باکس آفیس هفته منتهی به ۹ مهر؛ تام کروز هم نتوانست رقیب استفن کینگ شود

باکس آفیس هفته منتهی به ۹ مهر؛ تام کروز هم نتوانست رقیب استفن کینگ شود

علیرغم ورود فیلم های جدید به جدول اکران، قهرمان شکست ناپذیر باکس آفیس ماه سپتامبر همچنان به یکه تازی خود ادامه داده و به نظر می رسد که در ماه اکتبر نیز رقیب چندانی نداشته باشد. در مکان اول باکس آفیس هفته و بعد از سقوطی که در هفته ی گذشته به مکان دوم داشت، فیلم «IT» قرار دارد که با ۱۷.۳ میلیون دلار فروش در هفته ی چهارم اکران همچنان بی رقیب به پیش می رود. این فیلم تا همین جا نیز یکی از پرفروش ترین فیلم های سال است و با ۲۹۱.۱ میلیون دلار فروش داخلی به نظر می رسد که بزودی رکورد فروش فیلم های ترسناک که در اختیار فیلم «حس ششم» (The Sixth Sense) در سال ۱۹۹۹ است را خواهد شکست.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم جدید تام کروز با عنوان «ساخت آمریکا» (American Made) قرار دارد که فراتر از انتظارها عمل کرده است. این تریلر جنایی از داگ لمن توانسته در سه روز اول اکران خود ۱۷.۰۱ میلیون دلار فروش داشته باشد که بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا انتظار می رفت. اگر چه این میزان فروش در مقابل بسیاری از دیگر فیلم های تام کروز کمتر است اما شروع خوب آن این امیدواری را در بین مدیران استودیو یونیورسال ایجاد کرده که از استقبال منتقدان و تماشگران از این فیلم بهترین استفاده را برده و به یک پروژه ی موفق تجاری تبدیل شود. البته این موضوع که در حال حاضر فیلم دیگری در این ژانر بر روی پرده وجود ندارد نیز سهم زیادی در جلب تماشاگران برای دیدن این فیلم داشته است.

باید منتظر ماند و دید که در هفته های آینده فروش این فیلم به چه صورت خواهد بود زیرا اگر چه «ساخت آمریکا» توانسته در سه روز اول اکران در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته قرار بگیرد اما این رتبه با فروش تنها ۱۷ میلیون دلار چندان امیدوارکننده به نظر نمی رسد. با اکران فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) در هفته ی آینده که یکی از فیلم های پر سر و صدای سال است بدون شک بسیاری از سینماروهای تفننی این فیلم علمی تخیلی را به هر چیز دیگری ترجیح خواهند داد. همچنین فیلم «ساخت آمریکا» از دسته فیلم هایی که شانس بردن جایزه اسکار دارند نیز به شمار نمی آید؛ عاملی که در این مقطع از سال سهم زیادی در فروش فیلم ها دارد.

به نظر می رسد که ماندن این فیلم در رتبه های بالای باکس آفیس برای چند هفته و مقداری سودآوری نیز مدیران استودیو یونیورسال را خوشحال خواهد کرد. در حوزه ی بین الملل فروش این فیلم بهتر بوده است و با توجه به بودجه ی ۵۰ میلیون دلاری ساخت، فیلم «ساخت آمریکا» تاکنون توانسته در سطح بین المللی ۸۱.۷ میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم «کینگزمن:محفل طلایی» (Kingsman: The Golden Circle) در دومین هفته ی اکران خود دو پله سقوط داشته و با ۱۷ میلیون دلار فروش در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته است. میزان تماشاگران این دنباله ی جاسوسی نسبت به هفته ی اول اکران ۵۶.۴ درصد کاهش را نشان می دهد. علاوه بر اکران فیلم «ساخت آمریکا» می توان گفت که تبلیغات شخص به شخصی نه چندان خوب سهم زیادی در کاهش تعداد تماشاگران این فیلم داشته است.

در حالی که برخی بر این باور بودند که این دنباله ارزش تماشا کردن را دارد برخی دیگر ادعا می کردند که این دنباله چیز زیادی برای گفتن نداشته و تفاوت چندانی با قسمت قبلی ندارد. این میزان فروش در مقایسه با انتظارات و پیش بینی ها مناسب به نظر نرسیده و بدون شک با اکران فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» باید شاهد سقوط آزاد بیشتر «کینگزمن: محفل طلایی» باشیم. این فیلم تاکنون در سینماهای داخلی ایالات متحده ۶۶.۷ میلیون دلار فروش داشته که تقریباً مساوی با فروش قسمت قبلی آن در همین مدت زمانی است.

در مکان چهارم باکس آفیس هفته فیلم «فیلم نینجاگو لگویی» (The LEGO Ninjago Movie) قرار دارد که ۱۲ میلیون دلار فروخته است. این اسپین آف تاکنون ۳۵.۵ میلیون دلار در سینماهای داخلی فروش داشته که کمتر از فیلم های دیگر این فرانچایز است.

فیلم تازه اکران شده «مرگ بازان» (Flatliners) نبز با ۶.۷ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران خود توانسته در مکان پنجم باکس آفیس هفته قرار گیرد. این فیلم که دنباله ای از فیلمی کلاسیک با همین عنوان در سال ۱۹۹۰ به کارگردانی جوئل شوماخر است به علت استقبال نه چندان خوب منتقدان و تبلیغات ناچیز نتوانست در هفته ی اول اکران فروش قابل انتظاری داشته باشد. بدون شک این فیلم در رادار سینماروهای زیادی قرار نداشته و بزودی از جمع فیلم های برتر باکس آفیس هفته رخت برخواهد بست.

در مکان ششم باکس آفیس هفته فیلم «نبرد جنسیت ها» (Battle of the Sexes) و یکی از امیدهای حوایز اسکار قرار دارد که توانسته ۳.۴ میلیون دلار در هفته ی اول اکران خود کسب کند. این فیلم که اواخر هفته ی گذشته به صورت محدود اکران شد بدون شک در ادامه نظر تماشاگران بیشتری را به خود جلب خواهد کرد و با افزایش تعداد سالن های نمایش سینماروها به استقبال خود را به آن نشان خواهند داد. با توجه به این که این فیلم یکی از شانس های اسکار بهترین فیلم سال است، بدون شک دوستداران سینما در هفته های آتی برای دیدن آن به سالن ها هجوم خواهند برد.

همچنین اما استون که سال گذشته برای فیلم «لا لا لند» برنده جایزه اسکار شد در این فیلم نیز حضور خیره کننده ای داشته که همین موضوع می تواند بر استقبال عمومی از این فیلم در هفته های آتی بیفزاید. اگر چه ظاهراً فیلم «نبرد جنسیت ها» نتوانسته رقیب مناسبی برای فیلم های سرشناس باکس آفیس باشد اما استودیو فاکس از همان ابتدا نیز انتظار یک پروژه ی موفق تجاری را از آن نداشته است.

فیلم «آدمکش آمریکایی» (American Assassin) با ۳.۳ میلیون دلار فروش در مکان هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۳۱.۸ میلیون دلار رسانده است.

فیلم «دوباره خانه» (Home Again) نیر با ۱.۷ میلیون دلار فروش در هفته ی چهارم اکران در رتبه ی هشتم باکس آفیس هفته قرار گرفته است که فروش کلی داخلی آن را به ۲۵.۱ میلیون دلار می رساند.

در مکان نهم باکس آفیس هفته نیز فیلم «تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا سازد» (Till Death Do Us Part) قرار دارد که با در اختیار داشتن حدود ۵۶۲ سالن توانسته ۱.۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم جنجالی و پر سر و صدای «مادر!» (mother!) جدیدترین ساخته ی دارن آرونوفسکی نیز با ۱.۴ میلیون دلار فروش توانسته در رتبه ی دهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۱۶.۳ میلیون دلار برساند. این فیلم در بخش بین الملل نیز فروش خوبی نداشته و با فروش کلی بین المللی ۳۴.۸ میلیون دلار تنها توانسته بودجه ی ساخت ۳۰ میلیون دلاری خود را تامین کند.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رهگذر مهر ۱۰, ۱۳۹۶

    بعضی فیلم ها کلا بازیگر محور اند و دقیقا تام کروز هم همیشه فیلم هایی رو بازی میکنه که تمام اتفاقات فیلم حول محور شخصیت اصلی فیلم میگذره! و تنها دلیل فروش فیلم هم به خاطر تام کروز هستش، متمعنا اگر شخصیت اصلی فیلم کس دیگه ای بود این فیلم عمرا فروش میکرد !