حیواناتی که برخلاف ظاهر بامزه و بی خطرشان بسیار خطرناک هستند

حیواناتی که برخلاف ظاهر بامزه و بی خطرشان بسیار خطرناک هستند

همه ی ما روزانه تصاویر و ویدئوهای زیادی از حیوانات بامزه ای می بینیم که باعث شده تصوری غیر واقعی از دنیای حیوانات داشته باشیم. شاید قابل تصور نباشد اما همین حیوانات بامزه می توانند به شدت خطرناک و حتی در مواردی کشنده باشند. در ادامه به ۱۵ مورد از آن ها می پردازیم.

۱- پاندا

این خرس های سیاه و سفید پشمالو یکی از دوست داشتنی ترین پستانداران دنیا هستند. پانداها در اغلب مواقع آرام هستند و بیشتر روز را به خوردن بامبو می گذرانند. با این حال، اگر احساس خطر کنند می توانند به شدت خطرناک باشند. این حیوانات با استفاده از قدرت فیزیکی، آواره های قدرتمند و دندان هایشان می توانند آسیب زیادی وارد کنند.

۲- جوجه تیغی

از آنجایی که بعضی مردم از جوجه تیغی ها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند، تصور خطرناک بودن آن ها برای بسیاری از مردم دشوار است. اما تیغ های آن ها می تواند آسیبی جدی به پوست انسان یا هر موجود دیگری وارد کند. وقتی جوجه تیغی احساس امنیت می کنند، تیغ های آن خمیده هستند و ما می توانیم آن را در دستانمان بگیریم و با آن بازی کنیم. اما زمانی که جوجه تیغی احساس خطر کند، تیغ های آن باز می شوند و جوجه تیغی برای محافظت از خود بدنش را جمع می کند.

۳- قو

این پرندگان به زیبایی و ظرافت مشهور هستند. اما اگر جوجه های آن ها را اذیت کنید، به شما حمله خواهند کرد. این پرندگان زمانی که احساس خطر کنند، آنقدر سر و صدا می کنند و بال می زنند تا شما را دور کنند. بعید است که صدمه ی جدی ای به انسان بزنند اما بهتر است که آن را امتحان نکنید.

۴- خرس قطبی

اگرچه خرس های قطبی حیوانات بامزه ای هستند اما باید به خاطر داشته باشید که آن ها همیشه خرس هستند. خرس های قطبی بزرگ ترین گوشتخوارن شمال امریکا هستند. این حیوانات از انسان ها ترسی ندارند به همین دلیل مردم تصور می کنند می توانند با آن ها راحت و در نزدیکی شان باشند اما این کار ممکن است بسیار خطرناک باشد.

۵- جغد

جغدها تنها در هنگام شب بیرون می آیند و بیشترین صدمه ای که می توانند به شما بزنند این است که با هوهو کردن مزاحم خواب تان شوند. این پرندگان معمولا تنها به شکار خود و با استفاده از چنگال های بزرگ و تیزشان حمله می کنند اما اگر سعی در محافظت از لانه ی خود داشته باشند یا احساس گرسنگی کنند، از حمله به انسان ها ابایی ندارند. طبق گزارش نیوزویک، در شهر آتلانتای ایالت جورجیا به دلیل سرمای هوا جغدها به سگ ها و انسان ها هجوم برده بودند. در حقیقت، سرمای شدید هوا باعث تلف شدن موش هایی شده بود که غذای معمول این پرندگان هستند، به همین دلیل جغدها به هر موجودی حمله می بردند.

۶- لوریس تنبل

اگرچه این حیوانات با آن چشم های درشت شان بسیار مظلوم و دوست داشتنی به نظر می رسند، اما باید بدانید که در حقیقت سمی هستند. در زیر آرنج های این حیوان غده ای وجود دارد که در هنگام مضطرب شدن آن شروع به ترشح می کند.

۷- فیل

این حیوانات غول پیکر اغلب آرام هستند اما اگر خشمگین شوند از استفاده از جثه ی غول پیکر و خرطوم قدرتمندشان ابایی ندارند. با افزایش جمعیت انسان ها، فیل ها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و به مناطق کوچک تر رانده شدند؛ همین امر باعث ناراحتی این حیوانات شده است. هر ساله نزدیک به ۵۰۰ نفر توسط فیل ها کشته می شوند.

۸- کانگورو

این حیوانات بامزه ی استرالیایی دنبال دردسر نیستند اما اگر خشمگین شان کنید می توانند آسیبی جدی بزنند. کانگوروها می توانند با دست هایشان ضربه و با پاهای قدرتمندشان لگد بزنند.

۹- ماهی بادکنکی

ماهی های بادکنکی یکی از سمی ترین مهره داران دنیا هستند. آن ها برای محافظت از خود بدن شان را باد می کنند و با این کار از بدن آن ها سم تترودوتوکسین آزاد می شود. این سم برای ماهی های دیگر کشنده است و باعث مرگ انسان نیز می شود. سم موجود در بدن این ماهی برای کشتن ۳۰ انسان کافی است.

۱۰- گوزن شمالی

تعجبی ندارد که این موجودات غول پیکر می توانند خطرناک باشند. گوزن های شمالی زمانی که احساس خطر کنند، به انسان ها حمله می برند و می توانند باعث صدمات جدی و گاهی هم مرگ شوند. در حقیقت، تعداد کسانی که سالانه در آلاسکا توسط گوزن های شمالی کشته می شوند بیشتر از موارد مربوط به خرس ها است.

۱۱- مورچه خوار بزرگ

مورچه خوارها حیوانات بی خطری به نظر می رسند اما آن ها چنگال های بسیار قدرتمندی دارند که با آن ها می توانند انسانی را بدرند. اگرچه این حیوانات از بینایی و شنوایی ضعیفی برخوردارند و دندان ندارند، اما کماکان می توانند کشنده باشند.

۱۲- گوزن

گوزن ها و به ویژه گوزن های نر به حمله به انسان ها شهرت دارند. از آنجایی که این حیوانات در نزدیکی انسان ها زندگی می کنند، ترسی از آن ها ندارند و متهاجم تر شده اند.

۱۳- فوک

فوک ها عمدتا پنگوئن ها را شکار می کنند اما به انسان ها هم حمله می برند. پس هرگز سعی نکنید با آن ها درون آب درگیر شوید.

۱۴- پلاتیپوس

پلاتیپوس ها (نوک اردکی) در پشت پاهایشان تیغ هایی بلند دارند که از آن ها سم ترشح می شود و زمانی که حیوان آماده ی حمله باشد، تیغ ها بلند می شوند. این تیغ ها کشنده نیستند اما باعث افت فشار، درد و افزایش گردش خون در اطراف زخم می شوند.

۱۵-  گربه ماهی

اگر با یک گربه ماهی مواجه شدید باید از آن دوری کنید. بعید است این حیوانات شما بگزند اما اگر این کار را انجام دهند گزش آن ها باعث تهوع و تاول می شود و در مواردی که گزش شدید باشد، ممکن است نیاز به قطع عضوی از بدن شود.

منبع: rd
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • حمیدرضا اردیبهشت ۳, ۱۳۹۷

    سلام توی مقاله نوشتید که مورچه خوار آرواره اش خطرناکه , دهنش که دراز هست و خودتون میگید دندون نداره چطور میتونه انسان رو بدره؟ احتمالا منظورتون پنجه هاش بوده