صیغه نامه مرموز؛ سند تبرئه تجاوز پسر ۱۹ ساله به دختر ۱۷ ساله تهرانی

صیغه نامه مرموز؛ سند تبرئه تجاوز پسر ۱۹ ساله به دختر ۱۷ ساله تهرانی

در روزهای اخیر که ادعاها درباره تجاوز و حمایت از قربانیان تجاوز و تعرض جنسی در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است، رسانه ها و افکار عمومی به این مقوله حساس شده اند.

کیوان امام وردی، پسر دهه هفتادی و دانشجوی سابق دانشگاه تهران، چهره هفته های اخیر است که در پی ادعاهای شماری از دانشجویان دختر دانشگاه تهران درباره اغفالشان توسط این فرد، در کانون توجهات قرار گرفته و پلیس فتا از دستگیری این فرد برای رسیدگی به پرونده اش در روزهای آینده خبر داد. ترند تجاوز با هشتگ می تو در شبکه های اجتماعی افزایش یافته و به نظر می رسد که باید منتظر نام های جدید در این باره باشیم.

اخیرا خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر بیوه شدن دختر ۱۷ ساله و ماجرای آزار و اذیت وی به شرط ازدواج با متهم ۱۹ ساله ساکن مناطق شمالی تهران.

نو عروس ۱۷ ساله قصه ما، اخیرا به شعبه پنجم دادسرای شمیرانات استان تهران مراجعه کرده و از فردی به نام مهدی که پسر ۱۹ ساله و دانشجو است، شکایت می کند. او از شوهر ۱۹ ساله اش بخاطر عدم پرداخت نفقه و شکنجه، شکایت میکند.

او گفته بود که پس از آشنایی با مهدی، به بهانه اینکه خانواده وی قصد دارند تا این دختر نوجوان را ببینند، وی را به خانه اش دعوت کرد و سپس با آبمیوه مسموم شد و مورد تعرض جنسی قرار گرفت. دختر نوجوان به بازپرس گفته بود که به اتهام تجاوز به عنف، از این پسر شکایت کرده و خانواده اش نزد وی امدند که از او خواستگاری کنند و رضایت پدر دختر جلب شد.

دختر گفته بود که خانواده مهدی به خانواده اش گفته اند که از شکایت صرفه نظر کنند و به دروغ بگوییم که صیغه نامه داریم. لذا خانواده دختر، فریب حرفهای خانواده پسر را خورده و رضایت دادند. مهدی ۱۹ ساله نیز پس از ۲۰ روز زندان، آزاد شد و دختر و پسر با هم عقد کردند. پس از عقد و رهایی از زندان، مهدی طبق ادعای دختر، او را پیامک هایی تهدید میکرد و حتی به او گفته که به صورتش اسید خواهد پاشید. سپس مهدی درخواست طلاق از عروس ۱۷ ساله را داد.

وقتی احضاریه برای طلاق به دست دختر رسید، او به سراغ مهدی رفته و طبق ادعایش، مهدی وی را در خیابانی در تهران کتک می زند. لذا دوباره از مهدی شکایت می کند. پدر این دختر از زمانی که با مهدی ۱۹ ساله ازدواج کرده است،‌ از پرداخت نفقه خودداری کرده و آن را وظیفه شوهر این دختر ۱۷ ساله دانسته است.

تجاوز
خبر دستگیری کیوان امام وردی، فرد متهم به تجاوز به دختران دانشجوی دانشگاه تهران

مهدی در دادگاه گفته بود که عشق من به این دختر نوجوان، کودکانه بود و زود تبدیل به نفرت شد. چون این دختر رفتارهای بچه گانه دارد. پدر مهدی در دادرسی، ۱۰۰ هزار تومان (۱ میلیون ریال) به عنوان نفقه به عروس خود پرداخت کرد و جلسه دادرسی ختم شد.

اما برای بررسی بیشتر، برای فهم اینکه پرونده تجاوز به عنف تنظیم شود یا جاری شدن صیغه طلاق، این پرونده مختومه نشد و باید منتظر رای دادگاه درباره این صیغه نامه مرموز باشیم.

ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی درباره زنا و حدود آن توضیح می دهد:

حد زنا در موارد زیر اعدام است:

  • الف- زنا با محارم نسبی
  • ب- زنا با زن پدر که موجب اعدام زانی است.
  • پ- زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان که موجب اعدام زانی است.
  • ت- زنای به عنف یا اکراه از سوی زانی که موجب اعدام زانی است.
  • تبصره ۱- مجازات زانیه در بندهای (ب) و (پ) حسب مورد، تابع سایر احکام مربوط به زنا است.
  • تبصره ۲- هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف است.
  • در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن اگرچه موجب تسلیم شدن او شود نیز حکم فوق جاری است.

مردی که مرتکب زنا شده‌است را «زانی»، و زن زناکار را «زانیه» می‌خوانند. در ایران، هزاران کودک بیوه وجود دارد. ناباروری، سقط جنین گسترده در کشور و پیر شدن جمعیت، ۳ مساله مهم ایران در ۲۰ سال آینده است که باید برای آن چاره ای اساسی اندیشه شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • ممد? شهریور ۶, ۱۳۹۹

    توی چه دوران کثیفی زندگی میکنم و خبر ندارم!

    اگر دنبال منشا بروز این مشکلات باشیند قطعا میفهمید که دلیلش فقط افراط توی مسائل دینیه که باعث میشه اکثر مردا انقدر چشم خراب و هیز بشن!

  • مرتضی شهریور ۶, ۱۳۹۹

    خوب دیگه از این به بعد باید منتظر سیل اخبار دختران آب میوه نوش بشیم که دوست پسرهاشون غالشون گذاشتن. حداقل یکم خلاقیت داشته باشین. مثلا یکبار بگین چایی یا قهوه.
    دخترهایی که خودشون رو امروزی و پیرو فرهنگ غرب می دونند چطور وقتی پای رابطه جنسی پیش میاد یکدفعه سنتی میشن و انتظار دارن هرکی باهاشون رابطه داشت بگیرتشون؟ حداقل اینتون هم غربی باشه. طرف میره شکایت میکنه که پسر رو مجبور بکنه باهاش ازدواج کنه. خوب ازدواجی که به خاطر یک رابطه جنسی باشه نتیجش هم میشه جنگ و دعوا و …

    • Nila مرداد ۶, ۱۴۰۱

      یک اینکه تهمت نزن. واقعا یک سری ها اخلاق انسانیت سرشون نمیشه. دو اینکه ار کی تا حالا صیغه و میائل مربوط به اون شدن غربی؟