۱۴ ترفند هوشمندانه برای اینکه طول عمر لباس ها و کفش های خود را بیشتر کنیم

۱۴ ترفند هوشمندانه برای اینکه طول عمر لباس ها و کفش های خود را بیشتر کنیم

زندگی امروز به گونه ای است که ما دائما در حال سفرهای درون شهری و برون شهری هستیم. در چنین مواردی برخی وسایل همراه ما اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. از جمله مهم ترین آن ها می توان به لباس ها و کفش ها اشاره نمود. افراد برای انجام کارهای زیاد و طاقت فرسای خود، به لباس ها و کیف هایی مقاوم و با دوام نیاز دارند. اما چگونه می توان شرایط را به گونه ای فراهم آورد که آن ها بیشترین عمر و کارایی را برای ما داشته باشند؟

ما در این مقاله قصد داریم روش هایی جالب و خلاقانه برای نگهداری از لباس ها و کیف ها را به شما ارائه دهیم. شما با رعایت کردن نکات و دستور العمل های زیر، قادر خواهید بود طول عمر وسایل خود را افزایش دهید و آن ها را برای مدت بیشتری به کار بگیرید. تصاویر را ببینید، توضیحات را بخوانید و مطلب را تا پایان دنبال کنید.

650
شما می توانید توسط سوهان ناخن به راحتی کفش های جیر را تمیز کنید.
651
استفاده از شیشه پاک کن می تواند کفش های چرم براق و دارای جلا را مثل روز اول تمیز کند.
652
ترکیبی از نمک، آب سرد و آمونیاک، کاری می کند که لکه های خون به راحتی از روی لباس ها پاک شوند. دو قاشق غذاخوری نمک یا آمومیاک را به یک لیتر آب سرد اضافه نمایید تا محلول به دست آید.
653
برای آن که از شر بوی مداوم لباس ها خلاص شوید، آن ها را در یک کیسه زیپ دار قرار داده و برای یک شب در فریزر بگذارید.
654
ترکیب آب و سرکه می تواند محصولات چرمی را تمیز و پاکیزه نماید.
655
مایع ظرفشویی به سرعت لکه چربی را از بین می برد. به محل لکه مقداری مایع زده و آن را مالش دهید.
656
موم یا لاک ناخن شفاف می تواند خط و خش های کفش چرم را از بین ببرد. به آرامی یکی از این دو ماده را به محل خش بزنید. پس از آن که موم سفت شد، ماده را توسط یک پارچه پشمی فلانل بردارید و به کفش واکس بزنید.
657
چسب مایع می تواند اتصال کناره ها و جلوی کفش را محکم کند و کفش های پاره را تعمیر نماید. ناحیه آسیب دیده را با استفاده از کبریت و یا خلال دندان، از درون چسب کاری کنید. با استفاده از یک پارچه، سه الی چهار دقیقه ناحیه چسب کاری شده را به هم فشار دهید. سپس توسط رنگ شبیه به کفش، ناحیه را رنگ کاری کنید.
658
برای جلوگیری از بور شدن لباس های جین مشکی، به پور شوینده خود سرکه و نمک اضافه کرده و سپس لباس ها را بشویید.
659
برای تمیز کردن کفش های چرم نوبوک، با نسبت یک به سه آمونیک و آب را با هم ترکیب نمایید و یا آن که ۱ قاشق غذاخوری سرکه را درون یک لیتر آب تمیز و گرم حل کنید.
660
برای نرم کردن دوباره حوله ها، آن ها را درون آب نمک غوطه ور کنید. نصف لیوان نمک را به یک لیتر آب اضافه نمایید و حوله ها را به مدت سه روز در این محلول بگذارید. پس از آن، حوله ها را توسط شوینده در ماشین لباسشویی بشویید.
661
برای تمیز کردن لکه های روی کیف های دستی چرم، از یک پارچه یا گوش پاک کن آغشته به سرکه استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که تنها سرکه سفید می تواند به شما کمک نماید و دیگر انواع آن به وسیله شما رنگ می دهند.
662
اضافه کردن مقداری حالت دهنده مو، می تواند به تمیز شدن لباس های ابریشم کمک کند. این کار ماده ظریف یاد شده را نرم تر از قبل می نماید.
لباس
نوار چسبی پرزهای لباس شما را به راحتی خواهد گرفت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود