راهنمای سفر هیجان انگیز به مونیخ: سومین کلانشهر ژرمن ها

آشنایی با مقصدهای گردشگری بایرن مونیخ آلمان

راهنمای سفر هیجان انگیز به مونیخ: سومین کلانشهر ژرمن ها

مونیخ آلمان، سومین شهر بزرگ ژرمن ها و مرکز ایالت بایرن و پایتخت غول خودروسازی جهان یعنی BMW است که در فهرست مقصدهای گردشگری و هم چنین تحصیلی مسافران آلمان قرار می گیرد.

مونیخ را مثل مادرید و بارسلون و منچستر، با نام باشگاه فوتبالش می شناسیم. بایرن مونیخ، یکی از پر افتخار ترین باشگاه های فوتبال آلمان و جهان، سالهاست که یکه تاز صنعت فوتبال در این کشور بوده و بسیاری از بزرگان فوتبال آلمان و قاره سبز، در این باشگاه متمول، توپ می زنند.

برخی از ستاره های تیم ملی فوتبال آلمان به خصوص در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۱۴ برزیل، از همین باشگاه بودند. مونیخ، شهر دیدنی و تاریخی ژرمن ها، همچون برلین و فرانکفورت، مقصد شکم گردی خوبی همچون شهر لیون در فرانسه است. گزارش امروز سرویس گردشگری روزیاتو شما را به گشتی در مونیخ آلمان می برد.

با مونیخ گردی امروز ما همراه باشید و اگر مسافر این دیار هستید و یا سابقه گردشگری در شهر را در کارنامه جهانگردی خود دارید، نظرات خود را در اختیار مخاطبان مونیخ گرد روزیاتو قرار دهید.

حتما بخوانید:  راهنمای تحصیلی مجانی پزشکی در دانشگاه های آلمان

مونیخ
جشنواره ای از معماری و نقاشی هیجان انگیز در آنتکواریوم شهر مونیخ
تصویری دیدنی از یکی از کاخ های باشکوه شهر مونیخ: Neuschwanstein Castle
شهر بازی بزرگ مونیخ
تصویری از یک میدان تاریخی در شهر مونیخ: Marienplatz Marys Square Munich
گشتی در مونیخ را در MUNICH.TRAVEL تجربه کنید

سفر به مونیخ

سومین شهر بزرگ آلمان ها، در جنوب این کشور قرار دارد و شما میتوانید پس از سفر به برلین، با هواپیما یا قطار، خود را به این شهر دیدنی برسانید. جاذبه های فراوان و جشنواره های متعددی که در بهار و تابستان در سرزمین ژرمن ها برگزار می شود، بخشی از ان در شهر مونیخ رخ می دهد. جایی برای خوردن غذاهای خوشمزه آلمانی و همچنین دیدار از جاذبه های تاریخی و گپ و گفت با مردمان مهمان نواز شهر. البته کوچسرفینگ ها در این شهر خیلی فعال هستند و هزاران نفر را شامل می شود. موزه ها و کاخ های و گالری های زیادی در مونیخ است که دیدن آن ها حداقل به یک هفته اقامت نیاز دارد.

وضعیت آب‌ و‌ هوا در مونیخ

ناگفته پیداست که ماه جولای و آگوست، در فهرست گرم ترین ماه ها در مونیخ بوده و میانگین دمای هوا به بالای ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید. سرد ترین ماه سال در مونیخ، دسامبر تا اوایل فوریه است که گاها دمای هوا تا منفی ۵ درجه سانتیگراد کاهش می یابد. اما سرمای کشنده استکهلم و مسکو را قطعا تجربه نخواهید کرد! بهترین زمان سفر به مونیخ آلمان از اواسط بهار خودمان آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه پیدا می کند. البته باید با هجوم گردشگران نیز مواجه شوید. اگر دوست دارید در زمان خلوتی به مونیخ  بروید، سفر در اواسط پاییز تا اوایل بهار را توصیه میکنیم.

هزینه‌های سفر به مونیخ

هزینه های سفر به مونیخ زیاد نیست. البته کلا امکان گردشگری در آلمان با هزینه های معقول وجود دارد. اقامت گردشگران بین المللی در خوابگاه های شهر مونیخ که ده ها مورد است، شبی ۲۰ تا ۴۰ یورو بوده و اگر از اتاق های گروهی چند تخته استفاده کنید و گروهی سفر کنید، حتما در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد. اتاق های خصوصی هاستل ها بعضا بیش از ۵۰ یورو قیمت دارد که رزرو آن ها مثل رزرو هتل های ۴ و ۵ ستاره مونیخ از ماه های قبل، سبب دریافت تخفیف های قابل ملاحظه می شود. در هاستل همانطور که میدانید، وای فای رایگان و آشپزخانه و یخچال و فریزر و حمام مشترک در اختیار مسافران قرار دارد. البته برخی از هاستل ها نیز صبحانه میدهند که عمومی نیست.

البته گفته شده که برخی از هاستل های مونیخ، آشپزخانه ندارد. به همین خاطر در سایتهای رزرواسیون به این موضوع پیش از رزرو هاستل توجه کنید. اگر قصد مونیخ گردی داشتید، از خدمات سایت اجاره آپارتمان به نام ایر بی ان بی استفاده کنید. قیمت غذا در فست فودها، معمولا با ۱۰ یورو شروع می شود که در رستوران های مطرح، از ۳۰ یورو به بالا خواهد بود. قیمت مواد اولیه برای پخت و پز در آپارتمان یا هاستل به نسبت متعادل بوده و شما میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. برای حمل و نقل در مونیخ نیز بلیط های ۳ روزه خریداری کنید که به ندرت بالای ۲۰ یورو خواهد بود.

برای صرفه جویی در هزینه ها، از تورهای پیاده روی رایگان شهر استفاده کنید. با میزبان های مهمان نواز کوچ سرفینگ  کانکت کرده و از تجارب مونیخ گردهای تریپ ادوایزر استفاده کنید. ایرانیان زیادی به عنوان دانشجو و گردشگری در مونیخ  هستند که رایزنی با ان ها نیز در افزایش اطلاعات شما موثر خواهد بود.

جاذبه های گردشگری مونیخ

مونیخ، همچون بارسلون اسپانیا و برلین، مملو از جاذبه های دیدنی تاریخی و باستانی است. مونیخ همانطور که احتمالا در نقشه ها مشاهده کردید، در کنار رود ایسا در دامنه های آلپ بایرن است. همچون بروکسل بلژیک که میدان بزرگ این شهر، نماد پایتخت اتحادیه اروپا محسوب می شود، میدان بزرگ مارین پلاتز، نماد شهر به شمار می رود و اطرافش ساختمان های زیادی وجود دارد. در آن تعداد زیادی دپارتمان استور، بوتیک، رستوران و کافه وجود دارد و جشن‌های عمومی شهر هم در این میدان برپا می‌شود. این میدان معمولا همیشه پر از گردشگر است و البته تفریحات رایگان زیادی در آن پیدا می‌شود.

این شهر پر گردشگر آلمان، کلیساها و کاخ های مطرحی دارد که یکی از این کلیساها، کلیسای Michaelskirche، بزرگترین کلیسای رنسانس شمال آلپ است. مونیخ را به خاطر پارک‌های متعددش هم می‌شناسند به خصوص باغ انگلیسی که بسیار زیبا و بزرگترین پارک عمومی شهری دنیا است.

المپیک پارک شهر مونیخ که بازدید عمومی دارد

علاوه بر اینها، تعدادی موزه، گالری هنری و آثار تاریخی، سایر جاذبه‌های شهری را تشکیل می‌دهند. چندین روز باید برای گشت و گذار در گوشه و کنار پایتخت بایرن و تماشای زیبایی‌های این شهر تاریخی وقت بگذارید. کاخ رزیدنس یکی از مقصدهای گردشگری شهر است. این کاخ برای چند قرن، محل استقرار دوک‌ها و پادشاهان بایرن بوده و بدون شک یکی از باشکوه‌ ترین کاخ‌های اروپا در حد ورسای فرانسه است. این کاخ در اطراف هفت محوطه‌ی بزرگ ساخته شده و دارای سه بخش اصلی است. بخش Königsbau در مقابل میدان Max-Joseph قرار دارد.

موزه بی ام دابلیو در شمال مونیخ قرار دارد

از دیگر مقصدهای گردشگری شهر میتوان به تالار جدید اشاره کرد. ساخت این بنای زیبا از اواخر قرن نوزدهم میلادی پایان  یافت و عمارتی جذاب مشرف به میدان Marienplatz قرار داشته و با برج‌ های دوقلوی کلیسای Frauenkirche، یکی از شناخته شده ترین بناهای نمادین مونیخ، رقابت می‌کند. نمای اصلی بنا مشرف به میدان قرار دارد و با المان‌های تزیینی و تندیس‌هایی از شخصیت‌های تاریخی و مذهبی تزیین شده است. اگر علاقمند به عکسبرداری و سلفی هستید، این بنا را در نظر داشته باشید.

Munich Frauenkirche

این شهر، میزبان المپیک سال ۱۹۷۲ میلادی بود. اگر عازم MUNICH شدید، ورزشگاه بزرگ و مجلل شهر را در نظر داشته باشید. پارک المپیک، مساحتی معادل ۲/۷ میلیون مترمربع دارد و پیش از این، از این منطقه به عنوان مکانی برای آموزش نظامی ارتش پادشاهی استفاده می‌شد. امروزه این مجموعه یکی از مهم‌ ترین مراکز تفریحی شهر است که امکانات زیادی دارد و رویدادها و کنسرت‌های زیادی در آن برپا می‌شود.

حمل و نقل در مونیخ ارزان است

برای سفر به آلمان، بایستی روادید شنگن دریافت کنید که برای شنگن آلمان، میبایست به طبقه ۱۱ پاساژ لوکس پالادیوم تهران رفته و از طریق کارگزار هندی سفارت آلمان، درخواست خود را با مدارک مثبته تسلیم کنید.

حتما بخوانید: راهنمای دریافت ویزای شنگن آلمان در تهران

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ali بهمن ۷, ۱۳۹۷

    سلام جناب زمانی. یه سوال داشتم که متاسفانه از هر کی می پرسم جواب درستی به من نمیده. سوالم اینه که اگه ویزای شنگن توریستی بگیریم مثلا برای فرانسه، آیا می تونیم اول بریم اتریش دو روز بمونیم بعد بریم فرانسه؟ آیا در فرودگاه اتریش به ما اجازه عبور از گیت و وارد شدن میدن یا نه؟ آخه بعضیا میگن که ورود باید حتما از همون کشوری باشه که ازش ویزا گرفتین

    • علی زمانی بهمن ۷, ۱۳۹۷

      سلام
      متاسفانه این امکان نیست و شما باید اول وارد خاک کشوری بشوید که ویزا از آن گرفته اید(اینجا فرانسه است) سپس می توانید از فرودگاه خارج نشده و به مقصد بعدی حرکت کنید. در فرم شنگن، first destination از شما پرسیده می شود. اگر بزنیدآلمان، شاید این احتمال باشه که امکان ورود به کشوری جز کشوری که ویزا گفته اید، فراهم بشه. از کنسول بپرسید. اون بعضی ها، درست میگن 🙂