با زیباترین و دیدنی ترین کلیساهای جهان آشنا شوید [قسمت دوم]

با زیباترین و دیدنی ترین کلیساهای جهان آشنا شوید [قسمت دوم]

همان طور که در بخش نخست معرفی زیباترین کلیساهای جهان نیز بدان اشاره شد، سبک، ظرافت، مکان ساخت، اشراف به مناطق دیدنی، نماهای مسحور کننده داخلی و خارجی، هنرمندی معماران و سایر عوامل برخی از بناهای معماری را از نمونه های مشابه آن برجسته تر می کند.

در ادامه بخش دوم این کلیساها به همراه تصاویری از آنها را برخواهیم شمرد. تنها دیدن و آگاهی اندک از نحوه ساخت و قدمت کلیساها سبب خواهد شد به دلیل اهمیت آنها پی ببرید.

کلیسای جزیره کیژی روسیه

1
این کلیسا در کناره دریاچه شهر «اونگا» در جزیره کیژی روسیه و بر روی یک کلیسای چوبی که در سال ۱۶۹۳ میلادی آتش گرفت، ساخته شد. این مکان زیارتگاهی تابستانی برای مسافرانی که به این جزیره سفر می کنند به شمار می آید.

صومعه کینگز کالج لندن، در کمبریج انگلستان

2
بنیانگذار این کالج که در قرن ۱۵ میلادی مبادرت به ساخت آن کرد، «هنری پنجم» بود. با این حال مراحل ساخت کامل آن در قرن ۱۶ میلادی به پایان رسید. این صومعه، دوران پادشاهی فرمانروایان فراوان و اتفاقاتی چون «جنگ رُزها» را نیز تجربه کرده. شیشه های رنگی این صومعه، بر زیبایی آن برای بازدیدکنندگان افزوده است.

«جنگ رُزها»

کلیسای جامع کلن، در کلن آلمان

3
ساخت این بنا در قرن سیزدهم میلادی آغاز گردید اما در قرن ۱۶ میلادی و به مدت ۳۰۰ سال متوقف شد و در نهایت در سال ۱۸۸۰ میلادی به پایان رسید. برج های ناموازی با ارتفاعی بیش از ۱۵۲ متر و سبک معماری گوتیک آن، منظره بسیار زیبایی را برای بینندگان این بنا فراهم آورده. اگر قادر به پیمودن ۵۳۳ پله هستید می توانید تا نوک برج جنوبی آن بالا بروید.

کلیسای سنت پیتر باسیلیکا، در رم ایتالیا

4
این کیسا که محل استقرار پاپ به شمار می آید، مکانی برای بازدید بسیاری از گردشگران است. این بنا از سه راهرو و یک گنبد بزرگ تشکیل شده. بخشی از این گنبد توسط میکل آنژ ساخته شد.
5
گنبد این کلیسای جامع بر روی محراب مقدس این بنا واقع شده و ساختار بسیار زیبایی دارد.

کلیسای سنت پاتریک، در نیویورک ایالت متحده آمریکا

6
این کلیسا که نماد مذهب و آزادی است در سال ۱۸۷۹ میلادی با جمع آوری صدها کمک مردمی ساکنان این منطقه و به منظور کمک به مهاجران بی بضاعت ساخته شد. امروزه آسمانخراش های شهر نیویورک، این کلیسا را احاطه کرده اند.

کلیسای نوتردام، در پاریس فرانسه

7
با منحنی های منحصربفرد و آب‌پران های زیبا، نوتردام یکی از اصلی ترین نمادهای کلیساهای جامع گوتیک در قرون وسطی به شمار می آید. خرابه های باقی مانده از باسیلیکاهای اولیه، پایه های اصلی این کلیسا را تشکیل می دهند. ساخت این بنا در قرن ۱۲ میلادی آغاز و در قرن ۱۴ نیز به پایان رسید.
8
نماهای پشت و جلوی آب پران های این بنا، بسیار شگفت انگیز هستند.

کلیسای ترینیتی گرگتی، در گرگتی گرجستان

9
از دو طریق می توان به این کلیسا رسید و از آن دیدن کرد. یکی سه ساعت پیاده روی و دیگری پیمودن همین مسیر به سمت بالای کوه با سوار شدن تاکسی که حدود یک ساعت و نیم طول می کشد. زمان ساخت این بنا به سال های ۱۳۰۰ میلادی باز می گردد و در نزدیکی کوه «کازبک» که یکی از بلندتری رشته کوه های قفقاز است ساخته شد.

کلیسا سنت پیتر ابی، در ملک ابی اتریش

12
درون این کلیسا که به سبک باروک نیز ساخته شده حقیقتا دیدنی است. سنگ های مرمر و فرسکوهای مسحور کننده، تزئینات داخل کلیسای سنت پیتر ابی را بسیار باشکوه کرده. قدمت این کلیسا به ۹۰۰ سال پیش باز می گردد و امروز هنوز راهبان و معلمان دینی در این مکام و با حدود ۶۰۰ دانش آموز مشغول به تدریس هستند.
13
این کلیسا در مرز شهر سالزبورگ که شهر مرزی با آلمان است، واقع شده و به سمت رودخانه دانوب مشرف است. در این بنای باشکوه و دیدنی ساختارهای متنوعی به کار گرفته شده.

کلیسای سنت جورج، در اتیوپی

14
کلیسای سنت جورج تنها کلیسای سنگی «لالی‌بلا» در اتیوپی نیست که تنها از یک تکه سنگ درست شده باشد. این بنا توسط پادشاه «لالی‌بلا» و به منظور شکل دادن «اورشلیم جدیدی» ساخته شد. ساخت این بنا دشوار بود چرا که سازندگان آن برای آنکه بتوانند ترانشه و راه های عبوری را ساخته و خندق هایی را نیز حفر کنند، باید ساعت های متمادی کار می کردند.

کلیسای جامع سویل، در سویل اسپانیا

15
این کلیسا درست در محل مسجد «موحدون» ساخته شد. زمانی که در قرن ۱۳ میلادی، مسیحیان بر شهر تسلط پیدا کردند، این مسجد نزدیک به ۲۰۰ سال به کلیسا بدل گردید. این روند تا زمان تخریب و ساخت مجدد آن ادامه پیدا کرد. این کلیسا یکی از بزرگ ترین کلیساهای گوتیک جهان به شمار می آید.

کلیسای سنت اندرس در گواتمالا

16
در مورد این کلیسا اطلاع چندانی در دست نیست و احتمال دارد که در سال ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده باشد. اگرچه اکثر مردم روستای Quetzaltenango که این کلیسا در آن ساخته شده دنباله رو مذهب مایان هستند اما تصاویر داخل کلیسا، ایماژهایی از حضرت مسیح را نشان می دهد. نمای خارجی آن به رنگ زرد و تصاویری از میمون، انسان و میوه ها روی آن نقش بسته.

صومعه شیشه ای Wayfarers، رانچو پالوس وردوس کالیفرنیا

17
این صومعه به اقیانوس آرام مشرف است. دیوارها و سقف آن با درختان قرمز جنگلی و توسط معماری به نام «لوید رایت»، پسر معمار پرآوازه «فرانک لوید رایت»، ساخته شد. به دلیل ساختار شیشه ای این صومعه، فضای درونی آن نیز حس حضور در طبیعت را به بازدیدکنندگان آن می دهد.

بدون نظر

ورود