خطای تاریخی در اسکار؛ نام برنده بهترین فیلم به اشتباه اعلام شد

خطای تاریخی در اسکار؛ نام برنده بهترین فیلم به اشتباه اعلام شد

مراسم اسکار ۲۰۱۷ دقایقی پیش به پایان رسید و برندگان هر بخش معرفی شدند. اصغر فرهادی نیز افتخاری دیگر برای سینمای ایران رقم زد و دومین اسکار خود را به دست آورد. اما امسال اتفاقی تاریخی در مراسم رخ داد که هیچ کس فکرش را نمی کرد و همه را به شوک فرو برد.

مجری ها نام بهترین فیلم را به اشتباه «لا لا لند» (La La Land) اعلام کردند، در حالی که فیلم «مهتاب» (Moonlight) این افتخار را به دست آورده بود. ما در این مطلب قصد داریم علت مسئله یاد شده را بررسی کنیم.

پس از آن که «دیمین شازل» کارگردان «لا لا لند» جایزه را دریافت کرد، عوامل برنامه روی سن آمده و اشتباه رخ داده را اعلام کردند. «جردن هورویتز» تهیه کننده فیلم یاد شده اعلام کرد که اشتباهی رخ داده و «مهتاب» عنوان بهترین فیلم امسال را از آن خود کرده است.

«وارن بیتی» ۷۹ ساله همراه با «فی داناوی» ۷۶ ساله، اظهار داشتند که پاکت به اشتباه باز شده و از این بابت عذر خواهی کردند.

اسکار

آقای بیتی درباره اشتباه پیش آمده گفت: “من می خواهم به شما بگویم که چه اتفاقی افتاد. من پاکت را باز کردم و در آن نوشته شده بود اما استون، لا لا لند. به همین دلیل به شما و به فی داناوی نگاه ژرفی انداختم. من قصد شوخی کردن نداشتم.”

F:PHOTOMediaFactory ActionsRequests DropBox3000#tvcaptureSNAG-5524.jpg

پس از آن که یکی از عوامل فیلم «مهتاب» روی صحنه آمد، جیمی کیمل که میزبانی مراسم را بر عهده داشت، خطاب به حضار این سخنان را بر زبان آورد: “من نمی دانم چه اتفاقی افتاد. من خودم را از این بابت سرزنش می کنم. اما به یاد داشته باشید که این تنها یک مراسم اهدای جایزه است. این که ما دیگران را سرخورده و نا امید ببینیم، اتفاق خوشایندی نیست، اما در عوض عده بیشتری به سخنرانی پرداختند.”

“فیلم های بسیار خوبی به نمایش درآمدند. می دانم که این مراسم را به خوبی کنترل نکردم. از شما برای تماشای اسکار امسال تشکر می کنم. از فردا به کار خود باز می گردم و قول می دهم که دیگر من را در مراسم اسکار نخواهید دید.”

منبع: people
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود