آشنایی با روش مهاجرت تخصصی به نیوزلند

آشنایی با روش مهاجرت تخصصی به نیوزلند

نیوزلند، حدود ۲۰ سال است که به فهرست مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی ایرانیان اضافه شده است. کشوری در قاره اقیانوسیه که آن را بهشتی در اقیانوس آرام می دانند. کسانی که با سه گانه ارباب حلقه ها آشنایی دارند، حتما سکانس های زیبای طبیعی این فیلم را به یاد دارند که اکثرا در لوکیشن نیوزیلند فیلمبرداری شده بود.

این کشور که اکنون از مستعمرات بریتانیا به شمار می رود، کشوری کوچک اما صنعتی و پیشرفته بوده و نزدیک ترین خشکی به آن، کشور کانگوروهاست که یکی از سه اولویت مهاجرتی ایرانیان در چند دهه اخیر به شمار می رود.

زبان انگلیسی و نیاز به نیروی کار تخصصی در نیوزلند سبب شده تا این کشور آرام، زیبا و پر پتانسیل اقیانوسیه، برای نیروهای تخصصی و صاحبان حرف و صنوف گوناگون، مقصدی جذاب باشد. البته اگر از بادهای شدید و برخی از زلزله های این کشور صرفه نظر کنیم، نیوزیلند در سال های آینده، حرفهای بیشتری برای جامعه مهاجران در جهان خواهد داشت.

گفتار امروز روزیاتو نگاهی دارد به آنچه برای مهاجرت تخصصی یا skilled worker به این کشور سرسبز و مهاجر پذیر اقیانوسیه نیاز داریم.

 مقدمات مهاجرت به نیوزلند

y9

یکی از دلایلی که سبب شده هزاران کیلومتر دور تر از ایران، خیلی ها را شیفته تحصیل و زندگی و مهاجرت کند، راحتی کار در مقایسه به رفتن به استرالیا، آمریکا و حتی کانادا است. مخصوصا که که به جز استرالیا، دو کشور دیگر رابطه دیپلماتیک با ایران ندارند و رفتن ایرانیان به عناوین مختلف به آن سرزمین، سخت است.

y11

اگر شما سنی کم تر از ۵۵ سال داشته باشید و سلامتی کامل داشته و سو سابقه کیفری و قضایی نداشته باشید و از گذرنامه معتبر برخوردار باشید، می توانید برای مهاجرت اقدام کنید. همه اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت به نیوزلند را در این نشانی مشاهده کنید که شما را از استخدام وکیل و هزینه های سرسام آور، بی نیاز می کند.

y8

نکته مهمی که باید در مهاجرت تخصصی به نیوزلند در نظر داشته باشید، التزام متقاضیان مهاجرت به داشتن کارنامه صلاحیت زبان انگلیسی (English Language Proficiency) که با مدرک IELTS احراز می شود. البته همانند استرالیا و بر خلاف مهاجرت به کبک کانادا، داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶.۵ که یش از دو سال از تاریخ دریافت آن نگذشته باشد به عنوان شرط پذیرش مهاجرتی الزامی است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، برای آغاز فرآیند درخواست روادید مهاجرتی تخصصی به نیوزلند، می بایست به این درگاه رجوع کنید و سپس نوع روادید را مشخص کنید که در  تصویر زیر برای شما نمایش داده شده است. 

111

با کلیک بر روی گزینه: VIE VISA DETAILS & APPLY به صفحه زیر منتقل می شوید که اطلاعات تخصصی و تکمیلی درباره مدارک و شرایط، شیوه و هزینه های اپلای درخواست روادید مهاجرتی را در اختیار شما قرار می دهد. 

111

 

به هر حال لینک های سمت چپ که در  تصویر بالا مشاهده می کنید را دنبال کرده تا اطلاعات تکمیلی بدست آورید که به زبان ساده و اطلاعات خوب و مستند، راهنمای مطلوبی برای متقاضیان دریافت روادید مهاجرتی تخصصی به نیوزلند است. 

y10

البته توجه کنید که اگر شما مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاهی که زبان تحصیل در آن جا انگلیسی است دریافت کنید، از شرط زبان معاف می شوید  و ENGLISH LANGUAGE PROFIEICNEY WAIVER دریافت می کنید.

برای امور مهاجرتی نیوزلند، حتما نباید مدارک دانشگاهی عالی داشت. همین که تجربه کاری خوبی داشته باشید و حداقل تحصیلات شما دیپلم باشد و سابقه کار شما مربوط به رشته تحصیلی باشد، برای کسب نمرات لازم کفایت می کند. اما بالطبع، ‌هر اندازه تحصیلات بالاتر و سن کم تر داشته باشید و سابقه کار بالای ۸ سال در پرونده شما باشد، امتیاز بیش تری برای پرونده شما لحاظ می شود که این، فرصت بهتری برای مهاجرت خواهد بود.

برای مهاجرت به نیوزلند ۲ نوع روادید در دسترس است

y000

برای مهاجرت به نیوزلند، اکنون ۲ نوع روادید یا اجازه اقامت وجود دارد.

اولی، مخصوص افراد تحصیل کرده و متخصص است که در یکی از علوم و فنون، دارای عناوین آکادمیک قابل اثبات و ارزشیابی شده باشند. به این نوع روادید:  SKILLED MIGRANT CATEGORY‌ می گویند که در اسناد مهاجرتی از آن به عنوان SMC یاد می کنند.

اگر از سوی کارفرمایی در نیوزلند پیشنهاد رسمی کار داشته باشید و سایر شرایط عمومی برای دریافت روادید را نیز دارا باشید،‌ این نوع روادید برای شما صادر می شود. اقدام برای دریافت اقامت دائمی نیوزلند پس از دو سال کار و زندگی در این کشور و دریافت CITIZENSHIP یا گذرنامه نیوزلند امکان پذیر است.

اگر پیشنهاد رسمی کار نداشته باشید، ولی حداقل امتیازات را داشته باشید، باز می توانید به صورت کاری به نیوزلند مهاحرت کنید و در صورت یافتن کار،  اقامت دائمی (Permanent Resident) بگیرید. شرایط مربوطه را در این قسمت مشاهده کنید.

دومی، در صورتی است که در زمینه ها و مشاغل پر تقاضای نیوزلند و یا از سوی کارفرمایانی در نیوزلند پیشنهاد کاری دریافت کنید، امکات دریافت روادید یا اجازه اقامت موقت که به آن ویزای WORK TO RESIDENCE است اعطا خواهد شد.

با این نوع روادید می توان وارد این کشور شد و مشغول به کار و زندگی شد. اگر هم پیشنهاد کاری نداشتید، نگران نباشید. پس از روادید موقت (Temporary visa)، ۹ ماه پس از ورود به نیوزلند وقتی کاری پیدا کردید، روادید موقت به دائمی تبدیل پیدا می کند.

به دلیل آنکه بر خلاف سنگاپور، مالزی، سوئد، نروژ و بعضی از کشورهایی که پناهنده و مهاجر به آن ها بسیار سرازیر می شود، نیوزلند به دلیل مهاجر پذیری گسترده خود، شرایط آسانی و بهتری را برای مهاجران به خصوص skilled workers که امتیازات لازم را کسب کنند ارائه می کند.

مدت زمان بررسی مدارک متقاضیان مهاجرت به نیوزلند

همانطور که در توضیح رسمی زیر مشاهده می کنید، اغلب روادید مهاجرتی به کشور نیوزلند بین ۳ ماه تا ۱۲ ماه زمان نیاز دارد و معمولا این فرآیند بستگی به نیاز شغل مربوطه در نیوزلند و تکمیل مدارک مورد نیاز از سوی متقاضی است.

بخش مهاجران تخصصی برای درخواست روادید، ۶ ماه میبایست صبر کنند. این مقداری برای بررسی مدارک متقاضی روادید همسفری اقامتی، حدود ۴ ماه است. روادید کودکان برای اقامت در نیوزلند نیز ظرف ۳ ماه صادر می شود. اگر والدین کسانی که در نیوزلند اقامت دارند، قصد اپلای داشته باشند، این فرآیند حدود ۷ ماه زمان می برد.

روادید سرمایه گذاری در نیوزلند بین ۷ تا ۱۰ ماه زمان می برد. این مورد را متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور در نظر داشته باشند که فرآیند فوری و سریع برای دریافت روادید اقامتی از این راه بر خلاف برخی از کشورهای مهاجر پذیر دنیا وجود ندارد.

Visa type Processing time

  • Skilled Migrant Category Resident Visa: 6 months
  • Partnership Resident Visa: 4 months
  • Dependent Child Resident Visa : 3 months
  • Parent Resident Visa: 7 months
  • Investor Visas: 10 months
  • Residence from Work visa: 3 months
  •  Talent (Accredited Employer: 3 months
  • Resident Visa Talent (Arts, Culture and Sports: 3 months
  • Resident Visa: 3 months
  • Long Term Skills Shortage List: 3 months
  • Resident Visa: 3 months

چگونه متقاضیان مهاجرت به نیوزلند ارزشیابی می شوند؟

حتما درباره شیوه ارزشیابی متقاضیان مهاجرت به کانادا و استرالیا، مطالبی شنیده اید یا دیده اید. فرآیند ارزشیابی در نیوزلند نیز خیلی تفاوت کلی با شیوه های ارزشیابی در کانادا و استرالیا ندارد. در واقع ارزیابی متقاضیان مهاجرت به نیوزلند همانند کانادا و استرالیا، در دو بخش انجام می شود.

بخش اول، پیش ارزیابی یا همان PRE ASSESSMENT است. در ابتدا هیچ مدرکی از شما خواسته نمی شود و با تکمیلی یک فرم ارزیابی اولیه و ارسال آن، به شما گفته می شود شایسته (QUALIFY) برای مهاجرت (MIGRATION) هستید یا خیر.

اگر بتوانید حد نصاب ۱۰۰ را کسب کنید، برای مرحله بعدی انتخاب می شوید.

اگر نمره شما بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ بشود، اصطلاحا به Pool رفته و در مدتی که شاید تا ۱ سال هم به طول بیانجامد، می توانید به این کشور مهاجرت کنید. اگر امتیاز بیش از ۱۴۰ کسب کنید، در مدت کوتاهی به این کشور خواهید رفت.

بخش دوم را ارزیابی کامل یا FULL ASSEESMENT می گویند. از شما خواسته می شود که تمامی مدارک مورد نیاز که در بخش ارزیابی از آن ها یادکرده اید را همراه رسید پرداخت هزینه های لازم برای انجام فرآیند بررسی نهایی و صدور ویزا به نیوزلند ارسال کنید.

همه مدارک شما باید ترجمه رسمی شده و ممهور به مهر وزارت خارجه و دادگستری گردد. مدرک زبان هم در صورتی که در دانشگاه غیر انگلیسی زبان درس خوانده اید، باید به اداره مهاجرت ارسال شود. این ارسال مدرک زبان هم باید مستقیم از موسسه صادر کننده مدرک صورت بگیرد.

انجام معاینات پزشکی (MEDICAL CHECK) و هم چنین دریافت عدم سو پیشینه از کشور از جمله مدارک دیگر است که مورد نیاز خواهد بود. انجام معاینات پزشکی توسط پزشکان مورد تایید اداره مهاجرت نیوزلند صورت خواهد پذیرفت که لیست به روز شده را در سایت مهاجرت نیوزلند بدست آورید. این لیست در این نشانی در دسترس است.

این که چه زمانی این معاینات نیاز است و چه کسانی از انجام آن معاف هستند را در این لینک دنبال کنید.

مهاجرت به نیوزلند چقدر هزینه در بر دارد؟

y12

برای بررسی هزینه هایی که برای فرآیند مهاجرت می بایست با کارت های اعتباری ارزی و به صورت آنلاین پرداخت کنید، از این نشانی  استفاده نمایید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، از شما میخواهد که نام کشور، نام مکانی که زندگی میکنید و نوع روادید مورد نیاز را مشخص کنید. برای مهاجرت تخصصی، روی skilled migrants (online)‌ کلیک کنید.

بعد از انتخاب این ۳ بخش، بر روی گزینه CALCULATION FEE به صفحه دیگری می روید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، رقم ۵۳۰ دلار نیوزلند برای متقاضیان مهاجرت تخصصی مورد نیاز است. البته این رقم هر سال تغییر می کند.

y13

این هزینه بایدهنگام ثبت نام،‌ با کارت اعتباری ارزی پرداخت شود و برخی از شرکت های پرداخت الکترونیکی ارزی در ایران، این خدمات را برای شما انجام می دهند.

نحوه امتیاز بندی مهاجرت به نیوزلند

برای مهاجرت تخصصی به نیوزلند می بایست حداقل امتیازات لازم را کسر بکنید. حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند ۱۰۰ بوده تا در لیست Pool یا انتظار قرار بگیرید. اما اگر امتیاز شما ۱۴۰ یا بالاتر باشد ظرف مدت کوتاهی خواهید توانست به نیوزلند مهاجرت کنید.

جدول امتیازات

جدول امتیازات را می توان از طریق این نشانی بدست آورد. اولین معیاری که خیلی در امتیاز گرفتن تاثیر دارد، سن داوطلب است. هر اندازه سن شما زیر ۳۰ سال باشد، امتیاز کامل را بدست خواهید آورد و هر اندازه سن شما از ۳۰ سال بالاتر برود، این امتیاز کاهش می یابد.

بعد از سن، معیار دیگری که امتیاز قابل توجهی دارد و می تواند حد نصاب امتیازات شما را به ۱۰۰ واحد برساند، سابقه کار است. سابقه کار شما بایستی بر اساس گواهی سابقه ای که از تامین اجتماعی دریافت می کنید، مستدل و مستند باشد.

اگر ۱۰ سال سابقه کار داشته باشید، حداکثر امتیاز که ۳۰ واحد است را دریافت خواهید کرد. به همین خاطر همواره به متقاضیان مهاجرت تخصصی توصیه می شود که بیش از ۶ سال سابقه کار داشته تا امتیاز ۲۰ تا ۳۰ را کسب کنند.

فرق زیادی بین داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای مهاجرت تخصصی به نیوزلند نیست و تنها ۵ واحد تفاوت دارد. اما اگر خویشاوندی در نیوزلند داشته باشید، تاثیر مثبت ۱۰ واحدی به پرونده شما اضافه خواهد شد.

سن:

  • از ۲۰ تا ۲۹ سال ۳۰ امتیاز
  • از ۳۰ تا ۳۹ سال ۲۵ امتیاز
  • از ۴۰ تا ۴۴ سال ۲۰ امتیاز
  • از ۴۵ تا ۴۹ سال ۱۰ امتیاز
  • از ۵۰ تا ۵۵ سال  ۵ امتیاز

سابقه کار:

  • ۲ سال ۱۰ امتیاز
  • ۴ سال ۱۵ امتیاز
  • ۶ سال ۲۰ امتیاز
  • ۸ سال ۲۵ امتیاز
  • ۱۰ سال یا بیشتر ۳۰ امتیاز

مدرک تحصیلی تائید شده:

  • کارشناسی ۵۰ امتیاز
  • کارشناسی ارشد ۵۵ امتیاز

خویشاوند نزدیک در نیوزلند:

  • ۱۰ امتیاز

امتیاز کار در نیوزلند یا پیشنهاد کار از نیوزلند:

  • در صورت داشتن پیشنهاد کار از نیوزلند ۵۰ امتیاز به شما تعلق میگیرد.
  • در صورتیکه حداکثر ۱۲ ماه سابقه کار در نیوزلند داشته باشید ۵۰ امتیاز به شما تعلق منیگیرد.
  • در صورتیکه حداقل  ۱۲ ماه  سابقه کار در نیوزلند داشته باشید ۶۰ امتیاز به شما تعلق میگیرد.

مراحل اخذ روادید نیوزلند چگونه است؟

 گام اول: اخذ اسسمنت

 نخستین مرحله، اصطلاحا دریافت اسسمنت (assessment) است. همانطور که گفتیم، بایستی به طور آنلاین، امتیازات شما ارزشیابی شود تا سیستم به شما اعلام کند که حائز حداقل شرایط برای مهاجرت تخصصی به نیوزلند هستید یا خیر.

قسمت بعدی، تکمیل و ارسال فرم EOI یا Expression of Interestو پرداخت هزینه های مربوطه است. قسمت سوم، ثبت در خواست یا Apply for Residence است که بایستی فرآیند مربوطه را از طریق درگاه مهاجرت نیوزلند پیگیری کنید.

در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ میلادی، ۴۵۰ دلار نیوزلند برای اخذ اسسمنت می بایست پرداخت کرد. همچنین برای ارسال فرم EOI، حدود ۵۰۰ دلار نیوزلند اخذ می شود. جهت ثبت درخواست در مرحله نهایی، ۱۸۰۰ دلار نیوزلند دریافت می شود. بعد از اخذ روادید، مبلغ ۳۰۰ دلار حدودا به عنوان مالیات دریافت خواهد شد.

NY1
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، حداقل مدت زمان انتظار برای دریافت روادید مهاجرت تخصصی به نیوزلند حدود ۶ ماه است

اطلاعات کامل و جدید درباره هزینه ها را در این نشانی مشاهده بفرمایید.

ارزیابی مدارک متقاضیان ویزا در نیوزلند به عهده موئسسه NZQA یا New Zealand Qualifications Authority است. تمامی متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به این موسسه ارسال نمایند.

اینکه شما نیاز به ارزیابی مدارک خود جهت مهاجرت تخصصی به نیوزلند دارید یا خیر به این لینک مراجعه کنید.

این موسسه به دو صورت ارزیابی مدارک متقاضیان را انجام میدهد که عبارتند از:

NY2
تصویر ایندکس موسسه ارزیابی نیوزلند NZAQ
  • Pre Assessment
  • Full Assessment

طبق گفته این موسسه برای متقاضیان مهاجرت، اخذ Pre Assessment کافی است. اما توصیه شده تا متقاضیان مهاجرت نسبت به اخذ Full Assessment اقدام نمایند. فهرست هزینه ها را در این قسمت مشاهده کنید.

NY3
فهرست بخشی از هزینه های اسسمنت

هزینه اخد Pre Assessment حدود ۱۳۸ دلار و هزینه اخذ Full Assessment ۷۴۶ دلار نیوزلند است. مدت زمان صدور اسسمنت طبق گفته این موئسسه ۲۵ روز است که ممکن است تا حدودی در زمان ترافیک کاری بیشتر شود. البته این موئسسه سرویس Fast Track را نیز ارائه میکند که با استفاده از این سرویس ظرف مدت ۱۰ روز نتیجه اسسمنت صادر میشود. البته جهت استفاده از این سرویس شما ملزم به پرداخت ۴۰۴ دلار اضافه خواهید بود.

لازم به ذکر است که کسانی که از دانشگاه های زیر در ایران فارغ التحصیل شده باشند، میتوانند بصورت اتوماتیک ۵۰ امتیاز مربوط به اسسمنت را دریافت نمایند.

اما این افراد هم باید نسبت به اخذ Full Assessment اقدام نمایند تا سابقه کاری آنها هم مورد تائید واقع شود. البته این افراد شانس بیشتری جهت اخذ اسسمنت خواهند داشت. اما از آنجایی که ممکن است اداره مهاجرت از این افراد هم اسسمنت بخواهد، بهتر است اینکار انجام شود. البته دراین مورد بهتر است با یک وکیل مهاجرت هم مشورت نمایید.

چه مدارکی برای اخذ اسسمنت مورد نیاز است؟

  • ترجمه تائید شده مدارک دانشگاهی شامل مدرک و ریز نمرات
  • فتوکپی مدارک
  • رسید پرداخت هزینه
  • سابقه کار و رزومه ترجمه و تائید شده
  • ترجمه تائید شده پاسپورت

جهت دریافت اطلاعات بیشتر راجع به اخذ اسسمنت میتوانید به آدرس مراجعه نمایید.

گام دوم: تکمیل فرم EOI

Y4

جهت انجام این مرحله باید به بخش فرم های اداره مهاجرت مراجعه کرده و فرم ۱۱۰۰ را دانلود و تکمیل کنید. البته نسخه انلاین که نیاز به دانلود نیست را نیز در این آدرس مشاهده کنید.

در این فرم شما ادعا خواهید کرد که حداقل امتیاز لازم جهت مهاجرت به نیوزلند را دارا هستید. در این مرحله لازم نیست مدارکی را ارسال کنید. فقط باید نسبت به پرداخت هزینه که در بالا صحبت کردیم اقدام کنید. پس از بررسی مدارک، پرونده شما به لیست Pool ارسال میشود.

روال کار به این صورت است که هر دوهفته یک بار این لیست بررسی میشود و بصورت اتوماتیک کسانی که دارای امتیاز حداقل ۱۴۰ باشند انتخاب خواهند شد.

در صورتیکه ظرفیت تکمیل نشود (که معمولا تکمیل نمیشود) نفرات بعدی از میان کسانی انتخاب میشوند که پیشنهاد کار از نیوزیلند داشته باشند یا در نیوزیلند سابقه کار داشته باشند (دارندگان ویزای کار). در آخر به ترتیب و بر اساس امتیاز بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ سایر متقاضیان انتخاب خواهند شد.

کسانی که انتخاب نشوند در لیست انتظار یا Pool باقی خواهند ماند تا ۲ هفته دیگر مجدد این کار انجام شود. در این مرحله در صورتیکه نام یک متقاضی از لیست بیرون کشیده شود از او درخواست خواهد شد تا مرحله ثبت درخواست ویزا را انجام دهد.

گام سوم: ثبت درخواست

در این مرحله شما باید مدارکی نظیر مدرک آیلتس، اسسمنت، نتیجه معاینات پزشکی، سوء پیشینه، گذرنامه و شناسنامه و .. را که ادعای شما را ثابت میکند به اداره مهاجرت ارسال نمایید. هزینه این مرحله ۱۸۰۰ دلار نیوزلند است. در صورتیکه مدارک شما کامل باشد، میتوانید منتظر صدور ویزا باشید که حدود ۶ ماه زمان می برد.

شرایط اختصاصی ویزای کار

این ویزا حداکثر به مدت ۳۰ ماه صادر میشود تا متقاضی بتواند شرایط لازم جهت اقامت دائم را کسب نماید. جهت اخذ این ویزا شما باید حتما” از طرف یک کارفرما درخواست کار تمام وقت (۳۰ ساعت در هفته)  داشته باشید و در ضمن حرفه شما جزو مشاغل دارای اولویت نیاز در نیوزلند باشد (لیست LTSSL یا POL) و سن شما نباید بیشتر از ۵۳ سال باشد.

شرایط عمومی ،مانند ویزای مهارت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویزا میتوانید به لینک مراجعه نمایید.

در این حالت باید کارفرمای شما فرم NZIS 1031 را تکمیل نماید.

جهت دیدن مشاغل مورد نیاز به آدرس زیر مراجعه نمایید.

  • نمره مورد نیاز برای زبان انگلیسی را در این بخش مشاهده کنید.
  • جهت چک لیست مدارک از این قسمت استفاده کنید.
  • لینک مربوط به مدارک لازم جهت اسسمنت.

چند توصیه برای مهاجرت به نیوزلند

y14

۱- قبل از انجام هر کاری، اطلاعات لازم را از طریق درگاه رسمی مهاجرت تخصصی و عمومی به نیوزلند کسب کنید.

۲- مهاجرت به نیوزلند و دریافت روادید سفر به این کشور اقیانوسیه، در صورتی که انگلیسی قوی و حوصله و توانایی جستجوی اینترنتی داشته باشید، حتی ۱ دقیقه و ۱ دلار هم نیاز به مشاوره های مختلف ندارد و همه اطلاعات به زبان ساده و قابل فهم در اختیار مخاطبان قرار دارد.

۳- برای مهاجرت و زندگی و سفر به نیوزلند، از سفارت ایران در ولینگتون و سفارت نیوزلند در تهران، اطلاعات موثق را بدست آورید.

111
آخرین اطلاعات کنسولی، گردشگری، تحصیلی و اقامتی و مهاجرتی به نیوزلند را ار طریق درگاه اطلاع رسانی فارسی زبان سفارت جمهوری اسلامی در ولینگتون، پایتخت نیوزلند مشاهده کنید. همچنین آگاهی از برنامه های نمایشگاهی و تجاری این کشور در سایت سفارت ایران در این کشور در دسترس خواهد بود

۴- هزینه های ارزی که در مراحل مختلف مهاجرتی می بایست به صورت انلاین پرداخت شود را از موسسات معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک دریافت نمایید.

۵- یکی از بهترین مشاوران شما در کسب روادید مهاجرتی به نیوزلند، مهاجران ایرانی بوده اند که قبلا در همین سیستم به نیوزلند سفر کرده اند.

111
هیجان انگیز ترین مکان های گردشگری نیوزلند را با هشتگ گردی نیوزلند در اینستاگرام مشاهده کنید

۶- اداره مهاجرت نیوزلند ظرف کم تر از ۴۸ ساعت به کلیه پرسش های شما به صورت الکترونیکی پاسخ می دهد. حتی الامکان از رجوع به سایت های متفرقه برای مشورت، خودداری کنید.

۷- مهاجرت به نیوزلند برای کسانی که مدرک کارشناسی ارشد داشته و رشته آن ها DEMANDED است. آسان تر خواهد بود.

۸- توجه داشته باشید که داوطلبانی که به صورت دانشجویی به نیوزلند سفر می کنند،  فرصت بهتری برای اقامت و پیدا کردن کار خواهند داشت تا متقاضیان دیگر. بنابراین اگر برای مقطع ارشد یا دکترا به یکی از دانشگاه های این کشور بروید. شانس اقامت و کار بهتری به نسبت بقیه خواهید داشت.

۹- کلیه دانشگاه های نیوزلند مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و می توانید از تحصیل در این کشور به عنوان یک تیر و دو نشان برای مهاجرت در صورت نیاز استفاده کنید.

۱۰- زندگی در نیوزلند، شرایط خاص خود را دارد که بر خلاف شمال اروپا خیلی سرد نیست. اما دوری از ایران، شاید برای بعضی سخت باشد. توصیه می کنیم،‌ پیش از عزیمت به نیوزلند، درباره این کشور بیشتر تحقیق کنید و از ایرانیان مقیم کسب اطلاع کنید. این افراد را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید. مانند لینکدین و اینستاگرام و فیس بوک.

111
یکی از بهترین روش های خلاقانه برای آگاهی از مقصدهای گردشگری، آشنایی با مهاجران و شهروندان شهرهای مختلف نیوزلند، استفاده از جادوی هشتگ ها در اینستاگرام است. بیش از ۸ میلیون تصویر و پست بر روی هشتگ NEWZEALAND به اشتراک گذاشته شده است که شما را با لنز دوربین نیوزلند گردهای اینستاگرام، با این کشور همچون تصویر بالا آشنا می کند

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۹ نظر

ورود

  • me مرداد ۷, ۱۳۹۶

    نصف لینکات که موجود نیست. خسته نباشی

  • لادن ثیامی مرداد ۹, ۱۳۹۶

    روز بخیر
    ضمن تشکر از مطالب خوبتون، آقای زمانی من چند تا سوال داشتم. فوق لیسانس مهندسی پزشکی هستم و رشته ام هم demanded هست. لطفا در صورت امکان به پرسش های زیر پاسخ دهید. در صورتی که امکان دارد برای دریافت خدمات مشاوره خدمت شما باشم. چون دیدم در زمینه بورس و تحصیل اطلاعات خیلی خوبی دارید. ممنون میشم همکاری بفرمایید.
    ۱-هزینه نهایی ارسال مدارک چقدر است؟
    ۲-فرمودین نیاز به بررسی مدارک تحصیلی هست. در ایران انجام میشه یا ولینگتون؟
    ۳-پس از ۲ سال اجازه اقامت دائم اعطا میشه
    ۴-من یکی از لینک هایی که دادین رو بررسی کردم. توضیح خوبی درباره امتیاز گیری نوشته بود. حتما باید آیلتس ارائه کنم یا گواهی تحصیل در یک دانشگاه خارجی کافیه؟
    مشتاقانه منتظر قسمت های بعدی هستم. به ادمین یکی از کانال ها هم برای share دادم.
    تشکر مجدد

  • سیامک مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

    سلام ایا برای مهاجرت به نیوزلند سابقه بیمه الزامیست؟
    من حدود ۸سال سابقه فعالیت در شرکتی دارم که البته بیمه زیر یکسال رد شده
    و همچنین شرکت ثبتی با سابقه حدود ۱۰سال از ثبت دارم‌که البته فعالیتی نداشتم
    میشه از اینها استفاده نمود؟
    مهندسی صنایع تحلیل سیستم خوندم
    ۳۴ سالمه
    دارم‌برای ایلتس آماده میشم
    متاهلم خانمم مویریت بازرگانی خونده ۷سال سابقه کار
    بهترین روش برای مهاجرت به نیوزلند چیه
    از طریق دیگه ای میشه اقدام کرد؟
    ممنون

    • علی زمانی مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

      سلام
      ۱۰۰ درصد نیاز هست. اگر سابقه بیمه شما کم هست، سعی کنید ان را افزایش داده وسپس اقدام کنید که امتیازات لازم را کسب کنید. بهترین روش، SKILLED WORKER هست. به سایت اداره مهاجرت نیوزلند که در مطلب اشاره کردیم مراجعه کنیدو امتیازهای جدید را بدست اورید. مهندسی صنایع معمولا DEMANDED است و اگر امتیاز خوبی با همسر بیاورید، در POOL خواهید رفت

  • مرجان شهریور ۳, ۱۳۹۷

    با سلام
    آیا برای مدارک ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی لازم است؟ یا همان مدرک دانشگاهی با ریز نمرات کافیست؟
    ممنون

  • آرزو شهریور ۱۷, ۱۳۹۷

    سلام.اگر زوج باشید سوابق هر دو نفر برروی مجموع امتیازها تاثیر داره یا فقط یک نفر؟

  • محمد مجد شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

    تو سایت زده که سابقه کار حرفه ای از سطح ۴ NZQF قابل قبوله که میشه پاس کردن ۴۰ کردیت در سطح ۴ که توسط NZQF اسس شده باشه. یجورایی میشه از سال دوم لیسانس. سوال اینجاست که ما چه مدرکی رو باید به NZQF بدیم تا اسس کنه و معادل سطح ۴ رو تایید بده. من خودم فوق لیسانسم و مدرک فوقم رو باید برای امتیاز تحصیلات بدم برای اسس. ولی برای تایید سابقه کارم که از اواسط لیسانسم شروع شده باید لیسانسم رو بدم برای اسس یا اینکه یک گواهی از دانشگاه بگیرم که موقعی که کارم رو شروع کردم سطح ۴ بودم.؟؟ این گواهی چی میتونه باشه. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • علی زمانی شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

      سلام.
      توصیه میکنم برای پاسخ رسمی، مستقیم به اداره مهاجرت نیوزلند email بزنیدو پاسخ دقیق و آپدیت شده بگیرید.

  • هوشنگ مهر ۶, ۱۳۹۷

    سلام و تشکر از طالاعات بسیار خوب و دقیق تون.
    من بیمه ام را خودم در تامین اجتماعی واریز کردم. به صورت خویش فرما. اما کاری که در مدت دو سال انجام دادم به رشته ام مرتبط بوده/ رشته ام هم عمران بوده. ایا چنین سابقه خویش فرمایی هم قابل ترجمه و پذیرش هست؟

  • کیوان مهر ۲۲, ۱۳۹۷

    سلام
    خیلی ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه می کنید

  • راز مهر ۳۰, ۱۳۹۷

    با عرض سلام بنده بالای ۱۰ سال سابقه کار در زمینه لیسانسم مهندسی عمران دارم. البته سابقه تامین اجتماعی بنده با فاصله های مابین کمتر از ۱۰ سال می باشد همسرم لیسانس تربیت بدنی است آیا امتیازی برای من محسوب میشود . و اینکه با امتیاز ۱۲۵ از استارت تا گرفتن ویزا تقریبا چه مدتی طول میکشد؟ نمره زبان رو زمان اسسمنت میخوان یا بعدا ارائه میشود ؟ باتشکر از پاسخگوییتون.

    • علی زمانی مهر ۳۰, ۱۳۹۷

      موقع خود اظهاری EOI می بایست اطلاعات را وارد کرده و فرصت دارید تا مدرک ارائه کنید. امتیاز مطلوب است و مدت زمان به امتیاز های متقاضیان دیگری در POOL بستگی دارد و تخمینی نمیشه داد. اما نیوزلند سریع تر از کانادا است. اطلاعات دقیق نیاز دارید از CONTACT US سایت اداره مهاجرت نیوزلند بپرسید

  • نیما سهراب نیا آبان ۸, ۱۳۹۷

    سلام.
    با تشکر از مطالب خوب و مفیدتون
    بنده دانشجوی دکتری هستم که تا چند ماه دیگه دفاع میکنم و مدرکش رو میگیرم. ۱۳ سال سابقه کار دارم و در بیشتر از ۱۰ پروژه عمرانی جز افراد کلیدی بودم که میتونم از شرکت تاییدش رو بگیرم به همراه قراردادهایی که با کارفرمای اصلی داشتیم و اسمم توش بود بگیرم. همسرم هم فوق لیسانس هست با ۱۴ سال سابقه هر دو هم زیر ۳۸ سال سنمون هست. یک فرزند هم زیر ۶ سال داریم. سابقه هردو ما هم تامین اجتماعی و به صورت اجباری بوده. در حال حاضر دارم تلاش میکنم مدرک آیلتس رو بگیرم.
    میخوام بدونم چقدر شانس دارم و از کی باید فرایند انجام کارهای مهاجرت رو انجام بدم. با توجه به اینکه هنوز مدرک آیلتس رو ندارم.

    • علی زمانی آبان ۸, ۱۳۹۷

      سلام
      ضمن تشکر از نظر جنابعالی به سایت روزیاتو و آرزوی توفیق برای حضرتعالی، مجموعه رزومه شما نشان دهنده این واقعیت است که احتمال قرار گیری شما در pool بالا بوده و برای دریافت ویزا کاری، شانس بسیاری بالایی دارید. توصیه میکنم در اسرع وقت با مراجعه به سایت رسمی اداره مهاجرت نیوزلند، مدارک را ارسال کنید. در اسرع وقت این کار را انجام داده و نسبت به گرفتن آیلتس اقدام کنید

  • hamed آبان ۱۸, ۱۳۹۷

    سلام ضمن تشکر از مطالب فوق العاده مفیدتون خواستم عرض کنم لینک “لازم به ذکر است که کسانی که از دانشگاه های زیر در ایران فارغ التحصیل شده باشند، میتوانند بصورت اتوماتیک ۵۰ امتیاز مربوط به اسسمنت را دریافت نمایند.” موجود نیست.
    من از دانشگاه امیرکبیر فارغ التحصیل شدم آیا این دانشگاه هم در لیست هست و اگر هست خواستم بدونم کار اضافه ای باید انجام بدم؟
    سپاس

    • علی زمانی آبان ۱۸, ۱۳۹۷

      ممنون از نظر لطف شما به روزیاتو
      اگر به لینک زیر مراجعه کنید مشاهده میکنید که مدارکی که دانشجویان از دانشگاه امیر کبیر از سال ۱۹۹۲ میلادی به بعد دریافت کنند& ارزشیابی شده و نمره مورد نظر به آنها تعلق میگیرد. دانشگاه شما درلیست هست . مراحل ASSESSMENT را در سایت اداره مهاجرت نیوزلند دنبال کنید و برای هر سوالی، از بخش CONTACT‌ استفاده کنید که ظرف ۷۲ ساعت به سوال شما جواب می دهند.
      https://www.immigration.govt.nz/opsmanual-archive/I26055.HTM

      • Hamed آبان ۱۹, ۱۳۹۷

        سپاس

      • رامین دی ۲۰, ۱۳۹۷

        سلام
        ممنون از اطلاعات خوبتون
        من قصاب حرفه ایم و ۶ سال سابقه کار در شرکت مهیا پروتئین به همراه بیمه دارم
        برای مهاجرت به نیوزلند و ادامه همین کار در آن کشور چیکار باید کنم.‌.آیا همین تخصص برای مهاجرت به نیوزلند کافیه.؟

        • علی زمانی دی ۲۰, ۱۳۹۷

          سلام
          مدرک دانشگاهی و مدرک زبان نیاز دارید. برای این دو تلاش کنید

  • زهرا جهان ابادی آبان ۲۱, ۱۳۹۷

    سلام من و همسرم هر دو پزشک متخصص هستیم من ۴۳ ساله هستم جراح کلیه و مجاری ادراری و هیات علمی دانشگاه با سابقه یازده سال فعالیت در فیلد یورولوژی زنان
    همسرم ۵۱ ساله و متخصص کودکان و نوزادان با نوزده سال سابقه کار فعال بیمارستانی
    برای مهاجرت به نیوزلند به عنوان پزشک چه وضعیتی داریم؟و امتحانات ارزیابی پزشکی این کشور چگونه هستند؟ایا به امتحانات استرالیا شباهت دارند؟

  • علی محمدی مرداد ۱۱, ۱۳۹۸

    با سلام خدمت شما
    من عضو هیئت علمی دانشگاه هستم و در سال ۲۰۱۹ شغل من در لیست شغل ها که استاد دانشگاه باشد حضور دارد
    رشته من مهندسی آب هست و آیا اگر شغل دانشگاهی بدست نیاوردم ولی در شرکت های دیگر به عنوان مهندس مشاور و … صاحب شغل شدم ویزایم باطل نمیشود؟ باید حتما در همین شغل استاد دانشگاه باشد؟
    سپاس از پاسخگویی شما

    • علی زمانی مرداد ۱۱, ۱۳۹۸

      سلام جناب استاد عزیز
      اگرشما با ویزای skilled worker عازم نیوزلند شوید، چه در رشته مرتبط به خود چه غیر مرتبط مشغول به کار شوید و کار قانونی بوده و مالیات پرداخت کنید، مشمول ابطال ویزا نخواهید بود. اگر شما دعوتنامه شغلی برای تدریس د ردانشگاه دارید، بهتر است در همان رشته مشغول به کار شوید. اما اگر ویزای مهارتی دارید، الزامی به شغل خاصی نیست. ضمنا سوالات تخصصی خود را از بخش contact us سایت رسمی اداره مهاجرت نیوزلند هم می توانید بپرسید که ظرف ۷۲ ساعت به شما پاسخ می دهند

  • بهراد زمانی آذر ۱۰, ۱۳۹۸

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتید. من دکتری دارم و بیش از۴ مقاله انگلیسی بنام خودم. مدرس دانشگاه هستم. آیا مدرک آیلتس برای من هم اجباری است؟

  • مریم 1268 آذر ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام خیلی ممنون از زحماتتوت و اطلاعات مفیدی که در اختیار همه قرار دادید ان شالله سلامت و موفق باشید