تصاویر کم نظیر و دلهره آوری که زندگی در مرز چین و کره شمالی را نشان می دهند

تصاویر کم نظیر و دلهره آوری که زندگی در مرز چین و کره شمالی را نشان می دهند

این روزها بیشتر اخبار به دو مقوله اختصاص یافته، یکی مادر همه بمب ها و مقایسه آن با پدر بمب ها و دیگری نیز موشک های بالستیک کره شمالی که به تازگی رونمایی شده اند. ظاهرا کیم جونگ به این سادگی ها سیاست خود را تغییر نمی دهد و قصد دارد راه خودش را در پیش بگیرد.

چند روز پس از آنکه آمریکا ناو خود را به سوی آب های چین روانه کرد، چینی ها نیز ۱۵۰ هزار سرباز را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی روانه مرز نمودند. چین برای مدت ها تنها متحد و شریک تجاری کره شمالی به شمار می رفت، اما تنش های اخیر باعث شده تبادلات اقتصادی میان دو کشور کاهش یابد.

این مسئله روی زندگی ساکنان مردم کره شمالی نیز تاثیر زیادی داشته و باعث شده که آن ها با فقر دست و پنجه نرم کنند. اگر به یاد داشته باشید، دو روز پیش مطلبی مصور درباره زندگی در کره شمالی منتشر نمودیم و واقعیت های این کشور را به تصویر کشیدیم. کاهش همکاری های اقتصادی بیش از هر جای دیگری در مرزهای دو کشور نمود پیدا کرده است.

علی رغم جریان داشتن معاملات، ساختمان های نیمه کاره و نقاط متروکه به شدت خودنمایی می کنند. عکاس های خبرگزاری رویترز به این مناطق سر زده و تصاویری شکار کرده اند که دیدن آن ها می تواند شما را در جریان حال و هوای مرز چین و کره شمالی قرار دهد. از شما دعوت می کنیم تصاویر مربوط به شهر مرزی داندونگ را ببینید و لذت ببرید.

700-w750
مرز بین چین و کره شمالی به عنوان شاهراه مردم این کشور به دنیای بیرون شناخته می شود.
701-w750
تفاوت های میان دو سرزمین کاملا واضح و مشخص است. بخشی از مرز که مربوط که کره شمالی می شود، با زمین های بدون استفاده و شهرهای کوچک پر شده است. در این تصویر کشاورزان کره شمالی را در حال کار مشاهده می کنید. بخشی از دیوار بزرگ در طرف چینی رودخانه یالو دیده می شود. این رود در شمال شهر سینوئیجوی کره شمالی و شهر داندونگ در استان لیائونینگ چین قرار دارد.
702-w750
بخش چینی مرز که شهر داندونگ است، بسیار امروزی تر و بهتر جلوه می کند.
703-w750
داندونگ شهری شلوغ همراه با مراکز خرید زیاد، سینماهای متعدد و آپارتمان های لوکس است که در کنار آب قرار گرفته و نمای شهر سینوئیجو به خوبی در آن دیده می شود.
704-w750
از آن جا که دولت مرکزی کره شمالی خروج شهروندان از کشور را ممنوع کرده و تنها با اجازه خودش چنین کاری ممکن است، ساکنان آن به شهر داندونگ به چشم جهان بیرون نگاه می کنند.
705-w750
در شب هنگام تنها نوری که از سمت کره شمالی دیده می شود، مجسمه روشن شده کیم ایل سونگ بنیانگذار کشور است.
706-w750
چین بزرگترین شریک تجاری کره شمالی به شمار می رود و کره ای ها برای زنده نگه داشتن اقتصاد خود به شدت به آن وابسته هستند. بیشتر فعالیت های اقتصادی در بندر داندونگ انجام می شود.
707-w750
پل دوستی که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، تنها راه خروج از کره شمالی است و پر تردد ترین مسیر تجاری محسوب می شود.
708-w750
برنامه هسته ای این شبه جزیره کوچک باعث شده که روابط میان دو کشور تیره و تار شود. این مسئله و وجود تحریم های بین المللی سازمان ملل متحد، سطح مبادلات اقتصادی را پایین آورده است. در مرز ساختمان های کهنه و نیمه کاره بسیار زیادی به چشم می خورند.
709-w750
تحریم ها صادرات کالاهایی مانند سنگ آهن و زغال سنگ از کره شمالی را با مشکل مواجه ساخته, بنابراین بیشتر کالاهایی که از مرز رد می شوند، لوازم خانگی، غذا و منسوجات هستند.
710-w750
علی رغم تحریم های سازمان ملل متحد، چین روابط تجاری خود با پیونگ یانگ را حفظ کرده، زیرا از این وحشت دارد که در صورت به هم خوردن مراودات جمعیت به سمت مرزها هجوم بیاورند.
711-w750
در منطقه مرزی بازار سیاه تلفن های هوشمند چینی رونق بسیار زیادی دارد. همانطور که می دانید برقراری تماس های بین المللی از سوی دولت مرکزی ممنوع شده. اما شهروندان به استفاده از این دستگاه ها تمایل دارند و بر سر آزادی خود خطر می کنند.
712-w750
علی رغم وجود وضعیت تشریح شده در مرز، این منطقه همچنان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. پلی که در جنگ توسط ارتش آمریکا بمباران شد، روی رودخانه یالو قرار دارد و اکنون نقطه ای توریستی به شمار می رود.
713-w750
بازدید کنندگان می توانند با استفاده از قایق در رودخانه ای که دو ملت را از یکدیگر جدا می کند، تردد نمایند.
715-w750
یک فروشنده سوغات که جلوی بازار مشخص شده با سیم خاردار، خوابیده است.
716-w750
بازدید از شهر داندونگ یکی از امن ترین راه ها برای نگاه انداختن به کره شمالی محسوب می شود.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود