۵ نقطه روی زمین که ساکنانش بیشترین امید به زندگی را در جهان دارند

۵ نقطه روی زمین که ساکنانش بیشترین امید به زندگی را در جهان دارند

امید به زندگی در میان مردم جهان حدود ۷۱.۴ سال است. این رقم بدان معناست که بسیاری از مردم دنیا دوره های زندگی کوتاهتری داشته و برخی نیز طول عمر بسیار کمتری دارند. در این میان ۵ نقطه از جهان به طور ویژه در زمره دسته ای قرار می گیرند که ساکنان آن بیشترین طول عمر را داشته و از لحاظ سلامتی شرایط بهتری نسبت به ساکنین دیگر نقاط جهان دارند و به طور خلاصه امید به زندگی در آن ها در بیشترین مقدار ممکن قرار دارد. کارشناسان این مناطق را «نقاط آبی» نام نهاده اند و تعدادی از مسن ترین و سالم ترین مردمان جهان در این نقاط زندگی می کنند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با این ۵ منطقه و روش های زندگی آن ها آشنا کنیم تا با تقلید از سبک زندگی آن ها بتوانید طول عمر و امید به زندگی بیشتری داشته باشید.

۱- ساردینیا، ایتالیا

امید به زندگی

مردم منطقه ساردینیا در ایتالیا رژیم غذایی منحصر به فردی دارند که به طور ویژه بر روی استفاده از سبزیجات متمرکز است و فعالیت بدنی روزانه و روابط نزدیک خانوادگی نیز از عادات مهم و مرسوم آن ها به شمار می آید. بدین ترتیب چنان امید به زندگی در این منطقه بالاست که بیشترین تعداد مردان بالاتر از یکصد سال در این منطقه یافت می شود. بیشتر این مردان چوپانان و گله دارانی هستند که در هر روز دستکم ۸ کیلومتر پیاده روی کرده و برخی دیگر نیز مردانی هستند که دختر دارند و با بالا رفتن سن تحت مراقبت خانگی بهتری قرار می گیرند. بدین ترتیب این مردان نسیت به دیگر ساکنان این منطقه طول عمر بیشتری دارند. علاوه بر این مطالعات نشان می دهد که عوامل ژنتیکی مردمان این منطقه نیز در بالا رفتن امید به زندگی و طول عمر مردم ساردینیا بی تاثیر نبوده است.

۲- اوکیناوا، ژاپن

امید به زندگی

در بسیاری از نقاطی که با عنوان «نقاط آبی» شناخته می شوند تمرکز ساکنان بر روی روابط خانگی و اجتماعی بسیار ویژه است اما در این میان در هیچ فرهنگی به مانند فرهنگ ژاپنی بر این روابط تاکید نشده است. مردم جزیره اوکیناوا در ژاپن به شدت به نزدیکی حلقه خانوادگی خود متعهد هستند و هر فرد در طول تمام دوران زندگی خود در سختی ها و شادی ها حمابت اعضای خانواده خود را به همراه خواهد داشت. بدین ترتیب استرس های معمول در مردم این منطقه وجود نداشت و مردم رفتارهای اجتماعی سالمی دارند. در نتیجه زنان ساکن در جزیره اوکیناوا اکثراً بیش از ۱۰۰ سال عمر می کنند و این موضوع باعث شده که این جزیره یکی از بالاترین ارقام امید به زندگی را در جهان به خود اختصاص دهد.

۳- نیکویا، کاستاریکا

امید به زندگی

بیشتر مردمان ساکن مناطق آبی از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری می کنند اما مردمان منطقه نیکویا این عادت رفتاری و غذایی خود را بسیار فراتر از حد تصور برده اند. مردم این منطقه در کاستاریکا به طور عمده و مرسوم بیشتر کالری های مورد نیاز بدن خود را از طریق خوردن دانه های غلات، حبوبات، کدو و ذرت و البته میوه های استوایی تامین می کنند. این رژیم غذایی سالم، گیاهی و غنی و سپری کردن مدت زمان زیادی از ساعات روز در بیرون از خانه باعث شده که مردم نیکویا بدن های سالم و قدرتمندی داشته باشند. همچنین داشتن هدف در زندگی باعث شده که امید به زندگی در میان مردمان این منطقه به شدت افزایش یافته و اکثر آن ها بالاتر از ۹۰ سال عمر کنند.

۴- لوما لیندا، کالیف، ایالات متحده

امید به زندگی

تنها منطقه آبی موجود در ایالات متحده را جماعتی پروتستان تشکیل می دهند که بازگشت عیسی مسیح و روز قیامت را بسیار نزدیک می بینند. رسومات زندگی مشترک، تاکید بر روی زندگی اجتماعی و استراحت کردن در روزهای تعطیل مذهبی و البته تعمق و بازپروری با مردم لوما لیندا کمک کرده که به طور متوسط نسبت به دیگر مردم ساکن ایالات متحده ۱۰ سال بیشتر عمر کنند. بیشتر مردم این منطقه از خوردن گوشت خودداری کرده و از سبزیجات، غلات کامل و دانه های خوراکی تغذیه می کنند.

۵- ایکاریا، یونان

امید به زندگی

افتخار شدید به زندگی در جزیره باعث شده که مردم منطقه ایکاریا در یونان به جامعه خود اهمیت زیادی بدهند. همچنین دیر به رختخواب رفتن و چرت زدن های کوتاه روزانه در کنار متعهد ماندن به رژیم غذایی مدیترانه ای یعنی خوردن مقادیر فراوان میوه، سبزیجات، دانه های خوراکی، غلات کامل، سیب زمینی و روغن زیتون باعث شده که از هر ۳ نفر از ساکنان این منطقه یک نفر طول عمری بیش از ۹۰ سال داشته باشد بدون این که بعد از ۹۰ سالگی نیز به ذوال عقل و بیماری های مزمن مبتلا شوند.

بدین ترتیب اگر می خواهید امید به زندگی را در خود افزایش دهید و طول عمر بیشتری داشته باشید بهتر است روش ها و سبک های زندگی این مردمان را مورد توجه قرار دهید.

۵ ویژگی شخصیتی در افراد که به افزایش طول عمر آنها منجر خواهد شد

آیا با مصرف فلفل های تند، طول عمر افزایش پیدا خواهد کرد؟

چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم؛ با سبک زندگی مناسب می توان بیش از یکصد سال زندگی کرد

منبع: time
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود