نگاهی به منتخبی از تصاویر حاضر در مسابقه ۲۰۱۷ نشنال جئوگرافیک با موضوع ««عکاسی در سفر»

نگاهی به منتخبی از تصاویر حاضر در مسابقه ۲۰۱۷ نشنال جئوگرافیک با موضوع ««عکاسی در سفر»

تا کنون بارها مطالبی را در ارتباط با عکس های برگزیده نشنال جئوگرافیک در موضوعات متعدد برشمرده و به مرور تصاویر مرتبط با آنها پرداختیم. از آنجایی که رقابت سالانه «عکاسی در سفر» نشنال جئوگرافیک، اکنون در حال انجام است، این بار نیز، عکس هایی از این مجموعه را برای تان در نظر گرفته ایم. زمان ارسال آثار هنوز به پایان نرسیده و علاقمندان می توانند تصاویر خود را تا ۳۰ ام ماه ژوئن (نهم تیرماه سال جاری) به بخش مسابقه فرستاده و شانس خود را امتحان کنند.

شایان ذکر است برنده این مسابقه، از امکانات رایگان ۱۰ روز سفر به جزایر «گالاپاگوس» به همراه تیم اعزامی نشنال جئوفراگیک برخوردار خواهد شد. این رقابت در سه زمینه طبیعت، مناطق شهری و مردم برگزار می شود و دست عکاسان را باز گذاشته تا بتوانند، تصاویر بیشتری را برای شرکت در این مسابقه ارسال نمایند.

آنچه در ادامه به همراه توضیحات اجمالی شاهد خواهید بود، نمونه هایی از عکس های همین رقابت هستند که عکاسان در همان روزهای ابتدایی این رقابت، آنها را ارسال کرده اند. در مرور آنها با ما همراه باشید:

۱- روباهی در گلزار

1
در یکی از روزهای بهاری، روباه این تصویر پس از چرتی کوتاه و بهاری از خواب بلند شده و در میان گل ها حضور پیدا کرده.

۲- ابرهای نیرومند

2
زمانی که جریان هوا، به سرعت از فراز کوه فوجی عبور می کند، ابرها در اشکال گوناگون را در بر قله های این گنجینه ارزشمند نمایان می سازد. عکاس این تصویر در هنگام شب و در نزدیکی منطقه ای به نام «اینوکاشیرا»، در مجاورت کوه فوجی، ماشین خود را متوقف کرده و این تصویر را شکار می کند. ابرهای این ناحیه پیش از طلوع آفتاب، بزرگ و بزرگ تر می شوند و تمام سطح کوه فوجی را فرا می گیرند. سایه این ابرها، همچون شاهکاری از نورهای سیاه و تیره، به چشم می آیند.

۳- پیرِ خردمند

3
عکاس این تصویر از رویای ۸ سالگی خود در مورد دیدن چنین لاک پشتی یاد می کند و ابراز می دارد که پدرش در مورد انواع بزرگ و در معرض خطر این جاندار در جزیره «گالاپاگوس»، برای او داستان هایی را تعریف کرده بود. وی دهه ها انتظار کشید تا بالاخره موفق به دیدن چنین موجودی گردید و خود نام آن را «پیرِ خردمند» نهاد.

۴- عشق نامیرا

44
در فصل زمستان کشور ژاپن، دیدنی های فراوانی وجود دارد که در این میان می توان به تونل Nabana no Sato اشاره کرد که بسیاری از مردم را برای بازدید آن به سمت خود می کشاند.

۵- فیل وحشی در جنگل

5
عکاس این تصویر نیز از تجربه خود در مورد دیدن انبوهی از فیل ها می گوید که از یکی از آنها تصویری را برداشت کرده و هرگز خاطره آنچه در اطراف این عکس می گذشت را فراموش نخواهد کرد.

۶- پیچش های رودخانه

6
این عکس هوایی از یخچال هایی در ایسلند و از درون یک هواپیمای کوچک گرفته شده.

۷- مبارزی در میان جزر و مد

7
عکاس این عکس چالش پسر بچه ایی را به نمایش در آورده که در میان جزر و مد آب رودخانه «نیجر»، مشغول بازی بود.

۸- پادشاه دوست داشتنیِ من

8
عکاس این تصویر، دی ماه سال گذشته، به مدت نیم ساعت به یکی از آثار موجود در مرکز فرهنگی-هنری بانکوک، متمرکز شده و به تحلیل آن در قالب تصویر خود پرداخته است.

۹- سپاس از طبیعتِ مادر

9
زمانی که عکاس این تصویر در حال ترک کردن منطقه ای به نام «سرنگتی»، دشتی پهناور در شرق آفریقا و شمال کنیا بود، با بزرگ ترین شیر خفته ای برخورد می کند که در طول سفر خود شاهد بوده. وی حدود ۲۰ دقیقه و به امید بیدار شدن آن شیر منتظر می ماند. بالاخره شیر بر اثر وزیدن بادهای طوفانی از خواب بر می خیزد و پس از گذشت زمان اندکی به چرت زدن خود ادامه می دهد.

۱۰- قهرمانان بی مزد و مواجب

10
افرادی را مشغول تمیز کردن نمای مرکز هنرهای نمایشی Esplanade در سنگاپور را شاهد هستید.

۱۱- Chienbäse

11
یکی از جشنواره های سنتی و زمستانی در کشور سوئیس که تماشاگران فراوانی نیز در سراسر این کشور دارد Morgestraich است. این کارناوال در شهر بازل برگزار می شود. مردم این شهر، یک شب پیش از این کارناوال و در یک راهپیمایی، شمع هایی که در حال سوختن هستند را به همراه تکه چوب هایی به نام Chienbäse در دست می گیرند و از درب جنوبی شهر به نام «لستل» وارد مرکز شهر می شوند.

۱۲- محو شدن در سفیدی

12
این تصویر در مجاورت دریاچه Randijaur در «یوکموکِ» سوئد و در زمان مهاجرت گله هایی متشکل از ۳۵۰ گوزن گرفته شده. هدف عکاس، شکار لحظه های عبور این این گوزن ها در مسیر رودخانه و به سمت شمال آن بوده.

۱۳- کشت جلبک های دریایی

13
دریای «آری‌آکه»، یکی از مکان هایی است که در اواخر نوامبر (اویل آذر ماه)، کشت جلبک های دریایی، به بیشترین میزان آن می رسد. کشت این گیاه در بسیاری از مناطق ژاپن انجام می شود. با این حال در شهر «ساگا» جلبک های دریایی هم از کمیت و هم کیفیت بالایی برخوردار هستند.

۱۴- رویارویی با آفتاب

عکاس این تصویر، در ساحل Nungwi در «زنگبارِ» تانزانیا و در هنگام غروب آفتاب، این عکس را شکار کرده و ترجیح داده این تجربه تکرار نشدنی زندگی خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد.

۱۵- نور در قلمرو تاریکی

15
در دهانه آتشفشان «موتنوفسکی» در نزدیکی شبه‌جزیرهٔ کامچاتکا در خاور دور روسیه، غار بزرگی واقع شده که طول آن در حدود یک کیلومتر و ضخامت طاق های آن چیزی در حدود ۱ تا ۶ متر است.

منبع: theatlantic
بدون نظر

ورود