۹ اشتباه در برنامه ی ورزشی که شما را از اندام رویایی تان دور می کند

۹ اشتباه در برنامه ی ورزشی که شما را از اندام رویایی تان دور می کند

وقتی با وجود ورزش منظم در باشگاه نتیجه ی دلخواه مان را نمی گیریم، باید نگاه دقیق تری به برنامه ی ورزشی مان بیندازیم تا متوجه شویم اشتباه مان در کجا است. برخلاف تصور رایج، این اشتباهات معمولا در جزئیات اتفاق می افتد و چیزی که به دنبالش می گردیم در واقع درست در جلوی چشم هایمان قرار دارند اما ما از آن غافل هستیم. اما این اشتباهات چه هستند؟

۱- انجام طولانی مدت ورزش های هوازی

بسیاری از افراد معتقدند انجام حرکات ورزشی هوازی برای قلب مفید است. اما در حقیقت شما باید محدودیت های جسمی تان را در نظر بگیرید. انجام طولانی مدت حرکات هوازی می تواند تأثیری منفی بر سیستم قلبی-عروقی تان داشته باشد. البته نباید این ورزش ها را رها کنید. فقط کافی است در انجام آن ها افراط نکنید.

۲- رژیم غذایی کم کالری

رژیم های غذایی کم کالری به طور کلی رژیم های سالمی هستند، می توانند سرعت پیری قلب را کاهش دهند و از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی جلوگیری می کنند. با این وجود، این رژیم ها حاوی مقدار کمی چربی هستند، اما بدن در زمان انجام ورزش به مقدار مناسب و سالمی از پروتئین، چربی و کربوهیدرات نیاز دارد. برای آنکه مقدار چربی لازم برای بدن تان را دریافت کنید، با مصرف ماهی قزل آلا و آووکادو چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۳- مصرف نوشیدنی های ورزشی حاوی الکترولیت

مضرات نوشیدنی های حاوی الکترولیت بیشتر از فوایدشان برای بدن است، به ویژه اگر در حین یا بعد از ورزشی سخت مصرف شوند. چون این نوشیدنی ها علاوه بر مواد معدنی، حاوی مقدار زیادی قند هستند. به همین خاطر است که باید از مصرف آن ها خودداری کنید.

۴- خودداری از نوشیدن آب در حین ورزش

بسیاری از مردم ترجیح می دهد در حین ورزش آب ننوشند، اما این کار اشتباه است. وقتی ورزش می کنید بدن آب زیادی را از دست می دهد. بنابراین نباید بدن تان را با محروم کردن کامل آن از آب، تحت فشار قرار دهید. این کار باعث تضعیف سلامتی تان می شود.

۵- مصرف بیشتر غذا

انجام ورزش منظم به معنی آن نیست که می توانید در فاصله ی بین ورزش هایتان پرخوری کنید. برای کنترل وزن یا کاهش آن، نه تنها باید ورزش کنید بلکه باید به شیوه ی صحیح غذا بخورید و خود را در معرض کالری های بی ارزش قرار ندهید. به خاطر داشته باشید که در هر ساعت به طور متوسط تنها ۵۰۰ کالری را می توان با ورزش در باشگاه سوزاند.

۶- انجام ورزش با معده ی پر یا خالی

انجام ورزش با معده ی پر یا خالی اشتباه است. در این شرایط، احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل خستگی و احساس ناخوشی تمرینات ورزشی تان را نیمه تمام رها کنید. بهترین حالت، مصرف غذا دو ساعت پیش از رفتن به باشگاه است. با این کار موفقیت و اثربخشی ورزش هایتان تضمین می شود.

۷- رفتن به سونا یا حمام بعد از ورزش

بعد از یک ورزش سخت، فوراً به سونا یا حمام نروید. بدن شما در زمان ورزش مقدار زیادی آب از دست می دهد و فشار خون افزایش پیدا می کند. در نتیجه، رفتن به سونا می تواند منجر به احساس ناخوشی یا حتی غش کردن شود. در عوض این کار، آب بنوشید و قبل از ورزش دوش بگیرید.

۸- سرد نکردن بدن

فراموش نکنید که بعد از یک ورزش سخت باید حرکات کششی انجام دهید. این کار به کاهش دردهای عضلانی که معمولا روز بعد به سراغ ماهیچه ها می آیند کمک می کند. بعد از انجام حرکات کششی، احساس بسیار بهتری خواهید داشت.

۹- ورزش روزانه

ورزش منظم و تغذیه ی مناسب راه های رسیدن به اندام مناسب هستند. اما ورزش منظم به معنای ورزش روزانه نیست. ورزش بیش از اندازه منجر به احساس خستگی مداوم خواهد شد. به علاوه، در چنین شرایطی سطح هورمون کورتیزول در بدن بالا می رود که احتمالا در واقع باعث افزایش وزن می شود. برای جلوگیری از این مسأله، بین جلسات ورزشی تان استراحت کنید و خواب کافی و تغذیه ی مناسب داشته باشید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود