۱۰ نکته برای خرید لباس عید آقایان و بانوان

۱۰ نکته برای خرید لباس عید آقایان و بانوان

خرید لباس عید به خصوص خرید اینترنتی لباس عید نوروز، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که همه ساله در ماه اسفند، به خصوص هفته های پایانی سال، گریبان گیر میلیون ها هموطن در کشور می شود و همه به دنبال راهکاری برای انتخاب مد و لباس جذاب و ارزان با روش های خرید آسان و سریع هستند.

اگر در پایتخت به اطراف  خیابان منوچهری، سپهسالار، کوچه برلن، خیابان بهداری، خیابان خیام، خیابان امام و امثالهم بروید، با طوفانی  از  دستفروش هایی مواجه می شوید که شاید فروش روزانه آنها از مغازه های اطراف بیشتر باشد و بخشی از اقتصاد نوروزی و عرضه  های شب عید را به خود اختصاص داده اند و درصدی از مایحتاج عموما پوشاکی پایتخت نشینان  را ارائه میکنند.

 بر اساس باور عمومی، اجناس عرضه شده توسط دستفروشان ارزان است. اما هیچ تضمینی بر کیفیت آن‌ها وجود ندارد و با توجه به نبود هزینه‌های اداره یک مغازه از سوی دستفروشان موجب شده آن‌ها اجناس را به قیمت پایین تر عرضه کنند.

در واحدهای تجاری لباس، کیف و کفش مراکز خرید ارومیه که عمدتاً در خیابان‌های استادان، بهداری، خیام و امام (ره) قرار دارند،  انواع مانتو، شلوار، بلوز، کت و شلوار و کیف و کفش با ارقام نجومی به مردم عرضه می‌شود، بطوریکه هم اکنون بازار البسه مستعمل یا دست دوم فروشان در شهرهای مختلف کشور از ارومیه تا اهواز نیز درحال عرضه لباس‌های نو با قیمت‌های باورنکردنی هستند. موضوعی که میتواند مشکلات بهداشتی و پوستی را برای  افراد نا آشنا به دنبال داشته  باشد.

این گفتار شما را با نکته های خوبی آشنا می کند.

هر کالایی به هر قیمتی در شب عید ارزش خرید ندارد. چه بسا بهداشت پوست و مو شما را تهدید کند

سایز خودتان را بدانید!

شاید تعجب کنید که هنوز خیلی از افرادی که میخواهند لباس نوروزی خریداری کنند، سایز خود را به درستی نمی دانند. مهم ترین معیار شما برای خرید کیف و کفش و کلاه و شلوار و امثالهم، دانستن سایز بدن است. سایز بدن هم ماه به ماه تغییر نمی کند. سعی کنید پیش از انتخاب یک لباس از طریق اینترنت یا پرو در فروشگاه ها، اول سایز خود را به درستی دانسته و تبدیل آن به سانتیمتر و اینچ را هم بدانید که با خواندن اتیکت لباس ها به واحدهای اندازه گیری مختلف، با مشکلی روبرو نشوید.

تبدیل کننده های سایز

اگر قصد خرید اینترنتی لباس دارید، سعی کنید تغییر سایز ها را به خوبی بدانید. بدانید که هر واحد اینچ، چند سانتی متر است.

علائم لباس ها

لباس ها به خصوص کیف و لباس، دارای علائمی بین المللی برای شست و شو هستند تا در هنگام شستن، حتما بر اساس معیارها و استانداردهای تولید کننده نسبت به شستشو اقدام کنید. این علائم بر اساس کیفیت پارچه و بافت آن تعیین شده است و روی لباس درج شده است. شناخت این علائم در انتخاب لباس خوب تاثیر گذار است. اگر شما عادت دارید که لباس هایی بخرید که مرتب اتو کنید، نباید روی علائم لباس، از این کار منع شده باشید.

علائم شستشو لباس ها

انتخاب رنگ متناسب

رنگ، موضوع مهم  در انتخاب لباس است. رنگ بندی لباس ها، خود مقوله ای تخصصی و حرفه ای است که بخشی از فعالیت کسب و کار فعالان مد و لباس را به خود اختصاص داده است. روانشناسی رنگ در طراحی مدو لباس خود را برای عید نوروز جدی بگیرید. نوروز، فصل بهار است و در فصل بهار، طبیعت، رنگ سفید زمستانی را به رنگ های شاد با تناژ رنگ متفاوت از آنچه در زمستان و رنگ طبیعت در این فصل شاهد هستیم جایگزین می کند. پس همراه با طبیعت و رنگ طبیعت لباس انتخاب کنید تا در روحیه شما و دیگران، این تغییر فصل حس شود.

لباس های نوروزی

موضوع مهمی که در لباس های نوروزی باید در نظر بگیرید آن است که می بایست لباس هایی متناسب با فصل بهار را بپوشید که نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد که نتوانید از هفته سوم فروردین به بعد، آنها را به کمد برای زمستان بعدی منتقل کنید! به همین خاطر، توصیه می شود که لباس های نوروزی، تا حدودی تناسب خوبی با مد و لباس بهاری و تابستانی داشته باشد تا شما هم برای نوروز لباس نو خریده باشید هم لباس شیکی برای روزهای گرم نیمه نخست سال داشته باشید. البته این انتخاب برای کودکان و نوجوانان و افراد کهنسال کمی متفاوت است.

کفش ها

کفش ها در نوروز، شاید خیلی رسمی و مجلسی باشد. اما توجه کنید که عید فقط ۴ روز است یا نهایت ۱۴ روز! شما با ۳۵۰ روز دیگر سال هم مواجه هستید که باید با این کفش ها راه رفته، جلسه بروید. مدرسه بروید. دانشگاه بروید. اداره بروید و حتی پیاده روی طولانی بکنید! در انتخاب کفش نوروزی اگر میخواهید هزینه خیلی زیاد و لوکس نکنید، انتخاب شما بهتر است، پاسخ گوی نیمه نخست سال باشد. نه فقط چند روز عید نوروز. همیشه هم یک براق کننده کنار خود داشته باشید که اگر باران بارید یا کمی کفش شما خاکی یا گلی شد، سریعا بتوانید با براق کننده و برس آن، لکه ها را از بین ببرید.

جوراب

همیشه یک جوراب هم رنگ با کفش و شلوار یا دامن خود به همراه داشته باشید که اگر بخشی کثیف یا پاره شد بتوانید سریع جایگزین کنید. در خرید جوراب در ایام عید، خسیس نباشید که اوضاع و شرایط فرصت لازم را شاید برای شما جهت خرید جوراب های متنوع متناسب با رنگ مد شما در طول تعطیلات فراهم نکند.

تی شرت ممنوع!

کمتر مشاهده میکنیم که آقایان یا بانوان حتی خیلی اسپرت بازها، در طول دید و بازدیدهای عید، تی شرت حتی تی شرت های برند بر تن کنند. حتی اگر شما خیلی طرفدار فلسفه مد خودمانی و اسپرت باشید، تصور عمومی برای لباس مهمانان نوروزی، لباس های کژوال خیابانی نیست! حتی اگر آن را با یک مانتو یا کت و شلوار اسپرت ست کرده باشید. البته پوشیدن یا نپوشیدن تی شرت در ایام نوروز، هیچ ربطی به نوروز ندارد، اما انتخاب های بهتری برای طراحی مد پیش روی شما خواهد بود تا شیک تر شوید.

مراقب حراجی باشید!

میدانیم وقت خیلی کم است و شاید شما در طول سال فرصت نکرده اید نه در شهر خود و نه حتی در سفرهای داخلی و خارجی، لباس مناسب تهیه کنید! اما نباید گول حراجی هایی را بخورید که با تبلیغات وسوسه کننده مجازی، قصد فروش اجناسی را دارند که در طول سال، مشتری نداشته و اصطلاحا، بنجل های مغازه های شهر هستند و در بازار داغ شب عید، به دنبال آخرین فرصت ها برای غالب کردن محصولات به مشتریان دقیقه نودی هستند! دنبال هر حراجی در هر مکانی و با هر قیمتی نباشید. فروش بهاره در مراکز استان ها میتواند گزینه خوبی برای خرید نوروزی لباس برای افرادی با سطح بودجه متوسط باشد.

لباس نوروزی و برند

احتمالا در روزهای پایانی سال، فرصت زیادی برای درک جنس اصل با تقلبی ندارید. پس خرید جنس خیلی گران و لوکس و برند خاص که در آن شک و شبهه زیاد دارید را فعلا از دستور کار خارج کنید تا هم در فرصت بهتری به دنبال لباس برند باشید و هم زمان کافی در اختیار شما باشد تا مشخصات فنی محصول مورد نظر را با اطلاعات سایت چک کنید. قطعا لباس های نوروزی برندها پس از گذشت این ایام، با بهای کمتری در مکان های مختلف در اختیار شما خواهد بود.

خرید لباس عید پسرانه، انتخاب لباس عید دخترانه، خرید لباس عید مجلسی، ست کردن لباس عید و خرید لباس عید، موضوعاتی است که برای  طیف های مختلف سنی با سلایق گوناگون متفاوت بوده  و تعیین معیارها  و روش های انتخاب مناسب، برای  تصمیم گیری نهایی اهمیت دارد. لذا تلاش کنید که فرهنگ مشورت با مشاوران مد و لباس را در سبک زندگی خود وارد کنید.

توصیه روانشناسی : حتما لباس عید برای کودکانتان خریداری کنید

منبع: مهرنیوز ، ایسنا
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود