آشنایی با ۱۲ دانشگاه ایتالیا برای تحصیل ارشد و دکترا به انگلیسی [قسمت دوم]

آشنایی با ۱۲ دانشگاه ایتالیا برای تحصیل ارشد و دکترا به انگلیسی [قسمت دوم]

دانشگاه های ایتالیا از جمله مقصدهای تحصیلی پر طرفدار برای ایرانیان در قاره سبز بوده و از زمانی که تحصیل مجانی در فنلاند و سوئد برای شهروندان خارج اتحادیه اروپا لغو شد، شاهد افزایش میزان تقاضا برای تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان و ارزان قیمت مثل آلمان و ایتالیا و پرتغال هستیم. تحصیل در رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا مورد تایید وزارت علوم و ۲۵ دانشگاه علوم پزشکی ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. یعنی  شما میتوانید با خیال راحت در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا مشغول به تحصیل شده و به زبان انگلیسی درس بخوانید و از ارز دانشجویی سالانه ۱۲ هزار دلار برای هزینه های زندگی و ۱۰ هزار دلار برای پوشش شهریه به نرخ دولتی استفاده کنید.

در قسمت اول، شما را با ۱۰۰ دوره کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی در رشته های علوم انسانی تا فنی و مهندسی در دانشگاه های ایتالیا آشنا کردیم. در گفتار امروز که بخش دوم سلسله گفتارهای معرفی فرصت های تحصیلی در ایتالیا است شما را با دیگر دانشگاه های این کشور آشنا میکنیم. با ما همراه باشید. همواره برای آشنایی با فرصت های تحصیلی و بورسی در ایتالیا و سایر دانشگاه های جهان، به سرویس دانشگاهی روزیاتو مراجعه کنید و اطلاعات خوبی بدست آورید.

حتما بخوانید: آشنایی با دانشگاه بولونیا ایتالیا، قدیمی ترین دانشگاه جهان

دانشگاه فررا ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا
ایندکس دانشگاه فررا ایتالیا: http://www.unife.it/international

از دانشگاه های ایتالیا که برای تحصیل ارشد و دکترا به زبان انگلیسی توصیه می شود، دانشگاه فررا است. این دانشگاه در سال ۱۹۳۱ میلادی تاسیس شده و این دانشگاه اولین دوره های خود را در رشته های هنر، الهیات و قانون ارائه داده است. در آغاز قرن بیستم، دانشگاه فرارا بیش از ۵۰۰ دانشجو داشت و آن را به عنوان محبوب ترین دانشگاه های مستقل ایتالیایی می شناختند.

این دانشگاه در کل پنج دانشکده با سیزده رشته  تحصیلی آماده پذیرش دادن به شما عزیزان می باشد. دانشگاه فرارا رشته های مهندسی را به رشته های تحصیلی خود اضافه کرده است. جدیدترین گسترش در دهه ۹۰ میلادی با افتتاح سه مجتمع جدید از جمله معماری، مهندسی و اقتصاد برگزار شد. دانشگاه فرارا یک محیط تاریخی منحصر به فرد دارد و رتبه بندی جهانی دانشگاه  فرارا در سال ۲۰۱۸ در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان  است. فهرست رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شود را در لینک زیر مشاهده کنید:

دانشگاه فوسکاری ونیز

http://www.unive.it/pag/13526

از دیگر دانشگاه های ایتالیا میتوان به فوسکاری ونیز اشاره کرد. دانشگاه Ca ‘Foscari در سال ۱۸۶۸ در شهر ونیز ایتالیا تاسیس شده است که به عنوان اولین مدرسه بازرگانی در ایتالیا و دانشگاه مدرن شناخته می شود و دارای مجموعه ای گسترده و متنوع از دوره های کارشناسی و برنامه های متعدد PhD است. رتبه جهانی دانشگاه فوسکاری ونیز ایتالیا ۵۰۱ است و ۲۰ رشته کارشناسی ارشد ارائه می دهد و نزدیک به ۲۰ هزار دانشجو دارد. دانشگاه فوسکاری اولین موسسه ایتالیایی بود که آموزش پیشرفته کسب و کار و اقتصاد را ارائه داده است. دفتر مرکزی اصلی هنوز در قصر زادگاه گوتیک ولتا د کانال (درخم کانال بزرگ)، در قلب ونیز یافت میشود.

فهرست دوره های دکترا در دانشگاه فررا ایتالیا

این دانشگاه چهار رشته را ارائه می دهد : اقتصاد، زبان های خارجی و ادبیات، علوم انسانی و علوم. دانشگاه به ۸ بخش و ۶ دانشکده های بین ادبی تقسیم می شود که مسئول فعالیت های پژوهشی و آموزشی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

شرایط پذیرش دانشگاه فررا

Candidates in possession of the following requirements, regardless of age or nationality, may apply to participate in the competition

“Laurea specialistica” or “laurea magistrale” (second cycle degree)

or degree awarded under the system (“ordinamento”) in place prior to the one introduced by Ministerial Decree (D.M.) no. 509 of 03 November 1999, amended by Ministerial Decree (D.M.) no. 270 of 22 October 2004

or second-level academic qualification (“titoli accademici di secondo livello”) awarded by institutions belonging to the AFAM (“Alta Formazione Artistica e Musicale”) sector

or a Master’s degree awarded abroad, recognised as such in advance solely for the purpose of admission to the competition

The information found in Attachment “A” determines the type of academic qualifications and any other requirements as stipulated by each PhD Program

Applications from students already enrolled in PhD Programs of the Ca’ Foscari University of Venice or, in case of Inter-University PhD program, in the Universities affiliated will not be considered valid

تحصیل در دانشگاه لاسپالماس ایتالیا

http://www.english.ulpgc.es

دانشگاه لاس پالماس ایتالیا یکی دیگر از فرصت های تحصیلی در کشور چکمه ایتالیا به شمار می رود اما دوره های تحصیلی محدودی دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۰ میلادی تاسیس شد و در فهرست متوسط وزارت علوم قرار دارد. دوره های مجازی هم برگزار می کند. دانشگاه لاس پالماس دارای دوره های متعددی برای انواع رشته های تحصیلی است. دانشجویان می ­توانند از طریق آموزش مجازی در کلاس های آنلاین شرکت کنند و برای دروسی بسیار سخت در سال اول تحصیلی پیش نیاز بگیرند.

بیش از ۱۵۰۰ استاد زیر نظر ده ها گروه تحقیقاتی مشغول به انجام کارهای پژوهشی و بعضی از آنها در سطح بین ­المللی در رشته تخصصی خود مدیر گروه هستند. این دانشگاه همچنین دارای مراکز تحقیقاتی و موسسات پژوهشی است، در حال حاضر دانشگاه لاس پالماس ۲۸۶ پروژه تحقیقاتی را به عهده دارد. دوره های این دانشگاه به قرار زیر می باشد:

  • مرکز بیوتکنولوژی دریایی
  • مرکز مدیریت محیط زیست و تنوع زیستی
  • مرکز تکنولوژی تصویر

دانشگاه کامرینو

http://international.unicam.it

برای پذیرش ، دانش آموزان از سیستم آموزشی کامرینو باید دارای مدرک تحصیلی متوسطه دبیرستانی حداقل نمره ۱۲ از ۲۰ (Assez Bien / Very Good) باشند و یا متقاضیانی که سطوح A خود را تکمیل کرده اند و پنج مورد GCSE (از جمله انگلیسی و ریاضی) را باید گذرانده باشند. متقاضیانی که فقط GCSE را تکمیل کرده اند باید به زبان انگلیسی، ریاضی و سه موضوع اضافی با حداقل میانگین ترکیبی B گذرانده باشند همچنین برای ورود به دانشگاه باید حداقل به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست، شما باید نتایج یک آزمون زبان استاندارد را ارائه دهید. اگر حداقل الزامات مهارت زبان انگلیسی را رعایت نکنید ، می توانید پذیرش مشروط را درخواست کنید.

Design computazionale (Computational Design) – Ascoli Piceno

School of  Biosciences and Veterinary Medicine

Biological Sciences in English

School of Science and Technology

Chemistry and advanced chemical methodologies in English

Computer Science in English

 Geoenviromental Resources and Risks in English

Mathematics and Applications in English

 Physics in English

 School of  Biosciences and Veterinary Medicine

Medicina Veterinaria (Veterinary Medicine) Matelica

School of Law

Giurisprudenza (Jurisprudence

School of  Pharmacy

Chimica e tecnologia farmaceutiche (Chemistry and pharmaceutical technologies

Farmacia (Pharmacy

برخی از رشته های این دانشگاه با همکاری دیگر دانشگاه ها برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش Double Degree مراجعه کنید. اگر مشتاق تحصیل در رشته های انگلیسی زبان هستید، به deadline ها توجه کنید. اگر با پرسشی برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا مواجه شدید، سوالات خود را با ذکر رزومه ای کامنت کنید تا بررسی شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود