«جهان در چهره‌ها»؛ مجموعه عکسی از فرهنگ های مختلف دنیا

«جهان در چهره‌ها»؛ مجموعه عکسی از فرهنگ های مختلف دنیا

یک عکاس متولد روسیه و ساکن استرالیا به نام «الکساندر خیموشین»، به مدت ۹ سال به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و در طول مسیر، پرتره مردم جهان را به تصویر کشیده است.

تمامی این عکس ها در قالب یک پروژه با عنوان «جهان در چهره‌ها» به صورت مستند ثبت و گردآوری شده اند و نشان دهنده فرهنگ و سنت مردم در شهرهای مختلف دنیا هستند.

هنرمند یاد شده امیدوار است که عکس هایش حس انسانیت و نوع‌دوستی را به بیننده منتقل کنند. وی در این رابطه بیان داشته: «مردم در هر کجای جهان که باشند، در وهله اول، همانند ما و اطرافیانمان انسان هستند.»

خیموشین این عکس ها را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذاشته و پروژه اش با استقبال و موفقیت بسیاری همراه بوده است. وی در این رابطه گفته که این پروژه دستاوردهای بسیاری برایش به همراه داشته است. او از همان ابتدا با تمایل و اشتیاق فراوان این ایده را آغاز کرده و همیشه برایش جذاب بوده تا از نزدیک شاهد سبک زندگی مردم دیگر کشورهای جهان باشد.

گفتنی است که خیموشین خودش در منطقه ای دورافتاده در سیبری روسیه متولد شده که یکی از سردترین مناطق جهان به‌شمار می رود. به همین خاطر، برایش بسیار جالب است تا دیگر مناطق دورافتاده جهان را از نزدیک دیده و با مردم خونگرم اینگونه مناطق بیشتر آشنا شود.

هنرمند موردبحث در این رابطه بیان داشته که مردم روستاهای دورافتاده عموما بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند. وی همچنین گفته که این افراد از ملاقات غریبه ها خوشحال می شوند، آن ها را به خانه خود دعوت می کنند و برایشان مهم است که بدانند مهمان‌ها از کجا آمده و چه کسی هستند.

خیموشین گفته: «با وجود تمامی تفاوت های فرهنگی، مذهبی، سیاسی، قومی، نژادی و … همه مردم عادی ای که من ملاقات کردم، بسیار مهربان و مهمان‌نواز و آماده کمک و خدمت‌رسانی به دیگران در مواقع دشوار بودند.»

در آخر هم اشاره کنیم که هدف از این پروژه عکاسی نمایش این موضوع است که فرهنگ های واقعی مردم در شهرهای مختلف جهان همیشه مورد بی مهری واقع شده است. به طور مثال، مردم هند همیشه به فرهنگ غنی خود می بالند اما دیگر مردم جهان شناخت چندانی از آن ها ندارند.

همچنین، نمایش قبیله های کوچک و اقلیت های دنیا نیز از دیگر اهداف عکاس برای گردآوری این مجموعه بوده است.

در ادامه می توانید گوشه ای از چهره های جهان را مشاهده کنید. برای این منظور با روزیاتو همراه باشید.

مردی از قبیله «بودی» – هانا مورسی، اتیوپی
مردی از «میتی» – مویرنگ، ایالت منیپور، شمال‌شرقی هند
زنی از قبیله «همر» – تورمی، اتیوپی
زنی از آفار – منطفه آفار، شمال‌شرقی اتیوپی
مردی از «مام مایا» – تودو سانتوس کیوچاماتان، گواتمالا
مردی از «سهراوی» – سهراوی، صحرای غربی
زنی از «لداخی» – لامایورو، لداخ، هند
زنی از قبیله «داسانچ» – اوموریت، اتیوپی
دختری از «جیبوتی» – جیبوتی
زنی از «واخی» – ساست واخان، افغانستان
زنی از قبیله «کارو»، کورچو، اتیوپی
مردی از «راجاستانی» – جیسالمر، راجاستان، هند
مرد «ازبک»ی – بوخارا، ازبکستان
دختری از کاکچیکل مایا، سولولا، گواتمالا
زنی از Xhosa، آفریقای جنوبی
زنی از قبیله نیانگاتوم، کانگاتن، اتیوپی
دختری از قبیله مورسی، اومو، اتیوپی
دختری از قبیله Ixil مایا، نباج، گواتمالا

منبع: cnn
بدون نظر

ورود