فیلم های دنباله داری که در سال های آینده شاهد اکران آن ها خواهیم بود

فیلم های دنباله داری که در سال های آینده شاهد اکران آن ها خواهیم بود

آیا شما هم از طرفداران فیلم های دنباله دار هستید؟ شاید هم در طرف دیگر طیف طرفداران هالیوود بوده و از این همه فیلم دنباله دار خسته شده اید. این روزها به نظر می رسد سینمای هالیوود در دنباله ها، بازسازی ها و راه اندازی های مجدد خلاصه می شود و هر فیلمی که می بینیم به نحوی با فیلم های قبل از خود در ارتباط است. به سختی می توان فیلم اورجینال با بودجه تولید سرسام آوری را پیدا کرد و اگر هم فیلمی با این مشخصات ساخته شود معمولاً در باکس آفیس موفقیت قابل توجه و مورد انتظاری بدست نمی آورد.از این رو استودیوهای فیلمسازی و کارگردانان به سراغ ایده ها و پروژه هایی می روند که خود را ثابت کرده و همه می دانند که به احتمال فراوان با موفقیت تجاری همراه خواهند شد.

بدین ترتیب هر ساله شاهد بازسازی ها و فیلم های دنباله داری هستیم که پایانی برای آن ها متصور نیست. اگر چه برخی از این فیلم های دنباله دار واقعاض تکراری و خسته کننده بوده و چیز جدیدی برای ارایه ندارند اما برخی نیز ارزش وقت صرف کردن را دارند. در ادامه این مطلب شما را با چند فیلم دنباله دار موفق که در سال های بعد همچنان باید منتظر آن ها باشید آشنا خواهیم کرد.

۱- استارگیت

از زمانی که دین دولین و رولاند امریش در اواخر دهه ی ۹۰ قرن بیستم فیلم «استارگیت» (Stargate) را ساختند این فرانچایز همواره بخشی از دنیای علمی تخیلی سینمای هالیوود بوده است. این فیلم خود باعث ساخت یک سریال تلویزیونی شد که سال ها پخش آن ادامه داشته و خود نیز چندین اسپین آف مجزا را شامل شد. اما با پایان تمامی این سریال های تلویزیونی، امریش و دولین وظیفه ی خود می دانند که بار دیگر به سراغ فیلم خود بروند. در سال ۲۰۱۳، امریش اعلام کرد که همراه با دولین و با مشارکت استودیوهای مترو گلدوین مایر و برادران وارنر سه گانه جدیدی از فیلم «استارگیت» را تولید خواهند کرد و نیکولاس رایت و جیمز ای وودز نیز نویسندگی فیلمنامه آن را بر عهده خواهند داشت.

اما بعدها دولین در مصاحبه ای بازگشت این فیلم را غیرمحتمل دانست. با این وجود تجربه کارهای دولین و امریش نشان داده که پروژه های آن ها همواره با منتفی بودن آغاز شده و در نهایت ساخته می شوند. پس می توان بزودی شاهد ساخت سه گانه ای از فیلم محبوب و شناخته شده «استارگیت» باشیم که می توان انتظار داشت به یکی از محبوب ترین فیلم های دنباله دار هالیوود تبدیل شود.

۲- نابودگر

فرانچایز «نابودگر» (The Terminator) یکی از فیلم های دنباله دار کلاسیک محبوب است اما قسمت های پایانی آن با محبوبیت سابق همراه نبود. پس از اکران «نابودگر ۳: خیزش ماشین ها» (Terminator 3: Rise of the Machines) در سال ۲۰۰۳، این فیلم دنباله دار نتوانست موفقیت دو قسمت قبلی خود را تکرار کند. این رویه در سال ۲۰۰۹ با اکران اولین قسمت از سه گانه دوم این فرانچایز با عنوان «رستگاری نابودگر» (Terminator Salvation) ادامه داشت تا این که سال بعد کمپانی سازنده ورشکست شده و حق بهره برداری از این عنوان به حراج گذاشته شد و بدین ترتیب ساخت دنباله های جدید آن نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

شش سال بعد و در سال ۲۰۱۵ کمپانی پارامونت با همکاری اسکای دنس پروداکشنز تصمیم به راه اندازی مجدد این فرانچایز گرفته و فیلم «نابودگر: پیدایش» (Terminator: Genisys) را با کارگردانی آلن تیلور و بازگشت آرنولد شوارتزنگر در نقش تی ۸۰۰ را منتشر کرد. در کمال ناباوری این فیلم نیز نتوانست توجه مخاطبان را جلب کند و به نظر می رسید دوران فیلم های دنباله دار «نابودگر» به پایان رسیده است. اما اخیراً جیمز کامرون اعلام کرده که بازسازی جدیدی از فیلمی که در سال ۱۹۸۴ ساخته بود را در برنامه های خود دارد.

البته کامرون تنها در نقش تهیه کننده و مشاور در این پروژه حضور داشته و صحبت هایی با تیم میلر کاگردان فیلم «ددپول» (Deadpool) برای کارگردانی این فیلم انجام شده است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این راه اندازی مجدد در دست نیست اما بر اساس گفته های کامرون باید سال ۲۰۱۹ منتظر اولین قسمت از این فیلم دنباله دار باشیم.

۳- شَفت

در سال ۱۹۷۱، استودیو مترو گلدوین مایر فیلمی با اقتباس از رمان کارآگاهی ارنست تایدیمن با نام «شفت» (Shaft) و با بازی ریچارد روندتری در نقش این شخصیت جالب ساخت. این فیلم چنان موفقیت آمیز بود که دو دنباله از آن در سال های بعد ساخته شد. در سال ۲۰۰۰ نیز کمپانی پارامونت داستان اورجینال این فیلم را با کارگردانی جان سینگلتون و بازی ساموئل ال جکسون در نقش اول بازسازی کرد تا «شفت» نیز به یکی از فیلم های دنباله دار تاریخ سینما تبدیل شود. این روزها نیز خبر می رسد که استودیو نیو لاین سینما قصد دارد این کار را تکرار کند.

قرار است نویسندگی فیلمنامه را کنیا باریس خالق سریال «Black-ish» و الکس بارنو تهیه کننده سریال «خانواده گلدبرگ» (The Goldbergs) بر عهده داشته باشند و تیم استوری نیز کارگردانی این فیلم را انجام دهد. اگر چه انتخاب نویسندگان و کارگردانی با تاریخچه ساخت کمدی باعث شده که طرفداران این فرانچایز نگران شوند اما تهیه کننده این فیلم گفته که جای نگرانی وجود نداشته و این فیلم به هیچ عنوان کمدی نخواهد بود.

۴- آن

رمان های استفن کینگ همواره دستمایه هایی برای ساخت فیلم های بزرگ و کوچک بوده اند. رمان کلاسیک او با عنوان عجیب «آن» (It) به صورت دو مینی سریال کوتاه دو قسمتی در سال ۱۹۹۰ از طریق شبکه اَی بی سی و با بازی تیم کوری در نقش پنی وایز دلقک پخش شد. برای سال ها فیلمسازان هالیوود سعی داشتند که این رمان را در قالب یک پروژه سینمایی ترسناک تر و با بودجه ای بیشتر زنده کنند. کری فوکوناگا کارگردان فیلم «هیولاهای بی سرزمین» (Beasts of No Nation) چندین سال تلاش داشت که این فیلم را بسازد اما در سال ۲۰۱۵ به دلیل مشکلات بودجه ای با کمپانی نیو لاین سینما از ادامه این پروژه کناره گیری کرد.

سال ۲۰۱۷ آندرس موشیتی در نقش کارگردان و بیل اسکارشگارد در نقش پنی وایز داستانی را در برابر چشمان تماشاگران به تصویر کشیدند که همه را حیزت زده کرد. بدین ترتیب پس از موفقیت قسمت اول باید منتظر ساخت قسمت دوم این فیلم موفق و پرفروش در سال آینده باشیم.

۵- مومیایی و دنیاهای مشترک آن

این روزها دنیاهای مشترک از مولفه های رایج هالیوود است و یونیورسال پیکچرز نیز آخرین استودیویی است که وارد این کارزار شده است. این کمپانی به جای رفتن سراغ داستان های کمیک برای ساخت فیلم، قصد دارد دنیایی مشترک از هیولاها را بسازد که بر پایه یکی از داستان های هیولایی کلاسیک و محبوب به نام «مومیایی» (The Mummy) ساخته شده و اولین قسمت از آن با همین نام سال ۲۰۱۷ به کارگردانی الکس کورتزمن و با بازی تام کروز در نقش تایلر کورت ساخته شد که البته در گیشه شکست خورد.

با این وجود به نظر می رسد که در سال های آینده شاهد دنباله های متعددی از این فیلم و دنیاهای هیولایی مشترک با آن از سوی کمپانی یونیورسال پیکچر باشیم. برای مثال  دیوید کوپ بر روی فیلم نامه ی داستانی با عنوان «عروس فرانکشتاین» (Bride of Frankenstein) متمرکز است که در آن خاویر باردم نقش فرانکشتاین را بر عهده خواهد داشت.اد سولومون نیز در حال نوشتن فیلم نامه «مرد نامرئی» (Invisible Man) است که جانی دپ نقش او را بازی خواهد کرد. در سوی دیگر دیوید کالاهام نیز سناریو «مرد گرگی» (Wolf Man) را می نویسد که گفته می شود دواین جانسون قرار است نقش اصلی آن را بر عهده داشته باشد.

جان اسپیتس و اریک هیزرر نیز فیلمنامه «ون هلسینگ» (Van Helsing) را می نویسند که با داستان مجموعه فیلم های «مکس دیوانه» (Mad Max) شباهت خواهد داشت. در انتها نیز جف پینکنر در حال آماده سازی فیلمنامه «موجودی از تالاب سیاه» (Creature from the Black Lagoon) است که به احتمال فراوان اسکارلت جوهانسون نقش اول آن را بر عهده خواهد داشت و بدین ترتیب جمع فیلم های دنباله دار دنیای تاریک یونیورسال پیکچرز تکمیل خواهد شد.

۶- بازسازی های لایو اکشن دیزنی

در دورانی که ساخت فیلم های دنباله دار انیمیشنی در هالیوود باب شده است و بعد از موفقیت فوق العاده فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» (Alice in Wonderland) در سال ۲۰۱۰ توسط تیم برتون، استودیو دیزنی بازسازی های لایو اکشن دیگری را از انیمیشن های کلاسیک خود در برنامه قرار داد. اگر چه برخی از این بازسازی ها شکست خورده اند اما در کل لایو اکشن سازی پروژه های کلاسیک برای والت دیزنی سودآور بوده است. بازسازی لایو اکشن انیمیشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) توسط بیل کوندون و اکران ان در مارس ۲۰۱۷ با بازی اما واتسون در نقش بل، دن استیونز در نقش دیو و لوک ایوانز در نقش گاستون با موفقیت تجاری خیره کننده ای همراه بود.

علاوه بر این جان فارو پس از موفقیت لایو اکشن «کتاب جنگل» (The Jungle Book) قصد دارد انیمیشن محبوب «شیر شاه» (The Lion King) را به صورت لایو اکشن بازسازی نماید. بعد از آن نیز استودیو دیزنی قصد دارد نسخه های لایو اکشن «مولان» (Mulan)، «علاء الدین» (Aladdin)، «کورلا» (Cruella)، «دامبو» (Dumbo)، «جن» (انیمیشن Genies)، «پیتر پن» (Peter Pan) ، «پینوکیو» (Pinocchio)، «تینک» (Tink)، «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) و البته بسیاری دیگر را بسازد.

۷- کلاغ

شاید بتوان گفت که بازار هالیوود از فیلم های دنباله دار ابرقهرمانی اشباع شده است اما واقعیت این است که فیلم های ابرقهرمانی تمام صنعت کامیک بوک هالیوود را تشکیل نمی دهند. تعدادی کامیک بوک غیرابرقهرمانی نیز در طی سال های گذشته به صورت فیلم عرضه شده که از مهم ترین آن ها می توان به فیلم «کلاغ» (The Crow) با بازی برندون لی و به کارگردانی الکس پرویاس اشاره کرد. برای سال ها فیلمسازان هالیوود سعی کرده اند که این فیلم را بازسازی کنند اما توفیقی در این عرصه نداشته اند. اما در سال ۲۰۱۶ جیسون موموآ برای بازی در این نقش انتخاب شده و کورین هاردی نیز کارگردانی آن را بر عهده گرفت.

اما با انتقال این پروزه از استودیو رلتیویتی مدیا به دیویس فیلمز و تغییر نام آن به «تولد دوباره کلاغ» (The Crow Reborn) هنوز مشخص نیست که موموآ و هاردی در پروژه باقی بمانند. البته مرحله پیش تولید این فیلم از اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شده و بزودی عوامل آن مشخص خواهند شد. باید دید که آیا فیلم «کلاغ» نیز به جرگه فیلم های دنباله دار خواهد پیوست یا خیر.

۸- فرار از نیویورک

ساخت پروژه های علمی تخیلی با مفاهیم مربوط به آینده کار آسانی نیست و فیلم اورجینال «فرار از نیویورک» (Escape from New York) ساخته جان کارپنتر نیز یکی از فیلم هایی است که در این ژانر شناخته شده است. در این فیلم که داستان آن در پادآرمانشهری در آینده رخ می دهد، کورت راسل نقش اسنیک پلیسکن را بازی می کند که پس از حادثه سقوط هواپیما، رییس جمهور ایالات متحده را در منهتن بیابد؛ شهری که توسط دولت به یک زندان بزرگ و فوق امنیتی تبدیل شده است. شاید این فیلم قدیمی باشد اما داستان آن تازگی و پیچیدگی خاصی دارد و کمپانی برادران وارنر سال هاست که قصد دارد این فیلم را بازسازی نماید، هرچند تاکنون در این عرصه موفق نبوده است.

جوئل سیلور آخرین تهیه کننده ای است که دست روی این فیلم گذاشته و نه تنها می خواهد آن را بازسازی کند بلکه قصد دارد آن را تبدیل به یک سه گانه نماید که بر اساس گزارش ها شباهت زیادی به فیلم های دنباله دار «ظهور سیاره میمون ها» (Rise of the Planet of the Apes) خواهد داشت.

۹- کوه نشین

بازسازی فیلمی که اکران قسمت اورجینال آن با شکست روبرو شده به نظر ایده ی خوبی نیست اما اگر بعدها این فیلم به یک فیلم کالت تبدیل شده باشد، ایده بازسازی نیز تا حدودی قابل قبول به نظر خواهد رسید. این اتفاق همان چیزی است که استودیو فیلمسازی سامیت انترتینمنت با تلاش برای بازسازی فیلم «کوه نشین» (Highlander) در سر دارد. از سال ۲۰۰۹ که این استودیو مراحل ساخت آن را آغاز کرد همواره مشکلاتی مانع از ادامه پروژه شده است. کارگردانان و بازیگران متعددی برای حضور در این پروژه حاضر شده و رفته اند.

اما به نظر می رسد دوران سرگردانی «کوه نشین» به پایان رسیده و آرت مارکوم و مت هالووی که نویسندگی فیلمنامه «مرد آهنی» (Iron Man) را در کارنامه دارند در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم بوده و چاد استاهلسکی، کارگردان فیلم «جان ویک» (John Wick) نیز کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. از طرف دیگر نیز دیو بائوتیستا در نقش کورگان به این پروژه پیوسته و بر اساس شایعات قرار است تام هاردی نقش کانر مک لیود را بازی خواهد کرد، هر چند از سپتامبر ۲۰۱۵ هنوز خبر تازه ای در مورد این فیلم مخابره نشده است.

۱۰- هشت یار اوشن

بعد از بازسازی «۱۱ یار اوشن» (Ocean’s Eleven) ساخته لوییس مایلستون، استیون سودربرگ توانست دو دنباله موفق دیگر نیز از این فیلم بسازد که یکی از موفق ترین فیلم های دنباله دار تاریخ را رقم زد. اما در نهایت به دلیل مرگ نابهنگام برنی مک، کارگردان و بازیگران از ساخت قسمت چهارم منصرف شدند. استودیو برادران وارنر نیز به جای ساخت دنباله ای دیگر، تصمیم گرفته که این فیلم دنباله دار را با قهرمانانی تماماً زن بازسازی کند که ساندرا بولاک نقش اصلی را در آن بر عهده خواهد داشت.

فیلم «هشت یار اوشن» (Ocean’s Eight) به کارگردانی گری روث و با تهیه کنندگی استیون سودربرگ و جورج کلونی و با بازی ساندرا بولاک، کیت بلانشت، هلنا بونهام کارتر، آن هاثاوی، داکوتا فانینگ، ریحانا، سارا پاولسون و میندی کالینگ و البته مت دیمون در نقش لینوس کالدول ساخته برای اکران در  ژوئن ۲۰۱۸ آماده می شود.

۱۱- مهاجم مقبره

جدای از فیلم های دنباله دار «رزیدنت ایول» (Resident Evil) باید گفت که مجموعه فیلم های «مهاجم مقبره» (Tomb Raider) موفق ترین فیلم های دنباله داری بوده اند که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده اند. در اوایل دهه ۲۰۰۰ دو فیلم با بازی آنجلینا جولی با این نام ساخته شد که البته فیلم های موفقی نیز بودند. اکنون نیز با بازسازی این بازی ویدیویی، استودیو برادران وارنر نیز قصد دارد بار دیگر ساخت این فرانچایز را از سر بگیرد.اما این بار دیگر خبری از آنجلینا جولی نیست و آلیسیا وایکاندر نقش لارا کرافت را بازی خواهد کرد و والتون گوگینز و دانیل وو نیز به ترتیب در نقش های شخصیت شرور داستان و کاپیتان لو رن ظاهر خواهند شد.

کارگردانی این فیلم که در مراحل تولید به سر می برد را رور اوتهاوگ، کارگردان نروژی بر عهده خواهد داشت و فیلمنامه آن را نیز جنیوا رابرستون دورت نوشته است. اگر چه اطلاعات زیادی در مورد داستان این فیلم در دست نیست اما به نظر می رسد که لارا کرافت جوان در این فیلم به دنبال یافتن پدر گمشده خود خواهد رفت.

اگر به دنبال اطلاع از فیلم های دنباله دار و فرانچایزهایی که در سال آینده اکران می شوند هستید می توانید اطلاعات خوبی در مطالب زیر پیدا کنید.

بهترین فیلم هایی که در ژانویه سال ۲۰۱۸ باید منتظر آن ها باشید

فیلم های شناخته شده و جذابی که باید منتظر اکران آن ها در سال ۲۰۱۸ باشید [قسمت اول]

فیلم های پر سر و صدایی که باید منتظر اکران آن ها در سال ۲۰۱۹ باشید [قسمت اول]

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود