چرا اضافه کردن نمک به شامپو برای پوست و موی سرتان مفید است؟

چرا اضافه کردن نمک به شامپو برای پوست و موی سرتان مفید است؟

همه به نسبت از فواید نمک باخبر هستیم و بر کسی پوشیده نیست که همه ما نسبت به مصرف کردن یا نکردن نمک حساسیت داریم. نمک به غذاهای ما طعم می دهد، ما را به یاد اقیانوس می اندازد و از لغزیدن ما روی یخ در فصل زمستان جلوگیری می کند. در کنار آن، پزشکان مصرف بی رویه نمک را یکی از عوامل افزایش فشار و چربی خون و در نهایت مشکلات قلبی می دانند. اما استفاده های نمک بسیار فراوان بوده و تنها به آشپزخانه محدود نمی شود. برای مثال از نمک می توان برای از بین بردن بوهای قدیمی، دور کردن مورچه ها از خانه، برداشتن لکه ها و موارد بسیار دیگری استفاده کرد.

فواید نمک برای پوست و مو

بسیاری از افراد توانسته اند استفاده های زیرکانه جدیدی از نمک انجام دهند اما تاکنون کمتر کسی از فواید نمک برای موها و پوست سر آگاه شده و از آن در ترکیب شامپوهای خود استفاده کرده اند. افراد بسیاری گفته اند که پس از اضافه کردن نمک به شامپوی خود شاهد تاثیرات باورنکردنی آن بوده اند. شاید در نگاه اول اضافه کردن چیزی که یک ماده خوردنی است به شامپو قابل درک نباشد اما باید بدانید که این کار فواید کوتاه مدت و درازمدت متنوعی دارد. از آنجایی که نمک یک ماده کاملاً طبیعی است به هیچ عنوان نباید نگران تاثیرات منفی آن یا حساسیت باشید. بروز اثرات مثبت نمک روی مو و سر شاید یکی دو هفته طول بکشد اما خیلی زود متوجه فواید این کار شده و دیگر دست بردار نخواهید بود. اما اضافه کردن نمک به شامپو چه فوایدی برای مو و پوست سر دارد؟

۱- از چرب شدن موهای شما جلوگیری خواهد کرد

فواید نمک برای پوست و مو

اگر موهای چربی دارید نمک تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. همانطور  که نمک می تواند لکه های چرب را جذب و پاک کند، می تواند پوست سر شما را نیز از چرب شدن حفظ نماید. با اضافه کردن این ماده طبیعی به شامپو بدون شک از فواید نمک روی مو و پوست سر خود نیز برخوردار شده و تا چند روز دیگر خبری از موهای چرب نخواهد بود. از این رو اگر می خواهید چربی سر خود را کنترل کنید بهتر است ۲ یا ۳ قاشق نمک خوراکی به شامپوی خود اضافه کرده و پس از یک هفته شاهد تاثیر شگفت انگیز آن باشید.

۲- شما را از دست شوره سر و مشکلات پوست سر خلاص خواهد کرد

فواید نمک برای پوست و مو

از دیگر فواید نمک این است که از رشد قارچ روی پوست سر جلوگیری کرده و شوره سر را نیز از بین می برد و با اضافه کردن چند قاشق نمک خوراکی به شامپویی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می دهید می توانید از این مشکلات رهایی پیدا کنید. اگر مشکل شما بسیار جدی است، بعد از این که موهای خود را به شیوه معمول شستشو دادید، بهتر است  با مقداری نمک دریایی پوست سر خود را در حال که هنوز خیس است مالش دهید. ماساژ دادن دستکم ۱۰ دقیقه ای نقاط مختلف پوست سر با نمک دریایی بدون شک وضعیت پوست سر شما را بهبود خواهد بخشید.

۳- نمک برای رشد مو بسیار مفید است

همه دوست دارند که موهای پرپشتی داشته باشند. اضافه کردن نمک به شامپو سر شما را به راپونزل تبدیل نخواهد کرد اما با تحریک رشد موهای جدید و کاهش قابل توجه ریزش مو، سهم زیادی در بهتر شدن شرایط موهای سر شما خواهد داشت.

چه نوع نمکی باید برای شستشوی مو مورد استفاده قرار گیرد؟

فواید نمک برای پوست و مو

انواع مختلفی از نمک وجود دارد که هر یک علاوه بر فواید عمومی، فواید خاص خود را نیز دارند. اما استفاده از هر یک از انواع نمک می تواند نتایج کاملاً متفاوتی در حوزه پوست و موی سر داشته باشد و بسیاری از انواع نمک به اندازه دیگر اقسام تاثیر مثبتی ندارند. در این میان ۳ نوع نمک که معمولاً راحت بدست می آیند بهترین انواع برای اضافه کردن به شامپو خواهند بود:

۱- نمک خوراکی

فواید نمک برای پوست و مو

نمک خوراکی ید دار یکی از بهترین انواع نمک برای درمان ریزش مو خواهد بود.

۲- نمک دریایی

فواید نمک برای پوست و مو

این نوع نمک طبیعی سرشار از مواد معدنی بوده که باعث تغذیه پوست سر شده و از فولیکول های مو به خوبی مراقبت می نماید.

۳- نمک اپسوم (سولفات منیزیوم)

فواید نمک برای پوست و مو

این نوع نمک که معمولاض در وان حمام مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از بهترین مواد طبیعی برای جذب و رفع کردن چربی اضافی موها و پوست سر است. بهتر است مقداری از این نمک را به شامپو خود اضافه کرده و پس از مالیدن آن به سر و کمی ماساژ دادن بگذارید که ۲۰ دقیقه روی سرتان باقی مانده و سپس آبکشی نمایید.

۷ نشانه‎ای که ثابت می‎کند در مصرف نمک زیاده روی می‎کنید

با کاربردهای مفید و جالب نمک، این همه کاره شور آشنا شوید

هشت نکته خیلی مهم برای پیدا کردن بهترین شامپو [رپورتاژ آگهی]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • ragnar بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

    عالیه

  • محمد بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

    سلام.مطلب تون عالی بود.برای تهیه ی مقاله نیاز داشتم.

  • مسعود فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام
    کسی میدونه چقدر نمک خوراکی در هر بار شستشوی سر با شامپو نیازه؟؟

  • مسلم مرداد ۳, ۱۴۰۰

    من بک قاشق چابخوری ریختم تو شامپو پر تا بهم زدم شامپوم ابکی وخراب شد

  • یس شهریور ۳, ۱۴۰۰

    ایا موهای شما صاف شد یا نه ؟