۱۵ راهکار که در ۱۵ دقیقه به کاهش وزن تان منجر می شوند

«کینوآ»؛ کربوهیدرات لاغری

۱۵ راهکار که در ۱۵ دقیقه به کاهش وزن تان منجر می شوند

صحیح ترین راه گرفتن رژیم غذایی برای جلوگیری از به خطر انداختن سلامتی این است  که هفته ها و ماه ها ادامه پیدا کند و تصور رایج کاهش سریع وزن نیز از بین رفته و یا تعدیل شود. همان طور که بارها در مطالب بخش سلامت روزیاتو نیز به آن اشاره شد، رژیم های کوتاه مدتی چون رژیم یویویی، که فرد در آن در مدت بسیار کوتاه وزن کم می کند، بسیار مخاطره آمیز هستند و به کرات توسط جامعه پزشکی، هشدارهایی را نیز دریافت کرده اند.

متاسفانه چنین رژیم هایی نه تنها آسیب جدی برای سلامتی محسوب می شوند بلکه جمیعی از مطالعات انجام شده روی آنها نشان داده که به سرعت نیز قابل برگشت هستند و در برخی از مواقع، به افزایش وزن فرد نسبت به وزن پیش از گرفتن رژیم نیز می انجامد که خود بسیار ناامید کننده است.

با تمام آنچه گفته شد نمی توان چنین تعبیری داشت که راهکارهای ساده و کوتاه مدت بدون آسیب وجود ندارد. ۱۵ راهکاری را که در ادامه برای تان برخواهیم شمرد، به شما کمک خواهد که تنها در عرض ۱۵ دقیقه و بدون هیچ آسیبی موفق به کاهش اندکی از وزن تان شوید. با هم این موارد را مرور می کنیم:

1

تقویم تان را چک کنید

به برنامه هایی که برای هفته آینده خود مشخص کرده اید، نگاهی بیاندازید. اگر در طول هفته آینده، شام مهمان هستید یا یک قرار ناهار کاری با یکی از همکاران یا مشتریان خود دارید، صبح آن روز زودتر از خوب برخاسته و کمی بدوید. اگر رستورانی که قرار است به آن بروید مشخص است، به منوی غذای آن نظری افکنده و غذای بسیار سلامتی را برای خود انتخاب کنید.

2

در معرض نور آفتاب قرار بگیرید

اگر پیش از نشستن روی صندلی محل کارتان، اندکی زیر نور خورشید قدم بزنید به شما در ایجاد آرامش و راحتی بیشتر در زمان کار کردن کمک خواهد کرد. مطالعات نشان داده که قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی، به کاهش وزن و اشتها منجر می شود. اگر با اتومبیل به سر کار می برید،آن را اندکی دورتر از محل کارتان پارک کنید و یا اگر با مترو رفت و آمد می کنید، یک ایستگاه زودتر پیاده شده و مابقی مسیر را پیاده بپیمایید.

3

ایده های جدید آشپزی را بیابید

به وب سایت های مرتبط با غذاهای سلامت مراجعه کرده و دستورالعمل های جدیدی از آشپزی را دریافت کنید. حتی می توانید شیرینی هایی که محتوی کالری اندکی هستند را در این وب سایت ها بیابید. بسیاری از خوراکی های بخش روزانه خوشمزه روز روزیاتو نیز می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

4

در زمان استراحتِ ناهار، اندکی قدم بزنید

پیاده روی به مدت ۱۵ دقیقه می تواند باعث سوزاندن ۷۰ کالری شود. اگر هر روز و تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید، در عرض یک هفته، ۴۹۰ کالری خواهید سوزاند که می تواند معادل کالری تکه های موزهای باشد که در طول چند روز میل کرده اید.

5

برای طول هفته خود غذاهای سلامتی را از قبل آماده کنید

اندکی آجیل، میوه خشک و سبزیجات خام یا بسته ای از حمص را تهیه کنید. با آماده داشتن چنین خوراکی هایی هرگز مجبور نخواهید شد که به سراغ غذاهای آماده و فست فودهای پرکالری بروید.

6

با دوستان تان تماس بگیرید

زمانی که کسی یا چیزی را در زندگی خود داشته باشید که در زمان هایی که هوس خوردن هله هوله می کنید، حواس تان را پرت کند، بسیار خوب است. در چنین مواقعی با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و از او بخواهید که شما را برای صرف یک فنجان چای یا قهوه همراهی کند.

000

برای کاهش سطح استرس تان مدیتیشن کنید

زمانی که در صدد لاغر شدن هستید، اختصاص دادن اندک زمانی برای انجام مدیتیشن به کاهش سطح استرس تان می انجامد. هنگامی که استرس دارید، هورمون هایی چون «کورتیزول» در داخل بدن تان ترشح می شود که شما را به سمت غذاهای پرچرب و شیرین هدایت می کند. با انجام مدیتیشن و کاهش میزان استرس، ترشح چنین هورمون هایی نیز به میزان قابل توجهی کم می شود.

7

خانه را تمیز کنید

کارهایی همچون جارو زدن، کشیدن کف زمین و یا در کل نظافت خانه می تواند سبب سوزاندن مقادیری کالری شود. به عنوان مثال گردگیری حدود ۲۵ کالری، جارو زدن حدود ۴۵ کالری و یا تمیز کردن حمام و دستشویی به طور کامل، ۱۰۰ کالری می سوزاند. می توانید در بین کارهای روزمره خود، چنین فعالیت هایی را نیز بگنجانید که هم احساس بهتری را در شما به وجود می آورند و هم باعث کاهش وزن تان خواهند شد.

8

کینوآ میل کنید

آماده کردن کینوآ تنها ۱۸ دقیقه از شما زمان می گیرد. این ماده که خیلی سریع تهیه می شود، یک غلات کامل است و نوعی کربوهیدرات محسوب می شود که قادر است روزانه ۱۰۰ کالری انرژی بسوزاند.

9

باغبانی کنید

اگر در منزل خود یا یکی از دوستان تان حیاطی وجود دارد، زمانی را به کندن علف های هرز آن اختصاص دهید با این کار نه تنها آن باغچه را زیباتر خواهید کرد بلکه در مدت ۱۵ دقیقه ۶۰ کالری نیز می سوزانید. همچنین این کار برای تقویت اندام هایی چون پاها و لگن نیز مفید است.

10

شیرین کننده های بهتری را خریداری کنید

خوشبختانه در فرهنگ ما انواع و اقسام خوراکی هایی که بتوان آنها را با چای یا قهوه میل کرد وجود دارد. می توانید از شکرهای غیرفرآوری شده ای همچون شکرهای قهوه ای نیز برای شیرین کردن نوشیدنی های گرم خود استفاده  کنید تا هوس خوردن شیرینی در خود را نیز کنترل کرده باشید.

11

تمرین هایی را با وزنه انجام دهید

اگر در گروه افرادی هستید که ورزش های بسیار سنگینی انجام می دهید، با این کار سرعت کاهش وزن تان را کاهش می دهید. برخی از ورزش هایی که با وزنه انجام می شوند می توانند به ساخت عضله منجر شوند. چنین تمرین هایی به عدم تجمع چربی در بدن می انجامند که از بین آنها می توان به اسکات، ددلیفت و کیک بک ها اشاره کرد.

12

شبکه های اجتماعی را به گونه متفاوت تری پیگیری کنید

پژوهشی علمی نشان داده که نگاه کردن به تصاویر غذاهای پرچرب و پر کالری می تواند هوس افراد در خوردن آنها را افزایش دهد. بنابراین بهتر است تنها صفحات دوستانی را پیگیری کنید که تصاویر غذاها و دسرهای سلامت را به اشتراک می گذارند.

13

لامپ های منزل تان را تعویض کنید

مطالعات انجام شده در دانشگاه «کورنل» نشان داده که نور درخشنده و مناسب در منزل می تواند تا ۴۲ درصد، وضعیت سلامتی افراد را بهبود ببخشد. بنابراین بهتر است لامپ های کم نور و شمع را با لامپ های مناسب تعویض کنید.

00

زودتر به رختخواب بروید و بخوابید

در طول شبانه روز زمانی مابین ۷ تا ۸ ساعت خواب توصیه شده بنابراین تلاش کنید برای بالابردن کیفیت و بیشتر کردن زمان خواب تان، ۱۵ دقیقه زودتر به رختخواب بروید. زمانی که کم می خوابید انگیزه تان برای ورزش کردن کاهش پیدا می کند و اشتهای تان نیز بیشتر می شود.

در پژوهشی که در دانشگاه «شیکاگو» انجام پذیرفت نشان داده شد، افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند، روزانه در حدود ۳۰۰ کالری، بیشتر دریافت می کنند که عمدتا هم وابسته به مصرف انواع کربوهیدرات هاست.

منبع: prevention
دیجیاتو
بدون نظر

ورود