راهنمای سفر به اسپانیا؛ ۳۰ مقصد گردشگری در سرزمین ماتادورها

راهنمای سفر به اسپانیا؛ ۳۰ مقصد گردشگری در سرزمین ماتادورها

 اسپانیا، سرزمین ماتادورها و یکی از مقصدهای گردشگری پر مسافر اروپا و جهان است که ظرف نیم قرن اخیر، بخش قابل توجهی از درآمد خود را از طریق توسعه ظرفیت های مربوط به صنعت گردشگری بدست آورده و فرهنگ کهن و معتدل مردمان این دیار پهناور در جنوب اروپا و شمال آفریقا سبب شده تا جشنواره ای از رنگ و مزه و آواز و رقص را در طبیعت زیبای این منطقه اروپا شاهد باشیم.

بسیاری از کسانی که اسپانیا را برای سفر انتخاب می کنند، همواره سه شهر والنسیا، مادرید و بارسلون را در فهرست اولویت های گردشگری خود قرار می دهند که بزرگ ترین شهرهای این کشور هستند. شهرهایی که هر یک، به واسطه تیم های کهکشانی رئال مادرید و بارسلونا و والنسیا، آوازه جهانی داشته و بسیاری در دنیا، اسپانیا را با اسطوره های این سه باشگاه در چند دهه اخیر می شناسند و بس!

شاید هیچ منطقه ای در دنیا به اندازه منطقه کاتالونیا، به تیم باشگاهی فوتبالش تعصب نداشته باشد. جایی که محفل بزرگان فوتبال جهان بوده و به نوعی، هر پیروزی در رقابت های ملی و بین المللی و فرا قاره ای، ندای استقلال طلبی کاتالون ها از اسپانیا را تازه تر می کند.

از بسیاری از پایتخت های اروپایی، پرواز مستقیم به بارسلونا و مادرید وجود دارد و به همین خاطر، فرودگاه بین المللی مادرید و بارسلون، ساعت به ساعت همچون فرودگاه لندن و پاریس، شاهد نشست و برخواست هواپیماهای غول پیگر بر روی باند فرودگاه هستند.

ba3

اگر در تابستان امسال یا فصول دیگر سال، قصد دارید تا از این کشور زیبا و دیدنی بازدید کنید، سرویس گردشگری روزیاتو شما را با ۳۰ مقصد گردشگری جذاب در شهرهای مختلف این کشور آشنا می کند و مثل همیشه،‌ توصیه های هیجانی برای گردشگران دیجیتالی دارد.

با اسپانیا گردی ما همراه باشید.

داستان سرزمین ماتادورها

اسپانیا همچون فرانسه و ایتالیا، مقصد گردشگری شماره ۱ قاره سبز است که سالانه پذیرای بیش از ۵۰ میلیون گردشگری از سراسر جهان می شود. موقعیت جغرافیایی اسپانیا سبب شده تا یکی از مقصدهای تعطیلات گردی اروپایی ها و امریکایی ها، دیار ماتادور ها شود و از فرصت گردشگری طبیعی، ورزشی، دریایی و تاریخی آن بهره مند شوند.

اسپانیا در شبه جزیره ایبری واقع در جنوب غربی اروپا واقع شده است. اسپانیا کشوری ‌است در جنوب غربی اروپا. نام رسمی آن پادشاهی اسپانیا و پایتخت آن، مادرید است. این کشور از جنوب و شرق به دریای مدیترانه و از جنوب غرب و غرب به اقیانوس اطلس و از شمال به دریای کانتابریا محدود است.

ba4
اسپانیا، کشور فستیوال های رنگارنگ است

سرزمین اسپانیا شامل قسمت اعظم شبه‌جزیره ایبری، جزایر بالئارس، جزایر قناری، شهرهای سبته (Ceuta) و ملیله (Melilla) در شمال قارهٔ آفریقا و برخی جزایر دیگر واقع در مقابل سواحل این قاره و خود شبه‌ جزیره ‌است. جزایر بالئار در دریای مدیترانه و قناری در اقیانوس اطلس و در غرب آفریقا نیز بخشی از خاک اسپانیا را تشکیل می‌دهند.

شهرهای سوتا و ملیا در شمال مراکش که به عنوان دو منطقه خودمختار اداره می‌شوند نیز بخشی از خاک سرزمینی اسپانیا محسوب می‌شوند و برای دیدن از آنها، نیاز به روادید مجزا نیست و با روادید شنگن نوع C می توان از آن بازدید کرد.

اسپانیا از غرب با پرتغال از شمال با فرانسه و آندورا از جنوب نیز با جبل‌الطارق که به سرزمین‌های فرا مرزی بریتانیا تعلق دارد، هم مرز است. اسپانیا، بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع  وسعت دارد و بزرگترین کشور شبه جزیره ایبری است. پرتغال و آندورا دیگر کشور‌های تشکیل دهنده شبه جزیره ایبری هستند. اسپانیا همچنین پس از فرانسه دومین و بزرگترین کشور غرب اروپا محسوب می‌شود.

BA1
نقشه اسپانیا: از شهرهای مختلف اسپانیا می توان به جزایر قناری رفت و با اتوبوس و هواپیماهای ارزان، از شهرهای مختلف فرانسه و پرتغال بازدید نمود

همانطور که در نقشه مشاهده می کنید، اگر به اسپانیا سفر کردید، چه با هواپیما، چه با اتوبوس و چه با خودرو شخصی و حتی قطار، می توانید به فرانسه و پرتغال سفر کنید. مادرید، پایتخت این کشور تقریبا در وسط اسپانیا قرار دارد و بارسلونا، مقصد گردشگری ساحلی مهم اروپا، در شمال شرقی آن قرار گرفته است.

مسیر بین بارسلونا تا مادرید را می توان با قطار یا هواپیما طی کرد که معمولا در همه ایام سال، بلیط و وسایل حمل و نقل در اختیار گردشگران قرار دارد. البته کسانی که قصد گردشگری خودمانی دارند، قطعا سفر زمینی یا با قطار یا اتوبوس و حتی دوچرخه، می تواند جذابیت های طبیعت زیبای اسپانیا را بهتر از مسافران هوایی بر آنان نمایان کند.

صحبت ار بارسلونا شد، نخستین مقصدهای گردشگری این گزارش را به دیار کاتالون ها اختصاص می دهیم.

بارسلونا گردی؛ از “ساگرادا فامیلیا” تا “لارامبلا”

همانطور که گفتیم، اسپانیا در فهرست پر بازدید ترین و پر مخاطب ترین مقصد گردشگری اروپا و جهان بوده و در سال گذشته میلادی، بیش از ۶۰ میلیون نفر از این کشور دیدن کرده اند. اسپانیا را کشور فستیوال، رقص و آواز و مقصد رویایی برای ارزان گردها می دانند.

یکی ازمعروف ترین مراکز گردشگری بین المللی بارسلون، کلیسای جامع ساگرادافامیلیا است که در تصویر زیر مشاهده می کنید. ساگرادا فامیلیا یک کلیسای جامع نیست، اما از همان ابتدای طراحی قصد بر این بود که در اندازه کلیسای جامع ساخته شود. این کلیسا دارای ۱۸ مناره عظیم، هفت کلیسای کوچک جانبی و سه نمای اصلی باشکوه است.

BA2
کلیسای تاریخی Sgrada Familia در مرکز بارسلون که یکی از مقصدهای گردشگری جذاب شهر و از آثار جهانی اسپانیا در میراث یونسکو به شمار می رود
اتاقی که برای گروه کُر طراحی شده، ظرفیت بیش از هزار خواننده را دارد و جانمایی لازم برای شش اُرگ بزرگ انجام شده تا صدای موسیقی با بهترین کیفیت به تمام کلیسا برسد. وقتی ساخت ساگرادا فامیلیا به اتمام برسد، مرتفع‌ترین کلیسای جهان خواهد شد. طراحی خاص این کلیسا از همان ابتدا محل بحث و انتقاد افراد بسیاری بوده است.
«جورج اورول» این کلیسا را یکی از زشت‌ترین ساختمان‌های جهان نامیده است. ساخت این کلیسا نتیجه تلاش‌های کتابفروشی پرهیزکار به نام «جوزف ماریا بارکوبلا» است و اولین سنگ بنای آن در سال ۱۸۸۲ میلادی گذاشته شد.
sagrada
تصویری از معماری فضای داخلی کلیسای جامع و زیبای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا اسپانیا که یکی از آثار جهانی تاریخی این کشور در میراث یونسکو به شمار می رود

اگر چه مردم اسپانیا به زبان انگلیسی و فرانسوی بر خلاف شهروندان شمال اروپا، آشنایی کمی دارند، اما حضور میلیونی گردشگران از بیش از یکصد کشور دنیا در سرزمین ماتادورها، گشتی آرام و جذاب و راحت را برایشان به ارمغان آورده است. منطقه توریستی کاتالونیا اسپانیا که طرفدار پر و پا قرص تیم فوتبال بارسلونا هستند،  بیشترین حجم گردشگر سالانه این کشور را به خود اختصاص داده است. این موضوع در شهر تاریخی و دیدنی بارسلونا کاملا احساس می شود.

ba00
یکی از جشنواره های رنگارنگ بارسلونا اسپانیا که جشنواره Bulls است

حتی رانندگان اتوبوس و تاکسی و برخی از مغازه داران، از گفتگو با شما به زبان انگلیسی عاجز هستند و به همین خاطر، بد نیست که در سفر به این کشور، راهنمای آموزش زبان اسپانیایی یا مترجم همراه اپلیکیشنی را در اختیار داشته باشید تا متوجه نمادها و علایم و مطالب مهم روی نقشه ها و مکان های ورودی گردشگری بشوید.

ba5
تصویر ایندکس سایت موزه باشگاه بارسلونا که امکان خرید بلیط بازدید از موزه و عضویت افتخاری در باشگاه و خرید محصولات بارسلونا برای مخاطبان فراهم شده است

یکی از مقصدهای گردشگری جذاب که حتما توصیه میکنیم در صورتی که عشق فوتبال هستید از آن دیدن کنید، ورزشگاه تیم باشگاه بارسلونا بوده که موزه ای هم برای گردشگران در آن تعبیه شده است و همچون باشگاه شیاطین سرخ منچستر یونایتد، می توان گوشه ای از افتخارات باشگاه را در چند دهه اخیر مرور کرد. برای بازید از موزه، به درگاه اختصاصی شیاطین بارسلون مراجعه کنید.

در این درگاه می توان به گشتی مجازی در موزه بارسلونایی ها زد و اگر عازم این شهر شدید، بلیط بازدید از موزه را اینترنتی خریداری کنید.

یکی دیگر از مقصدهای گردشگری که از بارسلونا به آن سمت عزیمت میکنند، جزایر قناری است. جزایر قناری در اقیانوس اطلس و ایالت آندلس در جنوب اسپانیا، سال گذشته میلادی در فهرست پر بازدید ترین مناطق توریستی این کشور قرار گرفت.

فرصت های گردشگری بارسلونا

مقصد گردشگری شماره ۱ اسپانیا را باید شهر تاریخی، ساحلی،‌ جنگلی و آرام و ارزان بارسلونا دانست. جایی که تعطیلات میلیون ها نفر از گردشگران هیجانی سراسر جهان را به خود اختصاص داده و همه نوع ظرفیت گردش و تفریح را در شهری ۲۴ ساعته در اختیار شما قرار می دهد.

b11
نمایی از معماری بارسلونا

شهری ارزان با شمار زیادی از موزه ها، گالری ها، سالن های سینما و تئاتر و مراکز خرید و تفریح برای گروه های مختلف سنی. آنهم در فضایی امن و آرام و تقریبا ارزان با فرصت های غذایی و اقامتی متنوع. ۱۰ موزه ایی که پیشنهاد نخست تریپ ادوایزری ها در سفر به بارسلونا است را اینجا ببینید.

اولین چیزی که در بارسلون با آن روبرو خواهید شد، اتوبوس است. در این شهر، فرصت اتوبوس گردی بسیار فراهم خواهد بود. در واقع، اتوبوس‌ها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل در بارسلونا به شمار می‌ روند و جایگزین خوبی برای سیستم مترو هستند. با استفاده از اتوبوس می‌توانید به بیشتر نقاط شهر دسترسی پیدا کنید که در صفحه‌ی جلوی اتوبوس مشخص شده است. برنامه حرکت اتوبوس‌ها، مسیر‌ها و نقشه‌ها را می‌توانید در ایستگاه‌ ها مشاهده نمایید.

b12

برای آگاهی از سیستک اتوبوسرانی بارسلون، از وب سایت‌ های TMB و EMT استفاده کرده که نقشه های مترو و هم چنین ساعت حرکت وسایل دیگر را نیز در اختیار شما قرار می‌ دهند. قیمت  بلیت تک سفره ۲/۵ یورو و بلیت T-10 (ده سفره) ۹/۹۵ یورو و بلیت یک روزه ۸/۴۰ یورو است. البته این قیمت ها در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام شده است.

علاوه بر مترو و اتوبوس بارسلون، می توان از تراموا نیز مثل استانبول و وین، استفاده کرد. این وسیله، از جمله جدید ترین ابزار حمل و نقل در این شهر محسوب می شود. اما مسیرهایش محدود است و هر سال، شاهد کامل شدن سیستم تراموا بارسلون هستیم.

b13

اما اگر قصد دارید از Avinguda Diagonal و Parc de la Ciutadella دیدن کنید پس تراموا و سه خطش ممکن است بسیار کارآمد باشند. تراموای بارسلونا اختصاصی بوده و بسیار سریع و کارآمد و طبق برنامه است که جدول زمانی حرکت تراموا را می‌ توانید از طریق سایت trambcn یا از طریق اپ مربوط به آن چک کنید. بلیت تراموا را نیز می‌ توانید در ایستگاه‌ های تراموا بخرید. برای آگاهی از سیستم تاکسی بارسلون نیز از این درگاه استفاده نمایید. البته راهنمای توریستی بارسلون نیز در این زمینه می تواند کمک های خوبی به شما بکند.

مناظر نفس گیر، فرهنگ پویا و تنوع جغرافیایی بارسلونا سبب شده تا سنت و مدرنیه را بتوان در این شهر تاریخی با معماری رویایی از نزدیک لمس کرد. فرصتی که شاید در کمتر شهر اروپایی قابل مشاهده باشد. توجه داشته باشید که بعد از مادرید، دومین شهر بزرگ اسپانیا همین بارسلون است.

ba6
روایت تریپ ادوایزری ها از منطقه گوتیک بارسلونا که فرصت پیاده روی در منطقه ای تاریخی را برای گردشگران به ارمغان می آورد

منطقه Barris Gothic از قدیمی ترین محله های این شهر چند میلیونی بوده و قدمتش به دوران روم باستان باز می گردد. مرکز شهر قدیمی بارسلونا باریس گوتیک است که تریپ ادوایزری ها بیش از ۲۸ هزار بار درباره اش نظر دادند.

طعم لذیذ آشپزی کاتالونیایی را حتما در رستوران های بارسلون که تا پاسی از شب باز است را امتحان کنید. شب های پر هیاهوی بارسلون، تازه از ۱ نصف شب آغاز شده و معمولا تا ۵ صبح ادامه می یابد. هزینه حمل و نقل در این شهر به نسبت دیگر شهرهای اروپایی مانند استکهلم و برلین و آمستردام، ارزان است. حتما Barelona Card تهیه کرده و از مترو و اتوبوس تمیز و گسترده شهر استفاده کنید.

ba7
تصویر ایندکس سایت بارسلونا کارت برای خرید بلیط های اتوبوس درون شهری با رنج های قیمتی گوناگون

اگر قصد دارید تا کل بارسلون را ببینید، از اتوبوس های قرمز رنگ دو طبقه مجهز به اینترنت و تجهیزات خنک کننده HOP ON HOP OFF استفاده کنید. با استفاده از این اتوبوس ها، می توان گردشگری چند ساعته در شهر زد و وقعیت های گردشگری مختلف آن را شاهد بود. هر منطقه ای که بازدید کنید، از طریق دستگاه های دیجیتالی، به زبان های مختلف دنیا برایتان توضیح داده می شود.

ba8
تصویر ایندکس درگاه اتوبوس های گردشگری مجهز قرمز رنگ بارسلونا برای دیدن بخش های مختلف شهر در طول روز

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، با مراجعه به درگاه مربوطه، می توان نسبت به دریافت برنامه سفرهای روزانه و قیمت های گوناگون و سفارش خرید بلیط اقدام کرد.

ba9
با خرید بلیط های روزانه یا ۷۲ ساعته اتوبوس های قرمز رنگ بارسلونا می توانید کل این شهر زیبا را با اتوبوس مشاهده کرده و در تابستان، از وای فای رایگان و خنک کننده و مترجم ۸ زبانه نیز بهره مند شوید

این اتوبوس های بر روی خط قرمز و سبز رنگ که کل شهر بارسلونا را به ۲ بخش تقسیم کرده حرکت می کنند تا شما بتوانید طی دو نیم روز، کل شهر را بازدید کنید. همه اتوبوس ها دو طبقه و مجهز به وای فای هستند.

توجه کنید که بسیاری از موزه های شهر بارسلون در اولین یکشنبه هر ماه رایگان است. موزه تاریخ شهر، عصر نخستین شنبه هر ماه برای بازدید عموم رایگان است. گر چه بارسلون به اندازه پاریس، شهر عشاق اروپا، موزه و گالری معروف ندارد، اما برای گالری گردهای هیجانی، جشنواره ای از تاریخ و فرهنگ و هنر چند قرن اخیر را به نمایش می گذارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

ba10
تصویر موزه آنتونی گادی در بارسلونا

بارسلونا را حرفه ای ها، به شهر کاتالون ها و لیونل مسی و عاشقان هنر، به شهر آنتونی گادی می شناسند. گادی، معروف ترین معمار اسپانیا بود. شهرتش، مدیون سبک ناب معماریش و استفاده از عناصر طبیعت و مرگ غم انگیزش به خاطر برخورد با تراموا بود.

موزه پیکاسو، افتخار اسپانیایی سبک کوبیسم را نیز عاشقان نقاشی در این شهر دیدن کنند. در موزه پیکاسو، بیش از ۳ هزار تابلو نفاشی در معرض بازدید عمومی قرار گرفته است.

ba100
تصویر ایندکس موزه پابلو پیکاسو در شهر باسلونا اسپانیا

علاوه بر گالری و موزه گردی، خیابان گردی عصرانه در بارسلونا نیز حال و هوای خاص خود را دارد. گردشگران هیجانی، قدم زدن عصرگاهی در خیابان La Rambla را فراموش نمی کنند. شانزلیزه اسپانیا، همین لارامبلا هست که فروشگاه ها و رستوران ها و برندهای گران قیمت و معروف در آن قرار دارد و از شیک ترین خیابان های شهر است.

جایی برای عکاسی و سلفی گرفتن در خیابانی پر انرژی و هنری که تلفیق سنت و مدرنیته را در معماری باشکوهش به تصویر می کشد. البته اگر وقت داشتید به محله باری گوتیک هم سر بزنید.

ba11
تصویری از خیابان لارامبلا در مرکز بارسلونا که عصرها، یکی از مقصدهای پیاده گردی رمانتیک در بارسلونا می شوید. مراکز خرید بسیاری در اطراف این خیابان مشاهده می شود

یکی از فرصت های گردشگری جذاب و هیجانی بارسلونا را می توان تله کابین گردی دانست. ساحل گردی و تله کابین گردی بر فراز مناطق ساحلی و حنگلی بارسلونا، یکی از هیجانی ترین بخش سفر چند روزه شما به این شهر خواهد بود.

تله کابین ۱۴۵۰ متر بارسلونا، از بالای برح ۷۸ متری Torre San شما را به دیدن مناظر شگفت انگیز شهر می برد. البته توقف گاهی در برج Torre Jaume وجود دارد که از طریق آسانسور نیز قابل دسترسی است. این برج با ۱۰۷ متر ارتفاع، دومین برج پشتیبانی بلند تراموا در جهان است. بلیط تله کابین، ۱۱.۲۵ یورو است.

ba12
تصویری از تله کابین بارسلونا که شما را به دیدن چشم اندازهای ساحلی و جنگلی در شمال شرق اسپانیا می برد

پس در بارسلونا گردی، تله کابین سواری را فراموش نکنید.

کسانی که به بارسلون می روند، علاوه بر ساحل گردی و تله کابین گردی و خیابان نوردی های عصرانه، دیدن یکی از بزرگ ترین آکورایوم های جهان را در این شهر از دست نمی دهند. آکواریومی با ۳۵ مخزن مجز که ۱۱ هزار نوع آبزی از ماهی کوچک تا کوسه های بزرگ را در معرض دید گردشگران قرار می دهد. با ۲۰ یورو می توان از این موزه بازدید کرد.

ba13
تصویر ایندکس درگاه آکواریوم بزرگ بارسلونا که امکان خرید اینترنتی بلیط و هدایای آکواریوم را برای گردشگران فراهم می کند

داخل اکواریوم بارسلون، ریل هایی قرار دارد که به آهستگی شما را به دیدن جشنواره ای زیبا از دنیای زیر آب اقیانوس ها می برد. اگر سفر  آکوراریوم گردی شما در عصر بود، پس از آن به منطقه Raval بروید که جشنواره ای از فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد لوکس در آنجا قرار دارد.

ba14
تصویری از منطقه راوال در نزدیکی آکواریوم بزرگ بارسلونا

کسانی که در ماه های جولای و آگوست به این شهر سفر می کنند، می توانند فرصت تماشای رایگان فیلم در محیط قله Montjuic را داشته باشند که البته معمولا با پخش موسیقی زنده همراه می شود.

اگر عشق کوهنوردی هستید، رشته کوه مونتسرات که با شهر فاصله کمی دارد، فرصت کوهنوردی در جنوب قاره سبز را برایتان فراهم می کند. با یک قطار می توانید خود را به این منطقه رسانده  و از زیارتگاه مریم عذرای سیاه یا Black Madonna بازدید کنید.

ba15
نقشه محله EL RAVAL بارسلونا

کسانی که به پاریس  و میلان می روند، کلیسای تاریخی نوتردام و کلیسای باشکوه Dumeo را حتما در برنامه سفر خود قرار می دهند. در بارسلون اسپانیا نیز، ساگردا فامیلیا، جایی است که همچون نوتردام و دومئو، باید بازدید کرد. کلیسایی با معماری باورنکردنی که یکی از جذابیت های گردشگری شهر به شمار می رود.

ba16

این کلیسا از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۶ به اتمام برد. آنتونیو گاهی طراح و معمار اولیه اش بود. ساگرادا فامیلیا در سال ۱۹۸۴ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. نام این اثر دیدنی بر روی نقشه: Basílica y Templo Expiatorio de la Sagrada Familia است.

ba17
تصویر معماری داخلی کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا در بارسلونا اسپانیا که سالانه میلیون گردشگر از آن دیدن می کنند

اگر قصد دارید از ظرفیت های گردشگری و تاریخی این بنا مطلع شوید، به درگاه اختصاصی آن مراجعه کنید.

۵ مرکز خرید بارسلون

برای  عاشقان خرید، بارسلون شهری ارزان با فرصت های خرید گوناگون است. یکی از این مراکز خرید، DIAGONAL MAR است که از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز خرید شهر محسوب می شود. این بازار در نوامبر ۲۰۰۱ میلادی یعنی ۸ سال بعد از برگزاری بازی های المپیک ۱۹۹۲ میلادی شهر راه اندازی شد. برای رفتن به این مرکز، باید به غرب بارسلون بروید.

B15

دیاگنوال، بیش از هشتا دو هفت هزار متر مربع وسعت داشته و جشنواره ای از برندهای اروپایی به خصوص اسپانیایی است. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های متعددی با منوی‌های متنوع چون غذاهای اسپانیایی مانند تاپاس، غذاهای چینی مانند سوشی، غذاهای آلمانی و بسیاری موراد دیگر در این مرکز خرید وجود دارند. ساعت کار رستوران‌های دیاگنال معمولا تا ساعت ۱ بامداد است. از دیگر امکانات دیاگنال وجود چند تئاتر در داخل ساختمان است.

برای آگاهی از فرصت های خرید و ارتباطی این بازار، به این درگاه رجوع کنید.

b16
Address: Edifici Maremàgnum, Moll d’Espanya, 5, 08039

مرکز خرید مارماگنام که در یکی از قدیمی‌ ترین بندر های بارسلون به نام ال پورت ول (El Port Vell) قرار گرفته، یکی از مراکز خرید زیبا و پر رفت و آمد شهر است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. با اینکه مارماگنام بزرگ‌ ترین مرکز خرید بارسلونا نیست اما کالاهای بسیار در هر سه طبقه خود گنجانده است، از جمله لباس، جواهرات، بدلیجات و غیره. علاوه بر این مغازه‌ها یک سینما هم در این مجموعه وجود دارد.

b17

این مرکز خرید در تمام ۳۶۵ روز سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای مشتریان است، به همین دلیل این مرکز خرید یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریدهای ضروری بخصوص در روزهای تعطیل است. رستوران‌های این مکان یکی از بهترین مکانها برای صرف غذا همراه با منظره‌ای منحصربه‌فرد از بندر است.

مرکز خرید دیگری که باید در نظر داشت، ARENAS نام دارد. اولین چیزی که درباره آرناس توجه شما را به خود جلب می‌کند معماری و شکل ظاهری ساختمان است. این مکان در سال ۱۹۰۰ برای مسابقات گاو بازی بنا شد واین بازی‌ها  تا سال ۱۹۷۷ در این مکان  ادامه داشتند. پس از مخالفت با مسابقات گاو بازی این مکان متروک ماند و در سال ۲۰۱۰ به صورت خصوصی خریداری و به یک مرکز خرید مدرن تبدیل شد.

b18
Address: Gran Via de les Corts Catalanes, 373 – 385, 08015 Barcelona, Spain

امروزه این مرکز خرید ۳۰۰۰۰ متر مربعی منزلگاه صدها مغازه با بهترین کالا ها، رستوران‌ ها و کافه‌ ها است. یکی از نکات منحصر به‌ فرد این مرکز خرید نمای ۳۶۰ درجه از شهر است که با ایستادن بر بام ساختمان می‌ توانید از آن بهره‌ مند شوید بیش از ۶۰۰ توصیه خرید تریپ اداویزری ها درباره آرناس را اینجا مشاهده کنید.

B19
Address: Avinguda Diagonal, 557, 08029 Barcelona, Spain

مرکز خرید لیلا دیاگونال که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید، از جمله دیگر مقصدهای خرید در بارسلون است که برای آگاهی از فرصت های خرید ، به این نشانی رجوع نمایید. این مجموعه‌ی عظیم در سال ۱۹۹۳ میلادی بنا شد و اولین ساختمان‌ها یا بلوک‌های بزرگ در بارسلونا به شمار می‌روند.

b20

امروزه این مجموعه‌ با ساختمان‌ها و  فضای سبز و پارک با تغییراتی شکل پیشین خود را حفظ کرده است. در سال ۲۰۰۶ اغذیه فروشی‌هایی به مجموعه اضافه شد که منوی بیش‌تر آن‌ها شامل پاستا بود، البته اغذیه فروشی‌های ژاپنی همچنین میوه‌فروشی نیز جزو بخش‌های جدید به شمار می‌روند. در نزدیکی مرکز خرید لیا مرکز خرید دیگری به نام ال کورت اینگل (El Corte Ingles) نیز وجود دارد. البته این مجموعه فروشگاه ها، در نقاط دیگر اسپانیا  و اروپا وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر به این نشانی مراجعه کنید.

از لیا و الکورته اینگلز به GRAN VIA می رویم که از بزرگ ترین مراکز خرید اروپا بوده و در سال ۲۰۰۲ میلادی افتتاح شد. میلیون ها گردشگر بارسلون، همانطور که از ساگرادا فامیلیا بازدید می کنند، معمولا سری هم به این مرکز خرید باشکوه و مدرن می زنند. .این مرکز خرید در حومه‌ی شهر در کنار نمایشگاه بازرگانی لا فیرا (La Fira de Barcelona) قرار دارد.

B21
Address: Avinguda de la Granvia, 75, 08908 L’Hospitalet de Llobregat, Barcelona, Spain

امروزه این مرکز خرید به یکی از مراکز خرید تاریخی تبدیل شده که بسیاری تجارت‌های دیگر مانند هتل‌ ها و IKEA را جذب خود کرده است. این مرکز خرید با مساحت پانصد و چهل و شش هزار متر مربع منزل گاه  بیش از ۱۰۰ مغازه با کاربری‌ های متفاوت و کالاهایی با برندهای داخلی و خارجی  فراوان است. سقف قوسی شکل و زیبا و کاشی‌های مرمرین ظاهری شیک و لوکس به فضای داخلی ساختمان داده است. این مکان هم چنین شامل یک مجموعه بزرگ سینما  است.

b22

برای آگاهی از وضعیت کاری این مجموعه، به نشانی اینترنتی آن در این درگاه رجوع کنید.

خانه استخوانی بارسلونا

b1
تصویری از خانه استخوانی در شهر بارسلون اسپانیا

یکی از مقصدهای کمتر شناخته شده اما دیدنی بارسلون، خانه استخوانی است. بارسلون، یکی از دیدنی ترین معماری های اسپانیا را در خود جای داده و این خانه نیز، از جمله خانه های قدیمی با دکوراسیون منحصر به فرد است که همچون گوهری در این شهر زیبا می درخشد. جشنواره ای از معماری سنتی و مجسمه سازی را می توان در خانه کاسا بالتو شاهد بود.

b2
تصویری از نمای شبانه خانه استخوانی در شهر بارسلون اسپانیا

 

بعد از گذشت بیش از یک قرن،  Casa Balto ( خانه استخوانی هم چنان پابر جاست و تبدیل به موزه ای از هنرهای معاصر بارسلونا شده است. جایی که یادگار گائودی، معمار معروف بارسلون به شمار می رود که سبب شد نمایی خاص را برای این خانه طراحی و اجرا کند. آقای بالتو، نخستین صاحب این خانه بوده و به همین خاطر به نام بالتو نام گذاری شده است.

این ساختمان ۵ طبقه دارد و با مساحتی حدود ۵ هزار متر مریع، در خیابانی قرار دارد که اتفاقا به همین نام یعنی کاسا بالتو نام گذاری شده است. کاشی های فیروزه ای رنگی که در خانه استخوانی شاهد هستیم، جلوه ای خاص به نمای خانه قدیمی شهر داده است.

b3
نمای آبی و کاشی های فیروزه ای خانه استخوانی در شهر بارسلون اسپانیا که یکی از مقصدهای گردشگری این شهر دیدنی به شمار می رود

 

 

 

همچون برخی از خانه های بارسلون، شیشه های رنگی در ساخت پنجره ها استفاده شده که تابش نور آفتاب، رقصی از رنگ و نور را در این خانه قدیمی دیدنی جلوه گر می کند و یادآور ارسی های خانه های قدیمی ایران در کاشان و تبریز و اصفهان است.

b4
تصویری نزدیک از نمای بیرونی خانه استخوانی بارسلون اسپانیا که کاشی کاری های فیروزه ای شکل و بالکن و پنجره های سبز رنگ را نشان می دهد

خانه از گچ بری های زیبایی بهره می برد و آینه کاری هایش نیز، برای ایرانگردان، یادآور برخی از خانه های قدیمی شیراز است. معماری گائودی و اصول و اسلوبش در طراحی خانه به خوبی دیده می شود که case study خوبی برای دانشجویان و علاقمندان به تاریخ هنر و معماری است.

b5
جادوی نور و رنگ در خانه استخوانی شهر بارسلون اسپانیا (نمای داخلی)

همانطور که اشاره شد، گائودی یکی از بزرگ ترین معماران قرن بیستم است که سازه های پر آوازه او در همه بارسلونا طرفداران زیادی دارد و عاشقان معماری و هنر، از بارسلون به عنوان مقصد گائودی گردی یاد می کنند. این معمار شهیر، در طراحی خانه، همواره ۳ المان را در نظر داشت. یکی نور، دیگری نقش رنگ و سومی، فاکتور تزیین نما با مجسمه سازی بود.

دو بنای معروف به نام های: Elcapricho و Casa Viens که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد، کاربرد نور و رنگ در آن ها وضوح دیده می شود. او در رنگ آمیزی های استراتژیکش، ظاهری منحصر به فرد را از سازه هایش می بخشید به طوری که با تابش نور آفتاب در هر ساعتی در روز سایه ای از رنگ های فضای داخلی خانه را فرا می گیرد. نبوغ معمار را در طراحی فضای داخلی و بیرونی خانه به خوبی می توان احساس کرد.

b6
دکوراسیون دیدنی فضای داخلی خانه استخوانی معروف بارسلون اسپانیا که ترکیب عناصر ۳ گانه در فلسفه طراحی گائودی در ان به خوبی مشهود است

جایی که محدودیت در طراحی معنایی ندارد و خلاقیت و نوآوری گائودی در عملی کردن رویاهایش را می توان در این خانه مشاهده نمود. نمای بیرونی ساختمان که الهام گرفته از آبی سطح دریاست و آرامش دریا را با ترکیبی از رنگ های سبز و آبی به تصویر می کشد. علاوه بر این در نمای بیرونی ساختمان امواجی خفیف دیده می شود که از آرامش آبی رنگ دریای آن سرچشمه می گیرد.

b7

از طرفی این ترکیب رنگ ها بی هدف نبوده، با برخورد نور خورشید بر روی رنگ ها ، نمایی هفت رنگ روی شیشه ها منعکس می شود و چه چیزی بهتر از این خواهد بود. استفاده زیاد از رنگ ها حسی ناملموس از شادی را به ما القا می کند و همین رنگ ها می توانند پیام های قدرتمندی را به بازدید کننده مخابره کنند.

مثلا رنگ سبز که به کرات هم در طراحی ساختمان دیده می شود، حس بهار و روییدن و هم چنین آرامش را القا می کند.

جالب است که بدانید، این معمار معروف، خانه استخوانی ( Casa Balto ) را بدون داشتن هیچ متد وروشی خاص و به صورت فی البداهه طراحی کرده است که نشان دهنده نبوغ و استعداد اوست.این امر در حالی است که استفاده از رنگ و نور این چنین هنرمندانه و حرفه ای نیازمند تخصص است. البته رنگ مدیترانه ای در اکثر رنگ آمیزی ها غالب است .

b8

علاوه بر این زاوبه تابش تمام نورها برروی ۴۵ درجه تنظیم شده است، زیرا اگر نور افقی یا عمودی بتابد تاثیر منفی بر روی رنگ های دیوارها خواهد گذاشت. یکی از ویژگی های اعجاب انگیز این ساختمان این است که با نور در فضای داخلی ساختمان بازی می شود و پیوسته در ساعات مختلف روز سایه روشن هایی از رنگ های مختلف به نمایش گذاشته می شود.

b9
انبار این خانه یکی از غیر معمول ترین فضاهای آن است. در گذشته این انبار اجاره داده می شده ، و محل نگهداری مواد غذایی و رخت شور خانه بوده است. طراحی این انبار را مدیترانه ای می خوانند زیرا دیوارهای سفید و ساده ای دارد و تزیینات خاصی برای آن استفاده نشده است.

اما با این حال یکی از ضعف های این ساختمان این است که از نور تنها برای مجسمه سازی و بازی با سایه های استفاده شده و نور استفاده کاربردی ندارد.اما از طرفی دخالت انسانی در تغییر رنگ و نور ساختمان صفر است و تنها نور خورشید می تواند در این عرصه جولان دهد. اگر مسافر بارسلون شدید، حتما از این خانه دیدنی بازدید کنید.

b10
تصویر ایندکس درگاه اختصاصی خانه استخوانی بارسلون که میتوانید از ویژه برنامه های هنری هفتگی آن آگاه شوید

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

 

 

 

 

علاوه بر بارسلون، مادرید نیز باید در برنامه گردشگری قرار بگیرد.

سفر به مادرید

پایتخت دیدنی اسپانیا،  گرچه بزرگ ترین شهر این کشور است، اما از نظر گردشگری، مقصد شماره ۱ محسوب نمی شود. اما یکی از دیدنی ترین پایتخت قاره سبز به شمار می رود. جایی که بیش از ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و تاریخی اش، دنیا آن را با نام کریستیانو رونالدو در تیم کهکشانی REAL MADRID می شناسد.

سنت و مدرنیته را می توان در پرسه زدن در کوچه پس کوچه و خیابان های این شهر دیدنی به نظاره نشست که غروب دل انگیز و نایت لایف  های هیجانی دارد. شهری زنده که ترکش برای عاشقان اسپانیا، همیشه سخت بوده است. هوای معتدل مادرید، فضای خوبی را برای گردشگران به ارمغان اورده است.

ba18
در مادرید نیز می توانید سوار اتوبوس های گردشگری دو طبقه HOP ON HOP OFF شد و پایتخت گردی کنید

بهترین فصل زمان به مادرید، بهار و پاییز است که هوای ملایم و مطبوعی در اختیار گردشگران خواهد بود. کریسمس و عید شکر گزاری، معمولا مسافران مادرید افزایش پیدا می کند.

ba19
اتوبوس های گردشگری متنوعی در شهر مادرید، در اختیار گردشگران قرار دارد که توسط آن می توانید کل شهر مادرید را در ۷۲ ساعت بازدید کنید

برای آگاهی از برنامه حرکت اتوبوس های گردشگری مادرید و قیمت بلیط ها در سال ۲۰۱۷ به این درگاه رجوع کنید. البته سایت گردشگری رسمی مادرید و همچنین مادرید تور، از جمله منابع خوبی هستند که برای گذران اوقاتی خوش در این شهر زیبا می توان از انها استفاده کرد. البته در این بین، نباید توصیه های تریپ ادوایزری های مادرید گرد را نیز فراموش کرد!

سیستم حمل و نقل مادرید سریع، تمیز، امن، گسترده و کارآمد است که شامل ۱۳ خط مترو، بیشتر از ۱۷۰ خط اتوبوس (EMT) و ۱۰ خط Cercanias (قطارهای محلی که مرکز شهر را به حومه‌ها متصل می کنند) می‌شود. به علاوه، استفاده از این سیستم ارزان است. هزینه‌ی‌ها به شرح است:

  • بلیط ۱ نفره تک سفره   ۱.۵۰ یورو
  • بلیط ۱ نفره ۱۰ سفره (قابلیت استفاده هم در اتوبوس و هم مترو و همچنین به اشتراک گذاشتن)    ۱۲ یورو
  • جابجایی توسط تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر   ۳۰ یورو
  • جابجایی توسط مترو از فرودگاه تا مرکز شهر      ۵ یورو
  • هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی                  ۵ تا ۷ یورو

مقصدهای گردشگری دیدنی مادرید

ba20
تصویری از معبد دبود مادرید

بازدید از معبد DEBOD را فراموش نکنید. معبدی که به ۲۴۰۰ سال پیش باز می گردد و در اصل در مصر ساخته شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی به مادرید منتقل شد. غروب معبد، فرصت خوبی برای عکسبرداری را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

پارک EL CAPRICHO یکی از پارک های جذاب اسپانیا است. این پارک در محلی قرار گرفته که قبلا متعلق به یک دوشس قرن هجدهمی بود و پناهگاهی در آن ساخته شده بود. در اواخر دهه هفتاد میلادی بازسازی شد و مناظر فوق العاده با گل کاری زیبایی در آن، در معرض دید عموم قرار دارد.

ba21
تصویری دیدنی از پارک رتیرو مادرید

پارک Retiro منطقه ای در مرکز شهر است که سابقه اش به قرن ۱۶ باز می گردد. امکان قایق سواری در دریاچه آن وجود دارد. قدم زدن در اطراف باغ گل این منطقه و معماری عجیب و غریبش، یکی از روزهای دیدنی و خاطره انگیز شما در مادرید گردی را به ارمغان می آورد. توصیه های تریپ  ادوایزری ها در بازدید از رتیرو را در نظر داشته باشید.

کتابخانه فیلم اسپانیا، برای عاشقان هنر و موسیقی و فیلم، موقعیتی جذاب است. دیدن FILMOTECA ESPANOLA که بزرگ ترین آرشیو فیلم اسپانیا در آن قرار دارد، برای عاشقان هنر هفتم در یکی از پایتخت های صنعت سینمای اروپا می تواند جالب  توجه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وزارت فرهنگ و هنر اسپانیا مراجعه کنید.

ba22
تصویری از میدان پلازا مایور که شب های زیبایی دارد

بازدید از میدان اصلی شهر مادرید (PLAZA MAYOR) را از دست ندهید. جایی که بیش از ۲۰۰ بالکون در آن قرار داشته و میدان تراس های زیبا نام دارد. البته رستوران های اطراف این منطقه شلوغ، قیمت های نسبتا بالا دارند. بسیاری از سوغات و هدایای کلاسیک اسپانیا را می توان در این منطقه مشاهده و خریداری کرد. نوازنده ها و نقاشان مختلفی در اطراف میدان، مشغول هنرنمایی هستند.

تریپ ادوایزری ها، به شما ۱۵ هزار توصیه برای بازدید از این میدان دیدنی و اطراف آن ارائه کرده اند که در این آدرس دنبال کنید. بازدید شبانه از این میدان حتما توصیه می شود.

ba23

بازدید از بازار SAN ANTON، یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی  و تفریحی مادرید را برای شما به ارمغان می آورد. بهشتی برای شکم گردهای هیجانی، چرا که کافه های تاپاس و رستوران هایی با غذاهای متنوع در گوشه و کنار آن در دسترس است.

ba24
تصویری از بازار سان آنتون مادرید

موزه ملی باستان شناسی مادرید گر چه به اندازه موره ملی ایران، شکوه و عظمت ندارد، اما برای عاشقان تاریخ و موزه گردی، فرصت خوبی در پایتخت اسپانیا است. آثاری از تمدن اسپانیا و تمدن مصر و بین النهرین را می توان در ان مشاهده کرد. بازدید از این موزه در یکشنبه هر ماه رایگان است.

ba25

ba26

محله باریو د سالامانکا به خاطر اقامتگاه های شیک، رستوران های محلل و مغازه های جذابش، یکی از عصرهای دیدنی شما را در این شهر فراموش نشدنی به ارمغان می آورد. موزه ملی باستان شناسی مادرید در منطقه BARRIO DE SALAMANCA قرار دارد.

ba27
تصویری از منطقه سالامانکا مادرید

یکی از روزهای اقامت در مادرید را باید در گشتی چند ساعته در GRAN VIA اختصاص دهید که شلوغ ترین شاهراه شرق به غرب مادرید به شمار می رود. گراند وایا را شانزلیزه پاریس می دانند و جایی است که می توان تئاترهای زیاد و فروشگاه های بین المللی بسیاری در آن مشاهده کرد.

ba28

باغ دوست داشتنی SABATINI  محلی پر از آرامش و زیبایی است. فواره ها و مجسمه ها و پرچین ها که در نزدیکی کاخ سلطنتی قرار دارد، فرصت خوبی را برای گردشگران عکاس به ارمغان می آورد. جشنواره تابستانی هنر به نام VERANOS DE LA VILLA در آنجا برگزار می شود.

ba29
تئاتر زارزولاس مادرید

تئاتر موزیکال مشهور ZARZUELAS در این منطقه ساباتینی قرار دارد.

شکم گردی در مادرید نیز از جمله فرصت های گردشگری هیجانی شهر است. رستوران های زنجیره EL ASADOR DE ARANDA یکی از مقصدهای شکم گردی هیجانی در سفر به مادرید است. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه آن رجوع کنید.

ba30

گشتی در محله دیدنی و تاریخی LA LATINA که برای صرف تاپاس، مقصد خوبی است را باید در برنامه سفر به مادرید قرار دارد. کافه هایی با تراس های زیبا و جوی دوستانه که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کند. کافه گردی در لا لاتینا را به دوستان پیشنهاد میکنیم. برای رستواران گردی  هیجانی در مادرید، به این نشانی مراجعه کنید.

ba31

در سفر به مادرید، سفر به منطقه PUERTA DEL SOL که منطقه ای کلاسیک در مادرید است را در نظر داشته باشید. جایی که قلب شهر بوده و یکی از مهم ترین رویدادهای سال یعنی جشن شب سال نو در ان برگزار می شود. شیرینی فروشی بسیار قدیمی MALLORQUINA از مقصدهای شکم گردی در مادرید است خوردن شیرینی های اسپانیایی با قهوه فرانسوی کافه های اطراف را توصیه می کنیم.

ba32

کاخ سلطنتی مادرید، یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی جذاب شهر است. اتاق های دیدنی کاخ، لوسترهای شگفت انگیز و کریستال های بزرگ و باشکوه در کنار تخت های قرمز مجلل و سقف های نقاشی شده که جشنواره ای از اکسپرسیونیسم انتزاعی را به تصویر می کشد، کاخ گردی رویایی را در اختیار مادرید گردها قرار می دهد. در این منطقه، بازدید از کلیسای almudena که رایگان است را در نظر داشته باشید.

ba33

سفر به مالاگا

ششمین شهر اسپانیا که در فهرست برنامه های سفر قرار دارد، مالاگا در جنوب این کشور است. شهری ساحلی با نایت لایف های هیجانی و فرصت های گردشگری جذاب.

ساحل های بسیار زیبا و باغ ها و فضاهای سبز فوق العاده از جمله جاذبه های گردشگری این شهر ساحلی هستند. تقریبا هر موردی که بتواند برای یک گردشگر جالب باشد در این شهر وجود دارد. مالاگا، شهری تقریبا تاریخی به شمار می رود و در آن بناهای تاریخی جالب توجهی وجود دارند که هر بیننده ای را جذب می کنند.

بهترین اطلاعات گردشگری مالاگا را پیش از سفر، در این درگاه دنبال کنید. همچنین از نظرات تریپ ادوایزری ها و لونلی پلنتی ها هم استفاده کنید. اطلاعات شهر مالاگا را همواره در این آدرس مشاهده فرمایید.

ba34

می توان گفت، مالاگا – شهر نیمه تاریخی و ساحلی اسپانیا – یکی از زیباترین شهرهای این کشور زیبای اروپایی است. بناهای معماری و تاریخی که از تمدن های تاریخی مختلف بر جای مانده اند، این شهر را به یک موزه بقایای تاریخی بزرگ تبدیل کرده اند. این شهر، به خصوص برای دوستداران آثار تاریخی و قدیمی، مکانی ایده آل برای سپری کردن تعطیلات و لذت بردن از جاذبه های آن است.

مالاگا جزو شهرهای ایده آل برای تفریح و گردش است. در این شهر انواع بناهای معماری، تاریخی و هنری زیبا را می توان دید که تعدادی از آنها قرن ها قدمت دارند. سواحل زیبا و آ و هوای مناسب به همراه رستوران ها و کافه های زیبا از دیگر جاذبه های این شهر ساحلی به شمار می روند.

ba35

سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از مالاگا به کشور اسپانیا سفر می کنند. بناها و مجسمه های تاریخی و و یادبود، موزه ها و آثار هنری متنوعی در سرتاسر این شهر وجود دارند که آن را به یک موزه عظیم بدل کرده اند. در همه جای این شهر می توان عطر و بوی تاریخ و زمان های گذشته را به خوبی حس کرد. هر جای مالاگا که بروید، مکان زیبایی برای بازدید و لذت بردن دارد. شهر پر از مکان های شگفت انگیز و جذاب است.

۹ مکانی که توصیه میکنیم حتما در مالاگا بازدید کنید عبارتند از:

  • منطقه COSTA DEL SO که ظرفیت های ساحلی و دریایی و پارک های آبی مالاگا در آنجا قرار دارد.
  • منطقه Alcazaba of Malaga که کاخ های قرون وسطا با چشم انداز دریایی دارد.
  • موزه پیکاسو مالاگا
  • موزه بزرگ هنری کارمن تیسن مالاگا
  • تئاتر Roman
  • منطقه Gibralfaro
  • منطقه موزه ای و کلیسایی کتردال مالاگا
  • فضای هنر مدرن مالاگا در Centre Pompidou Malaga
  • بنیاد پیکاسو و موزه مالگا (Museo de Malaga)

آخرین اطلاعات از فرصت های گردشگری و اقامتی در شهر ساحلی مالاگا اسپانیا را در این درگاه دنبال کنید. همچنین لونلی پلنتی ها در سفر به این شهر، توصیه های جالبی برای گردشگران دارند. شهرداری مالاگا نیز در این آدرس ارائه شده است.

سفر به والنسیا

شهر زیبا و شگفت انگیزی که چهارمین مقصد گردشگری این پکیج است، والنسیا اسپانیا است که همچون مادرید، برای خیلی از مردم جهان، با تیم فوتبال باشگاهی اش شناخته می شود.

جشنواره گوجه فرهنگی که در منطقه BUNOL برگزار می شود، اگوست والنسیا را به منطقه ای دیدنی تبدیل می کند. والنسیا را همچون شهر لیون فرانسه، پایتخت مزه اسپانیا می دانند و جشنواره ای از غذاهای لذیذ را می توان در کافه و رستوران ها شهر در اختیار داشت.

ba36

هر سفر با اتوبوس یا مترو در محدوده‌ی شهر، ۱.۵ یورو (۶,۶۶۳ تومان) هزینه دارد. کارت‌های گردشگری ۲۴ ساعته نیز وجود دارند که می‌توانید آنها را با پرداخت ۱۳.۵ یورو (۵۹,۹۶۵ تومان) تهیه کنید و از تخفیف‌های قابل توجهی در ورودی جاذبه‌های گردشگری و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، بهره‌مند شوید.

در سفر به والنسیا، می توان از تورهای پیاده روی رایگان به همراه دیگر گردشگران استفاده کرد. برخی از این برنامه ها را می توان در Internations و Lonely Planet نیز پیدا کرد و اصطلاحا ATTEND نمود. در والنسیا، رستوران های بی نظیری وجود دارد که با غذاهای دریایی معروف است.

ba37

بازار مرکزی والنسیا نیز جایی برای خرید میوه های مختلف از جمله پرتقال هایی است که معمولا در سطح شهر تهران و دیگر کلانشهرهای ایران در طول سال شاهد هستیم.

موزه MUSEO DE PREHISTORIA که مقصد  موزه گردی رایگان والنسیا است، جایی برای خوردن غذا در طبقه همکفش است. باغ وحش BIO PARK‌ والنسیا نیز دیدنی های خاص خود را دارد.

ba38

میدان تاریخی و دیدنی PLAZA DE LA VIRGIN نیز از جمله جاهایی است که باید بازدید کرد.

BA39

در این میدان می‌توانید از کلیسای جامع والنسیا با معماری گوتیک باشکوهش و برج‌هایی که بر فراز میدان واقع شده‌اند، بازدید کنید. این کلیسا یکی از زیباترین بناهای گوتیک است. در این شهر می‌توانید از دیدن خیابان‌های قدیمی پیچ در پیچ و ساختمان‌های اسپانیایی با درها، پنجره‌ها و بالکن‌های بزرگ، لذت ببرید.

مشاهده تالاب Albufera، قدم زدن در محله CALLE CABALLERO، دیدن بازار قدیمی PERUSE LA LONJA، بندر والنسیا، پارک JARDINS DEL TURIA و ساحل MALVAROSA از جمله مقصدهای گردشگری است که ظرف چند روز می توان در والنسیا بازدید کرد.

۷ توصیه هیجانی در سفر به اسپانیا

۱- هر مقصد گردشگری اسپانیا را ابتدا با مرور نظرات تریپ ادوایزری ها بررسی کنید.

۲- اگر به دنبال همسفر در شهرهای اسپانیا هستید و قصد دارید از مقصدهای گردشگری مختلف آن مطلع شوید، با لونلی پلنتی ها در تعامل باشید.

۳- اگر دوست دارید در رویدادهای فرهنگی و هنری و گردشگری هر هفته در شهرهای مختلف اسپانیا شرکت کنید و دوستان مختلف از سراسر جهان پیدا کنید، از خدمات رایگان اینترنیشنی ها استفاده کنید.

۴- اگر قصد دارید به بعضی از نقاط اسپانیا سفر کنید و به جای اقامت در هتل، در خانه های اسپانیایی ها اقامت کنید، کوچ سرفینگ را فراموش نکنید. ده ها میلیون میزبان رایگان در هزاران شهر دنیا، آماده میزبانی از گردشگران خودمانی هستند.

۵- اپلیکیشن های سفر به اسپانیا را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

۶- چون اکثر فروشنده ها و مغازه ها و به طور کل، مردم اسپانیا آشنایی خوبی به زبان انگلیسی ندارند، نقشه راهنمای انگلیسی زبان شهرهای مختلف این کشور را قبلا دانلود یا پرینت گرفته و همراه داشته باشید.

۷- اسپانیا، فرصت های گردشگری فراوانی را در اختیار گردشگران با هر نوع سلیقه و نظر قرار می دهد و گردش ۲ هفته ای حتی در این ۴ شهر نیز به خوبی امکان پذیر نیست. سفر احتمالی به اسپانیا را دقیق برنامه ریزی کنید تا حداقل از ۵۰ درصد مقصدهای گردشگری این گفتار بهره مند شوید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • mm خرداد ۱۴, ۱۳۹۶

    یکی از دوستام در اینترنیشن مادرید رفته بود. خیلی خارجی اونجا بود. جالبه به این چیزها توجه دارید .تشکر