنداری آنچه اینروزها بها ندارد جان سرباز ایرانی ست.

افسوس و تسلیت به خانواده های سوگوار …

6-w600-h600

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی، از کارشناسان مذهبی فعال در تلویزیون نیز با ارسال پیام صوتی و انتشار عکس سلفی سربازان نیروی زمینی ارتش، این حادثه را تسلیت گفت و نوشت:

لطفا پیام صوتی ام را در کانال تلگرامم گوش کنید و لطفا دست به دست کنید تا به مادران داغدیده این عزیزان برسد.

7-w600-h600

بهاره رهنما، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که بیش از ۱.۹ میلیون فالور در اینستاگرام دارد، با انتشار تصویر بالا، درگذشت این عزیزان را تسلیت گفت و نوشت:

برای سربازان عزیز کشورم عرض تسلیت دارم حادثه تصادف اتوبوس حامل سربازان جوان کشورم و فوت نوزده جوان ایرانی که شاید هر کدام برای اینده کشورم سرمایه ای بودند، قلب همه ما رو به درد اورد ، به خانواده های محترم این سربازان تسلیت میگم و از خداوند مهربان برایشان صبر و ارامش ارزو دارم، روایت هست که هرکسی در حال انجام وظیفه از بین برود برای خداوند مثل یک شهید محسوب میشود، برای روح پاک این سربازان علو درجات الهی را ارزو دارم…

8-w600-h600

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما ایران نیز که بیش از ۱.۳  میلیون فالوور در اینستاگرام دارد، با انتشار  تصویر بالا، درگذشت سربازان نیروی زمینی ارتش را تسلیت گفت و نوشت:

تسلیت به خانواده حادثه تلخ تصادف سربازان پادگان ٠۵کرمان… آرزوی صبر برای خانواده این عزیزان دارم

9-w600-h600

آناهتیا نعمتی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران نیز که ۱.۱ میلیون فالوور در اینستاگرامش دارد، با انتشار تصویر خاص بالا، به این حادثه غم بار واکنش نشان داد. او نوشت:

 

از صمیم قلب به خانواده عزیزان و دوستان و هم خدمتی های این عزیزان تسلیت عرض میکنم، امید به بهبودی مصدومین ، خیلی دردناک هست ، خدایا صبر ، صبر ، صبر ??

11-w600-h600

آزاده نامداری، مجری جنجالی تلویزیون در سال های اخیر نیز با انتشار سلفی غمناک بالا بر روی صفحه شخصی اش در اینستاگرام، به این حادثه واکنش اینستاگرامی نشان داد. او نوشت:

آخرین سلفی نوزده سرباز….. خبرهای تلخ چه تند پخش میشه. همدردی بامادران وپدران سربازانی که منتظر بودند فرزندشان برگردد….متاسفم وتسلیت میگم. پ.ن.تلنگری شاید باز به ما که سوانح رانندگی محصول بی توجهی خودماست که اینطور دردش آزارمان میدهد #آخرین _سلفی#سرباز#بی بازگشت#تسلیت.

12-w600-h600

الهام پاوه نژاد، از بایگران مطرح سینما،تئاتر و تلویزیون کشورمان با انتشار عکس خاص بالا در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، به این حادثه تلخ واکنش نشان داد و نوشت:

دلتون صبور چشم به راه ماندگان . . . دلتون صبور.  . .

13-w600-h600

سارا خویینی ها، بازیگر تئاتر و تلویزیون نیز با انتشار تصویر فوق، به این حاده غم انگیز واکنش اینستاگرامی نشان داد و این چنین گفت:

چقدر ناخوشایند است که هربار برای اخباری تاسف بار و دلخراش بخواهیم ابراز ناراحتی و اطلاع رسانی کنیم ! که البته اطلاع رسانی وظیفه ی رسانه ها هستش و متاسفانه جای سوال دارد که چرا پوشش خبری تا این حد ضعیف عمل میکند ….. دیروز دو اتوبوس حامل سربازان پادگان ٠۵ کرمان در اثرتصادف واژگون شد و ١٩ سرباز و بیش از ۵٠ نفر از آنها مجروح شدند،این حادثه در کیلومتر ١۵ جاده ی نی ریز /کرمان اتفاق افتاده !!! آنهم درست وقتیکه برای دیدار خانواده هایشان راهی شده بودند ……..تسلیت به مادرانی که فرزندانشان را انتظار میکشیدند و انتظارشان پایان نگرفت .روحشان شاد ????طلب صبر برای خانواده هاشون…

14-w600-h600

سحر قریشی، بازیگر  تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که ۳.۷  میلیون مخاطب در اینستاگرامش دارد نیز با انتشار تصویر جالب بالا که روی ان نوشته شده بود: سرباز مرد و ما نشستیم و تماشا کردیم، به این حادثه واکنش اینستاگرامی نشان داد  و نوشت:

◼️ تسلیت پدر◼️ تسلیت خواهر◼️ تسلیت برادر◼️ تسلیت رفقا◼️ تسلیت ایران◼️ تسلیت مردم◼️ تسلیت به انسانیت◼️ تسلیت به جهان هستى که با این همه پستى باز هم تو سربازش هستى??◼️ #سحرقریشی#تسلیت#مادران#عزیزان#داغدار#سرباز#خدمت#ایران#ایرانی#عزاداری#فراق#جوان#ناکام#همدر

15-w600-h600

شیلا خدادا، بازیگر سینما و تلویزیون ایران نیز با جمله کوتاهی این رخداد را به صورت اینستاگرامی تسلیت گفت:

تسلیت به خانواده های این عزیزان. روحشان شاد.

16-w600-h600

فاطمه گودرزی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران نیز در اینستاگرامش به این حاده واکنش نشان داد. او در این صفحه نوشت:

آخرین عکس سربازان تصادف دیروز اتوبوس جاده سیرجان -نى ریز-آسوده بخواب سرباز وطن، که سرنوشت تا ابد برایت مرخصى رد کرده خدایاب ه خانواده های شان صبرو به رانندگان تامل در رانندگی ..  . .

فاطمه معتمد آریا، بازیگر  پیشکسوت سینمای ایران نیز در  گذشت این سربازان را تسلیت گفت. وی در اینستاگرامش با متنی جالب نوشت:

معکوس شمردنند جوانیشان را . هیهات از این عاقبت تکراری … تسلیت باد . . . .

18-w600-h600

علی دایی، آقای گل فوتبال جهان نیز در اینستاگرامش به این خبر واکنش نشان داد و یکی از تصاویر سلفی سربازان پادگان صفر پنچ کرمان را به اشتراک گذاشت که با بیش از ۷۰ هزار لایک همراه شد. او نوشت:

آخرین رقص سربازان وطن. روحشان شاد. تسلیت به ملت ایران .

19-w600-h600

علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی و جادوگر فوتبال آسیا نیز در پیامی کوتاه که با لایک صد و هشت هزار نفری مخاطبان آقای کریمی مواجه شد، با انتشار تصویر فوق در اینستاگرامش، به این خبر واکنش نشان داد. او نوشت: روحشون شاد

20-w600-h600

فرهاد مجیدی، کاپیتان اسبق و معروف آبی پوشان پایتخت (استقلال تهران) نیز به خبر درگذشت سربازان وطن در جاده اهواز واکنش نشان داد که بااستقبال ۶۲ هزار فالور ایشان همراه شد. او در پیامی کوتاه نوشت: روحشون شاد.

21-w600-h600

محمد علی ابطحی، رییس دفتر  رئیس جمهور در دوران اصلاحات نیز در اینستاگرامش به این واقعه تلخ واکنش نشان داد و نوشت:

سربازی در دوران صلح، یعنی لحظه شماری برای پایان یافتن خدمت و شروع زندگی و امید های زیبا و بزرگ. تصادف خونبار اتوبوس حامل سربازهای وطن ، فقط یک تصادف و کشته شدن ١٩ نفر نبود، سقوط دنیاهای پر امید بود و کشته شدن ١٩ نفری بود که زندگی را متوقف کرده بودند تا بعد از سربازی همه آمال و آرزوهاشان را زندگی کنند. از همه مهمتر سرباز بودند، سرباز وطن من و شما وایران ما. این حادثه به این دلیل که سرباز وطن بودند، ملی است. انتظار بزرگداشت در سطح ملی ار این ها که برای کشورشان آماده بودند سر ببازند، طبیعی ترین انتظار است. به خانواده گرامی شان و به همه ملت ایران تسلیت میگویم.

22-w600-h600

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه رسمی خود در اینستاگرام، به این واقعه تلخ واکنش نشان داد و نوشت:

ضایعه جانگداز واژگونی دو اتوبوس که منجر به جانباختن ۱۹ نفر و مصدومیت جمعی از جوانان برومند و سربازان وطن گردید،موجب تأسف و تأثر فراوان شد. اینجانب ضمن آرزوی شفای عاجل برای مصدومین و عرض تسلیت این مصیبت جانکاه به ملت شریف ایران و خانواده های درگذشتگان برای آنان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم. علی لاریجانی

23-w600-h600

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز در پیامی اینستاگرامی، درگذشت این عزیزانرا با انتشارتصویر بالا تسلیت گفت. او نوشت:

پر کشیدن ١٩ سرباز وطن از بین ما، حادثه تلخی است. این جوانان حافظان این آب و خاک و اعتقاد بودند. امیدوارم اگر قصوری در این حادثه هست، با جدیت با آن برخورد شود. آن ها حافظان ما بودند، حافظ یاد و نامشان باشیم. به خانواده داغدار این عزیزان تسلیت عرض میکنم و برایشان از خداوند متعال صبر و اجر خواهانم. . . .

24-w600-h600

علی پروین، سلطان قرمز پوش های پایتخت نیز با انتشار تصویر فوق که با استقبال گسترده هوادارانش در اینستاگرام مواجه شد این واقعه تلخ را تسلیت گفت. جالب ان هست که علی پروین هیچ پیامی زیر این تصویر ننوشت.

واکنش شخصیت های مذهبی، ورزشی، هنری و سیاسی ایران به این واقعه تلخ در اینستاگرام، نشان داد که بخش قابل توجهی از جامعه اطلاعاتی ایران در اینستاگرام فعالیت گسترده ای دارد و پیام های اینستاگرامی، چه به صورت متنی، چه تصویری و چه ویدئویی، به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی دیجیتالی ایرانیان در فضای مجازی تبدیل شده است.

انتشار هزاران پیام تسلیت وبه اشتراک گذاشتن متعدد سلفی تلخ سال ۹۵ توسط چهره های شاخص ایرانیان در اینستاگرام نشان داد که میلیون ها ایرانی در فضای مجازی، در واقعه های تلخ، همرنگ و هم صدا، با قدرت لایک ها و کامنت ها و هشتگ ها، همدردی و هم صدایی خود را نسبت به مسائل مختلف اعلام می کنند و این ظرفیت نشان دهنده اهمیت ابزار اطلاع رسانی و تبلیغاتی موثر هم چون اینستاگرام برای تبادل اطلاعات و ارتباطات هدفمند میان ایرانیان در فضای مجازی به شمار می رود که از جنبه های روان شناسی سایبر و سبک زندگی دیجیتالی قابل تحلیل هست.

امیدواریم در سرویس چهره های روزیاتو، در طول هفته آخرین خبر ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط ده ها سلبریتی ایرانی را در اینستاگرام منتشر کنیم تا همواره مخاطبان عزیز روزیاتو، در جریان آخرین اطلاعات اینستاگرامی چهره های سرشناس  و پر فالوور ایرانی در این شبکه محبوب باشند.

همواره دنیای سلبریتی های ایرانی و بین المللی در شبکه های اجتماعی را در سرویس چهره های روزیاتو دنبال کنید.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود