کوهستانی در جنوب شرق چین که هر ۳۰ سال یکبار تخم سنگی می گذارد

کوهستانی در  جنوب شرق چین که هر ۳۰ سال یکبار تخم سنگی می گذارد

در ماه های اخیر یک روستانی کوچک و دور افتاده چینی به دلیل ویژگی خاصی که کوهستان اطراف آن دارد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. این صخره بزرگ که به آن لقب «صخره تخم گذار» داده شده است در جنوب شرق چین قرار دارد که به طور مرتب سنگ های گرد خاصی به وزن تقریبی ۳۰۰ گرم تولید می کند. اهالی روستا می گویند که هر ۳۰ سال یک بار این تخم های سنگی از صخره مورد نظر فرو می ریزند. دانشمندان هنوز هیچ جوابی برای این پدیده نادر و باورنکردنی پیدا نکرده اند.

این پدیده غیرطبیعی در منطقه ای کوهستانی به ابعاد ۲۰ متر طول و ۶ متر عرض در کوهستانی در روستای گولو ژای در استان گویژو چین رخ می دهد. مردم این روستا از اقلیت شوی هستند که بیش از هزار سال است در این منطقه زندگی می کنند. این تخم های سنگی ابعادی ۳۰ در ۶۰ سانتیمتری داشته و وزن آن ها به ۳۰۰ گرم نیز خواهد رسید. مردم روستا این تخم های سنگی را نشانه خوش شانسی دانسته و آن ها را برداشته و در خانه هایشان نگهداری می کنند. بر اساس ادعای ساکنین روستا هر ۳۰ سال یک بار این تخم های سنگی از صخره ها فرو می ریزند و مردم روستا مانند بت آن ها را پرستش می کنند.

این تخم های سنگی به رنگ آبی تیره بوده و شباهت زیادی به تخم دایناسور دارند. بیش از ۱۰۰ خانواده در این روستا زندگی کرده و تاکنون بیش از ۱۰۰ تخم سنگی جمع آوری کرده و در خانه هایشان نگهداری می کنند. مردم روستا بر این باورند که این سنگ ها خوش شانسی آورده و به زوج های جوان کمک می کنند که فرزندان پسر بیشتری داشته باشند. اگر چه سالهاست این پدیده باورنکردنی کشف شده و تئوری های مختلفی در مورد علت آن گفته شده اما هنوز هیچ تئوری قابل قبولی در این خصوص به طور رسمی مطرح نشده است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود