۹ بازیگر تازه کار هالیوود که در سال ۲۰۱۷ درخشش خیره کننده ای داشتند

۹ بازیگر تازه کار هالیوود که در سال ۲۰۱۷ درخشش خیره کننده ای داشتند

«بازیگر تازه کار» عبارتی است که همواره با بی تجربگی و گمنامی همراه است اما شاید سال گذشته میلادی از این حیث متمایز باشد. در مورد سال ۲۰۱۷ هر چه می خواهید بگویید ولی بدون شک سال گذشته میلادی سال خوبی برای سینما و تلویزیون بود. از بلاک باسترها گرفته تا فیلم های مستقل، از سریال های قدیمی و دنباله دار تا سریال های جدید سرویس های استریمینگ، محصولات سینمایی- تلویزیونی دوست داشتنی متعددی در سال ۲۰۱۷ تولید شد که هر یک شور خاصی را در میان تماشاگران و منتقدان ایجاد کردند.

علاوه بر این در تمام طول سال تعدادی بازیگر تازه کار در این عرصه درخشیدند که برخی تازه بازیگری را آغاز کرده و برخی دیگر نیز اولین نقش فوق العاده خود را بازی کردند. در ادامه این مطلب شما را با ۹ بازیگر تازه کار هالیوود که درخشش خیره کننده ای در سال گذشته میلادی داشتند آشنا خواهیم کرد؛بازیگرانی که باید در سال ۲۰۱۸ منتظر فیلم های بهتر و بیشتری از آن ها باشیم.

۱- کلی ماریا ترن

در آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ فیلم «جنگ ستارگان:آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) با یک بازیگر تازه کار به نام کلی ماری ترن به سینماها آمد و همه را شگفت زده نمود. کلی ماریا ترن در این فیلم نقش رُز را بازی می کند، مکانیکی که عضو گروه تعمیر و نگهداری سفینه است و علی رغم مکمل بودن نقشش به یکی از قهرمانان اصلی فیلم تبدیل می شود. این بازیگر ویتنامی آمریکایی ۲۸ ساله سال های زیادی است برای بازی در فیلم ها تست بازیگری می دهد اما جز بازی در ویدیوهای کمدی اینترنتی موفقیت دیگری نداشت تا این که نوبت به «جنگ ستارگان: آخرین جدای» رسید.

وقتی که در روز افتتاحیه اکران این فیلم، ترن یکی از هواداران فیلم را دید که لباس های شخصیت رُز را به تن دارد اشک از چشمانش جاری شد و این تماشاگر را در آغوش کشید. بدون شک وی بخش مهمی از جنگ ستارگان است و در قسمت بعدی این مجموعه نقش بزرگ تری خواهد داشت.

۲- دانیل کالویا

دانیل کالویای ۲۸ ساله در لندن و از والدینی اوگاندایی بدنیا آمده است و سال ها در تئاتر لندن و نقش های تلویزیونی حضور داشته است. البته وی در فیلم هایی مانند «کیک اَس ۲» (Kick-Ass 2) و «سیکاریو» (Sicario) نیز نقش های کوتاهی بر عهده داشت. اما در سال ۲۰۱۷ وی با بازی در فیلم ترسناک شگفتی ساز و خیره کننده «برو بیرون» (Get Out) ساخته جوردن پیلی به یک ستاره تبدیل شد. وی در این فیلم نقش کریس واشینگتن، یک عکاس سیاهپوست آمریکایی را بازی می کند که برای دیدار با خانواده نامزد سفید پوست خود به محل سکونت آن ها می رود اما خیلی زود با کابوسی مواجهه می گردد که هویت او را تهدید می کند.

لهجه آمریکایی کالویا در این فیلم بی نقص است و شاید هیچ کسی مانند او نمی توانست به این زیبایی و واقعیت حس ترس خود را بروز دهد. به همین دلیل چهره ی ترسیده و وحشت زده او در حالی که اشک از چشمانش سرازیر شده به عنوان تصویر تبلیغاتی این فیلم تبدیل شد. موفقیت فیلم «برو بیرون» چه از لحاظ تجاری و چه از دیدگاه منتقدان سینمایی باعث شد که کالویا یک شبه مشهور شود و بدین ترتیب انتظار می رود که در سال کنونی بیشتر شاهد هنرنمایی او باشیم. وی در سال ۲۰۱۸ به دنیای سینمایی مارول پیوسته ونقش وکابی را در «پلنگ سیاه» (Black Panther) بازی خواهد کرد. همچنین وی برای بازی در فیلم سرقت از بانک «بیوه ها» (Widows) به کارگردانی استیو مک کوئین نیز قرارداد امضا کرده است.

 ۳- گال گدوت

«زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) موفق شد که دنیا را از ویرانی و تباهی توسط خدای جنگ نجات دهد اما گال گدوت همراه با دیگر بازیگران فیلم و البته پتی جنکینز در مقام کارگردانی، دنیای فیلم های دی سی را از خرد شدن در دستان منتقدان و سینماروها رهانید. این بازیگر ۳۲ ساله اسرائیلی قبلاض نیز در همین نقش در فیلم «بتمن در مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) حضور کوتاهی داشت و البته در فیلم «سریع و خشن» (Fast and Furious) نیز نقش ژیزل یاشار را بازی کرده بود اما هیچگاه نقش مهم و کلیدی در یک فیلم هالیوودی نداشت.

از این رو کسی نمی دانست که نتیجه بازی او در فیلم «زن شگفت انگیز» چه خواهد بود. اما بعدها مشخص شد که گال گدوت برای این نقش بهترین انتخاب بوده است. او به خوبی تعادل بین باهوشی و تازه کار بودن را برقرار کرده و لبخند گرمش نیز همراه با فیزیک بدنی مقبولی که دارد از او یک زن شگفت انگیز واقعی ساخته است. «زن شگفت انگیز» یک فیلم رکوردشکن بسیار موفق بود که راه را برای ادامه فیلم های دنیای کمیک دی سی باز کرد. گدوت نیز اینک دیگر یک بازیگر تازه کار نیست و علاوه بر ادامه حضور در این نقش در فرانچایزهای پیش رو در فیلم های دیگری نیز حضور خواهد داشت که از آن جمله می توان به فیلم «در اعماق» (Deeper) اشاره کرد.

۴- تام هالند

تام هالند نیز به عنوان یک بازیگر تازه کار و مانند گال گدوت برای اولین بار در نقش یک ابرقهرمان معروف اما مکمل در سال ۲۰۱۶ ایفای نقش کرد و سال بعد این نقش را در فیلمی مستقل بر عهده گرفت که او را به شهرت رساند. تام هالند اولین بار در نقش مرد عنکبوتی در فیلم «کاپیتان آمریکا» (Captain America: Civil War) ظاهر شد و سال بعد این نقش را در فیلمی جداگانه و موفق با نام «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) تکرار کرد. این بازیگر ۲۱ ساله اهل لندن ابتدا در تئاتر نظرها را به خود جلب کرد و بعد از آن نیز در «بیلی الیوت موزیکال» (Billy Elliott the Musical) درخشید.

سپس هالند در فیلم هایی مانند «غیرممکن» (The Impossible)، «آن طور که اکنون زندگی می کنم» (How I Live Now) و «در دل دریا» (In the Heart of the Sea) حضور یافت. تام هالند جوان ترین بازیگری لقب گرفت که در مجموعه فیلم های «مرد عنکبوتی» بازی کرده است. توبی مگوایر نزدیک به ۲۵ سال سن داشت وقتی که اولین بار در این فرانچایز حضور یافت و اندرو گارفیلد نیز هنگام حضور در این نقش تقریاض ۳۰ ساله بود. هالند در این فیلم به شیوه ای قابل باور نقش یک نوجوان ۱۵ ساله را بازی می کند که تلاش دارد خود را در نقش یک قهرمان بزرگسال نشان دهد. در واقع هالند نسبت به بازیگران دیگری که این نقش را بازی کرده بودند شباهت بسیار بیشتری به داستان های کامیک «مرد عنکبوتی» دارد.

علاوه بر این حرکات موزون هالند به این شخصیت جنبه ای فعال تر در حوزه فیزیکی و خزیدن روی دیوارها می دهد که بازیگران سابق این نقش فاقد آن بودند. به طور خلاصه می توان گفت که او بهترین مرد عنکبوتی است که تاکنون این نقش را بر عهده داشته است و این که وی علاوه بر دنیای سینمایی مارول در خارج از آن نیز به ایفای نقش های بزرگ بپردازد ما را شگفت زده خواهد کرد. بدین ترتیب علی رغم سن کم اما تام هالند دیگر به یک ستاره تبدیل شده و با کمی موفقیت بیشتر دیگر نمی توان عنوان بازیگر تازه کار را به وی اطلاق کرد.

۴- تیموتی شالامه

تیموتی شالامه یک بازیگر ۲۲ ساله آمریکایی با نامی کاملاً فرانسوی است که سال گذشته در دو فیلم مستقل اما تحسین شده خود را به دنیای هالیوود شناساند. این بازیگر تازه کار در فیلم تحسین شده «لیدی برد» (Lady Bird) ساخته گرتا گرویگ نقش کایل شیبل را بازی می کند؛ موسیقیدانی که عاشق شخصیت اصلی فیلم با بازی سایرس رونان می شود. علاوه بر این وی سال گذشته در فیلم عاشقانه و موفق «با اسمت مرا صدا بزن» (Call Me By Your Name) ساخته لوکا گواداگنینو نقش شخصیت اصلی فیلم، الیو پرلمن، را بازی می کند. وی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جوایز متعددی شد که مهم ترین آن ها جایزه گلدن گلوب بود.

قبل از سال ۲۰۱۷ نیز این بازیگر تازه کار در سریال شناخته شده «سرزمین پدری» (Homeland) و فیلم هایی مانند «مردان» (Men)، «زنان و کودکان» (Women & Children)، «بین ستاره ای» (Interstellar) و همچنین «خاطرات آدرال» (The Adderall Diaries) حضور داشت که در مورد اخیر نقش دوران جوانی شخصیت جیمز فرانکو را بازی می کرد. بعد از بازی خیره کننده اش در فیلم «لیدی برد» و حضور تحسین برانگیز در فیلم «با اسمت مرا صدا بزن» به نظر می رسد که شالامه دیگر یک بازیگر تازه کار محسوب نشده و در سال ۲۰۱۸ باید شاهد بازی او در فیلم های شناخته شده تری باشیم.

تا همینجا هم حضور وی در فیلم درام «پسر زیبا» (Beautiful Boy) قطعی شده که در آن همراه با استیو کارل نقش پدر و فرزند را بازی خواهد کرد. علاوه بر این وی در فیلم «یک روز بارانی در نیویورک » (A Rainy Day in New York) به کارگردانی وودی آلن با سلنا گومز و الی فانینگ همبازی خواهد بود.

۵- سوفیا بوتلا

این رقصنده هیپ هاپ ۳۵ ساله الجزایری در سال ۲۰۱۵ و با بازی در فیلم «کینگزمن: سرویس مخفی» (Kingsman: The Secret Service) وارد دنیای سینما شد که در آن نقش غزال را بازی می کرد؛ قاتل بی رحمی که یک از پاهایش با خنجرهایی کشنده جایگزین شده بود. بوتلا در سال ۲۰۱۶ نیز در فیلم «فراتر از پیشتازان فضا» (Star Trek Beyond) نقش جایلا که یک شخصیت فرازمینی بود را بر عهده داشت. اما در سال ۲۰۱۷ وی برای بازی در دو نقش کاملاً متفاوت در دو فیلم اکشن کاملاً متفاوت به شهرت رسید.

در فیلم «مومیایی» (The Mummy) وی نقش شاهزاده ی مصری را بازی می کند که زنده می شود تا با تام کروز روبرو شود. در فیلم اکشن «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) وی نقش دلفین لاسال را بازی می کند؛ یک مامور مخفی فرانسوی که با شخصیت شارلیز ثرون که یک مامور مخفی بریتانیایی است دوست می شود. بدین ترتیب بازی در دو نقش کاملاً متفاوت در یک سال نشان از توانایی قابل توجه بوتلا در بازیگری دارد. در سال ۲۰۱۸، بوتلا در فیلم تلویزیونی «فارنهایت ۴۵۱» (Fahrenheit 451) ساخته ری بردبری نقش کلاریس را بر عهده خواهد داشت.

علاوه بر این وی در فیلم تریلر علمی تخیلی «هتل آرتمیس» (Hotel Artemis) نیز حضور خواهد داشت که تاکنون جزییات زیادی در مورد آن منتشر نشده است. نقش های این بازیگر تازه کار روز به روز متغیرتر و غیر قابل پیش بینی تر از قبل می شوند، از این رو باید انتظار هر چیزی را از این بازیگر الجزایری داشت.

۶- تیفانی هدیش

تیفانی هدیش ۳۸ ساله اهل لس آنجلس بوده و از سال ۲۰۰۵ در دنیای سینما و تلویزیون فعالیت دارد اما بالاخره در سال ۲۰۱۷ به آن شهرتی که لیاقت آن را داشت دست یافت. وی از سال ۲۰۱۵ در شو تلویزیونی «The Carmichael Show» از شبکه ان بی سی حضور مداوم داشته و قبل از آن نیز در فصل اول سریال «اگر دوست داشتن تو گناه است» (If Loving You is Wrong) نقشی مکمل را بر عهده داشته است. چیزی که دنیای بازیگری هدیش را تغییر داد اما فیلم موفق و کمدی «سفر دختران» (Girls Trip) بود که علاوه بر موفقیت تجاری باعث شد که همه از بازی هدیش در این فیلم صحبت کنند.

در نوامبر ۲۰۱۷، هدیش به اولین استند آپ کمدین زن سیاهپوستی تبدیل شد که در برنامه «زنده شنبه شب» حضور می یابد و در ماه دسامبر نیز زندگینامه خود را با عنوان «آخرین تک شاخ سیاه» (The Last Black Unicorn) منتشر نمود. در سال ۲۰۱۸ وی در فیلم کمدی «مدرسه شبانه» (Night School) به کارگردانی مالکوم دی لی، کارگردان «سفر دختران» با کوین هارت همبازی خواهد بود. همچنین وی نقش اول سریال جدید «آخرین اُ جی» (The Last OG) را بازی کرده و با تریسی مورگان همبازی خواهد شد.

۷- بریتنی یانگ

سریال ورزشی «GLOW» ساخته سرویس نت فلیکس بازیگران زن زیادی را با تجربه های متفاوت در زمینه بازیگری در خود دارد اما یکی از بهترین کسانی که در این محصول تلویزیونی حضور دارد بریتنی یانگ ۲۹ ساله است. این بازیگر نقش کارمن را بازی می کند که با لقب ماچو پیچو در مسابقات حضور می یابد. وی تنها بازیگر این سریال است که با ورزش کشتی آشنایی داشته و پدر و دو برادرش نیز در این عرصه حضور دارند. در ابتدا خانواده اش از ورود بریتنی به این عرصه بیم داشتند اما وی به هر ترتیب بر ترس خود غلبه کرده و در این عرصه خود را به خوبی نشان داده است.

اگر چه وی تجربه واقعی حضور در میدان مبارزه کشتی را نداشته است اما به دلیل قد و قواره درشتش و البته لبخند کاریزماتیکی که بر لب دارد به محبوب ترین بازیگر این سریال تبدیل شده است. یانگ شباهت زیادی با دیگر بازیگرانی که در هالیوود فعالیت می کنند ندارد و حتی در گذشته به خاطر هیکل بیش از حد بزرگش در چند سریال تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته است. اما در سریال اخیر او توانسته ثابت کند که می تواند ستاره باشد و انتظار داریم که پتانسیل او در هالیوود دیده شده و به زودی شاهد حضور این بازیگر تازه کار در فیلم های بیشتری باشیم.

۸- بیل اسکارشگارد

وقتی که تیم کری در سال ۱۹۹۰ در نسخه تلویزیونی رمان استفن کینگ با عنوان «آن» (It) در نقش دلقک شیطانی ظاهر شد، وی از قبل بازیگری شناخته شده بود و به خاطر بازی در فیلم های «نمایش ترسناک راکی» (The Rocky Horror Picture Show)، «آنی» (Annie) و «سرنخ» (Clue) شناخته می شد. بنابراین وقتی که این داستان در قالب یک فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۷ بازسازی شد بسیاری از این که نقش پنی وایز توسط یک بازیگر ۲۷ ساله سوئدی ایفا شده است که تماشاگران هالیوودی هیچ آشنایی با او ندارند شگفت زده شدند.

اسکارشگارد پیش از این در سریال ترسناک ناموفق «جنگل شوکران» (Hemlock Grove) از نت فلیکس نقش اول را بازی کرده و نقش کوتاهی نیز در فیلم علمی تخیلی «هم پیمان»  (Allegiant) داشت اما این نقش ها نتوانست ارتباط وی را با تماشاگران آمریکایی محکم سازد. برادرش، الکساندر، نیز ستاره سریال «خون حقیقی» (True Blood) بوده و پدر مشهورشان، استلان، نیز نقش های فرعی در فرانچایزهای «انتقام جویان» (Avengers) و «دزدان دریایی کارائیب» داشته است. بدین ترتیب باید پدر و برادر این بازیگر تازه کار را بسیار مشهورتر و پرکارتر از خود او دانست.

اما وقتی فیلم «آن» دیده شد بسیاری بازی بیل اسکارشگارد در نقش پنی وایز را ستودند زیرا وی عمداً از شخصیت پنی وایز تیم کری تقلید نکرده و سعی داشت جنبه غیرانسانی و غیر طبیعی بیشتری به این شخصیت ببخشد. البته وی نقش کوتاهی در فیلم اکشن «بلوند اتمی» نیز داشت که نشان می دهد وی در نقش های دیگر نیز می تواند به اندازه بازی در نقش یک دلقک ترسناک موفق عمل کند. البته بازی او در نقش پنی وایز در اذهات تماشاگران ثبت شده و باید منتظر کارهای بهتری از این بازیگر جوان و تازه کار باشیم.

۹- لاکیت استنفیلد

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم لاکیت استنفیلد در سال ۲۰۱۶ با بازی در نقش داریوس در سریال «آتلانتا» استعداد خود را نشان داد. سال قبل از آن استفیلد در نقش باگ در فیلم «Dope» و در نقش اسنوپ داگ در فیلم «مستقیم از کمپتن» (Straight Outta Compton) ظاهر شده بود، از این رو نمی توان عبارت بازیگر تازه کار را به طور کامل به او اطلاق کرد. اما در سال ۲۰۱۷ این بازیگر ۲۶ ساله توجه منتقدان را به خود جلب نمود. وی در فیلم «برو بیرون» نقشی کلیدی را بر عهده داشت که یکی از بهترین صحنه های فیلم مربوط به نقش او بود.

همچنین وی در سریال رمانتیک کمدی «جسیکا جیمز شگفت انگیز» (The Incredible Jessica James) از سرویس نت فلیکس نیز نقش دیمون را بازی می کند و در فیلم هجوآمیز «ماشین جنگ» (War Machine) نیز نقش مکمل شخصیت اصلی فیلم با بازی برد پیت را بر عهده دارد. علاوه بر این وی اخیراً در لایو اکشن «یادداشت مرگ» (Death Note) از سرویس نت فلیکس که از یک مانگای ژاپنی اقتباس شده است نقش یک مامور اف بی آی شناخته شده را بازی می کند.

سریال «آتلانتا» در سال ۲۰۱۸ نیز بازخواهد گشت و استنفیلد علاوه بر این سریال، در فیلم علمی تخیلی «ببخشید مزاحم شدم» (Sorry to Bother You) و فیلم درام «یکشنبه بیا» (Come Sunday) نیز حضور خواهد داشت. مانند هر بازیگر تازه کار دیگری که در این لیست آمده، با توجه به نقش آفرینی های تاثیرگذار و خیره کننده اش در سال ۲۰۱۷، در سال کنونی میلادی نیز انتظار می رود که استنفیلد سال خوبی در عرصه بازیگری را تجربه نماید.

اگر می خواهید با تعدادی از دیگر بازیگران هالیوودی و نقش های فوق العاده ای که بازی کرده اند آشنا شوید، مطالعه لینک های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

بازیگرانی که فیلم هایشان بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۷ داشتند

ترسناک ترین شیوه هایی که بازیگران برای فرو رفتن در نقش های خود انتخاب کردند

بازیگران سرشناسی که برای بازی در نقش هایی خاص وزن خود را به شدت کاهش دادند

منبع: looper
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • 3-aman so بهمن ۳, ۱۳۹۶

    باورم نمیشه گال گادوت با اون صورت مصنوعی و خشکش توی واندرومن ک خیلی از منتقدها و کاربرها ازش نقد کردن توی این لیست باشه