آیا واقعا تمام ترفندهای آشپزی و راهنمایی های اینترنتی به درستی عمل می کنند؟

بررسی 14 حقه مشهور آشپزی که در فضای مجازی پر مخاطب شده اند

آیا واقعا تمام ترفندهای آشپزی و راهنمایی های اینترنتی به درستی عمل می کنند؟

در فضای مجازی و اینترنت، همواره راه حل ها و ترفندهای زیادی برای کارهای مختلف ارائه می شود. برخی از آن ها درست هستند و برخی دیگر ما را گمراه می کنند. این گونه راهنمایی ها در تمام زمینه ها وجود دارند و همواره دست به دست می شوند. از جمله مواردی که به وفور در اینترنت دیده می شود، ترفندهای آشپزی گوناگون است. زیاد دیده ایم که افرادی با دستورهای جادویی خود سعی دارند کارها را برای ما آسانتر نمایند. اما به راستی این گونه راهنمایی ها تا چه حد درست هستند؟

ما در این مقاله قصد داریم صحت ۱۴ نمونه از ترفندهای آشپزی را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از آن ها درست هستند و برخی دیگر با واقعیت فاصله زیادی دارند. از شما دعوت می کنیم تصاویر زیر را ببینید و توضیحات را بخوانید.

برای آنکه گوجه های گیلاسی را به راحتی نصف کنید، آن ها را بین دو بشقاب قرار داده و چاقوی تیز را از میان دو ظرف عبور دهید.

850_1

نتیجه: نصف کردن گوجه ها با استفاده از این روش، بسیار پر زحمت است. شما می توانید تنها چند عدد از آن ها را به این شکل برش دهید و باید باقی را توسط روش قدیمی نصف نمایید. این احتمال وجود دارد که در صورت استفاده از چاقویی بسیار تیز، روش گفته شده به خوبی عمل کند. البته حتی در این صورت نیز نصف کردن دقیق گوجه ها با مشکل مواجه خواهد شد. در مجموع باید بگوییم که این راهنمایی جواب نمی دهد.

برای آنکه از سرریز شدن شیر جلوگیری کنید، یک قاشق چوبی روی ظرف قرار دهید.

851_1

نتیجه: شیر باز هم سر می رود و مشکل همچنان پا بر جاست. می توان گفت که قاشق هیچ کار خاصی انجام نمی دهد. بنابراین روش یاد شده هیچ فایده ای نخواهد داشت.

می توانید برای درست کردن سریع کیک فنجانی، تمام مواد را درون یک ماگ قرار داده و آن را درون مایکروفر قرار دهید.

852_1

نتیجه: اگر موادی مانند تخم مرغ، آرد، شکر و کاکادو را درون لیوان بریزیم و در مایکروفر بگذاریم، نتیجه چیزی شبیه به پن کیک خواهد شد. البته این مسئله به کیفیت مواد مورد استفاده نیز ارتباط دارد. این راه بیشتر برای نشان دادن آشپزی خانگی به کودکان مناسب است. نتیجه اینکه راهنمایی گفته شده مفید است، اما برخی ها ممکن است آن را دوست نداشته باشند.

برای آنکه پوست تخم مرغ ها را راحت تر در بیاورید، پس از پخته شدن آن ها را در آب سرد بگذارید.

853_1

نتیجه: این ترفند به خوبی عمل می کند. شما با استفاده از این کار می توانید پوست تخم مرغ ها را به راحتی جدا نمایید.

استفاده از انگورهای یخ زده برای خنک کردن نوشیدنی ها

854_1

نتیجه: بر خلاف یخ ها، انگورها نوشیدنی را رقیق نکرده و تنها آن را خنک می کنند. این ایده به خوبی عمل می نماید و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پاشیدن نمک روی تخته می تواند جلوی اشک های ناشی از پوست گرفتن پیاز را بگیرد.

855_1

نتیجه: این ایده تا حدودی درست عمل می کند و می تواند مقداری از اشک های شما را کاهش دهد. با این حال نباید به طور کامل روی آن حساب باز کنید.

قرار دادن ظرف بستنی درون کیسه ای پلاستیکی باعث می شود که بعدا بتوان راحت تر آن را جدا کرد.

856_1

نتیجه: هنگامی که بستنی را درون فریزر قرار می دهیم، بسیار سفت می شود و درآوردنش ما را اذیت می کند. باید به شما بگوییم که ایده گفته شده واقعا جواب می دهد و می توان با استفاده از آن بستنی خوش فرم و در عین حال نرمی در اختیار داشت.

اگر یک آووکادو را نصف کردید و قصد داشتید تنها نیمی از آن را استفاده کنید، بهتر است از قسمت بدون هسته بهره بگیرید، زیرا قسمت دارای هسته درون یخچال بسیار بهتر دوام می آورد.

857_1

نتیجه: آزمایشی که در این زمینه انجام گرفت، نشان داد که راهنمایی گفته شده به درستی عمل نمی کند و تفاوتی میان دو قسمت دارای هسته و بدون هسته دیده نمی شود. بنابراین باید بگوییم چندان دلتان را به توصیه یاد شده خوش نکنید.

برای آنکه پوست سیر را سریع در بیاورید، آن را درون ظرف قرار داده و خیلی خوب تکان دهید.

858_1

نتیجه: این ایده به خوبی عمل می کند و می توان به وسیله آن پوست سیر را سریع درآورد. البته در نظر داشته باشید که نباید انتهای سیر را با چاقو برش دهید، زیرا در این صورت هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

فریز کردن روغن زیتون و قرار دادن آن در قالب های یخ، ماندگاری آن را طولانی تر می کند و می توان حتی یک سال بعد از روغن برای پخت غذا و یا استفاده در سالاد بهره گرفت.

859_1

نتیجه: اگر درون روغن سبزیجات قرار دهید، آن ها عطر و طعم خود را به طور کامل حفظ می کنند. در مورد خود روغن باید بگویم که اگر از محصولی با کیفیت استفاده نمایید، نتیجه خواهید گرفت. در نظر داشته باشید که روغن تصفیه نشده در دمای ۵ درجه سانتیگراد یخ می زند. روغن های فرآوری شده معمولا به این راحتی ها یخ نمی زنند و این ایده برای آن ها عمل نمی کند.

آبلیمو از قهوه ای شدن سیب ها جلوگیری می کند.

860_1

نتیجه: این راهنمایی بسیار خوب عمل می کند و واقعا جلوی تغییر رنگ سیب ها را می گیرد. به علاوه، میوه یاد شده سفید تر و تازه تر به نظر می رسد.

پیجیدن سر موز درون پلاستیک باعث می شود که دوام و ماندگاری آن ها بیشتر گردد.

861_1

نتیجه: همانطور که مشاهده می کنید، این کار هیچ فایده ای ندارد و نتیجه ای نخواهد داشت.

می توانید توسط جوراب و نوار چسب درون و بیرون تخم مرغ را بپزید.

862_1

نتیجه: با نوار چسب تخم مرغ را کامل بپوشانید و آن را درون جوراب قرار دهید. جوراب را به خوبی تکان داده تا جای زده و سفیده عوض شود. سپس بدون آنکه چسب ها را در بیاورید، تخم مرغ را بپزید. به نظر می رسد که این کار چندان آسان نباشد و شما را آزار خواهد داد. به علاوه، درآوردن پوست پس از پخته شدن بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. می توان گفت که راهنمایی یاد شده به درستی عمل نمی کند.

بسته بندی کردن گیاهان، قرار دادن آن ها در آب و پوشاندن با کیسه، می تواند آن ها را برای مدت بیشتری تازه نگه دارد.

863_1

نتیجه: همانطور که مشاهده می کنید، این ایده به خوبی جواب می دهد و می تواند سبزی ها را تازه نگه دارد. بنابراین از آن برای داشتن گیاهانی خوش منظره بهره بگیرید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Mohammad Ostadi فروردین ۱۰, ۱۳۹۶

    عالی

  • Zari messi فروردین ۲۶, ۱۳۹۶

    اونجا ب جایی کاکائو نوشید کاکادو بعدش نمیدونم کجا بودم ک نوشته بودید یک زون روسی ۶۹ تا بچه داشت بجایی زن نوشتین زون??
    درضمن سایتتونم خیییییییلیییییی خوبه??