باکس آفیس هفته منتهی به ۳۰ مهر؛ شروع نسبتاً ضعیف جدیدترین کمدی تایلر پِری

باکس آفیس هفته منتهی به ۳۰ مهر؛ شروع نسبتاً ضعیف جدیدترین کمدی تایلر پِری

در حالی که جشن هالووین در پیش است یک فیلم کمدی که برای این فصل از سال بسیار مناسب بود توانست در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد. فیلم کمدی-ترسناک «بو ۲!: یک هالووین مدیایی» (Boo 2!: A Madea Halloween) با ۲۱.۶ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران خود توانست صدر جدول فروش هفتگی فیلم را بدست بیاورد. اگر چه فیلم توسط منتقدان به شدت چوبکاری شد اما تنها مشهور بودن برند این فرانچایز برای کشاندن سینماروها به سالن های اکران فیلم کافی بود. با این وجود شروع فروش این دنباله نسبت به اکثر دنباله های قبلی ضعیف تر بوده است.

این موضوع نشان می دهد که اگر چه فیلم تایلر پری توانسته تماشاگران ثابت خود را حفظ کند اما ساخت همراه با عجله قسمت دیگری از این فرانچایز در حالی که قسمت قبلی تنها یک سال پیش ساخته شده بود مورد استقبال جهانی زیادی قرار نگرفته است. اولین قسمت از این فرانچایز در سه روز اول اکران ۲۸.۵ میلیون دلار فروش داشت و عملکرد قسمت اخیر کاهش نسبتاض قابل توجهی را در اقبال به این قسمت نشان می دهد. بدین ترتیب با توجه به این که تقاضای زیادی در میان سینماروها و طرفداران این فرانچایز برای قسمت جدید وجود نداشت نباید انتظار داشت که در ادامه شاهد حضور «بو ۲!: یک هالووین مدیایی» در میان فیلم های پرفروش باکس آفیس در هفته های آینده باشیم.

به همین دلیل شاید تا هفته ی آینده که عید هالووین فرا می رسد شاهد حضور آن در میان فیلم های پرفروش بوده و پس از آن دیگر خبری از استقبال تماشاگران از جدیدترین ساخته تایلر پری نباشد. علاوه بر این فیلم شدیداً ترسناک «اره برقی» (Jigsaw) هفته آینده اکران خواهد شد که بسیاری از طرفداران ژانر وحشت را به سمت خود خواهد کشاند. با این وجود با توجه به بودجه ی ۲۵ میلیون دلاری فیلم تا همین حالا نیز سوددهی نسبی فیلم تضمین شده است.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم «ژئواستورم» (Geostorm) قرار دارد که  ۱۳.۳ میلیون دلار فروش داشته است. انتظار نمی رفت که این فیلم از لحاظ تجاری موفقیت چندانی کسب کند زیرا از دوره ی اشتیاق تماشاگران به چنین فیلم هایی سال ها گذشته و جرارد باتلر نیز در طول سال های فعالیتش نتوانسته بود باعث موفقیت تجاری فیلمی شود. فیلم «زئواستورم» علی رغم بودجه ی سنگین ۱۲۰ میلیون دلاری اش به شدت مورد هجمه نظرات منفی منتقدان قرار گرفت و این موضوع باعث گردید که استقبال چندانی از این فیلم نشود. البته فروش فیلم در سطح بین المللی تا کنون شرایط بهتری داشته و در کل این فیلم توانسته ۶۲.۹ میلیون دلار فروش داشته باشد که نشان می دهد این فیلم برای جبران هزینه ها هنوز راه زیادی در پیش دارد. انتظار می رود که این فیلم یکی از ضعیف ترین و کم فروش ترین فیلم های سال استودیو برادران وارنر باشد.

فیلم ترسناک «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) که هفته گذشته در رتبه ی اول باکس آفیس قرار داشت این هفته با ۹.۳ میلیون دلار فروش به مکان سوم سقوط کرده است. تعداد تماشاگران این فیلم نسبت به هفته ی اول اکران ۶۴ درصد کاهش یافته که ناامید کننده به نظر می رسد. اگر چه تبلیغ شخص به شخص در مورد این فیلم بسیار خوب بود اما اکران دو فیلم جدید با سالن هایی بیشتر باعث کاهش استقبال سینماروها از این فیلم شد. این فیلم تاکنون در کل ۴۰.۶ میلیون دلار در سینماهای داخلی ایالات متحده فروش داشته  که در مقایسه با بودجه ی ۴.۸ میلیون دلاری ساخت فیلم، رقم خیره کننده ای به نظر می رسد.

در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) جدیدترین ساخته ی دنیس ویلنوو در ژانر علمی تخیلی قرار دارد که علیرغم نقدهای مثبت همچنان به سقوط خود در جدول باکس آفیس هفته ادامه می دهد. این هفته فیلم تنها ۷.۱ میلیون دلار فروش داشته که فروش کلی داخلی آن را به ۷۴ میلیون دلار می رساند. فروش فیلم در سینماهای بین المللی بهتر بوده و اکنون فروش کلی آن از مرز  ۱۹۴ میلیون دلار نیز گذشته است و کم و بیش سودی را عاید کمپانی های سازنده یعنی برادران وارنر و سونی خواهد کرد.

فیلم تازه اکران شده «تنها شجاعان» (Only the Brave) نیز با ۶ میلیون دلار فروش در هفته ی اول اکران خود در رتبه ی پنجم باکس آفیس هفته قرار دارد. در میان تمامی فیلم هایی که این هفته اکران خود را آغاز کرده اند این فیلم نمره بهتری دریافت کرده است. تبلیغات شخص به شخص باعث شده که سینماروهای مسن تر علاقه ی بیشتری به دیدن این فیلم نشان دهندف بخصوص کسانی که به دنبال دیدن فیلم هایی با تم کلاسیک و با بازیگرانی بااستعداد هستند. از همان اول هم قرار نبود که این فیلم فروش زیادی داشته باشد اما همین مقدار فروش نیز در هفته اول برای کمپانی سونی راضی کننده به نظر می رسد.

در مکان ششم باکس آفیس هفته نیز فیلم «بیگانه» (The Foreigner) قرار دارد که ۵.۴ میلیون دلار فروش داشته و این فیلم اکشن با هنرمندی جکی چان تاکنون توانسته فروش کلی داخلی خود را به ۲۲.۸ میلیون دلار برساند.

فیلم ترسناک «IT» که از یکی از رمان های استفن کینگ اقتباس شده است نیز در هفتمین هفته اکران خود با ۳.۵ میلیون دلار فروش در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار دارد. فروش کلی این فیلم در سینماهای داخلی ایالات متحده اکنون از مرز ۳۲۰ میلیون دلار نیز فراتر رفته است.

در مکان هشتم باکس آفیس هفته نیز فیلم جنایی «آدم برفی» (The Snowman) قرار دارد که علی رغم داشتن بازیگران و عوامل خوب و با استعداد در سه روز اول اکران خود تنها ۳.۴ میلیون دلار فروش داشته است. از آن جایی که این فیلم با عجله ساخته شده و بخش هایی از سناریو حذف شده، فیلم «آدم برفی» انتقادهای تندی را از جانب منتقدان دریافت کرده است و بسیاری آن را اقتباسی بسیار ضعیف از یک رمان پرفروش توصیف کرده اند. از همان ابتدا نیز مشخص بود که فیلم، علی رغم حضور مایکل فاسبندر در نقش اول، شرایط خوبی در گیشه نخواهد داشت.

فیلم «ساخت آمریکا» (American Made) با حضور تام کروز نیز با ۳.۱ میلیون دلار فروش در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۴۵.۵ میلیون دلار افزایش داده است.

فیلم «کینگزمن: حلقه طلایی» (Kingsman: The Golden Circle) نیز در هفته ی پنجم اکران خود ۳ میلیون دلار فروش داشته و با قرار گرفتن در رتبه ی دهم باکس آفیس هفتگی فروش کلی داخلی خود را به ۹۴.۵ میلیون دلار رسانده است.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود