با ارزان ترین شهر های جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

با ارزان ترین شهر های جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

در گوشه کنار دنیا شهر های مختلفی وجود دارند که هر کسی می تواند در آن ها زندگی کند. سرزمین های مختلف با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، دارای امکانات و ویژگی های مخصوص به خود هستند. به دلیل آنکه زندگی کردن و کیفیت آن در سراسر دنیا از اهمیت زیادی برخودار است، سازمان ها و نهادهای مختلف شهرهای جهان را بر اساس پارامترهای گوناگون دسته بندی نموده و هر سال لیستی از بهترین مکان ها برای زندگی، گرانترین و ارزان ترین شهرها را ارائه می کنند.

ما قبلا در مقاله ای شهرهایی که بالاترین کیفیت زندگی در آنها ارائه می شود را بررسی کرده ایم و در این مطلب قصد داریم ارزان ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. این رده بندی پس از بررسی موارد مختلفی مانند غذا و سوخت و ارزیابی قیمت بیش از ۱۵۰ قلم جنس از قبیل نان و سیگار، انجام می گیرد.

هزینه زندگی در هر شهر با توجه به رقم به دست آمده برای شهر نیویورک به دست می آید؛ جایی که این ابر شهر شاخص ۱۰۰ را به دست آورده و یک امتیاز اضافی به میزان یک درصد هزینه های زندگی را افزایش می دهد. این رده بندی شاخص «WCOL» (هزیه جهانی زندگی) نامیده می شود.

ارزان ترین شهرهای جهان که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت، همگی دارای امتیاز ۵۱ و یا کمتر هستند. پیشنهاد می دهیم مقاله را تا پایان بخوانید تا با آن ها آشنا گردید.

۱۸- آسونسیون، پاراگوئه

120-w750
پایتخت پاراگوئه امتیاز ۵۱ را کسب کرده و دومین منطقه ارزان قیمت برای زندگی در قاره آمریکای جنوبی به شمار می رود. تنها کاراکاس ونزوئلا از این شهر ارزان تر است.

۱۷- ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی

121-w750
علی رقم آن که پایتخت آفریقای جنوبی یکی از توسعه یافته ترین سرزمین های قاره آفریقا به شمار می رود، اما ژوهانسبورگ از نظر استانداردهای جهانی محلی ارزان محسوب می گردد. شهر یاد شده نسبت به سال گذشته اندکی گرانتر شده و از امتیاز ۵۰ به ۵۱ رسیده است.

۱۶- کاتماندو، نپال

122-w750
این شهر که میان رشته کوه های هیمالیا قرار گرفته، به خاطر زلزله ۷.۸ ریشتری که دو سال پیش پشت سر گذاشته؛ در سال های اخیر حال و روز چندان مناسبی نداشته است. همین مسئله سبب گشته که هزینه های زندگی در این مکان کاهش یابد.

۱۵- تهران، ایران

123-w750
هزینه های زندگی در پایتخت کشورمان، طی سال های گذشته روند افزایشی به خود گرفته است. در سال ۲۰۱۱ تهران چهارمین شهر ارزان دنیا لقب گرفت.

۱۴- دمشق، سوریه

124-w750
این شهر جنگ زده به خاطر ناپایداری ها و تزلزل های سیاسی-منطقه ای، در رتبه بسیار پایینی قرار گرفته است. بیشتر مناطق شهر به صورت مخروبه درآمده و آثار جنگ داخلی ۵ ساله کاملا در آن به چشم می خورد.

۱۳- کاراکاس، ونزوئلا

125-w750
مشکلات اقتصادی سبب شده که پایتخت ونزوئلا یکی از ارزان ترین شهرهای جهان لقب بگیرد. ارزش گذاری روی کالا ها همانند دیگر سرزمین ها نیست و مسائلی در این میان وجود دارد.

۱۲- لوساکا، زامبیا

126-w750
پایتخ زامبیا ارزان ترین شهر در سال ۲۰۱۶ میلادی به شمار می رفت، اما بر اساس گزارش های اعلام شده، لوساکا توانسته جایگاه خود را تا ۱۱ رتبه بهبود ببخشد و با توجه به تثبیت پول ملی کشور، خودش را به صد و بیست و دومین کشور جهان از نظر هزینه زندگی تبدیل نماید.

۱۱- پرتوریا، آفریقای جنوبی

127-w750
بر اساس گزارش های منتشر شده، پرتوریا دومین شهر بزرگ و ارزان در جهان است که در این لیست قرار می گیرد.

۱۰- کیف اوکراین

128-w750
مسائل اقتصادی، سیاسی، امنیتی و چالش های زیر بنایی، باعث شده که هزینه های زندگی در پایتخت این کشور اروپایی کاهش یابد.

۹- بخارست، رومانی

129-w750
علی رغم آنکه این کشور در اتحادیه اروپا حضور دارد، قیمت کالاهای روزمره در پایتخت رومانی بسیار ارزان است. یک قرص نان در این شهر تنها ۱.۶۴ دلار (۶۲۳۰ تومان) قیمت دارد؛ در حالی که رقم یاد شده در سال گذشته ۱.۷۳ دلار (۶۵۷۵ تومان) گزارش شده بود.

۸- دهلی نو، هند

130-w750
علی رغم آن که کشورهای جنوب آسیا معمولا به صورت سنتی در ردیف ۱۰ شهر ارزان جهان قرار می گیرند، اما دیگر نمی توان آن ها را ارزان ترین شهر ها دانست.

۷- الجزیره، الجزایر

131-w750
سازمان های درگیر در رده بندی، این شهر را در کنار شهر کیف قرار می دهند و بی ثباتی را عامل اصلی کاهش قیمت ها می دانند. الجزیره در رده بندی امتیاز ۴۵ را به دست آورده است.

۶- چنای، هند

132-w750
چنای یکی از سه شهر هند است که جز شش منطقه ارزان جهان به شمار می آید و جایگاهش نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

۵- بمبئی، هند

hen
علی رغم جمعیت زیاد این کلان شهر، بمبئی منطقه بسیار ارزانی به شمار می رود. شما می توانید تنها با یک دلار (۳۸۰۰ تومان) قرص نان تهیه کنید. تنها دو شهر در این لیست قیمت نانی پایین تر از بمبئی دارند.

۴- کراچی، پاکستان

134-w750
غذا، حمل و نقل و سرگرمی، نسبتا ارزان هستند. تهیه مسکن نیز کار چندان سختی نیست. بخشی از این ارزانی به خاطر نرخ بالای جرم و جنایت ایجاد شده است.

۳- بنگلور، هند

135-w750
ساختار شبه قاره هند به طور کلی ارزان است و همین امر سبب شده که بنگلور نیز در ردیف ارزان ترین شهرهای جهان قرار بگیرد.

۲- لاگوس، نیجریه

136-w750
هزینه زندگی در این شهر از سال ۲۰۰۸ تا به حال، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و همین مسئله به علاوه قیمت های بسیار پایین بر اساس استانداردهای جهانی، به سرمایه گذاران خارجی سیگنال هایی می فرستد.

۱- آلماتی، قزاقستان

137-w750
ممکن است شهروندان آلماتی ارزانتر شدن محل زندگی خود را احساس نکنند. علی رغم کنترل قیمت ها، این شهر در سال ۲۰۱۶ تورم ۲۰ درصد را تجربه کرده است. افزایش قیمت کالاها نمی تواند به طور کامل کاهش ۵۰ درصدی واحد پول این کشور را جبران نماید، زیرا در آگوست سال ۲۰۱۵ شناوری (نوعی فعالیت اقتصادی) در دستور کار قرار گرفت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود