راهنمای سامانه دریافت لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان کارگاه غیر حضوری

راهنمای سامانه دریافت لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان کارگاه غیر حضوری

سامانه دریافت لیست حقوق و دستمزد اینترنتی بیمه شدگان کارگاه در راستای اهداف قانون دولت الکترونیک و تسهیل فرآیند ارسال لیست توسط کارفرمایان محترم به شعب سازمان تامین اجتماعی، طراحی و آماده سازی شده است. کارفرمایان محترم که متقاضی برخورداری از خدمات مزبور هستند میتوانند با مراجعه به شعبه محدوده عملکرد کارگاه، نسبت به تکمیل فرم تعهدنامه ارسال لیست حقوق و دستمزد از طریق اینترنت اقدام نموده و پس از تحویل آن به واحد درآمد، نام کاربری و رمز عبور را از واحد ذکر شده جهت ورود به سامانه SAMT.TAMIN.ir دریافت کنند.

اگر کد بیمه ندارید، از نزدیک ترین شعبه  تامین اجتماعی محل سکونت خود دریافت کنید. افرادی که حداقل ۱۲ ماه سابقه بیمه اجباری دارند، میتوانند بیمه بیکاری دریافت کنند. دفترچه های تامین اجتماعی را میتوانید اینترنتی سفارش دهید و بزودی کارت های اعتباری جایگزین دفترچه های تامین اجتماعی خواهد شد. دفترچه های تامین اجتماعی را هر از چند گاه، تمدید اعتبار کنید. برای اینکه مطمئن شوید که حتما کارفرما، شما را در لیست بیمه قرار داده است، حتما به سامانه بررسی سوابق بیمه خود در سایت tamin.ir مراجعه کنید. اگر با مشکلی روبرو شدید، با بخش درآمد و نامنویسی شعبه تامین اجتماعی که کارفرما شما بر اساس کد کارگاه انجا بیمه رد میکند اقدام کنید.

توجه داشته باشید که در هنگام وارد کردن (اولین بار) نام کاربری و رمز عبور، زبان صفحه کلید می- بایست بر روی انگلیسی تنظیم شده باشد. همچنین در وارد کردن رمز عبور به بزرگ یا کوچک بودن حروف توجه فرمایید. (کلید Lock Caps بر روی صفحه کلید روشن باشد.) ملاحظه امنیتی: کارفرمای محترم به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، لطفا حتما پس از اولین ورود به سامانه، رمز عبور خود را تغییر دهید و آن را به خاطر بسپارید. در ورود نام کاربری و رمز عبور خود دقت لازم را مبذول بفرمایید. پس از ۵ بار وارد کردن اشتباه نام کاربری و رمز عبور، حساب شما به مدت ۱۵ دقیقه غیر فعال خواهد شد.

پس از ورود به سیستم، از منویی عملیات لیست بیمه، زیر منوی بارگذاری لیست بیمه را انتخاب نموده و در صفحه نمایش داده شده پس از انتخاب نام کارگاه خود، در ابتدا فایل dbf .و یا txt. اطلاعات کارگاه و در بخش بعد فایل اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان را از مسیر ذخیره شده انتخاب و دکمه بارگذاری را کلیک نمایید.

بخش ورود اطلاعات کارگاه پیمانکاران

با اجرای بند یک، وارد صفحه ای خواهید شد که اطلاعات فایل کارگاه بارگذاری شده را نمایش می دهد و در بخش پایین آن با کلیک بر روی دکمه اطلاعات بیمه شدگان، اطلاعات موجود در فایل بیمه شدگان نمایش داده میشود.

ورود اطلاعات بیمه شدگان

در صورتی که لیست مورد نظر دارای خطای بازدارنده باشد، در بخش پایین صفحه اطلاعات مربوط به خطاها نمایش داده می شود. در این صورت وضعیت لیست غیرقابل ارسال خواهد بود و شما ناچار به حذف لیست هستید.

ورود اطلاعات هویتی بیمه شدگان اجباری

با کلیک بر روی دکمه نمایش داده شده در انتهای سطر اطلاعات بیمه شده، اطلاعات تکمیلی در ارتباط با بیمه شده را مشاهده خواهید نمود. در حالتی که اطلاعات نمایش داده شده مورد تائید شما است، می توانید با کلیک روی دکمه ارسال به شعبه اطلاعات لیست را ارسال نمایید. در صورتی که ارسال فایل داده ها به شعبه با موفقیت اجرا شود،
صفحه زیر را مشاهده خواهید نمود و از آن پس میتوانید وضعیت لیست خود را با شماره پیگیری، ردیابی نمایید.
نمایید.

پیگیری لیست

اگر برای ثبت نام کد بیمه و ارائه لیست بیمه اجباری کارفرمایان و خویش فرمایان، با سوالی روبرو شدید درخواست های  خود را ارسال کنید تا بررسی شود. بیمه عمر و بیمه اجباری و بیمه آتش سوزی و سهامداری در بورس را در ایران عصر ۱۴۰۰ جدی بگیرید. توجه داشته باشید که برای ثبت اینترنتی لیست بیمه اجباری کارفرمایان در سامانه تامین اجتماعی، می بایست فیش پرداخت بیمه ماه قبل تسویه شود در غیر اینصورت، سیستم اجازه ثبت اطلاعات جدید به شما نمی دهد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود