۶ موتور سیکلت عجیب و گران قیمت که دیدنشان شما را شگفت زده می کند

۶ موتور سیکلت عجیب و گران قیمت که دیدنشان شما را شگفت زده می کند

بشر همواره در طول زندگی به فکر فراهم ساختن وسایل مناسب برای جا به جایی و حمل و نقل بوده است. همین امر سبب شده که ماشین ها شکل بگیرند. صنعت خودرو سازی روز به روز در حال پیشرفت است و شرکت ها همواره در حال به روز رسانی خدمات خود هستند. با این حال هر ماشینی هم که در اختیار داشته باشیم، نمی توانیم ماندن در ترافیک را نادیده بگیریم. در این میان موتور سیکلت ها خودنمایی می کنند.

موتور سیکلت ها وسایل نقلیه جمع و جوری هستند که می توانند در روزهای شلوغ و هنگام مواجهه با ترافیک به کمک ما بیایند. آن ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در خیابان های شهری یا مسابقات حرفه ای استفاده می شوند. همانطور که احتمالا می دانید، برخی از شرکت ها موتور سیکلت هایی ویژه می سازند که تنها به افراد خاص تعلق داشته و به صورت محدود تولید می گردند.

در این میان محصولاتی به چشم می خورد که در ابتدا با دیدن عکس شان گمان می کنیم در حد طرح های مفهومی بوده و در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد. اما جالب است بدانید که برخی از موتور سیکلت های به ظاهر عجیب واقعا در دسترس هستند و افراد می توانند آن ها را خریداری نمایند. ما در این مقاله قصد داریم ۶ عدد از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

۱- لایت سایکل ترون – ۷۷ هزار دلار (۲۸۹ میلیون تومان)

145

این موتور سیکلت جدید که برای ساخت آن از یک فیلم تخیلی الهام گرفته شده، در یک حراجی با قیمتی که در بالا به آن اشاره نمودیم به فروش رفت. برای آن که خاص بودن وسیله بیش از پیش نمایان گردد، از موتور الکتریکی در آن استفاده شده که توسط کامپیوتر کنترل گشته و بنابراین هیچ سر و صدایی به گوش نمی رسد. موتوری که در فیلم مورد استفاده قرار گرفته بود، صدای خوشایندی داشت. وسیله درون فیلم قادر بود دیوارهای نوری بسازد؛ قابلیتی که در نسخه واقعی آن مشاهده نمی کنیم.

۲- موتور سیکلت B120 کانفدریت – ۹۲,۵۰۰ دلار (۳۴۷ میلیون تومان)

146

نمی توان موتور سیکلت بالا را در دریف وسایل نقلیه مدرن قرار داد و حتی خود سازنده از آن با نام «مینیمالیسم کاربردی» نام می برد. این وسیله با تمام موارد قبلی که دیده اید تفاوت دارد.

مدل «B120» مقداری شبیه به یک دوچرخه به نظر می رسد. عملکرد آن به گونه ای نیست که بتواند رقبا را شکست دهد، اما موتور سیکلت یاد شده قادر است در چند زمینه نظر دیگران را به خود جلب کند. فریم موتور از فیبر کربن ساخته شده و اتصال دهنده چرخ و فریم نیز دست ساز است. تمام بخش های موتور اصل هستند و همین مسئله قیمت آن را بالا برده است.

۳- هارلی دیویسن هاب لِس – ۱۵۵ هزار دلار (۵۸۱ میلیون تومان)

147

در وهله نخست شکل و ظاهر موتور کمی عجیب به نظر می رسد. پس از ظاهر اولیه، چرخ عقب تعجب شما را بر می انگیزد. این مدل تویی چرخ ندارد و هارلی دیویدسن ساعت ها وقت صرف طراحی آن کرده است. شما با خرید آن می توانید وسیله ای کاملا متفاوت از نمونه های موجود در بازار داشته باشید.

۴- داج توماهاک v10 سوپر بایک – ۵۵۰ هزار دلار (۲ میلیارد تومان)

148

این مدل یک موتور سیکلت مفهومی است و شما اجازه ندارید با آن در خیابان ها بتازید. برخی ها وسیله یاد شده را به علت داشتن ۴ عدد چرخ، در ردیف موتورها قرار نمی دهند، اما واقعیت این است که ما با یک موتور سیکلت رو به رو هستیم. این وسیله به گونه ای است که اگر یک فرمان روی آن قرار دهید، بیشتر شبیه به ماشین های کوپه جلوه می نماید. موتور شرکت داج ۵۰۰ اسب بخار قدرت ایجاد می کند و به علت استفاده از شمش آلومینیوم در ساخت بدنه، مصرف سوخت چندان بالایی ندارد.

۵- یاماها BMS – سه میلیون دلار (۱۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان)

149

کسانی که توانایی خرید چنین موتور سیکلتی را دارند، باید برای خودشان مسیر اختصاصی نیز بسازند. شاید از خود بپرسید که چرا این موتور ۱۷۰۰ سی سی چنین قیمت بالایی دارد؛ باید بگوییم طلایی که در ساخت آن به کار رفته واقعی است و اجزای داخلی نیز از مخمل ساخته شده اند.

۶- نیمان مارکوس فایتر نسخه محدود – ۱۱ میلیون دلار (۴۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان)

150

بیشتر این موتور سیکلت ها بخاطر بی همتا و بی مانند بودن میان سایر محصولات چنین قیمت سرسام آوری دارند. شرکت سازنده تنها ۴۵ عدد از این موتورها را تولید کرد که هر کدام فقط ۱۰۰ هزا دلار قیمت داشتند. اما اگر در حال حاضر بخواهید یکی از آن ها را در اختیار داشته باشید، هزینه سرسام آوری برایتان خواهد داشت.

منبع: historygarage
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Adel خرداد ۲۹, ۱۳۹۶

    شماره ۲- “ردیف” نه “دریف” .مرسی

  • تهران آذر ۱۱, ۱۴۰۲

    حالتون خوبه با دلار چند حساب کردید این مقاله مال چند سال قبل هست تازه گذاشتی حداقل نوشته مبلغ ها رو درست کنید خیلی بدرد نخور بود