چهره های سرشناسی که در هنگام طلاق از همسرانشان نقره داغ شدند

چهره های سرشناسی که در هنگام طلاق از همسرانشان نقره داغ شدند

همه سلبریتی ها را به خاطر لحظات دراماتیکی که در روی صحنه یا بر صفحه تلویزیون برای آن ها رقم می زنند دوست دارند اما بدون شک داستان دراماتیک زندگی شخصی سلبریتی ها بسیار جذاب تر است. یکی از جنجالی ترین اخبار در دنیای سلبریتی ها اتفاقات مربوط به ازدواج ها و البته طلاق های آن ها خواهد بود و بسیاری دوست دارند بدانند که این سلبریتی های مشهور و ثروتمند در هنگام جدا شدن از همسرانشان چه مقدار از ثروتشان را باید تقدیم او کنند. از این رو در ادامه می خواهیم شما را با مواردی از طلاق سلبریتی ها آشنا کنیم که در آن سلبریتی ها مقدار زیادی از ثروت خود را از دست دادند تا برای طلاق با همسرشان به توافق برسند. قبلاً نیز در مطلبی با عنوان «با گران ترین طلاق های توافقی در میان چهره های مشهور جهان آشنا شوید» به برخی از این طلاق های پرهزینه اشاره کرده بودیم که خواندن آن ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

۱-مایکل جوردن


مایکل جوردن، ستاره سابق تیم بسکتبال شیکاگو بولز، و خوانیتا وانوی حدود سال ۱۹۸۵ با هم آشنا شده و ۴ سال بعد در لاس وگاس با هم ازدواج کردند. در ادامه آن ها ۱۷ سال در کنار هم زندگی کردند تا این که در دسامبر سال ۲۰۰۶ برای جدایی اقدام نمودند. غیر از «تفاوت های غیرقابل تطبیق» چیز دیگری برای جدایی این دو عنوان نشد، هر چند شایعات زیادی در مورد خیانت های جوردن به همسرش شنیده می شد. در نهایت این دو با یک روش دوستانه و بدور از حاشیه به رابطه ی زناشویی خود پایان دادند.

با این وجود این جدایی نیز همانند دیگر جدایی ها در دنیای سلبریتی ها تنها با لبخند طرفین به پایان نرسید زیرا این جدایی به اندازه ۱۶۸ میلیون دلار و یک عمارت در شیکاگو برای جوردن خیره سر هزینه داشت. جوردن از این موضوع عبرت گرفته و در قرارداد ازدواج دوم خود با زن جدیدش، ایوت پریِتو، بندی گذاشته که هیچکدام از طرفین در صورت جدایی یا مرگ حق ادعای مالی از طرف مقابل را نداشته باشند.

۲- آرنولد شوارتزنگر


آرنولد شوارتزنگر و ماریا شرایور در دنیای هالیوود زوج بسیار مشهوری بودند، ثروتمند و قدرتمند که بیش از ۲۵ سال در کنار هم زندگی کرده و بسیاری به رابطه ی آن ها حسادت می کردند. همه چیز خوب پیش می رفت تا این که در سال ۲۰۱۱ مشخص شد که آرنولد از یک رابطه ی عاشقانه ی بیرون از ازدواج دارای یک بچه است و این دو ناچار به جدایی شدند. شوارتزنگر در مصاحبه با هاوارد استرن گفت که این جدایی بدترین شکست دوران زندگی اش بوده و همه ی تقصیرها را بر عهده گرفت. شاید به همین دلیل بود که در هنگام جدایی از همسرش با قاعده ی پنچاه پنجاه شراکت کنار آمده و نیمی از ثروت ۴۰۰ میلیون دلاری اش را به همسرش واگذار کرد.

۳- مل گیبسون


زمانی که مل گیبسون و همسرش رابین مور که یک پرستار بوده و برای بیش از ۳۱ سال با او زندگی کرده بود تصمیم به جدایی گرفتند، گیبسون مجبور شد سر کیسه را خیلی بیشتر از آن چه که فکر می کرد شل کند. مور در سال ۲۰۰۹ و بعد از این که مل گیبسون اعتراف کرد که از یک زن دیگر به نام اوکسانا گریگوریوا یک بچه دارد درخواست طلاق داد. وقتی که طلاق این دو در دسامبر ۲۰۱۱ قطعی و رسمی شد، مور که مادر ۷ فرزند گیبسون بود نیمی از ثروت شوهرش معادل ۴۲۵ میلیون دلار را دریافت نمود. علاوه بر این در سال ۲۰۱۲ دادگاه حکم کرد که نیمی از حقوق بازنشستگی گیبسون نیز به همسر سابقش تعلق خواهد گرفت.

البته خوشبختانه این موضوع در هنگام طلاق وی از گریگوریوا کمی سبک تر بود و گیبسون تنها مجبور شد مبلغ ۷۵۰.۰۰۰ دلار را در چندین قسط به همسر دومش بپردازد. با این وجود وقتی که گریگوریوا در مصاحبه با هاوارد استرن در مورد رابطه اش با گیبسون صحبت کرد ۳۷۵.۰۰۰ دلار از این مبلغ را به دلیل شکایت گیبسون از دست داد.

۴- نیل دایاموند


نیل دایاموند و مارسیا مورفی، همسر دومش، وقتی در سال ۱۹۹۵ از هم جدا شدند یکی از جنجالی ترین طلاق های تاریخ را رقم زدند. بعد از ۲۶ سال زندگی مشترک، مورفی درخواست طلاق داد و بدین ترتیب نیمی از ثروت دایاموند معادل ۱۵۰ میلیون دلار را دریافت کرد. جالب این که دایاموند هیچ سخن بدی در مورد این همه پولی که به همسر سابقش پرداخت کرد نزده و برای او آرزوی بدی نداشت. دایاموند در این باره گفت:” او لیافت هر دلار آن را دارد”. چه مرد خوب و مهربانی!

۵- پل مک کارتنی


وقتی که پل مک کارتنی عضو گروه بیتلز با یک کارآفرین و فعال محیط زیست به نام هیثر مایلز در سال ۲۰۰۲ ازدواج کرد بسیاری از طرفدارانش اعتقادی به دوام طولانی این رابطه نداشتند و به زودی مشخص شد که این طرفداران بی دلیل به این موضوع مشکوک نبوده اند. تنها ۴ سال بعد این دو در یک ماراتن نفسگیر و جنجالی طلاقی تلخ را تجربه کردند. بر اساس این طلاق توافقی، مایلز ۴۸.۶ میلیون از ثروت همسرش را دریافت می کرد که تنها بخش کمی از ۲۵۰ میلیون دلاری بود که وی در هنگام ثبت درخواست طلاق طلب کرده بود. وقتی که از مک کارتنی در مورد ازدواج با میلز از مک کارتنی سوال شد وی آن را بدترین تصمیم خود در ده سال اخیر عنوان کرد.

۶-مدونا


وقتی که مدونا در سال ۲۰۰۰ با گای ریچی که آن زمان کارگردانی گمنام و بی تجربه بود ازدواج کرد بسیاری دچار حیرت شدند. علیرغم این موضوع آن ها توانستند حدود ۸ سال با هم زندگی کنند تا این که اوضاع به هم ریخت. علت جدایی این دو از هم بسیار متفاوت بوده و به کسی که با او صحبت می شود بستگی دارد اما وقتی که این دو در نهایت در سال ۲۰۰۸ از هم جدا شدند، ریچی با مقدار زیادی پول نقد خانه ی مدونا را ترک کرد. بر اساس گزارش ها مدونا ۹۲ میلیون دلار به همسر سابقش پرداخت کرد. همچنین ریچی مالکیت یک خانه ویلایی و یک کافه در لندن را که هر دو با هم خریده بودند بدست آورد.

۷- تایگر وودز


تایگر وودز و همسر سابقش الین نوردگرن که یک مدل بود در سال ۲۰۱۰ به دلیل خیانت وودز و پس از ۶ سال زندگی مشترک از هم جدا شدند و این خبر به تیتر اول رسانه ها تبدیل شد. اگر چه بسیاری واقعیت ماجرای جدایی آن ها را می دانستند اما گزارش ها در مورد مبلغ سازش این دو متفاوت بود. گزارش های اولیه ادعا می کردند که نوردگرن حدود ۷۵۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که در آن زمان ۱۵۰ میلیون دلار بیشتر از آن چیزی بود که وودز در تملک داشت. برخی دیگر ادعا می کردند که نوردگرن تنها ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است. بر اساس ادعاها در فوریه ۲۰۱۵، وودز هنوز ۵۴ میلیون دلار از این مبلغ را به همسر سابقش نپرداخته بود.

۸-مایکل داگلاس


مایکل داگلاس و دیاندار لوکر که دختر یک دیپلمات اتریشی بود به مدت ۲۳ سال با هم زندگی کردند تا این که در نهایت در سال ۲۰۰۰ از هم جدا شدند. جدایی توافقی برای داگلاس حدود ۴۵ میلیون دلار هزینه در بر داشت اما این پایان کار نبود. در اواخر سال ۲۰۱۰ و اوایل سال ۲۰۱۱ لوکر بار دیگر علیه داگلاس شکایت کرده و ادعا کرد که حق وی در برخی از دریافتی های داگلاس برای فیلمی در سال ۱۹۸۷ نادیده گرفته شده است به همین دلیل داگلاس در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه ای با لحنی خشمگینانه گفت که باید به ازدواجش با لوکر هشت یا ده سال زودتر پایان می داد.

۹- فیل کالینز


فیل کالینز،خواننده سرشناس، و همسر سومش اوریانا کِوی در سال ۲۰۰۷ جدایی تلخ و پر سر و صدایی را تجربه کردند. در آن زمان این موضوع و انتقادات بی پایان از زندگی حرفه ای ۴ دهه ای کالینز او را به مرز جنون و خودکشی رسانده بود. در نهایت او ۴۶.۷ میلیون دلار به همسر سابقش پرداخت کرد تا آن ها از هم جدا شوند و پس از آن بود که کالینز برای درمان افسردگی خود اقدام نمود. وی این روزها گفته که واقعاً دلیل جدایی از همسرش را درک نمی کند و هنوز با او رابطه ی دوستی نزدیکی دارد.

۱۰-جیمز کامرون


جیمز کامرون و لیندا همیلتون، چهارمین همسر او، حتی بر اساس استانداردهای ضعیف هالیوودی نیز ازدواج کوتاهی داشتند که تنها دو سال، از ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹، دوام داشت. این ازدواج زمانی به پایان رسید که کامرون در هنگام فیلم برداری فیلم «تایتانیک» با سوزی آمیس آشنا شد. در نهایت کامرون مجبور گردید ۵۰ میلیون دلار به همسر سابقش بپردازد تا بتواند با آمیس ازدواج کند. اما این مبلغ در مقابل ثروت ۷۰۰ میلیون دلاری کامرون رقم زیادی بنظر نمی رسد.

۱۱-کلزی گرامر


کلزی گرامر و کامیل دوناتاچی نیز جدایی پرآشوبی داشتند. وقتی که زندگی مشترک ۱۴ ساله این دو در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید این دو از اظهار کردن احساسات تندشان نسبت به یکدیگر هیچ ابایی نداشتند. دوناتاچی در مصاحبه ای گرامر را مایه بی آبرویی و تحقیر مردان دانست. گرامر نیز در مصاحبه با اپرا وینفری از به زبان آوردن نام دوناتاچی خودداری کرده و گفت که زندگی آن ها از همان روزهای اول ازدواج به پایان رسیده بود. وقتی که طلاق این دو در سال ۲۰۱۲ قطعی شد گرامر چاره ای جز پرداخت۳۰ میلیون دلار به دوناتاچی نداشت.

۱۲-کوین کاستنر


کوین کاستنر و همسر اولش، سیندی سیلوا، قبل از این که در سال ۱۹۷۸ با هم ازدواج کنند در دانشگاه با هم اشنا شده و عاشق همدیگر شدند. سیلوا برای مدتی خیانت های فراوان کاستنر، بدرفتاری ها و برنامه ی کاری شدید و بی وقفه و شکست های حرفه ای او را تحمل کرد اما در سال ۱۹۹۴ دیگر توان ادامه این وضع را نداشت. اگر چه این دو موفق شدند در فضای خصوصی بینشان همه چیز را حل کنند اما گزارش ها حاکی از آن است که کاستنر برای جدایی توافقی از همسرش نزدیک به ۸۰ میلیون دلار به وی پرداخت کرده است.

۱۳- هریسون فورد


هریسون فورد، ستاره فیلم های جنگ ستارگان و ایندیانا جونز، و همسر دومش، ملیسا متیسون، یکی از پایدارترین و مستحکم تری ازدواج های دنیای هالیوود را داشتند. این دو در مارس ۱۹۸۳ با هم ازدواج کردند اما در ۲۳ آگوست سال ۲۰۰۱ ماتیسون درخواست طلاق داد و علت این کار را تفاوت های غیر قابل حل عنوان کرد. این طلاق کاملاً توافقی بوده و در سال ۲۰۰۴ قطعی شد. بر اساس گزارش ها، هریسون فورد مبلغی بین ۸۵ تا ۱۱۸ میلیون دلار را به عنوان وجه المصالحه به همسر سابقش پرداخت کرد. علت مشخص نشدن هزینه دقیق این جدایی نیز این بود که فورد همواره زندگی خصوصی اش را دور از دسترس رسانه ها نگه می داشت.

۱۴- استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ و همسر اولش،ایمی ایروینگ، در سال ۱۹۷۶ و هنگامی که اسپیلبرگ در حال انتخاب بازیگران برای فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم بود با هم آشنا شدند. ایروینگ راضی به بازی در این فیلم نشد زیرا خود را بسیار جوان تر از مقدار لازم برای بازی در این فیلم می دانست. اما اسپیلبرگ و ایروینگ با هم نامزدی کرده و در نوامبر سال ۱۹۸۵ ازدواج رسمی خود را اعلام کردند. اما زندگی مشترک آن ها دیری نپایید و تنها سه سال و نیم پس از یک زندگی مشترک پر از استرس شغلی این دو در سال ۱۹۸۹ از هم جدا شدند. در آن زمان با توجه به ۱۰۰ میلیونی که اسپیلبرگ به همسرش پرداخت کرد، جدایی آن ها سومین طلاق پرخرج تاریخ لقب گرفت.

۱۵- روزان بار

روزان بار، کمدین معروف و تام آرنولد قبل از ازدواج رابطه ی پیچیده ای داشتند زیرا آرنولد به شدت با مشکل اعتیاد دست و پنجه نرم می کرد. زمانی که وی اعتیادش را ترک کرد ان دو در سال ۱۹۹۰ با هم ازدواج کردند اما در سال ۱۹۹۴ خبر رسید که آن ها از هم جدا شده اند. وقتی که نبرد تلخ این دو در رسانه ها به پایان رسید، آرنولد حدود ۵۰ میلیون دلار از ثروت همسرش را دریافت کرد. در ۱۸ سال آینده این دو نه با هم صحبت کرده و نه در مورد همدیگر در رسانه ها حرف می زنند و کاملاً از هم دوری کرده اند. تا این که این دو در نهایت با هم آشتی کرده و از آن پس همواره در رسانه های اجتماعی از همدیگر تمجید می کنند.

منبع: nickiswift
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود