جزییات قتل فجیع پسربچه ۴ ساله در بستان‌آباد؛ «امیرعلی» قصابی شد

جزییات قتل فجیع پسربچه ۴ ساله در بستان‌آباد؛ «امیرعلی» قصابی شد

جسد تکه تکه شده امیرعلی پاشایان در حوالی شهرستان بستان آباد پس از ۳ روز پیدا شد تا برگی دیگر از پرونده مثله شدن کودکان ایران در سال کرونایی ۹۹ رقم بخورد. فعلا ۴ مظنون دستگیر شده است از جمله زن همسایه خانه این کودک ۴ ساله. پلیس به یک مرد معتاد مظنون است که متواری می باشد.

یکی از افرادی که در ارتباط با قتل امیرعلی پاشایان پسربچه ۴ ساله بستان آبادی دستگیر شده است، زن همسایه خانه امیرعلی پاشایانی است. ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه، امیرعلی پاشایان روبروی درب خانه اش مشغول بازی بود و مادرش قصد خرید کردن به همراه مهشید، خواهر امیرعلی داشت.

در زمانی که امیرعلی پاشایان مشغول بازی روبروی حیاط درب خانه شان شده بود، مادر امیرعلی مشغول حرف زدن با یکی از همسایه ها می شود. پس از مدتی، مادر به دنبال پسر میرود اما او را پیدا نمی کند. ردی از او پیدا نمی شودو به پلیس اطلاع داده می شود. به دلیل مه آلود بودن هوا، تصویر روشنی از دوربین های مدار بسته بدست نیامده است.

جسد مثله شده امیرعلی غروب روز ۵ شنبه ۲۲ آبان در کنار یک رودخانه در روستای ارجان آذربایجان شرقی پیدا می شود. یک چوپان، جسد امیرعلی پاشایان را پیدا کرده بود.

بعد از قتل رومینا اشرفی دختر ۱۴ ساله تالشی که پدرش با داس سر او را برید، قتل امیرعلی پاشایان پسربچه ۴ ساله بستان آبادی که بدنش تکه تکه شده است، بار دیگر خبری تاسف برانگیز را در سال سیاه کرونایی ۹۹ به گوش ایرانیان رساند.

جسد امیرعلی در حوالی علیجان چایی بستان آباد داخل گونی پیدا شده است. امیرعلی از حوالی ساعت ده صبح روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه ۹۹ از مقابل درب خانه اش در خیابان ملت شهرستان بستان آباد استان آذربایجان شرقی ناپدید شده بود تا اینکه جسد قطعه قطعه شده وی داخل گونی پیدا شد. فرمانده انتظامی بستان آباد اعلام کرد که جسد امیرعلی پاشایان پیدا شده و ۳ مظنون درباره قتل امیرعلی پاشایان دستگیر شده است.

رسانه ها مدعی شده اند که قاتل پسربچه بستان آبادی، مرد معتادی است که متواری شده است. خانواده مقتول اعلام کرده اند که سابقه دشمنی و کدورت با شخصی را نداشته اند.

امیرعلی پاشایان
از معدود تصاویری که از امیرعلی پاشایان پسربچه ۴ ساله شهرستان بستان آباد آذربایجان شرقی رسانه ای شده است

دادستان بستان آباد در پی قتل فجیع پسربچه ۴ ساله با انتشار بیانه ای اعلام کرد که دستگاه قضایی و انتظامی شهرستان، برای شناسایی و مجازات عاملان این جنایت، با قاطعیت اقدام می کند. در سال کروننایی ۹۹، چند فقره قتل و نزاع دست جمعی در شهرستان بستان آباد ثبت شده است که بررسی ارتباط و ریشه های آن با قتل فجیع پسربچه ۴ ساله، از جمله موضوعاتی است که روانشناسان و جامعه شناسان و جرم شناسان باید به آن ورود کنند.

جزییات بیشتری از قتل امیرعلی پاشایان پسربچه ۴ ساله بستان آباد که آبان ماه تلخی را برای ایرانیان به خصوص هموطنان آذربایجانی رقم زد، در همین گزارش به روز رسانی خواهد شد. کلیه صفحات اینستاگرامی که با نام امیرعلی پاشایان راه اندازی شده است، ارتباطی با خانواده مقتول ندارد.

شهرستان بستان آباد که محل قتل امیر علی ۴ ساله است، از شهرستان های استان آذربایجان شرقی بوده و یکی از سردترین شهرهای ایران لقب گرفته است . بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بستان آباد زندگی می کنند. بستان آباد در چهل و پنج کیلومتری شرق تبریز و در مسیر ترانزینی تبریز و میانه و تبریز و سراب قرار دارد. بستان آباد منطقه ای کوهستانی و یکی از مقصدهای فوق العاده طبیعت گردی استان به شمار می رود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • سید دانیال آبان ۲۴, ۱۳۹۹

    چرا مسایلی مثل کودک آزاری و کودک کشی و … در کشور ما عادی شده چرا روانشناسی جرم بصورت ریشه ای حل نمیشه؟
    وشما دوستان در روزیاتو بعنوان رسانه مردمی چرا قبل از وقوع جرمهای اینچنینی هیچ وقت هشدار و راهکار نمیدهید
    فکر میکنم بیشتر به مطالب زرد مثل دنیا و مهراد و بقیه بیشتر علاقمندید

    • علی زمانی آبان ۲۴, ۱۳۹۹

      از نظر شما ممنونیم
      ما فقط خبر رسانی کردیم. در مطلب هم عنوان شد که جرم شناسان و روانشناسان باید در این زمینه فعالیت کنند. اگر چه مطالب جامعه شناسی و روانشناسی خیلی کار کردیم و باز کار میکنیم

    • اتیش آبان ۲۶, ۱۳۹۹

      همینکه فکر میکنین این چیزا رو میشه با یه هشدار دادن جلوشو گرفت نشون میده هیچی نمیدونید.
      دقیقا ۱۰ سال قبل یادمه گفتن ۶۰ درصد مردم ایران نوعی از بیماری روحی رو دارن و تبعاتش در اینده معلوم میشه. این مرحله از کشتار و جنایت برا داعشیا قفله.

      • رضا آبان ۲۷, ۱۳۹۹

        لابد خودتم از اون ۴۰ درصد سالم هستی !!! وقتی از اخبار جنایی تو دنیا خبر نداری به ۸۰ میلیون مردم یه کشور توهین نکن همه مثل خانواده شما نیستن

        • Nila مرداد ۷, ۱۴۰۱

          همین که هنگام گفتگو ساده مسائل شخصی و افراد خانواده فرد رو پیش میکشید، نشون میده خود شما هم تربیت سالمی نراشتید و شاید از همان ۶۰ درصد باشید.
          حتی یک انتقاد رو هم برنمیتابید. به جای پاک کردن صورت مسئله فکر راه چاره باشید.

  • امیر آبان ۲۴, ۱۳۹۹

    تا چوب تر نباشه مردم ایران آدم نمیشن
    چهار تا قاتل امثال اینا اعدام میشدن اینطوری نمیشد

  • م آبان ۲۷, ۱۳۹۹

    سلام متاسفانه همسایه طرف مثل اینکه از این کینه به دل داشته که فکر می کردن به خاطر فروش مواد مخدر اونو لو دادن. فکر کنم زن همسایه مواد فروش هم اومده سر مادر امیرعلی رو گرم کرده که اونو بدزدن. چون دختربچه همسایه چند بار بهشون گفته که گریه نکنین بچه خونه ماست حالشم خوبه. به گفته دختر بچه، امیرعلی رو بردن روستای علیجان خونه یکی از اقوام و دو روز اونجا داشتند باهم بازی میکردن. بعدشم که دختربچه رو آوردن بستان آباد و دخترخردسال گفته امیر علی رو رها کردن رفته و دیگه ندیده.