با جوان ترین میلیاردر‎های حال حاضر دنیا آشنا شوید

با جوان ترین میلیاردر‎های حال حاضر دنیا آشنا شوید

سایت فوربس بار دیگر و مطابق رویه ی هر ساله اش فهرست میلیاردرهای حال حاضر دنیا را منتشر کرده است اما این بار نکات جالبی درباره ی جوان ترین افراد این فهرست وجود دارد.

سه تن از آن ها نروژی هستند. علاوه بر این، جوان ترین میلیاردر حال حاضر دنیا تنها ۲۱ سال سن دارد. طبق برآوردها، الکساندرا اندرسن و خواهر ۲۲ ساله اش کاتارینا، هر یک ثروتی به ارزش ۱/۴ میلیارد دلار دارند.

فهرستی که در ادامه می آید بر اساس سن بوده و از بیشترین به کمترین است.

جان کالیسان ۲۷ ساله، ۱ میلیارد دلار
کالیسان که تحصیل در دانشگاه هاروارد را رها کرده بود، در سال ۲۰۱۱ به همراه برادرش پاتریک شرکت «استرایپ» را تأسیس کرد که در زمینه ی پرداخت آنلاین فعالیت دارد. شرکت استرایپ در سانفرانسیسکو واقع شده و این دو برادر ایرلندی در حال حاضر در این شهر زندگی می کنند.
طبق گزارش سایت فوربس، در سال ۲۰۱۶ شرکت استرایپ یک دوره سرمایه گذاری به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را به پایان رساند و به این ترتیب ارزشی به میزان ۹/۲ میلیارد دلار پیدا کرد.
ایوان اسپیگل ۲۷ ساله، ۴/۱ میلیارد دلار
اسپیگل در سال ۲۰۱۱ اپلیکیشن محبوب «اسنپ چت» را با همراهی بابی مورفی همکلاسی سابقش در دانشگاه استنفورد و دوست همچون برادرش تولید کرد.
در سال ۲۰۱۷ وقتی اپلیکیشن اسنپ چت شروع به کار کرد، او به جوان ترین مدیر عامل در میان شرکت های سهامی عام تبدیل شد.
اسپیگل و بابی مورفی هر یک مالک نزدیک به ۱۸ درصد از سهام اسنپ چت هستند اما با توجه به آنکه سهام آن ها از امتیاز حق رأی برخوردار است، امکان کنترل هیئت مدیره را یافته اند.
طبق گزارش سایت فوربس، روزانه نزدیک به ۱۷۰ میلیون نفر از اپلیکیشن اسنپ چت استفاده می کنند.
گوستاو ماینار ویتزو ۲۴ ساله، ۱/۹ میلیارد دلار
گوستاو ماینار ویتزو مالک حدود نیمی از سهام شرکت نروژی «سالمار» است که در زمینه ی پرورش ماهی فعالیت می کند و یکی از بزرگ ترین پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در دنیا است.
پدر گوستاو که مدیر فعلی سالمار است، در سال ۲۰۱۳ این سهام را به پسرش هدیه داد.
طبق گزارش سایت فوربس، مدیریت این شرکت پرورش ماهی در دست ویتزوی پدر است و گوستاو خود بر جذب سرمایه در بخش املاک و استارتاپ های حوزه ی فناوری تمرکز دارد.
کاتارینا اندرسن ۲۲ ساله، ۱/۴ میلیارد دلار
کاتارینا اندرسن نروژی در سال ۲۰۱۷ زمانی که به دلیل رانندگی در شرایط مستی توسط پلیس نزدیک به ۳۲۰۰ دلار جریمه شد، به سوژه ی خبرها تبدیل شد.
او دومین فرد در فهرست جوان ترین میلیاردرهای دنیا است و تنها فرد جوان تر از او در این فهرست خواهر ۲۱ ساله اش، الکساندرا است.
خواهران اندرسن هر یک ۴۲ درصد از سهام شرکت «فِرد» را به ارث بردند که شرکتی سرمایه گذاری متعلق به خانواده ی آن ها است. پدر آن ها یوهان کماکان مدیریت این شرکت را بر عهده دارد و ۷۰ درصد آراء هیئت مدیره را تحت کنترل دارد.
الکساندرا اندرسن ۲۱ ساله، ۱/۴ میلیارد دلار
الکساندرا اندرسن جوان ترین میلیاردر حال حاضر دنیا ۲۱ سال سن دارد.
او و خواهرش کاتارینا ۴۲ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری «فِرد» را که متعلق به خانواده ی آن ها است به ارث بردند.
شرکت فرد در بازار بورس منطقه ی نوردیک فعالیت های زیادی در زمینه ی سرمایه گذاری دارد.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود