با ۱۰ کاربرد متفاوت و شگفت انگیز «چپ استیک» آشنا شوید

با ۱۰ کاربرد متفاوت و شگفت انگیز «چپ استیک» آشنا شوید

عمدتا در کیف لوازم آرایش هر خانمی یک چپ استیک دیده می شود. این وسیله برای چرب نگه داشتن لب ها و خصوصا در فصول سرد سال که لب ها شکننده تر می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر اخیرا چپ استیکی خریداری کرده اید و به علت تغییرات دمای هوا و گرم تر شدن آن استفاده کمتری از آن می کنید، می توانید برای موارد دیگری که در ادامه این نوشته با آنها آشنا می شوید، آن را مورد استفاده قرار دهید.

این موارد گاربردی را با هم مرور می کنیم:

۱- بهبود تاول هایی که بر اثر پوشیدن کفش های نو در پاهای تان به وجود آمده اند

1

زمانی که یک جفت کفش تازه را خریداری می کنید این امکان وجود دارد که در دفعات اول پوشیدن آنها، در پشت پاهای تان تاول هایی به وجود بیاید. در چنین زمان هایی می توانید مقداری چپ استیک روی مناطقی که در آنها احساس سوزش می کنید بمالید. با این کار احساس ناراحتی حاصل از پوشیدن کفش نو برای تان به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

۲- خارج کردن حلقه ای که از انگشتان تان خارج نمی شود

2

زمانی که حلقه ای از انگشت مان خارج نمی شود بلافاصله به سمت سرویس بهداشتی می رویم تا با کمک آب و کف صابون آن را خارج کنیم اما می توانید در صورت عدم دسترسی به سرویس بهداشتی با استفاده از چپ استیک و با سرعت بیشتر این کار را انجام دهید.

۳- ترمیم چرم های آسیب دیده و براق کردن آنها

3

مواقعی که بخشی از چرم کیف یا کفش تان خراشیده شده با استفاده از چپ استیک آن را ترمیم کنید. می توانید در مورد کمربند یا حتی مبلمان منزل خود و یا هر شیء چرمی دیگری نیز از این روش استفاده کنید.

۴- التیام بریدگی ها یا گزیدگی های سطحی

4

به دلیل خاصیت مرطوب کننده بودن و التیام دهنده، چپ استیک ها، می توانند در بهبود سریع برخی از بریدگی ها و گزیدگی ها کارآمد باشند. همچنین می توانند قرمزی پوست را تا اندازه ای برطرف کنند.

۵- برطرف کننده خشکی و ایستایی موهای ابرو

5

چپ استیک می تواند به صاف شدن و نرمی موها برای مدت طولانی تر کمک کند. می توانید بر روی یک مسواک مقداری چپ استیک مالیده و روی بخش های سطحی موهای ابرو و نه ریشه آن بکشید. همچون واکس می تواند ابروها را نرم و صاف به نظر برساند.

۶- نرم کردن بینی که بر اثر سرماخوردگی دردناک شده

6

زمانی که سرما می خورید و دائم بینی خود را می گیرید، بینی تان قرمز، حساس و خشک می شود. اندکی چپ استیک را روی قسمت های خشک بینی تان بمالید و با این کار آن را مرطوب و درد حاصل از خشکی بینی را کاهش دهید. مراقب باشید که از چپ استیک های حاوی منتول استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد خارش بیشتر خواهند شد.

۷- درست کردن شمع

7

اگر یک چوب کبریت یا یک تکه چوب را روی سر چپ استیک خود قرار دهید می توانید در مواقع اضطراری که به نور احتیاج دارید همچون یک شمع از آن استفاده کنید.

۸- روشن کردن آتش

8

اگر در مکانی هستید که نیاز به روشن کردن آتش دارید و تجهیزات فراوانی نیز ندارید می توانید از چپ استیک موجود در کیف تان استفاده کنید. اندکی از آن را روی پنبه بمالید. چربی موجود در آن باعث روشن کردن آتش خواهد شد.

۹- روان کردن زیپ لباس

9

به دلیل چربی موجود در چپ استیک با مالیدن آن بر روی زیپ لباس تان می توانید به روان شدن زیپ های آسیب دیده یا خشک کمک کنید.

۱۰- بیشتر کردن دوام عطر

10

قبل از آنکه عطر بزنید در مکانی که قصد دارید عطر را روی آن بزنید اندکی از چپ استیک خود بکشید. این کار سبب خواهد شد برای مدت طولانی تری بوی عطر روی بدن تان باقی بماند و از بوی آن لذت بیشتری ببرید.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود