حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

کره جنوبی سرزمین تضادها است و در آن تکنولوژی های مدرن و آداب و رسوم قدیمی به شکلی زیبا با یکدیگر آمیخته شده اند. سفر به این کشور حیرت انگیز اسرار بی شماری را درباره ی آن آشکار می کند.

در اینجا به تعدادی از جالب ترین چیزهایی می پردازیم که منحصر به کشور شگفت انگیز کره جنوبی است.

زنان باردار تحت حمایت دولتی قرار می گیرند

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

در کشور کره جنوبی تمامی زنان باردار از طرف دولت یک کارت اعتباری دریافت می کنند که ۵۰۰ دلار اعتبار دارد. مادران آینده ی کره جنوبی می توانند این پول را صرف مراقبت های پزشکی و تمامی داروهای مورد نیاز خود کنند. علاوه بر این، زنان باردار می تواند یک نشان اجتماعی دریافت کنند که به آن ها امکان استفاده ی راحت تر از وسایل نقلیه ی عمومی را می دهد. صندلی های مخصوص زنان باردار در قطارهای مترو با رنگ صورتی مشخص می شوند. نشانی که زنان باردار در اختیار دارند این ویژگی را برای صندلی ها فعال می کند و به این ترتیب بقیه ی مسافران مترو متوجه می شوند یک زن باردار در قطار حضور دارد. این مسأله به ویژه در ماه های نخست بارداری کمک زیادی به زنانی می کند. همچنین جای پارک های ویژه ای به زنان باردار اختصاص دارد.

تقریبا همه ی ایستگاه های اتوبوس یک تابلوی اطلاعات برای برنامه ی حرکت اتوبوس ها دارند

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

تمامی اتوبوس ها جدید و مجهز به دستگاه تهویه ی مطبوع هستند. رانندگان اتوبوس یونیفورم هایی با دستکش های سفید و عینک آفتابی دارند. از اتوبوس ها در تمام هفته و به صورت شبانه روزی می توان استفاده کرد. علاوه بر این، اگر ۳ تا ۴ نفر یک تاکسی را کرایه کنند، هزینه ی استفاده از تاکسی به اندازه ی اتوبوس خواهد بود.

امتحان کردن مواد غذایی در سوپرمارکت ها مجاز و امری عادی است

در اغلب سوپر مارکت های کره جنوبی، مقدار زیادی مواد غذایی برای چشیدن و امتحان کردن وجود دارد و قبل از خریدن یا حتی نخریدن این مواد می توانید هر قدر که بخواهید از آن ها بچشید.

مردم کره جنوبی علاقه ی زیادی به هدایای کاربردی دارند

حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

دستمال توالت هدیه ی مرسوم مهمانی های خانه نویی مردم کره جنوبی است. آن ها اعتقاد دارند بلندی رول های دستمال توالت دلالتی ضمنی به عمر طولانی دارد. کره ای ها شیفته ی هدیه های کاربردی به ویژه انواع خوراکی آن هستند. برای مثال، مدیران بعضی از شرکت های کره ی جنوبی به کارکنان خود یک سبد مواد غذایی هدیه می دهند. این سبدها را می توان پیش از جشن های بزرگ از هر سوپرمارکتی در کره جنوبی خریداری کرد.

مجریان تلویزیون در سال نوی کره ای لباس های سنتی کشور خود را به تن می کنند.
رنگ یونیفورم کودکستان ها با یکدیگر متفاوت است تا در زمان گردش در شهر، بچه ها گم نشوند.

کلیساها هدایایی کوچک اما خوب به اعضای خود می دهند

کلیساهای بزرگ کره جنوبی، چهار بار در سال ترتیب استفاده ی رایگان اعضای خود از دندانپزشکی و آرایشگاه را می دهند. آن ها نمایندگان زیادی دارند که برای جذب افراد و مجموعه های خواهان شرکت در کلیسا فعالیت می کنند. توزیع رایگان دستمال های مرطوبی که نشانی کلیسا روی آن ها ثبت شده، رایج ترین شکل دعوت افراد به کلیسا است. کره جنوبی از نظر میزان شرکت در کلیسا رتبه ی اول را در دنیا دارد و سالانه بیش از یک میلیون کره ای به کلیساهای این کشور می روند.

دانش آموزان دبیرستانی تا نیمه شب مشغول خواندن درس هستند

کودکان کره ای مجبور هستند زیاد درس بخوانند. کلاس های دوره ی ابتدایی از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است، دانش آموزان راهنمایی ساعت ۱۰ شب به خانه باز می گردند و دبیرستانی ها گاهی مجبور می شوند تا نیمه شب درس بخوانند. کتابخانه های مدارس به صورت شبانه روزی و در تمام هفته، به ویژه برای چنین موقعیت هایی دایر هستند. اما فشار زیاد نه تنها کمکی به رشد کودک نمی کند بلکه در حقیقت اثری معکوس دارد. بسیاری از دانش آموزان کره ای علاقه ای به سرگرمی های مختلف ندارند چون زمانی برای زندگی شخصی خود در اختیار ندارند. آن ها درس می خوانند، در فاصله ی رفت و آمدشان به خانه و مدرسه می خوابند و اوقات فراغت شان را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

زوج های کره ای لباس های مشابه می پوشند

زوج های عاشق کره ای با پوشیدن لباس های مشابه، دیگران را از رابطه ی عاشقانه ی میان خود مطلع می کنند. در فروشگاه های محلی کره جنوبی لباس های جفت و ست زیادی برای زوج های عاشق جوان و نه چندان جوان کره ای می توان پیدا کرد.

یک فنجان قهوه یا مقداری شیرینی، بهترین شیوه ی قدردانی از معلم ها است

در کره جنوبی هدایای گران قیمت به معلم ها یا مقامات رسمی را رشوه می دانند. والدین و بچه هایی که مایل هستند قدردانی خود را نسبت به معلمی نشان دهند معمولا این کار را با مقداری شیرینی یا یک فنجان قهوه برای او انجام می دهند.

قطارهای ویژه ی مترو

تعداد زیادی از قطارهای متروی کره جنوبی به یک شخصیت کارتونی مشخص اختصاص یافته اند. نام ایستگاه ها با صدای همان شخصیت های کارتونی اعلام می شود و مجسمه ی آن ها روی صندلی های قطار نصب شده است.

مردم کره جنوبی آشنایی زیادی با فرهنگ غرب ندارند

اگر از یک کره ای نام محبوب ترین خواننده ی دنیا را بپرسید، به سختی قادر خواهد بود پاسخ سوال تان را بدهد. مردم کره جنوبی تقریبا هرگز به موسیقی کشورهای دیگر گوش نمی دهند. آن ها فیلم های غربی را تماشا نمی کنند، به موسیقی غربی گوش نمی دهند، فرهنگ غرب را نمی شناسند و حتی در مدرسه درسی درباره ی جغرافیای نقاط دیگر دنیا ندارند. اما آن ها می توانند چیزهای زیادی درباره ی خوانندگان موسیقی پاپ کره ای برایتان بگویند.

مردم کره جنوبی گوشت سگ نمی خورند

در بین نسل جوان کره جنوبی تقریبا کسی وجود ندارد که گوشت سگ خورده باشد. البته این غذا را در کره جنوبی می توانید بخورید، اما غذای بسیار گران قیمتی است. غذاهای مدرن کره ای بسیار سالم هستند. مردم کره جنوبی معمولا گوشت بریان شده (بدون روغن)، سبزیجات فراوان و برنج می خورند. اما کره ای ها بیشتر از برنج، شیفته ی قهوه هستند.

سطل های زباله کم و سرویس های بهداشتی عمومی زیاد هستند

در کره جنوبی سطل های زباله ی کمی به چشم می خورد چون مردم کره جنوبی توجه زیادی به تمیزی دارند. در مقابل، در تمامی ایستگاه های مترو و پارک ها سرویس های بهداشتی عمومی وجود دارد. این سرویس های بهداشتی بسیار تمیز هستند، در آن ها دستشویی هایی مخصوص افراد معلول و میزهایی هم برای عوض کردن پوشاک نوزادان وجود دارد.

مردم کره دچار اعتیاد به کار هستند

مسأله ی اعتیاد به کار مشکلی شایع در سرتاسر کره ی جنوبی است و دولت کره جنوبی اخیرا تصمیماتی برای مقابله با این مسأله گرفته است. با تصمیم جدید دولت، کامپیوترهای کارکنانی که مایلند اضافه کاری کنند در شب های روز جمعه خاموش می شود. این اقدام ضروری است تا کره ای ها به داشتن یک زندگی نرمال مجبور شوند. این کار در مورد همه ی کره ای ها انجام می شود، اما در موقعیت های ویژه می تواند استثناهایی هم وجود داشته باشد. با این حال، همه ی کره ای ها به این قانون احترام نمی گذارند. ۶۷ درصد از مقامات رسمی از این اقدام اجباری مستثنا هستند.

منبع: brightside
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • KIM TAEHYUNG اسفند ۱۹, ۱۳۹۷

    من واقعا از اطلاعات که شما گذاشتید ممنونم و امید وارم که در مورد گروه های پاپ و موسیقی کره هم اطلاعات بزارید ممنونم و موفق باشید fighting ?