۱۰ چهره مشهوری که پس از مدتی افول بار دیگر خود را به قله های افتخار و شهرت رساندند

۱۰ چهره مشهوری که پس از مدتی افول بار دیگر خود را به قله های افتخار و شهرت رساندند

شهرت و اعتبار بسیار آسان از آنچه که فکر می کنید از دست می رود. خیلی ساده اعتبار و شهرت امروز ممکن است فردا از دست رفته باشد. بسیاری از چهره های مشهور آینده ی کاری خود را در یک ثانیه و با یک تصمیم اشتباه خراب کردند. اگر چه بسیاری از آن ها دیگر نتوانستند به دوران اوج خود بازگردند اما برخی دیگر با تلاش و عبرت گرفتن از گذشته خود توانستند رفته رفته بار دیگر به قله های موفقیت و شهرت برسند و حتی بیشتر و بهتر از قبل بدرخشند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با چهره های مشهوری آشنا کنیم که اراده، قدرت درونی و استعداد باعث شد که بار دیگر شهرت و اعتبار دوران گذشته خود را به دست آورده و مورد تحسین طرفدارانشان قرار بگیرند.

۱- بن افلک

زندگی حرفه ای بن افلک به سوار شدن در یک قطار شهربازی شبیه است که فراز و نشیب های خاص خود را دارد. او در اواخر دهه ی ۱۹۹۰ شهرت بالای داشت و حتی برای فیلم «ویل هانتینگ خوب» (Good Will Hunting) برنده ی جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. اما در اوایل دهه ی ۲۰۰۰ به یکباره از اعتبار و شهرت او به شدت کاسته شد و برای بازی در فیلم های «دستمزد» (Paycheck)، «بی باک» (Daredevil)، «آرماگدون» (Armageddon) و «پرل هاربر» (Pearl Harbor) نامزد دریافت تندیس بدترین بازیگر سال شد. اما وی در سال ۲۰۱۵ توانست بار دیگر به اوج رسیده و خود را در سطح اول هالیوود مطرح سازد.

۲- آنجلینا جولی

یک شکست عاطفی به دلیل جدایی از همسرش برد پیت و همچنین مادر تعداد زیادی بچه بودن باعث شد که زیبایی و شهرت آنجلینا جولی برای مدت کوتاهی محو شده و او در سال ۲۰۱۶ نتواند در هیچ فیلمی بازی کند که در دوران فعالیت هنری او بی سابقه بود. در این دوره زمانی هر روز شاهد خبرهایی ناراحت کننده از کاهش وزن او به ۴۰ و سپس به ۳۵ کیلوگرم بودیم. اما در سال ۲۰۱۷ شرایط او بهتر شده و به نظر می رسد با پروژه هایی که در دست اقدام دارد بار دیگر به دوران اوج خود بازگشته است.

۳- وینس واون

وینس واون بازیگری را از دهه ی ۱۹۸۰ آغاز کرد و برای بازی در فیلم های «Swingers» و «دنیای گمشده: پارک ژوراسیک» (The Lost World: Jurassic Park) به شهرت رسید. اما در اوایل دهه ی ۲۰۰۰ تنها بازی در فیلم های کمدی درجه دو به او داده می شد زیرا برای بازی در پروژه های بزرگ و جدی مناسب به نظر نمی رسید. اما واون در سال ۲۰۱۵ برای بازی در سریال تلویزیونی پرطرفدار «کارآگاه واقعی» (True Detective) بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

۴- مل گیبسون

اگر چه مل گیبسون با کارگردانی و بازی در فیلم «شجاع دل» (Braveheart) به شهرتی باورنکردنی رسید اما نتوانست مدت زمان زیادی این موقعیت خود را حفظ کند. وی به دلیل مشکلاتی که با رسانه ها داشت بارها با افول شهرت مواجه شد. در سال های دهه ی ۲۰۰۰ اعتیاد شدید او به مشروبات الکلی و اظهارات و عقاید نامناسب و تند او نسبت به مسائل دینی باعث شد که به شدت مورد انتقاد قرار گیرد. به نظر می رسید که این ستاره ی افول کرده ی هالیوود دیگر هیچگاه شهرت و اعتبار گذشته ی خود را به دست نیاورد اما با شروع سال ۲۰۱۷ وی برای کارگردانی فیلم موفق «ستیغ اره ای» (Hacksaw Ridge) برنده ی جوایز اسکار و گلدن گلوب شد که باعث گردید بار دیگر اسم مل گیسون در هالیوود بپیچد.

۵- رنی زلوگر

این بانوی زیبای هالیوود برای بازی در نقش «بریجت جونز» (Bridget Jones) به اسطوره ی تمامی زنان جوان تبدیل شد. وی در این فیلم با استادی تمام نقش یک دختر زیبا اما دست و پا چلفتی را بازی کرد و از تاثیری که ممکن بود این نقش بر آینده اش بگذارد هیچ ابایی نداشت. به همین دلیل بسیاری او را به خاطر شجاعتش دوست دارند. اما در سال ۲۰۱۴ وی با شمایل تازه ای ظاهر شد که به شدت طرفدارانش را شوکه نمود و دیگر هیچ شباهتی با بریجت جونزی که طرفدارانش او را می ستودند نداشت. برای چند سال هیچ اسمی از او در دنیای هالیوود برده نمی شد اما وی بار دیگر در قسمت سوم فیلم های «بریجت جونز» توانست به همان رنی زلوگر دوست داشتنی سابق تبدیل شود.

۶- الک بالدوین

الک بالدوین در دهه ی ۱۹۹۰ مظهر خوش تیپی و خوش چهرگی بود که طرفداران بسیاری داشت. اما گذشت زمان و بالا رفتن سن بر روی ظاهر و در نتیجه شهرت او تاثیر گذاشت. وی برای مدتی نتوانست در سطح اول هالیوود حضور داشته باشد. اگر چه وی در فیلم های زیادی حضور داشت اما نتوانست موفقیتی را با این فیلم ها بدست آورد. اما استعداد حقیقی این بازیگر سرشناس هیچگاه از بین نرفت و با بازی در سریال تلویزیونی کمدی «۳۰ راک» (۳۰ Rock) بار دیگر به دوران اوجش بازگشت و جوایز متعددی را بدست آورد. از آن زمان تاکنون وی همواره در فیلم های بسیار موفق و مشهوری حضور داشته است.

۷- بریتنی اسپیرز

در دهه ی ۱۹۹۰ بریتنی اسپیرز با استعداد با صدای قدرتمند و ظاهر دلفریب خود همه را مبهوت خود کرده بود و در آن زمان به نفر اول موسیقی پاپ جهان تبدیل شد. اما این شهرت در ادامه برای او دردسرساز گشته و در اواسط دهه ی ۲۰۰۰ همه در مورد افسردگی طولانی مدت و اعتیاد بریتنی به الکل و مواد مخدر صحبت می کردند. اما در نهایت وی توانست بار دیگر خود را به جمع بزرگان موسیقی دنیا برساند.

۸- رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور، قهرمان فیلم های «مرد آهنی» (Iron Man)، در حال حاضر یکی از بالاترین دستمزدها را در دنیای هالیوود به خود اختصاص داده است. اما سال ها پیش به دلیل زندانی شدن اعتبار و شهرت خود را از دست داده بود. مشکلات مالی، خانوادگی، حقوقی و اعتیاد به مواد مخدر باعث شد که وی در سراشیبی سقوط بیفتد اما داونی جونیور با استعداد بار دیگر خود را بازسازی کرده و بازگشتی قدرتمندانه به هالیوود داشت.

۹- کریستینا آگیلرا

کریستینا آگیلرا به دلیل صدای دلنشین و صورت زیبایش برای سال ها مورد توجه دختران و زنان سراسر دنیا قرار داشت. اما وی دو بار حامله شده و یک طلاق دردناک را تجربه کرد که ظاهر و شهرت او را به شدت تحت تاثیر قرار داد به نحوی که وی از یک دختر زیبای خوش اندام به زنی چاق و بدهیکل تبدیل شد که هیچ کس او را دوست نداشت. اما تغییرات ظاهری هیچ تاثیری بر روی صدای افسانه ای او نداشتند. وی به سرعت شهرت گذشته ی خود را بدست آورد و اکنون نیز به عنوان یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ شناخته شده و طرفداران بسیاری دارد.

۱۰- مکالی کالکین

هیچ کسی انتظار نداشت که مکالی کالکین بار دیگر بتواند خود را به دوران خوب نوجوانی برساند. وی که با بازی در فیلم های مشهور «تنها در خانه» (Home Alone) در نقش یک پسربچه ی خونسرد و باهوش به شهرت رسید. اما خیلی زود او به دلیل زندگی شخصی عجیب و اعتیادش به مواد مخدر به چهره ای شکست خورده تبدیل شد. کلکین افسرده چنان در دنیای هروئین و مشروبات الکلی غرق شده بود که پزشکان مرگ او را قریب الوقوع اعلام کردند. اما ناگهان پس از چند سال عکس های جدیدی از او منتشر شد که کاملاً با دوران افول او تفاوت داشتند. بازی در فیلم «سرزمین تغییر» (Changeland ) در سال ۲۰۱۷ بار دیگر وی را به شهرت رساند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • afgm مرداد ۳۰, ۱۳۹۶

    به جز بن افلک بقیشون فوق العاده اند علی الخصوص دانی جونیور