ابتلا به هپاتیت و وجود انگل های سگ در بدن سرباز فراری کره شمالی

ابتلا به هپاتیت و وجود انگل های سگ در بدن سرباز فراری کره شمالی

کشف کرم های انگل و عفونت های مزمن ریوی که در بدن سرباز فراری کره شمالی که در هفته گذشته با فراری دراماتیک خود را به کره جنوبی رسانده بود، شرایط بهداشت و سلامتی سربازان در داخل این رژیم منزوی نشان می دهد. این سرباز هنگام فرار خود از مرز کره جنوبی و از طریق منطقه ی غیرنظامی بین دو کره بیش از  ۵ بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ویدیویی از این فرار نفس گیر در روزهای گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر شد. سربازان مرزی کره شمالی بیش از ۴۰ گلوله با استفاده از سلاح کلاشینکف و اسلحه کمری به سمت او شلیک کردند و حتی یکی از آن ها با گذشتن از منطقه ی غیرنظامی وارد قلمرو کره جنوبی گردید که به گفته ی فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نقض صریح آتش بس بوده است.

این سرباز فراری که تنها با نام اوه از او یاد شده به خاطر زخم هایی که برداشته بود به مراقبت های فوری از جمله جراحی های متعدد نیاز داشت و بدین ترتیب پزشکان تعداد زیادی از کرم های انگلی را در درون بدن او یافتند. به گفته ی یک پزشک کره ای که از تیم درمان این سرباز فراری بوده است برخی از این انگل ها که از بدن او بیرون کشیده شده تا ۲۷ سانتیمتر نیز طول داشته اند. یکی از انگل هایی که از بدن او خارج شده معمولاً در سگ ها یافت می شود. لی کوک جونگ، جراح این سرباز در مصاحبه ای در هفته گذشته چنین گفت:” در مدت ۲۰ سالی که به عنوان جراح فعالیت می کنم تنها چند مورد معدود از این دست را در کتاب های درسی دیده ام”. همچنین این جراح گفته که سرباز فراری به بیماری هپاتیت نوع بی مبتلا بوده که سهم زیادی در ابتلای فرد به سرطان کبد دارد.

دیوید هیمن، استاد اپیدمیولوژی بیماری های عفونی در دانشکده بهداشت و پزشکی لندن در مصاحبه با سی ان ان گفته است که سرایت بیماری هپاتیت بی معمولاً نشانه ی قابل اعتمادی از استریلیزاسیون ضعیف و ناکارآمد در بیمارستان ها بوده است. وی در این باره چنین می گوید:” هپاتیت بی اصولاً از طریق سوزن ها و سرنگ های استریل نشده و یا با فعالیت های جنسی منتقل می شود”. این اولین باری نیست که در بدن یک سرباز فراری کره شمالی نشانه هایی از انگل های روده ای و معده ای و هپاتیت بی دیده می شود.

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ توسط دانشگاه دانکوک روی ۱۶۹ فراری کره شمالی انجام گرفت مشخص شد که از ۱۷ زنی که نمونه مدفوع آن ها مورد آزمایش قرار گرفته بود ۷ نفر دارای انگل های روده ای بودند. از هر ده نفر نیز یک نفر به هپاتیت نوع بی مبتلا بود. چوی مین هو، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ملی سئول که در زمینه ی مطالعه انگل ها تخصص دارد، استفاده از کود انسانی در مزارع و شرایط ناخوشایند بهداشتی به انتقال انگل های روده ای در میان ساکنان کره شمالی می انجامد. انگل های روده ای معمولاً از طریق تماس با مدفوع افراد آلودده و یا نشستن دست پس از اجابت مزاج منتقل می شوند و این انگل ها را می توان به راحتی با داروهای خاصی درمان کرد.

کانگ ری هیوک، افسر سابق کره شمالی که از این کشور فرار کرده است هفته گذشه در مصاحبه ای با سی ان ان گفته که شرایط در کشورش چنان غیرانسانی و «وحشیانه» بوده که باعث شده وی ۴ سال پیش خطر فرار از مرز را به جان بخرد. وی در این باره چنین می گوید:” همه گرسنه بودند حتی سربازان. سازمان ملل برنج و کود می فرستد که توسط افسران ارشد تحت نظر کیم جونگ اون اختصاص داده می شود. همچنین سربازان بسیاری جان خود را به دلیل بیماری از دست می دهند زیرا درمان های پزشکی در اختیار آن ها قرار نمی گیرد”.

به گفته ی دکتر چوی بیش از نیمی از مردم این کشور از انگل های روده ای رنج می برند و “برای کسانی که غذای خوب می خورند و از سلامتی خوبی برخوردارند، وجود انگل ها در بدن مشکل بزرگی نیست. اما برای کسانی که از سوء تغذیه رنج می برند، این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا انگل ها بخش زیادی از مواد مغذی را مصرف می کنند”. کمبود مواد غذایی و قحطی در کره شمالی بی سابقه نیست و تنها در یک مورد قحطی و خشکسالی در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ بیش از یک میلیون نفر از مردم این کشور جان خود را از دست دادند. بر اساس محاسبات سازمان برنامه ی جهانی غذای سازمان ملل بیش از ۷۰ درصد جمعیت ۲۵ میلیونی کره شمالی از تنوع غذایی کافی برخوردار نیستند.

سرباز فراری اخیر نیز علیرغم زخم هایی که در جریان فرار دراماتیکش برداشته در وضعیت خوبی به سر می برد و تمامی انگل ها از سیستم روده ای و معده ای او پاک شده است. ویدیو مربوط به فرار نفسگیر این سرباز را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.

 

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود