نشانه هایی که روایت گر فرا رسیدن روزهای پایانی یک رابطه عاطفی هستند

تغییر دادن طرف مقابل را فراموش کنید

نشانه هایی که روایت گر فرا رسیدن روزهای پایانی یک رابطه عاطفی هستند

برخی از روابط عاطفی، با سرعت شکل می گیرند اما به همان اندازه نیز به سرعت از بین می روند. در شروع چنین روابطی، طرفین هیجان فراوانی دارند و لحظات شاد و ماجراجویی های شگفت انگیزی را با هم تجربه می کنند.

اما با گذشت زمان و در میان برخی از زوج ها، لحظات شاد، به سوی تیره و تار شدن پیش می روند و این زمانی است که دیگر آن رابطه معنای روزهای نخستین خود را ندارد. اگرچه جدایی اساسا پدیده مطلوبی به شمار نمی آید و اهمیت چندانی ندارد که کدام یک از زوجین دست به این اقدام زنده اند اما گاهی درست ترین تصمیم به شمار می رود.

یکی از مشاوران مجرب خانواده می گوید در میان برخی از مراجعه کنندگان او ادامه زندگی می تواند بسیار دشوار و دردآور باشد.

وی بر این باور است که اگر افراد در روابط عاطفی خود احساس شادی را تجربه نکنند یا اعتماد به نفس شان را از دست داده باشند، برا برخی از آنها جدایی می تواند گزینه مناسبی به شمار آید. حضور طولانی در یک رابطه ناسالم و پر تنش می تواند سلامتی جسمی و روحی افراد را به مخاطره بیاندازد. اینکه در کل روز با انرژی های منفی در تماس باشید برای تان اصلا خوب نیست.

کاملا واضح است که بیرون آمدن از یک رابطه عاطفی صرفنظر از زمان آغاز آن، بسیار آزاردهنده است و میزان این آسیب در افراد مختلف نیز تفاوت هایی دارد. اگر تصمیم نهایی خود برای خروج از رابطه عاطفی تان را گرفته اید، اطمینان حاصل کنید که در ارتباط با آن رابطه، تمام تلاش خود را کرده اید.

در ادامه با مواردی آشنا خواهید شد که به شما نشان می دهند که زمان پایان دادن به رابطه عاطفی تان به پایان رسیده است. این موارد را با هم مرور می کنیم:

۱- عدم آسودگی در ابراز مشکلات

1

«دانا پیتزر» از مشاوران خانواده و سلامت می گوید: “بسیاری از مرجوعین خانم من که با نشانه هایی چون اختلالات غذایی، ضعف بدنی و اعتماد به نفس پایین به من مراجعه می کنند. آنها بسیاری از مشکلات خود را با عادات نادرست غذایی می پوشاندند. زمانی که چالش ها و دشواری های زندگی خود را به اشتراک می گذارید، نه تنها از آسیب رساندن به خود اجتناب می کنید بلکه برای رابطه آینده خود نیز اولویت هایی را معین می کنید.”

۲- درام خانوادگی

2

پیترز بر آن باور است که باید مسائل مربوط به خانواده خود را با شریک عاطفی تان به اشتراک بگذارید چرا که بالاخره این مسائل با گذشت زمان آشکار خواهند شد و امکان دارد که همسرتان شما را بابت پنهان کردن آن موضوع مورد سرزنش قرار دهد.

اگرچه داشتن یک خانواده کاملا ایده آل و کامل همیشه امکانپذیر نیست اما در میان برخی از خانواده ها مشکلات و مسائلی وجود دارد که واقعا حزن آور هستند و می تواند در زندگی مشترک آینده، مشکلات جدی به وجود آورد. در مواقعی که مشکلات بیش از اندازه حاد بوده و به طور دائم سلامت روان آن خانواده را به مخاطره می اندازد، بهتر است که به آن زندگی پایان داده شود.

۳- عدم توافق مالی

3

«مایکل سینکوویتز فرگوسن» از قضات دادگاه های خانواده، عدم هماهنگی و توافق در مورد مسائل مالی را یکی از بحث های اصلی زوج هایی می داند که در حال جدا شدن از یکدیگر هستند. مشاجره هایی که بر سر مسائل مالی و بین زوجین اتفاق می افتد، آینده رابطه عاطفی را در معرض خطر قرار می دهد.

۴- حسادت در مورد روابط قبلی

4

حسادت در یک رابطه عاطفی می تواند بسیار مخرب باشد و اعتماد طرفین به یکدیگر را کاهش دهد. اینکه همسر شما در گذشته با کس دیگری ملاقات داشته تنها وقت شما را می گیرد. اگر طرف مقابل تان دائم به چنین دلایلی شما را قضاوت می کند، شاید زمان پایان دادن به آن رابطه فرا رسیده باشد.

۵- تفاوت های فراوان در تربیت فرزندان

5

فرگوسن توصیه می کند اگر در تربیت فرزندتان و یا حتی بچه دار شدن میان شما و همسرتان تفاوت های فراوانی وجود دارد نمی تواند نشانه خوبی برای ادامه زندگی مشترک تان باشد. به همین دلیل نیز بهتر است در مورد این موضوع حتما با همسرتان صحبت و نظرات یکدیگر را در این ارتباط بدانید.

۶- فقدان ارتباط

7

فرگوسن بر کمبود ارتباط میان زوجین در یک رابطه عاطفی اشاره می کند. اگر در بحث یا مشاجرات احتمالی که میان شما و همسرتان شکل می گیرد، توفیقی ندارید و به نتیجه نمی رسید و بحث های شما عمدتا بسیار طولانی و کشدار می شود، می تواند یکی از نشانه های عدم دوام آن رابطه باشد.

۷- خستگی و فرسودگی حاصل از رابطه

00

اگر شما و همسرتان از رابطه و زندگی مشترک تان خسته شده باشید، رابطه رمانتیک اوایل زندگی را به طور کامل از دست داده باشید و در تعطیلات آخر هفته هر کدام به انجام کارها و فعالیت های جداگانه بپردازید، می تواند نشانه آشکاری باشد که از آن رابطه خسته شده اید و شاید این رابطه مدت طولانی به طول نیانجامد.

۸- دعوا و نزاع های دائمی

8

اگر منزل شما، به میدان جنگی تبدیل شده، بهتر است هر چه زودتر آنجا را ترک کنید. البته دعوا و نزاع میان زوج ها بسیار طبیعی است اما اگر بیش از اندازه و دائم باشد، نمی تواند نشانه خوبی در یک رابطه عاطفی به شمار آید و نشانه ای برای پایان احتمالی آن است.

۹- فکر کردن به دیگران

9

اگر در زندگی مشترک یا رابطه عاطفی خود دائم فکر می کنید که اگر فرد دیگری را به عنوان همسر خود برگزیده بودید، برای تان بهتر بود، نشانه آن است که دیگر جذابیتی در آن زندگی برای تان وجود ندارد و با شریک عاطفی تان در تقابل کامل قرار گرفته اید. این یکی از اصلی ترین نشانه هایی است که خبر از پایان آن رابطه می دهد.

۱۰- دوری گزیدن از یکدیگر

اگر یکدیگر را زیاد نمی بینید و از دیدن هم اجتناب می کنید، می تواند نشانه واضح از دست دادن علاقه تان به همدیگر باشد چرا که اگر به هم علاقمند باشید، می خواهید که همسرتان تا آنجا که امکان دارد در کنارتان باشد. اگر چنین حسی ندارید بدانید که زمان جدایی فرا رسیده است.

۱۱- تلاش برای اصلاح دیگری

10

اگر تا کنون دائم تلاش می کردید که همسرتان را تغییر دهید و موفق به انجام این کار نشدید، بهتر است به مسیر جداگانه و مجزایی از او بیاندیشید.اگر او را همان طور که هست بپذیرید و تمام نقصان های او را نیز قبول کنید، احساس رضایت بیشتری از زندگی تان خواهید داشت.

۱۲- سوء استفاده از طرف مقابل

12

این سوء استفاده چه به صورت فیزیکی و چه جسمانی و یا هر سوء استفاده دیگری باشد به هیچ عنوان نباید توسط طرف مقابل تحمل شود و یکی از نشانه های بارز جدایی به شمار می رود. در مواقعی نیز می تواند موجبات هراس یکی از طرفین را به وجود آورد. بنابراین بهتر است که هرچه زودتر و برای حفظ سلامتی تان از آن رابطه خارج شوید.

۱۳- عدم تواضع در عذرخواهی

13

اگر آنقدر متواضع نیستید که از طرف مقابل تان معذرت خواهی کنید به معنای آن است که نمی خواهید به تنش هایی که پیش می آید پایان دهید و اساسا به دنبال آرامش نیستید. اگر طراف مقابل شما هرگز به دلیل اشتباهی که می کند از شما عذرخواهی نمی کند می توانید برای داشتن زندگی شادتر و آرام تر مسیر خود را تغییر داده و از آن رابطه خارج شوید.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود