با لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای یونانی آشنا شوید [قسمت دوم]

با لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای یونانی آشنا شوید [قسمت دوم]

یکی از راه های آشنا شدن با فرهنگ و سنت های هر سرزمینی خوردن غذاهای آن منطقه است که با توجه به تاریخچه فرهنگی، اقلیم و تمدن آن ناحیه تهیه و طبخ می شود.

یکی از قدیمی ترین فرهنگ های باستانی جهان نیز به کشور یونان اختصاص دارد. در این سرزمین جشن های آیینی فراوان به همراه غذاها و سنت های خاص آن مراسم وجود دارد که به همراه موسیقی این سرزمین می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند.

در قسمت اول بررسی غذاهای یونانی بخشی از این غذاها را مورد بررسی قرار دادیم و بخش دوم آن را نیز امروز و در قالب این نوشته برای شما خواهیم آورد. اگر در ایام تعطیلات نوروز به یکی از کشورهای یونان یا قبرس جنوب سفر کردید در برنامه سفر خود حتما امتحان کردن برخی از این خوراکی ها را قرار دهید.

با هم ادامه این غذاهای لذیذ را مرور خواهیم کرد:

کالو پراما (Kalo Prama)

این غذا به معنای «یک چیز خوب» است و زمانی که آن را امتحان می کنید به معنای درست آن پی خواهید برد. این کیک پر از شهد که در آن گلاب و بادام هم به کار برده شده می تواند یک دسر شیرین و سبک برای بعد از غذا باشد.

کیثاراکی (Kritharaki)

2
در این غذا نوعی پاستا در اندازه های کوچک به نام «اُرزُ»، گوجه فرنگی و پیاز استفاده شده و می تواند با هر گوشتی از بره تا بیف، مرغ و یا گوشت خوک همراه شده باشد. برای مزه دار کردن آن مقادیری ادویه نیز به این غذا اضافه می شود.

گمیستا (Gemista)

3
این دلمه های فلفل و گوجه فرنگی، با برنج، برخی از طعم دهنده های گیاهی و گوشت پر می شوند و می تواند یک وعده غذای سالم که رضایت شما را نیز جلب می کند باشد.

سوفلاکیا (Souvlakia)

4
این سیخ های کباب گریل شده معمولا از تکه های گوشت خوک و مرغ تهیه می شوند و روی پیتا و به همراه سالاد سرو می شوند. عمدتا هم به طور مستقیم از سیخ ها کشیده و خورده می شوند.

دلمه (Dolmades)

5
این رول های محتوی برنج، گوشت خوک و جعفری در داخل برگ مو پیچیده می شوند. هم به صورت گرم و هم سرد سرو می شوند. می توان از گوشت قرمز هم برای تهیه آن استفاده کرد. برای گیاهخوران نیز انواع گیاهی و بدون گوشت آن طبخ می شود.

لوکومادز (Loukoumades)

6
اگر از طرفداران دونات هستید حتما این دسر را دوست خواهید داشت. این دسر یکی از رایج ترین خوراکی هایی است که خریده می شود. روی آن عمدتا با شهد، مغز و دارچین پوشانده می شود.

آفلیا (Afelia)

7
این غذا با گوشت خوک و به سبک یونانی طبخ می شود و پخته شدن آن ساعت ها به طول می انجامد.

کورابیدز (Kourabiedes)

8
در طول تعطیلات بسیاری از مادربزرگان این کلوچه های شیرین و گردویی را با طعم دهنده هایی چون پرتقال و وانیل تهیه می کنند و در دسترس مهمان خود قرار می دهند. یکی از آنها را با قهوه یونانی بدون شیر امتحان کنید تا در میزان شیرینی آن تعادلی به وجود آورده باشید.

ماوروماتیکا (Mavromatika)

9
یکی از سلامت ترین غذاهایی است که در این دو بخش معرفی می شود. در این غذا لوبیاهای چشم بلبلی به همراه سُس گوجه فرنگی در کنار پروتئین گوشتی سرو می شوند.

موساکا (Moussaka)

11
یک لایه از گوشت چرخ شده که عمدتا هم گوشت بره یا بیف است، در سُس گوجه فرنگی، بادمجان و سُس بشامل پخته و به یک غذای مطبوع یونانی تبدیل می شود.

لوکانیکو (Loukaniko)

10
این سوسیس دودی از ادویه و گیاهانی چون رازیانه، پرتقال و گاهی هم چیلی تشکیل شده. می تواند به عنوان پیش غذا و به صورت باربکیو شده سرو شود. همچنین به همراه هالومی که در بخش اول به آن اشاره شد در ساندویچ پیتا نیز سرو می شود.

باقلوا (Baklava)

12
باقلوا در ترکیه و در کل خاور میانه طرفداران فراوانی دارد که در شیرینی فروشی های یونانی نیز یافت می شود. این لایه های محتوی پسته که در خمیر فیلو گنجانده شده اند، به صورت مثلثی یا مربعی شکل پیچیده می شوند و با عسل، آب لیمو و دارچین مزه دار می شوند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود