با ۹ مورد از عجیب ترین شغل های دنیا آشنا شوید

با ۹ مورد از عجیب ترین شغل های دنیا آشنا شوید

بسیاری از ما در دوران کودکی خود آرزو داشتیم معلم، پزشک، پلیس یا آتش نشان شویم، اما حالا بسیاری از ما دهه های پیش روی زندگی خود را با شغلی اداری سپری کنیم.

اما افرادی وجود دارند که خود را محدود به ساعات معمول کاری نمی کنند و شیوه ی دیگری را برای کار کردن در پیش می گیرند. این افراد شغل های ویژه ای پیدا می کنند که حتی درباره ی آن ها نشنیده ایم.

در اینجا به ۱۰ مورد از عجیب ترین مشاغل دنیا می پردازیم.

۱- بو کردن دئودورانت

اگر حس بویایی قوی ای دارید، احتمالا در این شغل بسیار موفق خواهید بود! افرادی که به این کار مشغولند، به طور مستقیم با شرکت های تولید کننده ی دئودورانت کار می کنند تا مطمئن شوند محصول آن ها کارآمدی لازم را دارد. این افراد در یک اتاق گرم کار می کنند و می توانند در یک ساعت زیر بغل ۶۰ نفر را بو کنند تا با درجه بندی از ۱ تا ۱۰، تعیین کنند چه عناصری بهترین نتیجه را خواهد داشت.

بسته به تجربه و سابقه ی کاری، این افراد می توانند سالانه بین ۱۹ هزار تا ۵۲ هزار دلار درآمد داشته باشند.

۲- هل دادن مسافران مترو

ژاپنی ها یکی از وقت شناس ترین مردمان دنیا هستند. در ژاپن برای آنکه همه ی مسافران مترو سر وقت به محل کار خود برسند (نزدیک به ۸/۷ میلیون نفر از متروی ژاپن استفاده می کنند)، دولت افرادی را استخدام می کند تا مسافران را به داخل قطارها هل دهند و تا جایی که ممکن است افراد بیشتری سوار قطار شوند.

این خدمه ی مترو معمولا از ۷ تا ۹ صبح کار می کنند و ساعتی ۱۰ دلار درآمد دارند.

۳- عزاداری حرفه ای

وقتی کسی از دنیا می رود، خویشاوندان و آشنایان برای متوفی عزاداری می کنند. اما اگر کسی وجود نداشته باشد که اندوه خود را نسبت به مرگ آن شخص نشان دهد چه؟ در این مواقع از عزادارهای حرفه ای استفاده می شود. این بازیگرها برای حضور در مراسم تشییع شخص متوفی و عزاداری برای مرگ او دستمزد دریافت می کنند.

این شغل در کشورهای جنوب شرقی آسیا بسیار رایج است و دستمزد این کار در انگلستان، ۷۰ دلار برای تنها ۲ ساعت کار است.

۴- پوشاندن پلاک خودروها

در ایران برای آنکه دوربین های راهنمایی و رانندگی نتوانند تخلفات رانندگان را ثبت کنند، بعضی از رانندگان به اشخاصی پول می دهند تا پشت خودروهای آن ها حرکت کنند و پلاک آن ها را بپوشانند. مبلغ دقیق درآمد این شغل مشخص نیست.

۵- صید دوچرخه

آمستردام پایتخت هلند، علاوه بر مناظر زیبا و کفش های سنتی معروفش، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای دوچرخه سواران است. اما استفاده از این وسیله ی نقلیه مشکلات خاص خود را هم داشته است، مثل دوچرخه هایی که از کانال های آب شهر سر در می آورند!

از آنجایی که ۱۶۵ کانال آب در این شهر وجود دارد، عجیب نیست که مردم چیزهایی را در آن ها بیندازند. مسئولان شهر آمستردام موظف هستند این زباله ها از درون کانال ها را خارج کنند. کارگران این کار را با استفاده از چنگگ هایی بسیار بزرگ انجام می دهند.

طبق برآوردها ۲ میلیون دوچرخه در شهر آمستردام وجود دارد که هر ساله ۱۵ هزار عدد از آن ها به درون کانال ها انداخته می شوند، بنابراین به طور قطع این کار ثابت کارگران خواهد بود.

۶- لمس صورت

این افراد که  به آن ها «دانشمندان حسی» هم می گویند شغل ویژه ای دارند: قضاوت درباره ی میزان لطافت پوست صورت افراد! شرکت ها این افراد را استخدام می کنند تا محصولاتی مثل پاک کننده های صورت، مرطوب کننده ها،  کرم های اصلاح و تیغ های ریش تراشی را بفروشند.

اگرچه این شغل تمام وقت نیست اما این افراد می توانند در هر ساعت تا ۲۵ دلار درآمد داشته باشند.

۷- دوشیدن زهر مار

بله تنها گاوها نیستند که شیر آن ها را می دوشند! کسانی که زهر مارها را می دوشند شغل خطرناکی دارند. آن ها زهر این جانوران می گیرند و در شیشه می ریزند. دانشمندان از زهر مار برای پی بردن به چگونگی ساخت پادزهر استفاده می کنند.

این شغل درآمد خوبی دارد، به طوری که هر گرم زهر مار تا هزار دلار قیمت دارد.

۸- تمیز کردن گوش

این افراد با تمیز کردن گوش دیگران امرار معاش می کنند. این شغل ناخوشایند هنوز در هند رایج است و برای تمیز کردن گوش ها از هر ماده ی خارجی مثل جرم و گرد و غبار انجام می شود.

این افراد برای خارج کردن جرم گوش ها اغلب از یک موچین استفاده می کنند که سر آن یک سوزن قرار دارد و با پنبه پوشیده شده است. دستمزد این کار تنها ۳۰ سنت است.

۹- تست غذای حیوانات خانگی

اگرچه همه مایلند از سالم بودن و لذیذ بودن غذای سگ شان مطمئن شوند، اما کسی آن ها را امتحان نمی کند.

اما افرادی که وجود دارند که شغل آن ها تست کیفیت غذای حیوانات خانگی است و سالانه ۴۰ هزار دلار درآمد دارند. به علاوه، این افراد وظیفه دارند قبل از تف کردن غذا، ارزش غذایی آن را برآورد کنند.

منبع: shared
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود