۱۴ حقیقت شگفت انگیز درباره شهر «مسکو» که احتمالا تا به حال از آن ها خبر نداشته اید

۱۴ حقیقت شگفت انگیز درباره شهر «مسکو» که احتمالا تا به حال از آن ها خبر نداشته اید

هر یک از شهرهای جهان زیبایی و شکوه خاص خود را دارند. به عنوان مثال رم پایتخت ایتالیا با بناهای تاریخی، لندن با برج بیگ بن و سائو پائولو با قهوه های مشهور شناخته می شوند. در این میان مسکو پایتخت روسیه نیز خودنمایی می کند. مسکو بزرگترین شهر اروپا به شمار می رود و تاریخ غنی آن مانند تزارهای افسانه ای، رویدادهای بین المللی و رقابت برای سفر به فضا باعث شده که از آن به عنوان گنجینه ای بی نظیر یاد شود.

میدان سرخ و کاخ های کرملین این شهر نظر هر کسی را به خود جلب می نمایند. علی رغم آنکه تا به حال اطلاعات و موارد زیادی درباره مسکو منتشر شده و بسیاری درباره مسائل و ویژگی های شهر مذکور آگاهی دارند، اما حقایق و نکاتی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها آگاه است. ما در این مقاله قصد داریم ۱۴ حقیقت کمتر شنیده شده درباره مسکو را به شما اطلاع دهیم. تا پایان همراه باشید.

710-w750
مسکو نام خود را از رودخانه ای که در شهر جریان دارد، گرفته است. موسکوا در روسی «مرطوب» معنا می شود.
711-w750
میدان سرخ قلب و روح روسیه به شمار می رود و مشهور ترین نقطه مسکو محسوب می گردد. در این مکان می توان تاریخ و فرهنگ غنی روس ها را مشاهده کرد. میدان سرخ به میدان آتش نیز شهرت دارد، زیرا یادآور آتش گرفتن چندین باره شهر در قرون وسطی است. میدان سرخ درگیری های شدید و تاریخ مملو از نبرد را تداعی می کند و به همین دلیل پربازدید ترین نقطه شهر لقب گرفته است.
712-w750
مسکو با وسعت ۲۵۱۱ کیلومتر مربعی بزرگترین شهر اروپایی به شمار می آید و جمعیت آن به بیش از ۱۲ میلیون نفر می رسد؛ برابر با جمعیت کشورهایی نظیر نروژ و سوییس. این شهر بسیار بزرگ است و می تواند یک کشور قلمداد شود.
713-w750
مسکو بیشترین تعداد میلیاردرها را درون خود جای داده است. بر اساس اعلام نشریه فوربس، بیش از ۸۴ میلیاردر در این شهر زندگی می کنند که روی هم رفته ثروتشان به ۳۶۷ میلیارد دلار می رسد.
714-w750
قلعه تاریخی کرملین در سال ۱۳۳۱ میلادی ساخته شده و اکنون به عنوان محل استقرار رئیس جمهور روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا شهرت بسیار زیادی دارد.
715-w750
در پایتخت روسیه هفت ساختمان وجود دارند که بسیار شبیه به هم هستند. دو هتل، دو ساختمان اداری، دو بلوک آپارتمانی و دانشگاه مسکو، شباهت زیادی با یکدیگر داشته و «هفت خواهر» یا «آسمان خراش های استالین» خوانده می شوند. آن ها به طور دقیق عبارتند از: دانشگاه مسکو، هتل اوکراین، وزارت امور خارجه، هتل لنینگراد اسکای، ساختمان کتلنیشسکایا، ساختمان کادرینسکایا و ساختمان اداری دروازه های قرمز.
716-w750
متروی مسکو به عنوان زیباترین مترو در سراسر جهان شناخته می شود. از این شبکه می توان به عنوان مکانی فرهنگی و تاریخی نیز نام برد. هر سال تورهای مختلفی مختص به این راه های زیرزمینی زیبا برگزار می شود.
717-w750
هزاران سال پیش، شهرهای روسیه مجبور بودند به مسکو مالیات سنگینی بپردازند. برای آنکه این مسئله با ممانعت و یا تاخیر ایجاد شود، معترضان تلاش کردند امپراطور را برای افزایش دوره بازپرداخت متقاعد نمایند. در طرف مقابل، پادشاه به اشک ها باور نداشت. از همین جا بود که جمله «مسکو به اشک ها باور ندارد» شکل گرفت.
718-w750
پایتخت روسیه مملو از پارک های متعدد است و بیش از ۱۲۰ فضای سبز در آن دیده می شود. ۴۰ درصد از قلمروی مسکو با استفاده از درختان پوشیده شده است.
719-w750
بسیاری گمان می کنند که سرمای زمستان این شهر به شدت کشنده است، اما این مسئله صحت ندارد و دما متعادل تر از چیزی است که تصور می شود. تابستان نیز در این شهر کاملا ملایم خواهد بود.
720-w750
نرخ بیکاری در پایتخت روسیه تنها ۱ درصد است که پایین ترین میزان در تمام شهرهای اروپایی به شمار می رود. نرخ بیکاری کشوری ۷ درصد گزارش شده و شما می توانید در این شهر به راحتی یک شغل پیدا نمایید.
721-w750
برج تلویزیونی و رادیویی اوستانکینو، با ۵۴۰.۱ متر ارتفاع بلندترین برج تلویزیونی در اروپا به شمار می رود.
722-w750
کتابخانه لنین با بیش از ۴۳ مییون نقشه، سند، موسیقی، صداهای ضبط شده، کتاب های نایاب، پایان نامه و روزنامه، بزرگترین کتابخانه قاره اروپا به شمار می رود. در دهه ۱۹۷۰ میلادی در اوج شهرت گروه «بیتلز»، این مکان با عبارت «Lennon Bitlioteka» شناخته می شد. این بنا از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۹۲ «کتابخانه دولتی اتحاد جماهیر شوروی لنین» نامیده می شد و از آن به بعد «کتابخانه دولتی روسیه» لقب گرفت.
723-w750
پارک اسمائیلوف، یکی از بزرگترین پارک های شهری در جهان به شمار می رود. وسعت این مکان به ۱۵۳۴ هکتار می رسد و ۶ برابر از پارک مرکزی نیویورک و ۳۰ برابر از پارک آبرامتسفو وسیعتر است.

منبع: ohfact
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Ali اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۶

    اصلا اسم مسکو رو که میشنوم واژه ی شکوه و عظمت به ذهنم میاد

  • می اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۶

    آدم یاد مرشد و مارگاریتا می‌افته!