گای گوهری؛ مراسمی که طی آن گله های گاو از روی بدن مردان هندو عبور می کنند

گای گوهری؛ مراسمی که طی آن گله های گاو از روی بدن مردان هندو عبور می کنند

در حالی که بسیاری از افراد در مورد دویدن در مقابل گله گاوهای خشمگین شنیده اند اما در هندوستان یک مراسم خاص وجود دارد که در آن مردان به صورت آگاهانه روی زمین دراز کشیده تا گله ی گاو از روی آن ها رد شوند. بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل این مراسم سالیانه برای خوش شانسی انجام می گیرد که بر اساس آن مردان منطقه ی «اوجاین» در هند در خیابان روی زمین دراز کشیده و اجازه می دهند که گله ای بزرگ از گاوها از رویشان رد شوند.

سپس صدها گاو که با حنا، تاج گل، شاخ ها و بادکنک های رنگی تزیین شده اند به سمت این افراد هدایت شده و از روی مردانی که رو به زمین دراز کشیده اند رد می شوند. این مراسم «گای گوهری» (Gaay Gauhri) نامیده شده و هر سال در شهر اوجاین در ایالت مادیا پرادش برای بزرگداشت روز «اکاداشی» (Ekadashi) که روزی مبارک بعد از فستیوال هندی «دیوالی» (Diwali) است برگزار می گردد. اکاداشی روزهایی هستند که در آن ها پیروان مذهب هندو و فرهنگ «جَین» روزه گرفته و با مراسم سنتی خاصی مانند همین مراسم رد شدن گاو از روی بدن مردان همراه است. در این روز خاص مردان زیادی از سراسر نقاط هند به اوجاین سفر کرده تا در مراسمی که بیش از صد سال از قدمت آن می گذرد شرکت کنند.

به گفته ی مردم محلی وقتی فردی اجازه می دهد که گاوها از روی بدن او رد شوند در واقع کفاره گناهان خود را پرداخته و آمرزیده می شود. اگر چه همواره افراد زیادی در طی این مراسم دچار آسیب دیدگی شدید می شوند اما گفته می شود که این کار در برخی افراد باعث خوش شانسی و خوشبختی و در برخی دیگر باعث شفا یافتن از بیماری و درد می شود. در نهایت زخم ها و جراحات توسط ادار و مدفوع گاو درمان شده و شخص به خانه باز می گردد. در مذهب هندو گاوها مقدس ترین و قابل احترام ترین حیوان به شمار آمده و برای آن ها قربانی می شود.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود