فشار دادن جوش های صورت می تواند کشنده باشد

آیا می دانید مثلث خطر کجاست؟

فشار دادن جوش های صورت می تواند کشنده باشد

چنین جوش هایی که عمدتا در دوران بلوغ شروع به ظاهر شدن بر روی صورت می کنند، بسیار مزاحم، گاهی دردناک و در اکثر مواقع بدشکل هستند و خلاص شدن از شر آنها کار چندان آسانی نیست.

اما اگر این جوش ها را می فشارید، دست نگه دارید؛ اطلاعات جدیدی در این مورد به دست آمده که برآنیم که در این نوشته کوتاه خطرات آن را با شما مطرح کنیم. دانشمندان می گویند، فشار دادن این جوش ها می تواند کشنده باشد. بله کشنده!

ممکن است کمی دور از ذهن به نظر برسد که چنین کاری بتواند کشنده باشد. اما همه ما می دانیم که چنین جوش هایی می توانند به عفونت تبدیل شوند. مسلما جوش ها، زوائدی تمیز و استریل بر روی پوست نیستند اما بهتر است این را هم بدانیم که می توانند به شدت خطرناک، وحشت آور و در مواقعی کشنده باشند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، مثلث حساسی بر روی صورت وجود دارد که به «مثلث خطر» نیز معروف است.

1

متخصصان پوست بر این باورند که در این ناحیه رگ های خونی مستقیما با مغز در ارتباط هستند و همین نزدیکی به بخش مرکزی سیستم عصبی می تواند سبب شود، عفونت در سریع ترین زمان ممکن به مغز راه پیدا کند.

این مثلث دربرگیرنده بخشی از چشم ها، پل بینی، گوشه های دهان و لب بالایی است.

همان گونه که این نقاط از صورت می توانند در معرض عفونت های کشنده باشند می توانند میزبان خوبی برای مهمان های ناخوانده عفونی دیگری نیز باشند که از طرق دیگر ممکن است وارد صورت شوند.

اگر می خواهید از این نوع عفونت ها که می تواند باعث کاهش دید و بینایی تان شود، فلج های دائمی را به همراه داشته باشد و شاید نیز به مرگ منجر شود، نجات یابید، از فشار دادن جوش های صورت خصوصا در منطقه مثلث خطر جدا بپرهیزید.

منبع: mirror ،
دیجیاتو
بدون نظر

ورود